روانشناسان چند چیزی که باعث تصمیم سریع مردم در مورد شما می شود را توضیح می دهند

تصمیم سریع مردم درباره شما یا قضاوت در ارتباط با رفتارتان برخی اوقات آزار دهنده می شود. اما آیا ما علت های این تصمیمات مردم را می دانیم؟ روانشناسان راه های زیادی را برای ایجاد آرامش روانی و ذهنی ایجاد کرده‌اند. اگر یک فرد نتواند برنامه درستی برای استراحت و زمان آرامش ذهنی خود داشته باشد در طول روز دچار مشکل خواهد شد. مقابله با تصمیم سریع مردم نیازمند وعده های غذایی مناسب، عدم استرس و اضطراب است. آرامش ذهن را می توانید از طریق فرآیندی مثل مدیتیشن ایجاد کنید. تفکر مناسب می تواند تاثیر بسیار خوبی برای افراد جهت مقابله با تصمیم سریع مردم داشته باشد.

آرامش برای همه افراد مهم است. برای مثال برخی از افراد هستند که در طول زندگی خود دارای آرامش کم هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که تفکرات مناسب چگونه می تواند به سلامتی بدن کمک کند. در روان شناسی این گزینه مهم است که افراد بتوانند آرامش مورد نیاز خود را داشته باشند. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید.

ایجاد فشار های روانی در صورت عدم ایجاد ذهن آرام برای تصمیم سریع مردم

یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. این نکته را باید بدانید که آرامش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسان چند چیزی که باعث تصمیم سریع مردم در مورد شما می شود را توضیح می دهند، صحبت کنیم.

چگونه یک ذهن آرام به مقابله با تصمیم سریع مردم کمک می کند؟

هر تصمیمی که می‌گیریم کائنات را به حرکت در می‌آورد که ما را به خاطر اعمالمان پاداش می‌دهد یا مجازات می‌کند. جهان به سادگی به وضعیت آگاهی ما و انتخاب هایی که انجام می دهیم پاسخ می دهد. بنابراین منطقی است که هنگام تصمیم گیری ذهن آرام داشته باشید. جهان هیچ برنامه ثابتی ندارد. وقتی هر تصمیمی می گیرید، حول آن تصمیم کار می کند. هیچ درست یا نادرستی وجود ندارد، فقط یک سری از احتمالات وجود دارد که با هر فکر، احساس و عملی که تجربه می کنید تغییر می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جهان ممکن است مانند یک فرآیند بی نظم و تصادفی از انرژی و تصمیم سریع مردم به نظر برسد. اما در درون آن انرژی پرآشوبی نهفته است. با ذهن آرام، می‌توانیم راهی را انتخاب کنیم که نتایج بهتری برای خودمان داشته باشیم. دانشمندان و محققان ده ها سال است که مدیتیشن را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها بارها و بارها فواید سلامتی بسیاری را که می تواند از روش های باستانی ناشی شود، کشف می کنند.

مدیتیشن و ذهن آرام برای مقابله با تصمیم سریع مردم

افرادی که به طور منظم مدیتیشن را تمرین می کنند، تمایل به آرامش بیشتری دارند. این ذهن آرام به این معنی است که آن‌ها می توانند شهود خود را بسیار واضح تر بشنوند. شهود ما به ما کمک می کند تصمیم بگیریم، و اگر توسط یک ذهن ناآرام تیره و تار شود، ممکن است انتخابی نه چندان مطلوب داشته باشیم. «اگر در مورد اینکه آیا تصمیم درستی می‌گیرید وسواس دارید، اساساً فرض می‌کنید که جهان برای یک چیز به شما پاداش می‌دهد و برای چیز دیگر شما را مجازات می‌کند.

در زیر، به این خواهیم پرداخت که دقیقاً چگونه ذهن آرام می تواند به شما در افزایش نتایج مثبت در زندگی خود کمک کند. چگونه یک ذهن آرام به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند:

به شما امکان می دهد بر لحظه حال تمرکز کنید.

متأسفانه بسیاری از مردم بر اساس شرایطی که در گذشته اتفاق می افتد یا نتایج در آینده تصمیم می گیرند. با این حال، از آنجایی که ما فقط می‌توانیم واقعاً در زمان حال زندگی کنیم، باید بر اساس حال امروزی و اکنون تصمیم بگیریم. مطالعات نشان می دهد که افراد هنگام تمرین مراقبه ذهن آگاهی تصمیمات بهتری می گیرند. محققان دریافتند که تنها چند دقیقه از این نوع مراقبه می تواند شما را در زمان حال قرار دهد که به شما کمک می کند ذهن آرام داشته باشید. به نوبه خود، تصمیمات بهتری خواهید گرفت زیرا می توانید وضعیت و انتخاب های موجود را شفاف سازی کنید.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

محققان دریافتند که فقط 15 دقیقه مراقبه تنفس متمرکز می تواند به افراد کمک کند تا در مقابله با تصمیم سریع مردم نتایج بهتری بگیرند. محققان INSEAD این فرضیه را آزمایش کردند که مدیتیشن تمرکز حواس می‌تواند مهارت‌های تصمیم‌گیری را تقویت کند. این تفکر تمایل ما به ادامه سرمایه گذاری در یک پیشنهاد را به دلیل زمان، پول یا انرژی که قبلاً برای آن صرف کردیم، توضیح می دهد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

اگر فیلمی را با وجود اینکه از آن لذت نبردید تا آخر تماشا کردید یا در یک رابطه سمی باقی ماندید، این را تجربه کردید. البته، این سناریوها منطقی به نظر نمی رسند. اما انسان ها دوست ندارند بپذیرند که وقت یا انرژی خود را برای چیزی تلف کردند.

متخصصان ارتباط بین ذهن آرام و مقابله با تصمیم سریع مردم را توضیح می دهند

اندرو هافن براک، همراه با نویسندگان همکار زوئی کینیاس و سیگال بارساد، چهار مطالعه مختلف را برای آزمایش فرضیه خود در مورد ارتباط بین مدیتیشن و تصمیم گیری بهتر انجام دادند. در نهایت، آن‌ها دریافتند که مدیتیشن ذهن آگاهی می تواند به طور موثر چرخه سرمایه گذاری منابع را به چیزی که دیگر نتایج قابل قبولی ایجاد نمی کند، بشکند.

اندرو هافنبراک، نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید: «بیشتر مردم زمانی که تصمیم‌های اولیه‌شان منجر به نتایج نامطلوب می‌شود، در اعتراف به اشتباه خود مشکل دارند. وی افزود: «آن ها نمی خواهند احساس شکست کنند. از قضا، این نوع تفکر اغلب باعث می‌شود که افراد در تلاش برای کسب ذهن آرام خود منابع بیشتری را هدر دهند یا از دست بدهند.

تفاوت استفاده از مدیتیشن برای ذهن آرام و استفاده از موارد دیگر

برای این مطالعه، یک گروه از شرکت‌کنندگان به مدیتیشن 15 دقیقه‌ای گوش دادند که به آن‌ها می‌گفت بر نوع تنفس خود تمرکز کنند. گروه دیگر به صدای ضبط شده ای گوش دادند که به آن‌ها دستور می داد به هر چیزی که به ذهنشان می رسد فکر کنند. سپس، محققان به هر دو گروه گفتند که بر اساس سناریوهای مختلف تصمیم بگیرند. محققان دریافتند که مدیتیشن ذهن آگاهی، به افراد کمک می کند بر لحظه حال تمرکز کنند و هر چیز دیگری را مسدود کنند. همچنین می تواند به افراد در تصمیم گیری بهتر کمک کند.

مراقبه ذهن آگاهی و ایجاد ذهن آرام

هافنبراک توضیح می‌دهد: «ما دریافتیم که یک دوره کوتاه مراقبه ذهن‌آگاهی می‌تواند افراد را تشویق کند تا با در نظر گیری اطلاعات موجود در لحظه کنونی تصمیم‌های منطقی‌تری بگیرند.

روانشناسان چند چیزی که باعث تصمیم سریع مردم در مورد شما می شود را توضیح می دهند

باور کنید یا نه، مردم در عرض چند ثانیه درباره شما تصمیم می گیرند. این تأثیرات شامل عقل، گرایش جنسی و وفاداری شما – یا عدم وجود آن‌ها است. البته ادراک همیشه واقعیت نیست. در این‌جا چند پنج است که تصمیم سریع مردم در عرض یک دقیقه را توضیح می دهد.

آن‌ها جنسیت شما را تعیین می کنند

در مطالعه ای که در مجله روانشناسی اجتماعی تجربی منتشر شد، نویسندگان نیکلاس او. رول و نالینی امبادی می نویسند:

“درک سریع و دقیق گرایش جنسی مردانه ممکن است تنها نشانه دیگری از یک مکانیسم تصمیم سریع مردم برای درک ویژگی های دیگران باشد.” در این مطالعه، به 22 مرد و 68 دختر دانشجو در مقطع کارشناسی عکس هایی از چهره 90 مرد ارائه شد که نیمی از آن‌ها همجنسگرا بودند. شرکت‌کنندگان می‌توانستند در عرض 50 ‌ثانیه پس از قرار گیری در معرض عکس، تمایلات جنسی را به‌طور دقیق تعیین کنند.

وضعیت ظاهری شما و تصمیم سریع مردم

در یک مطالعه هلندی، افرادی که لباس‌های طرح دار می‌پوشیدند، مشخص شد که از جایگاه بالاتری نسبت به کسانی که این لباس را نمی‌پوشیدند، برخوردار هستند. نویسندگان می نویسند: «ادراکات در هیچ یک از ابعاد دیگر که ممکن است بر نتیجه تعاملات اجتماعی تأثیر بگذارد، متفاوت نبود. هیچ تفاوتی در جذابیت قابل درک، مهربانی و قابل اعتماد بودن وجود نداشت.»

نکته

متأسفانه، بسیاری از اطرافیان ما ترجیح می‌دهند با فردی با «وضعیت بالا» معاشرت کنند تا کسی که اصیل باشد. و همه این‌ها بر اساس یک ادراک اغلب ناقص است. همانطور که مشخص است، لباس یک شاخص بسیار بد برای “تصمیم سریع مردم” است.

آن‌ها هوش شما را تعیین می کنند

استفاده از عینک کسی را باهوش نمی کند. همه ما این را می دانیم. در مطالعه‌ای که توسط اساتید دانشگاه لویولا مری‌مونت انجام شد، سوالی مطرح شد: آیا استفاده از عینک ضخیم عاملی برای تعیین باهوشی یک فرد است یا نه.

«نگاه به یکدیگر هنگام صحبت یک رفتار کلیدی بود. به طور قابل توجهی با ضریب هوشی همبستگی داشت و به رتبه‌بندی هوش درک بالاتر کمک کرد.

نکته

بنابراین، دفعه بعد که با کسی صحبت می کنید، به چشمان او نگاه کنید. ظاهراً انجام این کار شما را باهوش‌تر می‌کند.

بی بندوباری جنسی و تصمیم سریع مردم

در مطالعه ای که در ژورنال Body Image منتشر شد، «نتایج نشان داد که زنان دارای خالکوبی نسبت به زنان بدون خالکوبی از نظر جسمی جذاب تر، از نظر تصمیم سریع مردم بی بند و بارتر هستند.

نویسندگان می گویند که خالکوبی های زنانه طبیعت مردانه تری را به تصویر می کشد، از جمله میل به ماشین های سریع، مشروب، ورزش و خوابیدن.

آن‌ها تصمیم می گیرند که آیا شما یک شخصیت “آلفا” هستید یا خیر

در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، «مردانی با سرهای تراشیده، غالب‌تر از مردان مشابه با موهای پر بودند».

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند:

– «مردانی که موهایشان به صورت ماشینی کوتاه کردند، غالب‌تر، قد بلندتر و قوی‌تر از خود واقعی‌شان تلقی می‌شدند.»

– “مردانی که ریزش موی طبیعی را تجربه می کنند ممکن است با اصلاح وضعیت بین فردی تصمیم سریع مردم را از روی خودشان بردارند.”

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا