درمانگران چند راه برای آرامش شریک استرس زا توضیح می دهند

آرامش شریک استرس زا در روابط امر مهمی است. امروزه بسیاری از ما دچار استرس هایی می شویم. اما معمولا استرس در بین زوجین کمی دشوارتر است. اختلالاتی که از گذشته وجود داشته ممکن است ارتباطی به رابطه آن ها نداشته باشد. اما برخی از این مشکلات در هنگام شروع زندگی ایجاد می شود. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد.

هر فردی باید بداند که اختلال روانی به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. نکته ی دیگر این است که افراد باید بدانند خودشیفتگی ممکن است در آینده به شما آسیب های بزند. برخوردها در هر فردی می تواند متفاوت باشد. رفتار هر فردی باعث می شود آن فرد ویژگی های خود را نشان دهد. برخوردها باید به گونه ای باشد که قابل انعطاف و در بعضی موارد قابل کنترل باشد. رفتار در افراد مختلف متفاوت است. در ادامه می خواهیم ببینیم درمانگران چند راه برای آرامش شریک استرس زا توضیح می دهند، چگونه است.

رفتار در زوجین و آرامش شریک استرس زا

این رفتار می تواند شامل گزینه های مختلفی باشد. برای مثال وقتی که فرد بتواند رفتار خود را در زمینه های مختلف بهبود بخشد می تواند توانایی‌ خود را افزایش دهد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمانگران چند راه برای آرامش شریک استرس زا توضیح می دهند، صحبت کنیم.

رفتار روان پریشی و آرامش شریک استرس زا

رفتار روان پریشی با توجه به شیوه ای که باعث می شود فرد متأثر از آن تصور انحرافی از واقعیت داشته باشد، طبقه بندی می شود. این می تواند باعث شود فرد دچار توهم یا هذیان شود، که این تجارب حسی است که در آن شخصی چیزی را که در آن نیست، می بیند یا احساس می کند.

علائم و نشانه های صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند ترسناک باشد

علائم و نشانه های صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند ترسناک باشد و برای کسانی که دچار آن می شوند زندگی را تغییر دهد. روان پریشی غالباً در کنار یک بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی ظاهر می شود، اما ممکن است در کسانی که بیماری های دیگری دارند یا از داروها یا سایر داروها استفاده می کنند که با چنین عوارض جانبی همراه هستند نیز وجود داشته باشد.

رفتار استرسی: از دست دادن لمس با واقعیت

علامت بارز روان پریشی از دست دادن ارتباط با واقعیت است. کسانی که روان پریشی را تجربه می کنند، در تمایز بین آن چه اتفاق می افتد و آن چه می بینند، بسیار دشوار هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که تغییر در واقعیت رخ می دهد، این باعث می شود فرد گمراه و گیج شود. آن ها ممکن است توهم چیزها یا افرادی که آن جا نیستند داشته باشند. این توهمات می توانند سرخوشی یا ترسناک باشند. بسته به تجربه ای که فرد در آن زمان تجربه می کند، صفات روان‌پریشی شریک زندگی می تواند خطرناک تلقی شود.

توهم منفی و آرامش شریک استرس زا

فردی که دچار توهم منفی شده است ممکن است در برابر کمک مقاومت کند و یا به دیگران ضربه بزند. سرخوردگی آن ها ممکن است توسط کسانی تقویت شود که اصرار دارند آن چه را می بینند، یا احساس واقعی نیستند. واقعیت این است که این لحظات واقعیت آن ها است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این وقایع در دنیای واقعی پایه ریزی شده یا نشوند، برای شخصی که دچار روان پریشی می شود بسیار واقعی است.

آرامش شریک استرس زا در برابر صفات روان‌پریشی شریک زندگی

هنگام تجربه یک دوره روان پریشی، فرد ممکن است حرف های خود را لجن یا گفتار نامشخص دیگری منتشر کند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه نشان می دهد که کلمات ما از افکار و احساسات قبلی شکل می گیرند. وقتی این افکار و عواطف با رفتار روان پریش آشفته می شوند، این تأثیر مهمی در زبانشناسی ما دارد. وقتی مغز یک شخص ریشه در واقعیت نداشته باشد، کلماتی که هنگام مکالمه بیرون می آیند می توانند پوچ باشند.

نکاتی در مورد این موضوع

علاوه بر کلمات مبهم، ممکن است فردی با رفتار روان پریش یا اسکیزوفرنیک جمله را در میان فکر تغییر دهد. آن ها چندین ایده را با هم در یک فکر دنبال می کنند، که اغلب منطقی نیست. آن ها همچنین توجه کمی به دستور زبان دارند. این می تواند ثابت کند که در گفتگو بسیار گیج کننده است.

صفات روان‌پریشی شریک زندگی: رفتار بی نظم

رفتار بی نظم همراه با سایر علائم، کسانی که رفتارهای روان پریشی یا اسکیزوفرنی را تجربه می کنند، همراه است.

برخی از نمونه های رفتارهای بی نظم در برابر آرامش شریک استرس زا

برخی از نمونه های رفتارهای بی نظم، لباس پوشیدن در فصل نامناسب یا بی توجهی به محیط پیرامون آن ها است. همچنین ممکن است فرد به اخباری که به آن ها داده شده پاسخ نامناسبی بدهد یا در مدیریت احساسات یا پاسخ های او مشکل داشته باشد.

نکته

این می تواند برای افرادی که بیماری را درک نمی کنند بسیار گیج کننده تلقی شود.

درمانگران چند راه برای آرامش شریک استرس زا توضیح می دهند

همه ممکن است دچار استرس شوند و دانستن اینکه وقتی شریک زندگی شما در موقعیت استرس زا قرار می گیرد چه کاری باید انجام دهید می تواند چالش برانگیز باشد. اگر مکانیسم‌های مقابله‌ای ناسالم یا کمتر از ایده‌آل داشته باشند، درک چگونگی کمک به آن‌ها می‌تواند حتی سخت‌تر باشد. البته، با توجه به شریک زندگی خود، نمی خواهید او این درد عاطفی را تجربه کند. اما چگونه می توانید بدون تشدید مشکل به آن‌ها کمک کنید تا از فرآیند آرامش شریک استرس زا استفاده کنند؟ در این‌جا بیان می کنیم که چگونه کارشناسان چنع راه را برای آرامش شریک استرس زا توصیه می کنند.

ریشه را پیدا کنید

استرس شریک زندگی شما از کجا می آید؟ چرا باعث می شود این گونه رفتار کنند؟ سوزان کراوس ویتبورن، نویسنده و  دکترای ABPP، می گوید: هیچ کس نمی خواهد تحت استرس باشد، بنابراین چیزی باعث این اتفاق می شود.

شریک استرس زا به روز یا شرایط فعلی زندگی شریک خود فکر کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی ممکن است باعث این استرس شود. در این‌جا چند سوال برای کمک به شما در آرامش شریک استرس زا وجود دارد:

  • روزشون چطور بود؟
  • آیا روابط آن‌ها با دیگران، مانند خانواده یا دوستان، خوب پیش می رود؟
  •  آن‌ها تحت تأثیر رویدادهای جهانی هستند؟
  • آیا آن‌ها در مورد چیز استرس زا برای شما صحبت کردند؟
  • به نظر می رسد چه چیزی باعث استرس آن‌ها می شود؟
  • آیا آن‌ها الگوهایی برای استرس در شرایط خاص دارند؟

وقتی ریشه استرس را پیدا کردید، می توانید بهتر به آن پاسخ دهید و به شریک زندگی خود کمک کنید تا از آن عبور کند.

به شریک زندگی خود گوش دهید

مگر اینکه شریک زندگی شما بگوید، آنها واقعا نمی خواهند در مورد منبع استرس خود صحبت کنند، گاهی اوقات گوش دادن به آن‌ها می تواند به آرامش شریک استرس زا کمک کند تا روال بهتری داشته باشند. جودی فورد، نویسنده و مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز، مراحلی را برای انجام این کار شرح می دهد:

علائم استرس را بشناسید

به رفتاری که شریک زندگی شما در هنگام افزایش استرس شروع می کند توجه داشته باشید. آیا آن‌ها رفتارهای خاصی از خود نشان می دهند؟ برای مثال ممکن است دچار بی‌قراری شوند، بیشتر بخوابند، پرخوری کنند یا گوشه‌گیر شوند. وقتی این علائم استرس را می بینید، می توانید رویکرد خود را اتخاذ کنید.

رویکرد

اگر شریک زندگی شما علائم استرس خود را نشان می دهد، سعی کنید بدون قضاوت به آن‌ها نزدیک شوید. وقتی به سراغ آن‌ها می روید، شفقت، مهربانی و تفکر مثبت داشته باشید. سپس از آن‌ها بپرسید که چه احساسی دارند و از آن‌ها دعوت کنید تا در مورد تصمیم برای آرامش شریک استرس زا با شما صحبت کنند.

گوش کنید

وقتی شریک زندگیتان در مورد استرس خود با شما صحبت می کند، باید صادقانه به او گوش دهید. این به همسرتان نشان می دهد که شما واقعاً به او اهمیت می دهید. گوش دادن فعال یک مهارت مهم است و می تواند بین پاسخ مثبت و منفی شریک زندگی شما تفاوت ایجاد کند.

وقتی درباره آرامش شریک استرس زا صحبت می کنید، ابتدا به حالت پیش فرض راحت باشید

بسیاری از افرادی که در مورد احساسات خود صحبت می کنند، می خواهند به آن‌ها آرامش بدهید، نه اینکه فوراً راه حل ارائه شود. ابتدا به آن‌ها آرامش بدهید و از آن‌ها حمایت فیزیکی یا عاطفی کنید. فقط پس از آن باید بپرسید که آیا آن‌ها مایلند با کمک شما راهی برای عبور از موقعیت استرس زا پیدا کنند.

همیشه حامی باشید

 

وقتی یک شریک به شما اعتماد می کند، باید مطمئن شوید که آن‌ها احساس راحتی می کنند. آن‌ها نسبت به شما آسیب پذیر هستند. بنابراین طبیعی است که تمام تلاش خود را برای تطبیق با احساسات آن‌ها انجام دهید و به آن‌ها نشان دهید که چقدر از صراحت آن‌ها قدردانی می کنید. در این‌جا چند نکته برای حمایت از روش آرامش شریک استرس زا وجود دارد:

صبوری

شریک زندگی شما نمی‌خواهد تحت استرس باشد و مطمئناً نمی‌خواهد این استرس روی شما تأثیر بگذارد. آن‌ها ممکن است نزد شما بیایند. و در مورد چیزی که شما را درگیر می‌کند به شیوه‌ای مثبت و سازنده صحبت کردند، در مقابل میل به حالت تدافعی مقاومت کنید. وایتبورن توصیه می کند صبور باشید و به جای آن گوش دهید، پس آرام باشید.

بپرسید چگونه می توانید آرامش شریک استرس زا خود را برگردانید

فورد می گوید، ضروری است از شریک زندگی خود بپرسید که چگونه می توانید از او حمایت کنید. حتی اگر نمی‌توانید مستقیماً کمک کنید، بپرسید چگونه می‌توانید کارها را برای آن‌ها راحت‌تر پیش ببرید. یا چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید احساس بهتری داشته باشند. می توانید به آن‌ها پیشنهاد دهید کارهای اضافی انجام دهید، به آن‌ها کمک کنید تا یک کار جدید را انجام دهند.

در صورت نیاز به آن‌ها فضایی برای تفکر بدهید

بعضی از افراد وقتی استرس دارند نیاز دارند تنها باشند. این موضوع را شخصی نگیرید – اصلاً به شما مربوط نیست. این در مورد نیاز آرامش شریک استرس زا به زمان است. ادی استارک، روان‌درمانگر، پیشنهاد می‌کند که به همسرتان فضای شخصی بدهید تا کارهای خودش را انجام دهد و بدون کمک شما راحت شود. تعجب خواهید کرد که این اقدام چقدر می تواند برای آن‌ها مفید باشد و چقدر می تواند تفکر مثبت آن‌ها را تقویت کند. فقط مطمئن شوید که ابتدا در مورد نیازهای آن‌ها به فضا و زمان تنهایی صحبت کردید.

ناامنی را از نظر علمی درک کنید

قبل از اینکه بتوانید حتی آرامش شریک استرس زا را ایجاد کنید، باید ناامنی را به عنوان یک مفهوم علمی درک کنید. این به «ناامنی» معمولی به معنای رایج و آشکار آن اشاره ندارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا