نشانه هایی که نشان می دهد فردی دارای اضطراب جدایی است

اضطراب جدایی در افرادی که از شریک زندگی خود طلاق گرفته اند و رابطه پایان یافته اتفاق می افتد. روانشناسان راه های مختلفی برای این امر ارائه دادند. گاهی اوقات ممکن است هر دو طرف خاطرات دوران ازدواج را مرور کنند. برای این که ارتباط خوبی برقرار کنید و دوستی خوبی با اطرافیان خود داشته باشید باید قوانین مختلفی را رعایت کنید. رعایت قوانین نیازمند درک کردن آن ها است. ممکن است دوستی با برخی افراد آن قدر ساده باشد که نیاز به قوانین مختلف نداشته باشد. دوستی باعث می شود شما پیشرفت داشته باشید.

تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد. تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با جدایی رو زوج صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم روانشناسان نشانه هایی که نشان می دهد فردی دارای اضطراب جدایی است، چگونه است.

دوستی و غلبه بر اضطراب جدایی در روابط

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روانشناسان نشانه هایی که نشان می دهد فردی دارای اضطراب جدایی است، صحبت کنیم.

روانشناسان چند راه برای غلبه بر اضطراب جدایی را توضیح می دهند

بر اساس مقاله ای که در سال 2010 در Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شد، جدایی شدید می تواند در واقع احساس شما را از خود مختل کند. وقتی برای مدت طولانی خود را به یک نفر متعهد کردید، جدایی می تواند مانند یک تیر در قلب شما باشد. همچنین شما را گیج کند و انگار هویت خود را از دست دادید. اگر شما و شریک زندگی تان مدتی است که با هم بودید، هویت شما شروع به ترکیب با هم می کند و به جای «من» بیشتر شروع به گفتن «ما» می کنید.

هنگامی که ارتباطات قطع شد، به نظر می رسد بخشی از خود را از دست دادید، و این بهبودی به زمان نیاز دارد. شما به فرصتی نیاز دارید تا دوباره خود را پیدا کنید و هویت خود را بازیابید.

نکاتی برای غلبه بر جدایی

امروز، ما چند نکته در مورد چگونگی غلبه بر اضطراب جدایی برای شما آورده ایم تا بتوانید به زندگی خود ادامه دهید و دوباره شادی را پیدا کنید.

زمانی را برای پردازش احساسات خود پس از اضطراب جدایی اختصاص دهید

همانطور که قبلاً می دانید، جدایی از یکدیگر آسیب زیادی به بدن و ذهن وارد می کند. شما از به اشتراک گذاری زندگی خود با کسی دیگر حتی با او صحبت نمی کنید (در بسیاری از موارد). به منظور غلبه بر جدایی خود پس از پایان یک رابطه، از این نکات استفاده کنید:

روی دوستان و خانواده خود حساب کنید

اکثر مردم حداقل یک نفر دارند که می توانند پس از جدایی به او مراجعه کنند. بنابراین در تماس با عزیزان خود برای کمک دریغ نکنید. آن‌ها به عنوان سیستم پشتیبانی شما در این دوران سخت زندگی شما عمل خواهند کرد.

یادداشت نویسی

یکی از بهترین روش های غلبه بر اضطراب جدایی در جهان این است که تمام افکار درون سرتان را روی یک تکه کاغذ بنویسید. با این حال، تنها کسانی که بر جنبه های مثبت جدایی تمرکز کرده بودند، احساسات مثبتی را در مورد جدایی احساس کردند.

نکته

تجمع احساسات خود تنها به درد بیشتری در آینده منجر خواهد شد. برای اینکه به طور کامل به جلو بروید، باید آن احساسات را رها کنید و رودررو با آن‌ها روبرو شوید.

تثبیت رفتار های خوب برای غلبه بر اضطراب جدایی

این تثبیت منجر به شیفتگی او می شود و خیلی زود خود را دوباره در آغوش آن‌ها خواهید دید. به جای نشخوار ذهنی در مورد همه شکست های رابطه، وظیفه خود را به چیزهای مثبتی که پس از جدایی در زندگی شما رخ می دهد، قرار دهید. به این فکر کنید که چگونه زندگی شما بهبود یافته است. چگونه آینده روشن تر به نظر می رسد بدون اینکه یک رابطه منفی شما را به پایین بکشاند.

رابطه را پشت سر بگذارید و روی ارتباطات فوق العاده ای که می توانید در آینده با افراد دیگر ایجاد کنید تمرکز کنید. احتمال بازگشت با سابق خود را باز نگذارید.

برای غلبه بر جدایی به آن‌چه قبل از اضطراب جدایی لذت می بردید فکر کنید

معمولاً وقتی دو نفر از هم جدا می شوند، احتمالاً چیزهایی را که قبل از ازدواج از آن‌ها لذت می بردند، فراموش کردند. افرادی که در روابط هستند تمایل دارند هویت خود را با هم ترکیب کنند. همانطور که قبلاً گفتیم، به ندرت زمانی را برای لذت از سرگرمی های خود اختصاص می دهند.

بنابراین، این زمان را برای تعریف مجدد و کشف مجدد خود اختصاص دهید. با امتحان چیزهای جدید و بازگشت به فعالیت هایی که قبل از رابطه از آن لذت می بردید، بفهمید که از چه چیزهایی لذت می برید. اگر کارهای خاصی را با شریک زندگی خود انجام دادید و در آن فعالیت ها شادی پیدا کردید، آن‌ها را نادیده نگیرید.

نشانه هایی که نشان می دهد فردی دارای اضطراب جدایی است

اضطراب جدایی در نوزادان بسیار رایج است و به طور معمول در حدود سه سالگی متوقف می شود. با این حال، گاهی اوقات اضطراب جدایی به رشد خود ادامه می دهد و تنها با افزایش سن قوی تر می شود. ما به عنوان “اضطراب جدایی بزرگسالان” نیز آن را می شناسیم. با این حال، اضطراب اولیه اغلب در دوران کودکی شروع می شود.

نکته

زنان بیشتر از مردان از این اختلال رنج می برند. علاوه بر این، افراد اغلب علائم آن را با علائم اختلال اضطراب فراگیر اشتباه می گیرند. ممکن است اعضای خانواده، افراد مهم یا دوستانی را بیابید که تحت تأثیر اضطراب جدایی قرار دارند. سعی کنید از این سختی با یک عزیز نترسید. شما می توانید به افرادی که از این شکل از اضطراب رنج می برند کمک کنید. آن‌ها برای غلبه بر موانعی که ذهنشان ایجاد می کند به حمایت عزیزانشان نیاز دارند.

رنج از اضطراب جدایی

اغلب افرادی که از اضطراب جدایی رنج می برند اغلب می ترسند. آن‌ها ممکن است در مورد ترس های شدید خود احساس سردرگمی کنند. آن‌ها اغلب تصمیم می گیرند که درد خود را با هیچ کس دیگری در میان نگذارند، که فقط علائم آن‌ها را بدتر می کند. به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید علائم اضطراب جدایی را بشناسید. به برخی از علائم کلیدی که باید به آن‌ها توجه کنید – و کارهایی که می توانید برای کمک به آن‌ها انجام دهید نگاهی بیندازید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد یک فرد اضطراب جدایی دارد.

ترس برای امنیت عزیزان

ترس بی‌اساس از اینکه یکی از عزیزان ربوده شود، به قتل برسد یا به روش دیگری صدمه ببیند، بارزترین نشانه اضطراب جدایی است. ما در مورد نگرانی عمومی صحبت نمی کنیم که اگر کسی بعد از تاریکی هوا بیرون باشد، سالم به خانه می آید. ما در مورد ترس فلج کننده و بی حس کننده از اینکه اتفاقی برای عزیزانشان بیفتد صحبت می کنیم. آنها مدام از این ترس رنج می برند.

کلید کمک به کسی که با این ترس دست و پنجه نرم می کند این است که به او کمک کنید تا به تدریج بر آن غلبه کند. آن‌ها را تشویق کنید تا کمی مثبت اندیشی کنند. به آن‌ها اطمینان دهید که هر کسی که نگرانش هستند، اشکالی ندارد. در صورت نیاز با آن‌ها تماس بگیرید. اثبات ملموس در نابودی این علامت اضطراب جدایی بهترین کار را دارد.

امتناع از ترک مجاورت عزیزان

افرادی که از اضطراب جدایی رنج می‌برند، عمدتاً از اولین علامت تحریک می‌شوند، اغلب نمی‌خواهند شما را از دید خود دور کنند – به معنای واقعی کلمه. آن‌ها اصرار دارند که بدانند شما کجا هستید و در هر دقیقه از روز چه می کنید. احتمالاً می توانید این را به عنوان یکی از بارزترین علائم اضطراب جدایی تشخیص دهید. با این حال، بسیاری از مردم به راحتی می توانند این علامت را اشتباه درک کنند.

نکته

علائم اضطراب جدایی مردم معمولاً تشدید می شوند. شما می توانید راه بهتر و سالم تری برای مقابله با این موضوع به جای ناامیدی پیدا کنید. سعی کنید به تدریج فاصله خود را با فرد مبتلا به اضطراب کاهش دهید. با گذاشتن هر بار نیم ساعت شروع کنید، سپس آن را به یک ساعت افزایش دهید. می توانید تا نیم روز و سپس یک روز کامل حرکت کنید. هدف شما این است که آن‌ها را به این واقعیت عادت دهید که حتی اگر نتوانند دائماً شما را ببینند، خوب خواهند بود. آن‌ها متوجه خواهند شد که شما هم خوب خواهید بود.

مشکلات خواب به تنهایی

یک فرد مضطرب نه تنها از افکار پارانوئید رنج می برد، بلکه اثرات نامطلوب بی خوابی را بر عملکرد مغز نیز احساس می کند. برای آن‌ها سخت است که بدون شخصی که عادت دارند کنار او بخوابند، بخوابند. این می تواند منجر به تماس های تلفنی آخر شب و تنش بیشتر در روابط آن‌ها با آن شخص شود.

راه غلبه بر این موضوع، تمرین تکنیک های تمرکز حواس و مدیتیشن است که هر دو در کاهش اضطراب و کاهش بی خوابی بسیار موثر هستند. علاوه بر این، محرک‌های حسی – مانند عطر آن شخص یا پیراهن او – ممکن است به فرد مضطرب کمک کند بیشتر احساس حمایت کند.

شکایات فیزیکی غیر واقعی برای جلوگیری از جدایی

فردی که از اضطراب جدایی رنج می برد هر کاری که می تواند انجام می دهد تا از وقوع جدایی جلوگیری کند – حتی دروغ می گوید. اغلب اتفاق می افتد که وقتی جدایی قریب الوقوع به نظر می رسد، فرد نوعی بیماری جسمی را اختراع می کنند تا فرد مورد نیاز خود را در نزدیکی خود نگه دارند.

نکته

این همان منطقی است که کودکان وانمود می کنند که مریض هستند و مدرسه را از دست می دهند تا بتوانند با مادرشان در خانه بمانند. مقابله با آن بسیار سخت است. با این حال، کلید پیشگیری از آن کمک به فرد مضطرب است که در طول جدایی با شخص دیگری رابطه برقرار کند. این به آن‌ها نشان می دهد که فردی که در مورد او مضطرب هستند تنها کسی نیست که می تواند به آن‌ها در رفع اضطراب کمک کند.

افسردگی مربوط به جدایی از یکی از عزیزان

یکی از علائم رایج مربوط به همه چیزهایی که در بالا توضیح دادیم افسردگی است. هنگامی که از فردی که به او وابسته هستند جدا می شوند، مبتلایان به اضطراب اغلب در چاله افسردگی قرار می گیرند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا