راه هایی برای غلبه بر جدایی دشوار

غلبه بر جدایی دشوار زمانی اتفاق می افتد که شما بعد از یک رابطه خوب توانایی کنترل احساسات ناشی از جدایی را ندارید. معمولا بعد از جدایی بسته به نوع رابطه هر کس دچار یک سری آسیب ها خواهد شد. روانشناسان راه های مختلفی برای این امر ارائه دادند. گاهی اوقات ممکن است هر دو طرف خاطرات دوران ازدواج را مرور کنند. برای این که ارتباط خوبی برقرار کنید و دوستی خوبی با اطرافیان خود داشته باشید باید قوانین مختلفی را رعایت کنید. رعایت قوانین نیازمند درک کردن آن ها است. ممکن است دوستی با برخی افراد آن قدر ساده باشد که نیاز به قوانین مختلف نداشته باشد. دوستی باعث می شود شما پیشرفت داشته باشید.

تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در اکثر روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد. تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با جدایی رو زوج صحبت خواهیم کرد. مدیریت احساسات بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم راه هایی برای غلبه بر جدایی دشوار، صحبت کنیم.

دوستی و غلبه بر جدایی دشوار در روابط

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای غلبه بر جدایی دشوار، صحبت کنیم.

راه هایی برای غلبه بر جدایی دشوار

بر اساس مقاله ای که در سال 2010 در Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شد، جدایی شدید می تواند در واقع احساس شما را از خود مختل کند. وقتی برای مدت طولانی خود را به یک نفر متعهد کردید، جدایی می تواند مانند یک تیر در قلب شما باشد. همچنین شما را گیج کند و انگار هویت خود را از دست دادید. اگر شما و شریک زندگی تان مدتی است که با هم بودید، هویت شما شروع به ترکیب با هم می کند و به جای «من» بیشتر شروع به گفتن «ما» می کنید.

هنگامی که ارتباطات قطع شد، به نظر می رسد بخشی از خود را از دست دادید، و این بهبودی به زمان نیاز دارد. شما به فرصتی نیاز دارید تا دوباره خود را پیدا کنید و هویت خود را بازیابید.

نکاتی برای غلبه بر جدایی دشوار

امروز، ما چند نکته در مورد چگونگی غلبه بر جدایی برای شما آورده ایم تا بتوانید به زندگی خود ادامه دهید و دوباره شادی را پیدا کنید.

زمانی را برای پردازش احساسات خود پس از جدایی اختصاص دهید

همانطور که قبلاً می دانید، جدایی از یکدیگر آسیب زیادی به بدن و ذهن وارد می کند. شما از به اشتراک گذاری زندگی خود با کسی دیگر حتی با او صحبت نمی کنید (در بسیاری از موارد). عادت به این کار مدتی طول می کشد. بنابراین مطمئن شوید که به احساسات خود احترام می گذارید و آن‌ها را مخفی نکنید. به منظور غلبه بر جدایی دشوار خود پس از پایان یک رابطه، از این نکات استفاده کنید:

روی دوستان و خانواده خود حساب کنید

اکثر مردم حداقل یک نفر دارند که می توانند پس از جدایی به او مراجعه کنند. بنابراین در تماس با عزیزان خود برای کمک دریغ نکنید. آن‌ها به عنوان سیستم پشتیبانی شما در این دوران سخت زندگی شما عمل خواهند کرد.

یادداشت نویسی

یکی از بهترین روش های غلبه بر جدایی دشوار در جهان این است که تمام افکار درون سرتان را روی یک تکه کاغذ بنویسید. یک آزمایش شامل 100 نفر که در سه ماه گذشته از هم جدا شدند، نشان داد که ژورنال نویسی به شرکت کنندگان کمک می کند. این کار باعث می شود تا دیدگاهی درباره پایان رابطه پیدا کنند. با این حال، تنها کسانی که بر جنبه های مثبت جدایی تمرکز کرده بودند، احساسات مثبتی را در مورد جدایی احساس کردند.

نکته

تجمع احساسات خود تنها به درد بیشتری در آینده منجر خواهد شد. برای اینکه به طور کامل به جلو بروید، باید آن احساسات را رها کنید و رودررو با آن‌ها روبرو شوید. ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید. اما اینکه به خودتان اجازه دهید تا پایان رابطه را پردازش کنید، در نهایت به شما کمک می کند که غلبه بر جدایی دشوار را ایجاد کنید.

هیچ تصمیم عجولانه ای نگیرید

از تلاش برای ارتباط با شریک زندگی سابق خود و ارسال پیام های احساسی خودداری کنید. تنها کاری که انجام خواهید داد این است که در وهله اول زخمی را که می خواهید التیام دهید دوباره باز کنید.

به این فکر نکنید که چه اتفاقی می تواند متفاوت باشد

تنها زمانی درد را تحمل خواهید کرد که اتفاقات مختلفی را در ذهن خود مرور کنید. به عنوان مثال، اگر به دلیل ناسازگاری از هم جدا شدید، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانستید تغییر کنید تا خود را با سابق خود سازگارتر کنید.

این فقط شما را به شک و تردید در خود و تصمیم خود سوق می دهد و درها را باز می گذارد تا همه چیز در آینده به نتیجه برسد. شاید با تکرار آنچه اتفاق افتاد، خود را متقاعد کنید که با سابق خود بازگردید. تفکر به اینکه چگونه رابطه شما می تواند متفاوت باشد فقط به شما آسیب می رساند، زیرا شروع به تثبیت آن خواهید کرد.

تثبیت رفتار های خوب برای غلبه بر جدایی دشوار

این تثبیت منجر به شیفتگی او می شود و خیلی زود خود را دوباره در آغوش آن‌ها خواهید دید. به جای نشخوار ذهنی در مورد همه شکست های رابطه، وظیفه خود را به چیزهای مثبتی که پس از جدایی در زندگی شما رخ می دهد، قرار دهید. به این فکر کنید که چگونه زندگی شما بهبود یافته است. چگونه آینده روشن تر به نظر می رسد بدون اینکه یک رابطه منفی شما را به پایین بکشاند.

رابطه را پشت سر بگذارید و روی ارتباطات فوق العاده ای که می توانید در آینده با افراد دیگر ایجاد کنید تمرکز کنید. احتمال بازگشت با سابق خود را باز نگذارید.

برای غلبه بر جدایی دشوار به آن‌چه قبل از جدایی لذت می بردید فکر کنید

معمولاً وقتی دو نفر از هم جدا می شوند، احتمالاً چیزهایی را که قبل از ازدواج از آن‌ها لذت می بردند، فراموش کردند. افرادی که در روابط هستند تمایل دارند هویت خود را با هم ترکیب کنند. همانطور که قبلاً گفتیم، به ندرت زمانی را برای لذت از سرگرمی های خود اختصاص می دهند.

بنابراین، این زمان را برای تعریف مجدد و کشف مجدد خود اختصاص دهید. با امتحان چیزهای جدید و بازگشت به فعالیت هایی که قبل از رابطه از آن لذت می بردید، بفهمید که از چه چیزهایی لذت می برید. اگر کارهای خاصی را با شریک زندگی خود انجام دادید و در آن فعالیت ها شادی پیدا کردید، آن‌ها را نادیده نگیرید.

راه هایی برای غلبه بر جدایی دشوار

غلبه بر جدایی دشوار یک فرایند پیچیده است، اما برخی از آن‌ها سخت تر از دیگران است. اگر این یک رابطه طولانی مدت یا حتی یک رابطه پر از اشتیاق و احساسات بود، ادامه آن می تواند بسیار دشوار باشد. اما چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا غلبه بر جدایی دشوار را کمی آسان تر کنید. در این‌جا چند راه برای غلبه بر جدایی دشوار وجود دارد. “زندگی همیشه منتظر است تا بحرانی رخ دهد تا اینکه خود را در درخشان ترین حالت خود نشان دهد.” – پائولو کوئیلو

خانه خود را به محیطی آزاد تبدیل کنید.

از شر هر چیزی که شما را به یاد آن‌ها می اندازد خلاص شوید. این اغلب یکی از سخت‌ترین کارها است، به همین دلیل است که اولین قدم برای کمک به شما برای غلبه بر جدایی دشوار و ادامه زندگی است. اگر آن‌ها دور از چشم شما هستند، آن‌ها از ذهن خارج هستند و صادقانه بگوییم، شما به آن چیزهای اطراف نیاز ندارید.

بلافاصله «ابنکه دوباره دوست بمانید» را پیشنهاد نکنید.

بله، دوستی با یک شریک زندگی سابق می تواند عالی باشد، اما برای همه مناسب نیست. همیشه پس از یک جدایی دشوار، نیاز به زمان جدایی وجود دارد تا هر دوی شما خوب شوید و ادامه دهید. این فاصله زمانی بسیار مهم است تا اجازه دهیم احساسات متقابل قبل از هر چیزی برطرف شود.

برای غلبه بر جدایی دشوار احساسات خود را شناسایی کنید.

یک جدایی دشوار باعث ایجاد مسائل عاطفی زیادی می شود. خیلی مهم است که به خودتان اجازه دهید این احساسات و افکار را احساس کنید و بپذیرید به جای اینکه سعی کنید آن‌ها را مسدود کنید. مطالعات نشان دادند که این لازم است تا به خودتان اجازه دهید واقعاً ادامه دهید و رشد کنید.

اجازه دهید گریه کنید.

همراه با شماره 3، در طول غلبه بر جدایی دشوار باید به خود اجازه دهید اگر بخواهید یا نیاز دارید گریه کنید. باید به خود فرصت دهید تا رابطه را غمگین کنید. گریه مفید و سالم است زیرا هورمون های مورد نیاز مغز را ترشح می کند و به کاهش استرس کمک می کند.

پیام های موجود در رسانه های اجتماعی را از بین ببرید.

آن‌ها را در رسانه های اجتماعی بلاک کنید و به خودتان هم زمان بدهید. ساخت پست های مجازی در مورد شکست رابطه شما احساس بهتری ایجاد نمی کند و باعث پشیمانی شما می شود.

شماره آن‌ها را مسدود کنید

اگر هنوز بتوانید با آن‌ها تماس بگیرید، شماره 5 کمکی نخواهد کرد. بنابراین شماره آن‌ها را مسدود کنید. اگر هنوز به خودتان اعتماد ندارید که بعد از جدایی سخت به آن‌ها زنگ نزنید یا پیامک نزنید، تلفن خود را برای مدتی به یک دوست بدهید.

برای غلبه بر جدایی دشوار به باشگاه بروید.

ورزش سطح اندورفین را افزایش می دهد. اندورفین ما را خوشحال می کند. و یک جلسه ورزش مثل کیک بوکسینگ هرگز به این خوبی به نظر نمی رسید.

مواد مغذی مصرف کنید

ورزش تنها راه برای دریافت اندورفین و احساس شادی درونی نیست. موز و شکلات حاوی پروتئین های تولید کننده اندورفین هستند. شما می توانید با مصرف این مواد مغذی در غلبه بر جدایی دشوار به خودتان کمک کنید.

زمانی را در بیرون با دوستان بگذرانید.

این یک موضوع مهم در زمینه غلبه بر جدایی دشوار است. رفت و آمد به بیرون برای سلامتی شما عالی است و قطعا به پاکسازی ذهنتان کمک می کند. همین امر در مورد نزدیکی به دوستان نیز صدق می کند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا