درس های زندگی از یک جدایی متقابل

جدایی متقابل در روابط به معنای این است که هر دو طرف از طریق یک صحبت مسالمت آمیز از هم طلاق می گیرند. گاهی اوقات ممکن است هر دو طرف خاطرات دوران ازدواج را مرور کنند. برای این که ارتباط خوبی برقرار کنید و دوستی خوبی با اطرافیان خود داشته باشید باید قوانین مختلفی را رعایت کنید. رعایت قوانین نیازمند درک آن ها است. ممکن است دوستی با برخی افراد آن قدر ساده باشد که نیاز به قوانین مختلف نداشته باشد. دوستی باعث می شود شما پیشرفت داشته باشید.

تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد. حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد. تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با جدایی دو زوج صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم درس های زندگی از یک جدایی متقابل صحبت کنیم.

دوستی و جدایی متقابل در روابط

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درس های زندگی از یک جدایی متقابل صحبت کنیم.

چرا دوستی بعد از جدایی متقابل مهم است؟

وقتی از شریک خود جدا می شوید، گاهی بهترین دوست خود را از دست می دهید. بسیاری از مردم معتقدند که بهتر است از این شخص جدا شویم، اما همیشه اینطور نیست. شرایطی وجود دارد که در آن شما می خواهید از رابطه خود جدا شوید، مانند سوء استفاده یا سایر اقدامات ناسالم. با این حال، اگر جدایی شما بیشتر دوستانه است و احساس می کنید به شما آسیبی نمی رساند. شما می توانید با شربک سابق خود دوست باشید.

در نهایت تصمیم با شما است. انتخاب دوستی بعد از جدایی می تواند یکی از بهترین تصمیماتی باشد که می توانید بگیرید. در این جا دلایلی وجود دارد که ممکن است پس از جدایی تصمیم به دوست ماندن بگیرید:

شما بچه دارید

وقتی بچه دار شدید و فرزند دارید، همه چیز پیچیده می شود. شما وظیفه دارید با سابق خود والدین داشته باشید. در حالی که ممکن است استدلال شود که می توانید بدون دوست بودن این کار را انجام دهید. مطمئناً این کار را آسان تر می کند.

اولین و مهمترین هدف شما باید این باشد که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید.

اولین و مهمترین هدف شما باید این باشد که الگوی خوبی برای فرزندان خود باشید. شما می خواهید به آن ها نشان دهید که وقتی بزرگسالان تصمیم می گیرند روابط خود را قطع کرده و با هم کار کنند. همچنان می توانند به یکدیگر احترام بگذارند. این امر به ویژه مهم است. چرا که شما از یک رابطه عاشقانه بلکه از یک رابطه والدین الگوبرداری می کنید. مثال‌ هایی که اکنون می زنید به احتمال زیاد نحوه رفتار فرزندان شما در روابط آینده را تعیین می کند. بنابراین مراقب اقدامات خود جهت جدایی متقابل باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بهترین نمونه ای که می توانید ارائه دهید این است که پس از جدایی با یکدیگر دوست باشید. بچه ها رابطه ای قوی با یکدیگر خواهند داشت و از نظر دوستانه بودن والدین احساس امنیت خواهند کرد. وقتی رابطه شما با والدین دیگر آن ها خوب باشد، بسیاری از استرس های ناشی از جدایی از فرزندان برطرف می شود. به عنوان والدین، ​​این هدف شماره یک شما است. به خاطر داشته باشید که، گاهی أوقات دوست ماندن پس از جدایی سخت می شود. اگر این کار را بکنید، بچه ها سود زیادی خواهند برد.

دوستی شما قوی تر از روابط عاشقانه شماست

گاهی اوقات، این درست است که شما و سابق خود بهتر از دوستان هستید. شما سعی کردید بیشتر از دوستان باشید، اما نتیجه ای نداشت. این بدان معنا نیست که شما باید یک بار دیگر غریبه باشید. شما و همسر سابق خود ممکن است بخواهید دوستی را که در طول زمان آشنایی یکدیگر ایجاد کرده اید حفظ کنید. فقط به این دلیل که شما یک رابطه شکست خورده دارید به این معنا نیست که دوستی که بر اساس آن ساخته شده بود خراب شده است. در برخی موارد، جدایی متقابل حتی می تواند با صمیمیتی که در رابطه خود به اشتراک گذاشته اید تقویت شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای تصمیم گیری در مورد این که آیا این برای شما مناسب است، به ارتباطی که احساس می کنید فکر کنید. شاید از گذراندن وقت با این شخص لذت ببرید و می توانید به او تکیه کنید.

شما و شریک زندگی خود هر دو در یک رابطه دوست دارید پس از جدایی متقابل دوست باشید

اگر شما و شریک زندگی خود هر دو در یک رابطه دوست دارید پس از جدایی دوست باشید، باید به دنبال آن باشید. روابطی که ما در زندگی خود داریم داستان زندگی ما را تشکیل می دهد. وقتی کسی را پیدا می کنید که باعث خوشحالی شما می شود، نباید او را کنار نگذارید. پیدا کردن دوستان خوب ممکن است سخت باشد. تصمیم با شماست که انتخاب کنید آیا می خواهید با این شخص دوست شوید یا نه.

درس های زندگی از یک جدایی متقابل

جدایی ها دلخراش است. شاید اخیراً از هم جدا شدید و شما و شریک زندگیتان توافق کردید که این رابطه کارساز نیست. در میان دلشکستگی، چیزهایی برای یادگیری وجود دارد. بنابراین، چه درس های زندگی می توانید از یک جدایی متقابل بیاموزید؟

جدایی متقابل چیست؟

جدایی زمانی است که شما و شریک زندگیتان به رابطه صمیمی خود پایان دهید. ممکن است همچنان به یکدیگر احترام بگذارید، اما هر دو موافقید که دیگر عاشق نیستید. شاید زمان آن است که هر دوی شما به زندگی عادی خود ادامه دهید. حتی اگر این یک تصمیم دوجانبه است، جدایی متقابل هنوز هم برای شما سخت است. یک مطالعه نشان داد که هر چه یک رابطه طولانی‌تر باشد، تأثیر عاطفی ناشی از جدایی بیشتر است. این احساس به این دلیل است که شما زمان زیادی را به عنوان یک زوج با هم گذراندید، با هم خاطرات ساختید و به یک معنا در فعالیت های زندگی خود در هم تنیده شدید.

از این جدایی متقابل چه چیزی یاد گرفتید؟

حتی اگر جدایی شما سخت است، می توانید به طرق مختلف از سختی جدایی رشد کنید. در این‌جا فهرستی از درس هایی است که می توانید از جدایی متقابل بیاموزید. متوجه خواهید شد که:

بخشش شما را از بین می برد

بخشش آرامش می آورد. تلخی و انتقام قلب و ذهن شما را می خورد. این شما را به یک فرد عصبانی تبدیل می کند که هیچ کس نمی خواهد در کنارش باشد. رهایی و بخشش شریک سابق خود برای شما مفید است. بخشش به این معنی نیست که کاری که شریک زندگی شما انجام دادید درست است، بلکه می گوید که تصمیم گرفتید آن را علیه او انجام ندهید. بخشش آسان نیست، اما نگه داشتن درد در دراز مدت به شما آسیب بیشتری می رساند. بنابراین، اجازه دهید بخشش نفرت شما را از بین ببرد.

از تنهایی لذت می برید

با تعجب متوجه می شوید که دوست دارید تنها باشید.  شما از یک حمام طولانی خوب یا تماشای فیلم خود لذت می برید که شریک زندگی شما هرگز آن را تماشا نخواهد کرد. تنهایی می تواند به رشد استقلال و اعتماد به نفس شما کمک کند. پس اگر یاد گرفتید که تنها بودن چندان بد نیست تعجب نکنید.

چیزی که قطعا در رابطه بعدی خود نمی خواهید.

آن‌چه را که نمی خواهید تکرار کنید به شما می آموزد. عدم یک رابطه باعث می شود که عقب نشینی کنید و ارزیابی کنید که می خواهید زندگی خود را با چه نوع فردی سپری کنید. آیا شریک زندگی شما بالغ بود یا از نظر عاطفی نیازمند بود؟ آیا شما و شریک زندگیتان ارزش های مشابهی در مورد ایمان، خانواده و شغل داشتید؟ شاید شما کسی را بخواهید که محبت بیشتری داشته باشد یا کمتر معتاد به کار باشد. شما در مکان خوبی هستید تا به رابطه آینده خود فکر کنید و آنچه را که می خواهید بیاموزید.

باید تجربیات جدیدی داشت

قطع رابطه به شما این امکان را می دهد که تجربیات جدیدی داشته باشید که ممکن است در طول یک رابطه نداشته باشید. وقفه شما را مجبور به این تجربیات جدید می‌کند، زیرا ناگهان، شما آزاد هستید که آن‌ها را انجام دهید. شاید تابستان امسال سفر کنید یا به شهری که دوست دارید نقل مکان کنید. یک جدایی متقابل می تواند کاتالیزور مناسبی برای چند اتفاق جدید برای شما باشد.

چیزهایی که در رابطه بعدی خود می خواهید

در طول یک رابطه، ممکن است چیزهایی را که نیاز به اصلاح دارند نبینید. تنها پس از جدایی است که عقب نشینی می کنید و متوجه می شوید که جنبه های خاصی از رابطه شما ناسالم است. این دوره زمان بسیار خوبی برای در نظر گیری آنچه در رابطه بعدی ما می خواهید است. زمان آن است که یاد بگیرید چه چیزی در یک شریک برای شما مهم است در مقابل آنچه فکر می کردید در یک شخص مهم است.

خودتان را بشناسید.

پس از جدایی، خوب است که با شخص قدیمی خود در تماس باشید. رویاهایتان را به خاطر دارید؟ افرادی را که می خواستید با آن‌ها معاشرت کنید، اما نتوانستید به دلیل مشغولیت با شریک زندگی خود باشید، به خاطر دارید؟ اکنون زمان آن است که شما جدید را دوباره کشف کنید.

به خاطر رابطه، کارها را معطل نکنید

کنار گذاری چیزها در زمانی که در یک رابطه هستید آسان است. این لزوماً یک حرکت اشتباه نیست، اما وقتی رابطه به پایان رسید، می توانید یاد بگیرید که دوباره آن چیزها را انتخاب کنید. شاید یک سرگرمی دارید که به پایان رسیده است یا گروهی از دوستانتان که دیگر با آن‌ها ارتباط برقرار نکردید.

مناطقی را در زندگی خود بیاموزید که باید در آن رشد کنید

هر دو طرف در جدایی متقابل سهیم هستند. وقتی با شخص دیگری زندگی می کنید چیزهای زیادی در مورد خودتان یاد می گیرید. رشد همیشه مثبت است و پس از جدایی، ارزیابی مشارکت شما ضروری است. این بینش برای محکومیت خود نیست، بلکه برای نگاهی صادقانه به حوزه‌هایی است که نیاز به رشد دارید. شاید باید صبورتر باشید، یا باید یاد بگیرید که چگونه احساسات خود را صادقانه بیان کنید. یک ارزیابی انجام دهید، سپس تصمیم بگیرید که چگونه می توانید رشد کنید. شاید بتوانید یک کتاب بخوانید یا با یک مشاور ملاقات کنید تا راه هایی را بیاموزید که در آن می توانید تغییر کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا