چند دلیل که تاثیر دوستی بر خوشبختی کلیدی است

تاثیر دوستی بر خوشبختی نکته کلیدی در زندگی همه ما است. ایجاد روابط دوستی مناسب با شخصی که از هر لحاظ مناسب شما است می تواند راه پیشرفت را برای شما باز کند. همه ما به دوستانی نیاز داریم. هیچ کس دوست ندارد همیشه تنها باشد. دوستی ها و روابط اگر به درستی انتخاب شوند و مدیریت شوند بسیار باعث پیشرفت افراد می شود. در جهانی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. هر چه که شما توانایی برقراری ارتباط موثر را بالا ببرید می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید.

نکته ای که باید بدانید این است که رابطه و دوستی نیازمند رعایت قوانین مختلفی است. این قوانین حتی در کشور های مختلف در صورت انجام نشدن با مجازات همراه است. در کل بهتر است قبل از این که با شخصی ارتباط برقرار کنید منطقی فکر کنید. دوستی باعث ایجاد حمایت می شود. همه ما در زندگی به حمایت توسط دیگران نیاز داریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند دلیل که تاثیر دوستی بر خوشبختی کلیدی است چگونه است.

تأثیر دوستی بر خوشبختی در مقابل روابط سمی

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند دلیل که تاثیر دوستی بر خوشبختی کلیدی است، صحبت کنیم.

آیا برای ایجاد دوستی های حمایتی به کمک فرآیند تاثیر دوستی بر خوشبختی احتیاج دارید؟

روابطی که ما در زندگی خود داریم به شکل گیری شخصیتی که هستیم کمک می کند. کسانی که ما خود را با آن ها احاطه کرده ایم درباره ما همه چیز را می دانند. دوستان ما نشان می دهند که ما دوست داریم چه کسانی باشیم.  با چه کسانی هویت داریم و به چه کسانی اهمیت می دهیم. با این حال، بسیار معمول است که ما درگیر دوستی هایی شویم که برای ما مفید یا شاید حتی سالم نباشند. برخی افراد خود را دوست شما می نامند، اما می توانند برای شما مضر باشند. شما باید به دنبال دوستی های حمایتی باشید. وقتی دوستان مناسب را پیدا می کنید إحساس بهتری دارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها برای تکیه بر شما و برعکس تکیه شما بر آن ها آن جا هستند.

دوستی سمی  در برابر تاثیر دوستی بر خوشبختی

مواقعی وجود دارد که برای دوستان مهم است که راه های جداگانه خود را طی کنند. با این حال، مواردی نیز وجود دارد که دوستی ها طاقت فرسا می شوند. آن قدری که شروع به تأثیر منفی بر زندگی ما می کنند. به این دوستی ها دوستی های سمی گفته می شود. در دوستی های سمی، این دوست تمام وقت و توجه خود را به خود معطوف می کند. آن ها علاوه بر دوستی های حمایتی فضای بسیار کمی برای نیازهای شما می گذارند. ممکن است به شما این احساس را بدهند که مشکلی در شما وجود دارد. آن ها به شما پیشنهاد می کنند که خود را تغییر دهید.

آن ها ممکن است به شما این احساس را بدهند که هر لحظه منتظر اتفاقی باشید. این دوستی ها انرژی و احساسات شما را از بین می برند و مهم است که در اسرع وقت با آن ها نباشید.

تاثیر دوستی بر خوشبختی در برابر دوستی های گاه به گاه

دوستانی که هر از گاهی یا به طور تصادفی می بینید، همان هایی هستند که شما آن ها را دوستان معمولی می نامید. شما هر بار با آن ها شام نمی خورید یا روزانه با آن ها تلفنی چت نمی کنید. اما آن ها گروهی از افرادی هستند که دوست دارید هر از گاهی با آن ها معاشرت کنید. در واقع آن ها مانند پدوستی های حمایتی نیستند. آن ها سرگرم کننده هستند و وقتی در کنار آن ها هستید همیشه اوقات خوشی را سپری می کنید. ممکن است مکالمات شما همیشه حول محور تفریح ​​و عمیق نرفتن باشد. ممکن است به آن ها در سختی های زندگی اعتماد نکنید.  اما این دوستان سالم و مهم هستند. می دانید که وقتی با آن ها بیرون می روید، اوقات خوشی خواهید داشت و استرس نخواهید داشت.

دوستی با حیوانات آیا جز راه های تاثیر دوستی بر خوشبختی است؟

مجموعه ای دیگر از دوستی هایی که بسیار سالم هستند، آن هایی هستند که با حیوانات انجام می شوند. حیوانات موجودات درمانی و جز دوستی های حمایتی هستند. آن ها ما را بدون قید و شرط دوست دارند، مهم نیست که چه گفته ایم یا چه کرده ایم. آن ها وفادار هستند و همیشه در مواقعی که به آن ها احتیاج داریم کنار ما هستند. و در لحظه زندگی می کنند به جای این که منفی بافی باشند تاکید به حال خوب شما دارند. برخی از درمانگران حتی سگ های درمانی را در مطب خود برای بیماران خود در دسترس دارند.

چند دلیل که تاثیر دوستی بر خوشبختی کلیدی است

در مورد تاثیر دوستی بر خوشبختی فکر کنید. زندگی شما بدون دوستان نزدیکتان چگونه خواهد بود؟ لیست دوستان شما احتمالاً شامل افرادی با شخصیت ها، پیشینه ها و ایده های متفاوت است. با این حال، همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند. دوستان واقعی افرادی هستند که شما را واقعا می شناسند و به هر حال دوست شما باقی می مانند. آن‌ها شما را همانگونه که هستید می پذیرند و می دانند که شما نیز همین کار را برای آن‌ها انجام می دهید.

چرا به تاثیر دوستی بر خوشبختی دارید؟ آیا این فقط به این دلیل است که شما افرادی را برای روابط اجتماعی خواهید داشت یا مزایای آن از نظر جسمی، ذهنی و معنوی در سطح عمیق تری است؟ در این‌جا چند دلیل وجود دارد که دوستی نزدیک ممکن است کلید خوشبختی و زندگی کاملتر باشد.

چند دلیل برای اینکه تاثیر دوستی بر خوشبختی مهم است

در این‌جا چند دلیل عالی وجود دارد که چرا دوستان ممکن است کلید خوشبختی را در زندگی شما باز کنند.

به زندگی خود هدف هایی اضافه کنید

کلید خوشبختی به این فکر کنید که بدون دوستان شما چه دنیای خسته کننده ای خواهد بود. هنگامی که دوستی های نزدیک ایجاد می کنید، هدف بیشتری برای زندگی شما فراهم می کند. شما مشتاقانه منتظر گذراندن وقت با آن‌ها هستید. تاثیر دوستی بر خوشبختی به شما احساس تعلق بهتری می دهد. همانطور که با دیگران ارتباط برقرار می کنید، تصویر بهتری از انسانیت به دست می آورید و متوجه می شوید که تنها نیستید. حفظ یک زندگی هدفمند کلید خوشبختی است.

استرس خود را کاهش دهید و خلق و خوی خود را تقویت کنید

چند بار تا به حال به حداکثر فشار رسیدید و برای راهنمایی به سراغ یکی از دوستانتان رفتید؟ مطالعات بی شماری نشان می دهد که گذراندن وقت با یک دوست صمیمی می تواند استرس شما و علائم همراه آن را به حداقل برساند. روابط همدلانه یک دوست ممکن است چیزی باشد که برای آرامش اعصاب و تمرکز مجدد به آن نیاز دارید.

وقتی حس تاثیر دوستی بر خوشبختی را دارید می دانید که مثبت و شاداب هستید. خنده های دوستانتان حتماً به شما سرایت می کند. وقتی اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید، دید مثبتی به زندگی خواهید داشت.

با تاثیر دوستی بر خوشبختی اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

در حالی که نتایج تعریف و تمجید بی علت سطحی است، تعریف واقعی دوستان می تواند باعث شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. وقتی کسی که به او احترام می گذارید برای نظرات و تلاش های شما ارزش قائل است، احساس خوبی دارد. آن‌ها می توانند روحیه شما را در یک روز بد تقویت کنند و به شما انرژی لازم را برای عبور از این زندگی دیوانه کننده بدهند.

پس از شکست قدرت خود را فراهم کنید

آیا این ضرب المثل قدیمی را شنیدید که می گوید اگر با دنیا مهربان و شاداب باشید دنیا نیز همین گونه است؟ وقتی جمعی از دوستان نزدیک دارید، وقتی شرایط سخت می شود شما را ترک نمی کنند. یک دوست واقعی در سایه غم و اندوه شما حتی بیشتر می درخشد، که کلید اصلی شادی است.

ناراحتی فقط به عنوان مرگ یک عزیز تعریف نمی شود. اخراج از شغل، طلاق و سایر تغییرات می تواند به همان اندازه ویرانگر باشد. دوستان شما نیازی ندارند که به شما توصیه کنند یا به شما امید کاذب بدهند. همین تاثیر دوستی بر خوشبختی و صحبت های محبت آمیز و حمایتگر آن‌ها می تواند در مواقعی که شما به آن بیشتر نیاز دارید یک فرایند آرامش بخش باشد.

دوست مناسب پاسخگویی دقیق را ارائه می دهد

دوستی کلید خوشبختی است، اما همچنین می تواند از طریق مسئولیت پذیری به سلامتی بهتر کمک کند. مطالعات متعدد نشان می دهد که داشتن یک روابط با دوستان نزدیک ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند فشار خون بالا، دیابت و حتی برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. اگر سعی می کنید وزن کم کنید و بیشتر ورزش کنید، اگر دوستی داشته باشید که برای مسئولیت پذیری با شما کار می کند، اغلب نتایج بهتری خواهید داشت. رفاقت همچنین تاثیر دوستی بر خوشبختی را بیشتر نشان می دهد و در کمک به افراد در ترک سایر عادات ناسالم تاثیر دارد. دوست شما ممکن است مشکلی را ببیند در حالی که شما نسبت به آن آگاه نیستید.

نکته

دوستان به دنبال منافع یکدیگر هستند و از گفتن چیزهای خوب و بد به شما ترسی ندارند. با این حال، وقتی انتقاد سازنده ای از طرف کسی باشد که دوستش دارید و به او اعتماد دارید، می پذیرید.

نظرات صادقانه ارائه می دهد

یک دوست واقعی با شما صادق خواهد بود، حتی زمانی که رویارویی با حقیقت دشوار باشد. آن‌ها می توانند مسائل چالش برانگیز را با شفقت و مهربانی حل کنند. ممکن است لازم باشد یک دوست واقعی به شما بگوید که لباس جدیدتان آنقدر که فکر می‌کنید برایتان خوب به نظر نمی‌رسد.

وقتی می‌خواهید تصمیمی حیاتی بگیرید، دوستان نزدیک می‌توانند منبعی از خرد ارزشمند باشند. آن‌ها نظرات خود را به شما تحمیل نمی کنند و توصیه های ناخواسته ای را ارائه نمی دهند. به عنوان کلید شادی، دوستان واقعی به اندازه کافی به شما اهمیت می دهند.

تاثیر دوستی بر خوشبختی ممکن است به شما در ایجاد روابط عاشقانه کمک کند

آیا می دانستید که اغلب برخی از بهترین مهارت ها برای یک رابطه عاشقانه سالم را از دوستی های دوران کودکی خود آموختید؟ شما یاد گرفتید که به دیگران اهمیت دهید، چگونه صحبت های خود را به اشتراک بگذارید، چگونه صادق و وفادار باشید. دوستی های اولیه همچنین به شما درسی در مورد مرزهای سالمی داد که برای یک رابطه عاشقانه پایدار ضروری هستند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا