رفتار افراد با قوی ترین روابط چگونه است؟

قوی ترین روابط ویژگی های خاص خود را دارند. برای این که رابطه ای قدرتمند داشته باشیم نیاز است که ابتدا نقاط ضعف خود را تشخیص دهیم. همه ما فکر می کنیم اگر در یک رابطه از لحاظ مادی همه چیز تا تعیین کنم عشق و علاقه پشت سر آن خواهد آمد. اما تحقیقات درباره روابط بین دو فرد این نتیجه را رسانده که نحوه برخورد با همسرتان بسیار اهمیت دارد. غافل از این که برخی از افراد نمی توانند این مشکلات را حل کنند. همان طور که موفقیت در روابط و زندگی نیازمند عوامل مختلفی است شکست نیز همین گونه است. روابط در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد.

روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد . بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند. خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد.

قوی ترین روابط و رفتارهای تخریب کننده روابط

خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم رفتار افراد با قوی ترین روابط چگونه است، چگونه است. و البته پایان رساندن یک رابطه آیا می تواند برای مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتار افراد با قوی ترین روابط چگونه است؟، صحبت کنیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رفتارهای تخریب کننده روابط ایجاد شود؟

علل مختلفی وجود دارد که باعث می شود روابط دور از دسترس نباشد. دلایل اصلی شکست روابط از دست دادن اعتماد، ارتباطات ضعیف، عدم احترام، تفاوت در اولویت ها و صمیمیت کم است. این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا هر کدام ممکن است باعث پایان یک رابطه شوند.

عدم اعتماد برای جلوگیری از قوی ترین روابط

یکی از احساسات اساسی لازم در یک رابطه خوب، احساس امنیت است. اگر حمایت عاطفی ندارید یا شریک زندگی خود را غیرقابل اعتماد می دانید، ممکن است اعتماد خود را از دست بدهید. اگر همسرتان کارهای عجیب انجام می دهد یا به سختی می توان آن را مشخص کرد، دلیلی برای نگرانی وجود دارد. روابطی که بر اساس بی‌اعتمادی ساخته می‌شوند، متزلزل هستند.

قوی ترین روابط و رفتارهای دروغگویی در روابط

فرض کنید متوجه شدید که شریک زندگیتان به شما دروغ گفته است. دروغ می تواند عواقب قدرتمندی داشته باشد. آیا این یک دروغ یا دروغی که برای محافظت از کسی که گفته شده است هم می تواند باعث شکست روابط  شود؟ اصطلاح دروغ های سفید اغلب جزئی یا بی اهمیت هستند در حالی که دروغ های واقعی اثرات گسترده ای دارند.

مالکیت

ممکن است با شریکی باشید که بیش از حد حس مالکیت دارد.  این ها نشانه های کسی نیست که به شما اعتماد دارد.

رفتارهای تخریب کننده روابط و نحوه اجتناب از آن‌ها با ایجاد قوی ترین روابط

ما در سعادت کامل وارد روابط می شویم و سپس به مشکلات برخورد می کنیم. ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما همه چیز همان چیزی نیست که قبلا بود و به نظر اشتباه می رسد. شور و شادابی عاشقی با اضافه تمام عوامل استرس زا زندگی به یک عادت تبدیل شده است. در این‌جا رفتارهای تخریب کننده روابط (و نحوه اجتناب از آن ها) آورده شده است:

طوری رفتار کنید که انگار مجرد هستید

چه چیزی یک رابطه عاشقانه را تعریف می کند؟ این که هر دو نفر با هم در ارتباط باشند. بنابراین وقتی بدون رضایت همسرتان طوری رفتار می کنید که انگار هنوز مجرد هستید، طوری رفتار می کنید که به آن شخص تعهدی ندارید.

نکته ای در ارتباط با قوی ترین روابط

اگر نمی توانید به یک رابطه متعهد شوید، اجازه دهید آن شخص راه خودش را ادامه دهد. شما نمی توانید به زندگی مجردی خود ادامه دهید در حالی که از مزایای داشتن کسی در رختخواب خود لذت می برید. شما باید با آن شخص و با خودتان صادق باشید. اگر می خواهید به یک رابطه عاشقانه متعهد شوید، پس مسئولیت اعمال خود را بپذیرید.

ندانستن علایق یکدیگر یک نوع از رفتارهای تخریب کننده روابط

مجردی به همان اندازه زیان آور است که همیشه به اجبار با کسی در ارتباط باشید. شما مجبور نیستید در تک تک کارهایی که همسرتان انجام می دهد سهیم باشید. شما به زندگی، دوستان، علایق، سرگرمی ها و زمان تنهایی نیاز دارید. این باعو می شود وابستگی بیش از حد محدود می‌شود.

نظر پزشکان در ارتباط با قوی ترین روابط

دکتر ست مایرز، نویسنده کتاب غلبه بر سندرم تکرار رابطه، می‌گوید: «برخی از افراد در تلاش برای ترکیب با شریک زندگی خود، علایق، سرگرمی‌ها و اهداف خود را فراموش می‌کنند – چیزهایی که ممکن است در وهله اول شریک زندگی‌شان را جذب کرده باشد. برای شکستن پیوند کاذب همبستگی، فهرستی از  نحوه گذراندن اوقات فراغت قبل از رابطه با چه کسی تهیه کنید. سعی کنید بر میزان زمان تنهایی خود نظارت داشته باشید. زیرا هیچ زوجی نباید تمام اوقات فراغت خود را با هم بگذرانند.

رفتار افراد با قوی ترین روابط چگونه است؟

زمان و شرایط می توانند قوی ترین روابط را تغییر دهند. با گذشت ماه‌ها، ممکن است متوجه شوید که بخش‌های خاصی از رابطه‌تان ضعیف‌تر می‌شود، یا حتی ممکن است احساس کنید که عشق کمتری بین شما رد و بدل می شود. ممکن است زمان آن  باشد که برای تقویت رابطه خود اقدام مستقیمی انجام دهید. برخی شکاف ها در قوی ترین روابط می تواند نگران کننده باشد. اما نگران نباشید و تفکر مثبت خود را حفظ کنید. بهبود رابطه همیشه امکان پذیر است. در این‌جا چند راه برای تقویت رابطه و ایجاد عشق بیشتر بیان خواهد شد.

برای ایجاد قوی ترین روابط خود سؤالات جدیدی بپرسید

هرچه بیشتر وقتی را با کسی بگذرانید، همانطور که قبلاً چیزهای زیادی می دانید، کمتر در مورد او یاد خواهید گرفت. اما این بدان معنا نیست که شما اصلا نمی توانید چیز جدیدی یاد بگیرید. اغلب، زوج‌ها عادت می‌کنند که فقط با هم صحبت کنند. همه این‌ها نیز دوست داشتنی است، اما باید برای گفتگوهای عمیق تر نیز زمان وجود داشته باشد. افراد در طول زمان رشد می کنند و تغییر می کنند، و شریک زندگی شما با گذشت سال ها تغییر خواهید کرد. علایق تکامل می‌یابند، ارزش‌ها تغییر می‌کنند و موارد دلخواه جدید پدیدار می‌شوند. کمی وقت بگذارید و از همدیگر سوال بپرسید که چه کسی هستید، یا از آن‌ها در مورد زمان حال بپرسید: فیلم مورد علاقه آن‌ها امسال چه بود؟ متوجه خواهید شد که همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

برای ایجاد قوی ترین روابط خود به عنوان یک زوج فعالیت های جدید را امتحان کنید

وقتی با شریک زندگی‌تان چیزهایی را امتحان می‌کنید، انواع فعالیت‌های جدید و هیجان‌انگیز را انجام می‌دهید که عناصر تازگی، هیجان و طراوت را به رابطه اضافه می‌کند. احتمال کمتری وجود دارد که به اشتباه بیفتید و بتوانید با تجارب جدید ترکیبی خود پیوند برقرار کنید.

  • به یک کلاس بروید
  • آشپزی یا پختن چیز جدیدی را یاد بگیرید
  • به جایی بروید که هرگز نرفتید
  • کلمات جدیدی را به صحبت های صمیمی خود وارد کنید

زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید

زبان عشق نحوه ارتباط طبیعی و درک ما از عشق است. از طریق زبان خود، محبت خود را ابراز می کنید و می خواهید در ازای آن قوی ترین روابط را دریافت کنید. اگر شما و همسرتان زبان عشق متفاوتی دارید، می توانید به طور مداوم عشق خود را به یکدیگر ابراز کنید بدون اینکه هیچ کدام از شما محبت طرف مقابل را ثبت کنید. دانستن زبان عشق یک فرد و استفاده از آن برای ایجاد احساس قدردانی و گرامی داشتن در آن‌ها بسیار مهم است و مطالعات نشان می دهد که تأثیرات مثبتی بر روابط دارد. این پنج زبان عشق است:

اعمال خدمات

این بدان معنی است که شما فکر می کنید اعمال بهتر از کلمات عمل می کنند. فردی که این زبان عشق را دارد، زمانی که شریک زندگی‌اش در انجام وظایف، کارهای روزمره و کارهای کوچک مهربانانه و متفکرانه به او کمک می‌کند، بیشتر احساس دوست داشتن خواهد کرد.

کلمات تاییدی در قوی ترین روابط

این به این معنی است که دوست دارید کسی به شما بگوید که چقدر شما را دوست دارد. شخصی با این زبان عشق زمانی بیشترین احساس را خواهد داشت که به طور مستقیم از میزان قدردانی، توجه و گرامیداشت او مطلع شود. به عنوان مثال، شخصی ممکن است بارها در روز به شما بگوید که دوستتان دارد یا شما را تشویق کند.

هدایا

این بدان معنی است که شما عاشق دریافت نمادهای بصری عشق هستید و ارزش مورد انتظار تلاش و فکر کسی را برای ساختن یا خرید هدیه دوست دارید. فردی که این زبان عشق را دارد، با دریافت اقلام به خوبی انتخاب می شود و دارای ارزش عاطفی از طرف شریک زندگی خود، بیشتر احساس دوست داشتن خواهد کرد. این نیازی به اهمیت مادی ندارد. به عنوان مثال، شخصی ممکن است برای شما نامه ای عاشقانه بنویسد، برای شما زیورآلاتی بخرد، چیزی برای شما بخرد که گفتید به آن نیاز دارید، یا چیزی برای شما درست کند.

زمان کافی در قوی ترین روابط

این به این معنی است که وقتی کسی مطمئن می شود که با شما وقت می گذراند آرامش پیدا می کنید. فردی که این زبان عشق را دارد از جلب توجه بی‌نظیر و درگیری در تعاملات معنادار با کسانی که دوستشان دارد لذت می‌برد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی یک قرار ملاقات را برنامه ریزی کند، هنگامی که با او صحبت می کنید ممکن است او بحث های معنی دار یا عمیقی را با شما شروع کند، یا تمام کارهای خود را کنار بگذارد تا 100% روی شما تمرکز کند.

تأثیر لمس فیزیکی در قوی ترین روابط

این به این معنی است که وقتی کسی به شما نشان می دهد که شما را دوست دارد لذت می برید. شخصی با این زبان عشق، تأیید فیزیکی و ارتباطی که با تماس مستقیم حاصل می شود را دوست دارد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی شما را در آغوش بگیرد یا مرتباً دست شما را بگیرد، هر زمان که با هم هستید شما را در آغوش بگیرد یا با شما صمیمی شود.

برای ایجاد قوی ترین روابط با یکدیگر به رختخواب بروید

برای بسیاری از زوج‌ها، با توجه به شلوغی زیاد روز، تنها زمانی که واقعاً تنها با دو نفرشان کنار هم می‌گذرد، شب است. این بدان معناست که رفتن به رختخواب به طور همزمان و به خواب رفتن با هم در واقع می تواند یک راه بسیار خوب برای تقویت یک رابطه باشد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا