مدیریت مسائل مالی در ازدواج

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چگونه مسائل مالی را در ازدواج خود مدیریت کنید؟ حتی موفق ترین زوج های متاهل نیز در مسیریابی امور مالی خود با مشکل مواجه می شوند. مخصوصاً در ابتدای یک رابطه، قرار گرفتن در یک مسیر در مورد مسائل مالی می تواند چالش برانگیز باشد. عناصر زیادی وجود دارد که فلسفه مالی شخص را تشکیل می دهد، از جمله اینکه چگونه بزرگ شده اید، چقدر درآمد دارید و اهداف مالی آینده شما. همانطور که رابطه شما از مرحله بحث در مورد اینکه آیا باید صورت حساب را تقسیم کنید یا نه و اینکه برای خرید خانه چقدر باید پس انداز کنید، پیشرفت می کند، نحوه مدیریت امور مالی هم به صورت فردی و هم به عنوان یک زوج اهمیت بیشتری پیدا می کند. پس مدیریت مسائل مالی در ازدواج بسیار مهم است.

در این مقاله از همکده مسئله مدیریت مالی را بیان می کنیم. مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران است و راهنمای شما می باشد. از این رو می توانید در کنار خدمات حضوری از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده ببرید.

مدیریت مسائل مالی در ازدواج

مسئله مالی می‌تواند یک موضوع چالش‌برانگیز در ازدواج باشد، زیرا بسیاری از ما در محیطی بزرگ نشده‌ایم که بتوانیم بحث‌های آرام و باز درباره پول داشته باشیم. با این حال، تا به امروز، برخی فکر می کنند صحبت در مورد چیزهایی مانند مبلغی که برای [چیزی] پرداخت کرده اید، امتیاز اعتباری شما، اشتباهات مالی و غیره تابو است.

به ندرت پیش می‌آید که زوج‌ها در مورد پول اخلاق یکسانی داشته باشند. در بیشتر موارد، کسی همیشه خرج کننده است در حالی که شخص دیگر پس انداز کننده است. اما حتی اگر دقیقاً دیدگاه مشابهی در مورد پول نداشته باشید، ممکن است به سطحی از سازگاری مالی برسید که به شما کمک می کند تا به راحتی در این موضوعات دشوار پیمایش کنید. همانطور که زوج ها تعهد خود را به یکدیگر از طریق ازدواج عمیق تر می کنند، مشکلات مالی ناگزیر به وجود می آیند. با کمک متخصصان خود، بهترین توصیه های خود را برای مقابله با امور مالی زناشویی جمع آوری کرده ایم تا به یک ازدواج شاد و سالم ادامه دهیم.

چرا رسیدگی به امور مالی به عنوان یک زوج مهم است؟

مدیریت مسائل مالی در ازدواج بسیار مهم است. چرا که پول اولین موضوعی است که زوج های متاهل درباره آن دعوا می کنند. [وقتی] در مورد امور مالی خود سؤال می‌شود، [برخی افراد] می‌ترسند که مورد قضاوت قرار گیرند، احتمالاً به دلیل داشتن بدهی، احساس عدم درآمد کافی یا ناتوانی در تأمین .

به عنوان یک زوج، هر دوی شما با اصول از پیش تعیین شده در مورد نحوه خرج کردن و پس انداز پول وارد رابطه می شوید. مهم است که با شریک زندگی خود دور هم جمع شوید و در مورد یک استراتژی مالی جدید تصمیم بگیرید که برای سبک زندگی و اهداف شما کار کند. زوج‌ها می‌توانند با هم به دستاوردهای بیشتری برسند، مانند پرداخت سریع‌تر بدهی وام دانشجویی یکی از شریک‌ها برای جلوگیری از هزینه‌های بهره پرهزینه، یا پس‌انداز کرده و در تعطیلات رویایی ولخرجی کنند. اگر بخواهید با هم روی یک برنامه بازی برای پس انداز آینده مشترکتان پس انداز کنید، ازدواج می تواند کلید باز کردن آزادی مالی باشد.

نکات مالی برای زوج های متاهل

در این بخش از مقاله نکات مهمی برای مدیریت مسائل مالی در ازدواج برای زوج های تازه ازدواج کرده آورده شده است. نکات مهم ما برای این فعالیت های مدیریتی بسیار مهم است. در ادامه برای کسب اطلاعات دقیق تر با ما همراه شوید.

بهترین راه برای ترکیب امور مالی با همسرتان را پیدا کنید

هیچ «راه درست» منحصر به فردی برای تقسیم صورت حساب ها با همسرتان وجود ندارد. هر زوجی این کار را متفاوت انجام می دهد، و اغلب در طول رابطه با تغییر شغل یا نقش خانه هر فرد تغییر می کند. لزوماً جهش و قرار دادن همه چیز در یک حساب توصیه نمی شود. در حالی که به تازه ازدواج کرده ها پیشنهاد می شود که وقتی صحبت از ترکیب امور مالی می‌شود، با ساختار حساب «شما، من و ما» شروع کنند.

این به این معنی نیست که شما شریک زندگی خود را دوست ندارید یا به آن اعتماد ندارید. این فقط به شما اجازه می دهد تا همچنان احساس استقلال مالی داشته باشید که به نظر من برای هر شراکتی کاملاً سالم است. حساب «ما» می‌تواند برای تأمین هزینه‌های متقابل شما مانند اجاره، رهن، خدمات آب و برق، و حتی برنامه‌ریزی تعطیلاتی که هر دوی شما هیجان‌زده هستید، استفاده شود.

برای مدیریت مسائل مالی در ازدواج اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید

اهداف مالی به ترسیم مسیر رو به جلو کمک می کند و زوج ها را مسئول نگه می دارد. هدف های کوتاه‌مدت می‌تواند هر چیزی باشد، از ارتقای لوازم خانگی، اصلاحات کوچک خانه، یا پر کردن صندوق اضطراری شما. اهداف بلند مدت می تواند شامل مواردی مانند خرید خانه، پس انداز برای دوران بازنشستگی یا تنظیم خانواده باشد. بهترین راه برای شروع این است که به صورت فردی بنشینید و اهداف خود را بنویسید و سپس آنها را از مهم ترین به کم اهمیت ترین رتبه بندی کنید. در نهایت، آنها را از زمانی که این اهداف تعیین می کنند، رتبه بندی کنید.

در حالی که ممکن است پس انداز برای چیزی بزرگ مانند خانه مهم ترین هدف شما باشد، اما یک شبه اتفاق نمی افتد. چند هدف کوتاه‌مدت که می‌توانید در عرض شش تا ۱۲ ماه به آن‌ها برسید، بپاشید که به زندگی شما اضافه می‌کنند یا زندگی شما را غنی‌تر می‌کنند و برای رسیدن به آن اهداف کلان تلاش می‌کنید. اهداف خود را هر سال با شریک زندگی خود ارزیابی و اولویت بندی کنید تا پیشرفت و موفقیت را پیگیری کنید.

بودجه ای بسازید که سطحی از استقلال مالی را فراهم کند

برای مدیریت مسائل مالی بودجه بسیار مهم است. فرقی ندارد که چقدر زیاد یا چقدر کم درآمد داشته باشید. همه زوج‌ها می‌توانند از بودجه‌بندی برای رسیدن سریع‌تر به نقاط عطف مالی بهره ببرند. بودجه لازم نیست پیچیده باشد. تنها چیزی که باید بدانید درآمد ماهانه و میانگین هزینه های ماهانه شماست.

قانون بودجه ریزی 50/30/20 مکانی عالی برای شروع است. این نشان می دهد که 50 درصد از درآمد ماهانه شما صرف نیازهای شما می شود (چیزهایی مانند اجاره، پرداخت ماشین، مواد غذایی و غیره)، 30 درصد به خواسته های شما (خرید، غذا خوردن و/یا سرگرمی ها) و 20 درصد به سمت خواسته های شما اختصاص می یابد. یعنی می تواند با پس انداز کردن شما را به نتایج اساسی زندگی تان سوق دهد. از این رو شما می توانید به راحتی در این زمینه پیش بروید.

بودجه بندی به معنای مدیریت خرد هر خرید نیست. پیروی از قانون بودجه ریزی 50/30/20 به هر یک از شرکا اجازه می دهد تا در مورد نحوه خرج کردن نیمی از 30 درصد خود، انعطاف پذیری داشته باشند. استقلال مالی در میان زوج ها برای حفظ فردیت که روابط سالم و حمایتی بر پایه آن بنا شده است، مهم است. شما باید بتوانید هر بار بدون مشورت با شریکتان خریدهای کوچک تری انجام دهید. باید سطحی از اعتماد در مورد امور مالی شما وجود داشته باشد، اما این ایده خوبی است که در مورد خریدهای بزرگتر بحث کنید. صحبت آزاد، راحت و بدون قضاوت در مورد بودجه و عادات خرج کردن خود برای یک ازدواج محکم ضروری است.

برای مدیریت مسائل مالی با شریک زندگی خود باز و شفاف باشید

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلانت مربوط به مسائل مالی در ازدواج،‌جلوگیری از سو تفاهم هایی است که منجر به ایجاد اعتماد یا مشکلات مالی می شود. از این رو بهترین کار برای شما در یک رابطه مهم این است که شفاف باشید. هر چیزی را آشکارا به اشتراک بگذارید. به شریک زندگی خود بگویید که متعهد به پایبندی به بودجه ای هستید که هر دو روی آن توافق کرده اید. بحث های پولی را به صورت ارگانیک در گفتگوی روزانه خود بگنجانید.

از تجربه اصطکاک مالی با پیشی گرفتن از موضوع و صحبت در مورد دست اندازهای احتمالی در جاده به هنگام بروز آنها اجتناب کنید. اگر یک ماه آهسته در کار مبتنی بر کمیسیون خود دارید، مجبورید یک سفر غیرمنتظره داشته باشید، یا اگر به سختی به بودجه خود پایبند هستید، منتظر صحبت در مورد آن نباشید. عادت کنید اغلب در مورد پول صحبت کنید – نه فقط در پایان ماه که سررسید صورت حساب ها است.

به یاد داشته باشید که شما در یک تیم هستید

برای مدیریت مسائل مالی در ازدواج باید مفاهیم زیادی را بدانید. یکی از آن ها هم گروه بودن شما است. وقتی صحبت از امور مالی به میان می آید، هیچ معنایی ندارد که چیزهایی را از همسرتان دور کنید. این مفهوم درستی ندارد. بالاخره این افراد متوجه شرایط خواهند شد. امور مالی زناشویی یک کار گروهی است و وقتی با هم کار می کنید، با هم برنده می شوید. ذهن منفی خود را به کناری بگذارید.  باید بدانید که رابطه یک رقابت نیست. بلکه فرصتی است برای ساختن چیزی بهتر برای هر دوی شما.

با تغییر روابط، اهداف مالی و شرایط زندگی، قوانین می توانند تغییر کنند. اگر می‌خواهید سریع‌تر به این اهداف برسید، با هم به دنبال فرصت‌هایی باشید تا از طریق یک ایده جانبی درآمد بیشتری هم کسب کنید. چند هدف مثبت برنامه ریزی کنید تا بتوانید با هم پس انداز کنید. پول را به عنوان ابزاری برای کمک به شما – به عنوان یک تیم – در ساختن یک زندگی حال و آینده بهتر با هم در نظر بگیرید. هنگامی که زمان مناسب است، به دنبال یک مشاور مالی قابل اعتماد و با تجربه باشید تا شما را به سطح بعدی برساند.

دیدگاه نهایی در ارتباط با مدیریت مسائل مالی در ازدواج

در این مقاله از وب سایت همکده ما به یکی از مهم ترین مواردی که برای زوجین پیش می آیند پرداخته ایم. ما به این سوال اساسی پاسخ دادیم که چگونه مسائل مالی در ازدواج مدیریت می شوند. مدیریت این مسائل باعث می شوند تا زوج ها به راحتی بتوانند به اهداف خود در زمینه تقویت عشق نزدیک شوند. از این رو در این مقاله ما تکنیک های ویژه ای را در این زمینه برای شما بیان کردیم. در این تکنیک ها شما راه های بسیار ویژه ای را برای مدیریت مسائل مالی در ازدواج یاد می گیرید. این در حالی است که اگر در رابطه دچار مشکل هستید، پس از خواند مقاله می توانید با مشاوران و متخصصان ما در مرکز مشاوره همکده تماس بگیرید.

مرکز مشاوره همکده که به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران شناخته می شود در کنار خدمات حضوری خود، مشاوره تلفنی روان شناسی را هم ارائه می دهد.

 

 

 

منابع
brides

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا