درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟

افسردگی، یکی از بیماری های شایع امروز در جهان است. افراد بسیار زیادی در سنین مختلف وجود دارند که دچار اختلال افسردگی هستند. پزشکان و روان شناسان، روش های مختلفی را برای درمان افسردگی به کار برده اند. مهم ترین نکته در ارتباط با این اختلال،  این است که شخص بتواند با این موضوع کنار بیاید و روند درمان را به خوبی طی کند. در ادامه این مقاله قصد داریم، به این سوال پاسخ دهیم که درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید چه می گذرد؟

افسردگی چیست؟

درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟

افسردگی، به عنوان یک اختلال خلقی طبقه بندی می شود. این ممکن است به عنوان احساس غم و اندوه، از دست دادن یا عصبانیت توصیف شود که در فعالیت های روزمره فرد اختلال ایجاد می کند. همچنین نسبتاً رایج است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین می زند که 8.1 درصد از بزرگسالان آمریکایی 20 سال به بالا، در هر دوره 2 هفته ای از 2013 تا 2016 افسردگی داشته اند. افراد، افسردگی را به طرق مختلف تجربه می کنند. این مسئله ممکن است در کار روزانه شما تداخل ایجاد کند، در نتیجه زمان از دست رفته و بهره وری کمتری ایجاد می شود.

همچنین، می تواند بر روابط و در برخی شرایط مزمن بر سلامتی تأثیر بگذارد. از شرایطی که به دلیل افسردگی می توانند تشدید شود. می توان به آرتروز، آسم، بیماری قلب و عروقی، سرطان، دیابت و چاقی اشاره کرد. مهم این است که درک کنیم، گاهی اوقات احساس ضعف جزئی طبیعی از زندگی است. حوادث غم انگیز و ناراحت کننده برای همه اتفاق می افتد. اما، اگر به طور منظم احساس ضعف و ناامیدی می کنید، می توانید مبتلا به افسردگی باشید. افسردگی، یک بیماری جدی محسوب می شود که می تواند بدون درمان مناسب تشدید شود. کسانی که به دنبال درمان هستند، فقط در طی چند هفته بهبود علائم را مشاهده می کنند.

اما سوال این که درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟

علائم افسردگی

افسردگی، می تواند چیزی بیش از یک حالت ثابت غم یا احساس عادی باشد. خصوصا افسردگی شدید، می تواند علائم مختلفی ایجاد کند. برخی از افسرگی ها بر روحیه شما تأثیر می گذارند و برخی دیگر بر بدن شما تاثیر گذار هستند. علائم ممکن است همچنان ادامه داشته باشد، یا گذرا باشد. علائم افسردگی می تواند در مردان، زنان و کودکان به طور متفاوتی بروز کند. مردان ممکن است علائم مربوط به خلق و خوی مانند عصبانیت، پرخاشگری، تحریک پذیری، اضطراب و بی قراری را تجربه کنند. همچنین، بهزیستی عاطفی مانند احساس پوچی، غم و ناامیدی می تواند از دیگر علائم آن باشد.

رفتارهایی مانند از دست دادن علاقه، لذت بردن از فعالیت های مورد علاقه، احساس خستگی سریع، فکر خودکشی، نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های مختلف، استفاده از مواد مخدرو انجام فعالیت های پرخطر از تاثیرات افسردگی هستند. تاثیر بر علاقه جنسی، مانند کاهش میل جنسی و عدم عملکرد جنسی از آثار افسردگی بر فرد هستند. اختلالات توانایی های شناختی مانند عدم توانایی در تمرکز، دشواری در انجام کارها و تأخیر در پاسخ ها هنگام مکالمات از دیگر آثار افسردگی هستند. الگوی خواب مانند بی خوابی، خواب نا آرام، خواب آلودگی بیش از حد و نخوابیدن در طول شب از آثار افسردگی در این الگو هستند. بررسی بهزیستی جسمی مانند خستگی، درد، سردرد و مشکلات گوارشی می تواند در شناخت افسردگی تاثیر بسزایی داشته باشد.

زنان ممکن است علائم مربوط به گونه هایی چون تاثیر بر خلق و خوی مانند تحریک پذیری و تاثیر بر بهزیستی عاطفی مانند احساس غم یا پوچی، اضطراب یا ناامیدی بروز کند. رفتارهایی مانند از دست دادن علاقه به فعالیت ها، کناره گیری از مشارکت های اجتماعی و افکار خودکشی از دیگر رفتار های بروز شده هنگام افسردگی هستند.

چگونه با افسردگی کنار بیاییم؟

درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟ چظور می توان آنرا مدیریت کرد؟وقتی با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، برای هر کاری چالش بیشتری نیاز است. رفتن به محل کار، معاشرت با دوستان و یا حتی تازه بیرون آمدن از رختخواب می تواند با افسردگی مبارزه کند. اما، مواردی وجود دارد که می توانید برای کنار آمدن با علائم و بهبود کیفیت زندگی خود انجام دهید.

کاهش استرس

وقتی استرس دارید، بدن شما هورمونی به نام کورتیزول را بیشتر تولید می کند. در کوتاه مدت، این یک مسئله خوب است. زیرا، به شما کمک می کند تا برای مقابله با هر آن چه در زندگی شما استرس ایجاد می کند، آماده شوید.

بهداشت خواب خود را بهبود ببخشید.

خواب و خلق و خوی ارتباط تنگاتنگی دارند. مطالعه 2014 نشان داد که 80٪ از افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی اختلالات خواب را تجربه می کنند. اما، ممکن است احساس کنید که فقط نمی توانید به خواب بروید. شاید شما برای بیرون آمدن از رختخواب تلاش می کنید. زیرا، همیشه احساس خستگی می کنید. بهداشت خوب خواب می تواند کلیدی در بهبود کیفیت و کمیت خواب شما باشد.

عادات غذایی خود را بهبود ببخشید.

تحقیقات برای یافتن ارتباط روشن بین رژیم غذایی و سلامت روان ادامه دارد. در حقیقت، مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد بهبود تغذیه می تواند از بیماری روانی پیشگیری و آن رادرمان کند. به طوری که روانپزشکی تغذیه ای به یک جریان اصلی تبدیل شده است. درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟ چطور باید با عادات غذایی آنرا خوب کنیم؟

بیاموزید چگونه افکار منفی را متوقف کنید.

افسردگی نه تنها احساس بدی در شما ایجاد نمی کند. بلکه، می تواند باعث شود شما فکر منفی بیشتری داشته باشید. با این حال تغییر آن افکار منفی می تواند روحیه شما را بهبود بخشد. درمان رفتاری شناختی (CBT)، نوعی از درمان است که برای تغییر الگوهای متداول تفکر منفی به نام تحریف شناختی، به منظور از بین بردن افسردگی کار می کند. همچنین، کتاب ها، برنامه ها و دوره های آنلاین کمک می کند که شما یادگیری بهتری داشته باشید.

به تأخیر انداختن

افسردگی مواردی مانند خستگی، مشکل در تمرکز و تعلل را وسوسه انگیز نشان می دهد. کنار گذاشتن کارها به افسردگی دامن می زند. این موضوع می تواند منجر به افزایش احساس گناه، نگرانی و استرس شود. مهم است، که مهلت تعیین کنید و زمان خود را به خوبی مدیریت کنید. اهداف کوتاه مدت را تعیین کنید و سخت کار کنید تا مهم ترین کارها را در ابتدا انجام دهید. هر کاری که با موفقیت انجام دهید به شما کمک می کند تا عادت به تعویق انداختن را از بین ببرید.

درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید چه می گذرد؟ – مقابله با افسردگی

در حالی که هر فرد تجربه منحصر به فرد خود را در زمینه مسائل روانشناختی خود دارد. اما، وقتی که به ذهن شخصی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، می پردازید. برخی از نقاط اشتراک در سراسر جهان وجود دارد. مهم است که هم شناخت و هم درک این که اپیزود های افسردگی برای کسانی که با اختلال افسردگی اساسی دست و پنجه نرم می کنند،  چگونه است. رفتن به ذهن شخصی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند و همچنین، نحوه کمک یا عدم درخواست آن مهم است.

درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟ – نشانه‌ها

هنگامی که به ذهن شخصی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، می رود ، اغلب با طغیان و فرو رفتن در قسمت ها، علائم گسترده ای را تجربه می کند. از جمله برخی از شایع ترین علائم و نشانه های یک دوره افسردگی می توان به احساس غمگینی یا پایین بودن، مشکل متمرکز ماندن، احساس مه گرفتگی یا گمراهی، احساس اضطراب، الگوی خواب نامنظم، کمبود علاقه، خستگی، الگوی غذایی نامنظم، افکار خودکشی، احساس گمشدگی، نا امیدی و تفکر بی جهت اشاره کرد. تأثیر مثبتی را که گفتگوی درمانی می تواند در زندگی شما داشته باشد را کشف کنید. امروز، درمان را شروع کنید. جستجوی خود را از این جا شروع کنید.

درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟ – سفر به درون

علائم و نشانه های ذکر شده در بالا، از متداول ترین تجربیات کسی است که با یک دوره افسردگی روبرو است، اما لیست در این جا متوقف نمی شود. کسی که با افسردگی سر و کار دارد ممکن است با تغییراتی در این علائم روبرو شود که خود را از نظر جسمی و عاطفی نشان می دهد. به عنوان مثال، کسی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، علاقه ای به مواردی که باعث تحریک آن ها می شود، دارند. آن ها می تواند خود را به عنوان سرگرمی یا استعداد نشان دهد. اما، همچنین می تواند خود را در روابط عاطفی نشان دهد. فرد می تواند نسبت به دوستان ، خانواده یا عزیزان خود بی علاقه باشد که قبلاً احساس عاطفی شدیدی با آن ها می کرده است.

تظاهرات جسمی این علامت، ممکن است شامل میل جنسی کم باشد. جایی که فرد نسبت به رابطه جنسی یا صمیمیت نسبت به شریک زندگی خود یا به طور کلی احساس بی علاقگی می کند. وقتی کسی با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، یکی از رایج ترین تصورات غلط این است که فرد دچار افکار تاریک، غم و اندوه است. در حالی که فردی که مبتلا به اختلال افسردگی اساسی است، می تواند چنین احساسی داشته باشد. شایع ترین علائم افسردگی مربوط به احساس خستگی، بی علاقگی، خستگی مفرط و بی جهت بودن مسیر نسبت به آینده است. درون ذهن شخصی که با افسردگی کنار می آید، چه می گذرد؟ راهکار چیست؟

راهکار های مناسب افراد دچار افسردگی

مهمترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید، این است که اگر فکر می کنید شما یا شخصی دیگر ممکن است دچار افسردگی شده باشید. این است که می تواند بسیار منزوی باشید یا این که می خواهید همه چیز را خودتان رقم بزنید. بسته به شدت، هنگامی که به ذهن شخصی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، می پردازند. احساس ناامیدی و ترس می تواند اقدامات جدا کننده ای مانند قطع ارتباط از دوستان و خانواده را اجرایی کند.

منابع
verywellmind.comgoodtherapy.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا