هفت علامت فیزیکی افسردگی

ما اغلب افسردگی را بیماری که همراه با درد فیزیکی است به یاد نداریم اما تحقیقات نشان می دهد که این بیماری روحی واقعا می تواند صدمات جسمی نیز به فرد بزند. هفت علامت فیزیکی افسردگی  در ادامه بیان شدند.

افسردگی می تواند منجر به درد شود در حالی که ما اغلب این بیماری روانی را با درد های عاطفی مانند غم و اندوه، گریه و احساس ناامیدی می شناسیم، تحقیقات نشان می دهد که افسردگی نیز می تواند به عنوان یک درد فیزیکی در بدن افراد ظاهر شود.

هفت علامت فیزیکی افسردگی

در فرهنگ های چینی و کره ای، افسردگی به ماند یک اسطوره در نظر گرفته می شود. بدین ترتیب بیماران، که می دانند درد فیزیکی آنها ممکن است ناشی از ناراحتی روانی باشد، به جای درمان بیماری روحی و افسردگی، تنها برای درمان بیماری جسمی خود به پزشک مراجعه می کنند و آن را درمان می کنند.

علائم فیزیکی می توانند زمانی شروع شوند که دوره افسردگی شما شروع شده است و یا اینکه این علائم می تواند به شما نشان دهد مه آیا شما در معرض افسردگی قرار دارید یا خیر.

از سوی دیگر، علائم فیزیکی نشان می دهد که افسردگی، در واقع، بسیار بیکاری جدی است و می تواند برای رفاه عمومی ما بسیار مضر باشد.

هفت علامت فیزیکی افسردگی

هفت مورد از علائم فیزیکی رایج افسردگی عبارتند از:

خستگی یا پایین بودن سطح انرژی

خستگی یکی از نشانه های رایج افسردگی است. گاهی اوقات همه ما سطح انرژی پایینی را تجربه می کنیم و می توانیم در اول صبح حتی احساس تنبلی و کسل بودن بکنیم. تمایل داریم تا در رختخواب بمانیم و به جای رفتن به سر کار، تلویزیون تماشا کنیم و در خانه استراحت کنیم.

در حالی که ما اغلب معتقدیم خستگی ناشی از استرس است. افسردگی نیز می تواند باعث خستگی شود. با این حال، بر خلاف خستگی روزمره، خستگی مرتبط با افسردگی نیز می تواند مشکلات در تمرکز، احساس تحریک پذیری و بی حوصلگی را ایجاد کند.

دکتر موریزیو فوا، مدیر برنامه تحقیقات بالینی بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون، خاطر نشان می کند افرادی که افسرده هستند. اغلب از خواب غیرمتعارف برخوردار می شوند. به این معنی که حتی پس از داشتن یک استراحت کامل باز هم احساس خستگی و بی حوصلگی می کنند.

با این حال، به دلیل اینکه بسیاری از بیماری های جسمی مانند عفونت ها و ویروس ها می توانند باعث ایجاد خستگی شوند. این موضوع که  آیا خستگی می تواند با افسردگی مرتبط باشد یا نه مورد چالش است.

در حالی که خستگی روزمره نشانه ای از این بیماری روحی است. علائم دیگر مانند ناراحتی، احساس ناامیدی و عدم لذت در فعالیت های روزمره نیز ممکن است در هنگام افسردگی وجود داشته باشد.

کاهش آستانه تحمل درد و مشکلات یکی از هفت علامت فیزیکی افسردگی

آیا تا به حال احساس کرده اید که اعصاب شما تحت کشش است؟ و اینکه شما نمی توانید علت جسمی برای درد خود پیدا کنید؟ به نظر می رسد افسردگی و درد اغلب با هم به طور هم زمان نیز وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2015 حاکی بر همبستگی بین افراد افسرده و کاهش تحمل درد در این افراد بود. در حالی که مطالعه دیگری در سال 2010 نشان داد که درد در افراد افسرده بیشتر از سایر افراد تاثیر می گذارد.

این دو علت رابطه علت و معلولی روشنی ندارند. اما مهم این است که آنها را با هم مقایسه کنید، مخصوصا اگر پزشک شما برای شما دارو تجویز کرده است.

برخی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دارو های ضد افسردگی نه تنها به کاهش افسردگی کمک می کند بلکه می تواند به عنوان یک ضد درد، به مبارزه با درد نیز اقدام کند.

هفت علامت فیزیکی افسردگی

درد در ناحیه پشت و یا درد در کلیه عضلات بدن

ممکن است صبح احساس خوبی داشته باشید، اما هنگامی که شما در محل کار یا پشت میز مدرسه نشسته اید، پشتتان شروع به درد گرفتن می کند. این می تواند نشانه استرس باشد، یا که این نشانه می تواند ناشی از افسردگی باشد. درد پشت نیز می تواند نشانه ای از ناراحتی روحی باشد.

یک تحقیق در سال 2017 در مورد 1،013 دانشجوی دانشگاه کانادایی، ارتباط مستقیمی بین افسردگی و کمردرد در افراد را نشان داد.

روانشناسان و روانپزشکان معتقد هستند که مسائل عاطفی نیز می تواند موجب درد شدید شود، اما هنوز این موضوع نیز مانند ارتباط بین افسردگی و پاسخ التهابی بدن، مشخص نیست.

مطالعات جدیدتر نشان می دهد که التهاب در بدن ممکن است با چیزی مثل مدار های مغناطیسی در مغز در ارتباط باشد. تصور می شود که التهاب ممکن است ارسال سیگنال های مغزی را متوقف کند، و بنابراین ممکن است در افسردگی و چگونگی رفتار کردن ما با آن،  نقش داشته باشد.

هفت علامت فیزیکی افسردگی | مرکز مشاوره همکده

سردرد یکی از هفت علامت فیزیکی افسردگی

تقریبا هر کسی سردرد های گاه به گاه را تجربه می کند. این سر درد ها خیلی رایج هستند و ما اغلب آنها را جدی نمی گیریم. شرایط کاری استرس زا، مانند درگیری با یک همکار نیز حتی می تواند این سردرد ها را به وجود آورد.

با این وجود، سردرد شما ممکن است همیشه تحت تأثیر استرس قرار نگیرد، به ویژه اگر شما همکار خود را در گذشته تحمل می کردید و به تازگی اگر متوجه سردرد روزانه شوید، ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد.

بر خلاف سردرد های میگرنی، سردرد مرتبط با افسردگی لزوما باعث کاهش کارکرد افراد نمی شود. این نوع سر درد توصیف شده توسط بنیاد سردرد ملی به عنوان “سردرد تنشی” ممکن است احساس خستگی خفیف، به خصوص در اطراف ابروها را برای فرد ایجاد کند.

در حالی که این سردردها به وسیله داروهای مسکن کاهش می یابند، معمولا به طور منظم رخ می دهند. گاهی اوقات سردرد تنشی مزمن می تواند نشانه ای از اختلال افسردگی باشد.

با این حال، سردرد تنها علائمی نیست که در شما ممکن است روانشناختی باشد. افراد مبتلا به افسردگی اغلب علائم اضافی مانند ناراحتی، احساس تحریک پذیری و کاهش انرژی را تجربه می کنند.

مشکلات در چشم یا کاهش بینایی

آیا جهان به نظر شما تیره و تار می رسد؟ در حالی که افسردگی ممکن است باعث شود که جهان به رنگ خاکستری و غم انگیز دیده شود، یک تحقیق در سال 2010 در آلمان نشان می دهد که این نگرانی های بهداشت روانی در واقع ممکن است بینایی یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

در آن مطالعه 80 نفر از افراد افسرده مشکل تفاوت در تشخیص بین رنگ های سیاه و سفید را داشتند. این امر می تواند به توضیح اینکه چرا افسردگی می تواند دنیایی را دچار کمبود کند و دنیای فرد تیره و تار و مبهم به نظر بیاید را می دهد که این در بین محققان به اصطلاح تضاد مورد تصور شناخته می شود.

هفت علامت فیزیکی افسردگی

درد شکم یا احساس ناخوشایند در شکم یکی از هفت علامت فیزیکی افسردگی

این احساس درد در معده شما یکی از نشانه های قابل تشخیص افسردگی است. با این حال، زمانی که شکم شروع به گرفتگی کند، بسیار برای فرد راحت است که آن را به موارد دیگر مثل قاعدگی یا نفخ معده نسبت دهند.

درد که بدتر می شود، به خصوص هنگامی که استرس به وجود می آید، ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد. در واقع، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، ناراحتی معده مانند گرفتگی، التهاب و تهوع را نشانه ای از وخامت سلامت روانی می دانند.

ارتباط در چیست؟ با توجه یافته های به محققان دانشگاه هاروارد، افسردگی می تواند در سیستم گوارشی التهاب ایجاد کند (یا در نتیجه آن) باشد.

پزشکان و دانشمندان گاهی به “مغز دوم” اشاره می کنند زیرا ارتباط بین سلامت روده و رفاه روانی را پیدا کرده اند. معده ما پر از باکتری های مفید است و اگر عدم تعادل باکتری های مفید در بدن به وجود آید، علائم اضطراب و افسردگی ممکن است ایجاد شود.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مصرف پروبیوتیک ها می تواند سلامت روده را بهبود بخشد، که ممکن است به بهبود خلق و خو را نیز بیانجامد، اما در این زمینه تحقیقات بیشتری لازم است.

مشکلات گوارشی یا نا منظمی در کارکرد روده

مشکلات گوارشی، مانند یبوست و اسهال، می تواند شرم آور و ناراحت کننده باشد. این مشکلات اغلب ناشی از مسمومیت های غذایی یا ویروس های دستگاه گوارش است. تصور عمومی در این است که همیشه ناراحتی های روده ای ناشی از یک بیماری جسمی است.

اما احساساتی مانند غم و اندوه، اضطراب و افسردگی می تواند کارکرد گوارشی ما را مختل کند. یک مطالعه در سال 2011 نشان می دهد که ارتباط بین اضطراب، افسردگی و درد دستگاه گوارش وجود دارد و این ارتباط اثبات شده است.

هفت علامت فیزیکی افسردگی – درد یک شیوه دیگر است که مغز شما توسط آن ارتباط برقرار می کند.

اگر فکر می کنید که در دارای احساس ناراحتی هستید یا صحبت کردن در مورد احساسات ناراحت کننده مانند غم و اندوه، خشم و شرم داشته باشید، این امر می تواند باعث احساسات متفاوت در بدن شود.

اگر در معرض این علائم فیزیکی برای دوره طولانی مدتی هستید. با پزشک خود حتما در این باره مشورت کنید.

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روحی است. سالانه 14.8 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

افسردگی می تواند ناشی از عوامل مختلفی نظیر ژنتیک، قرار گرفتن در معرض استرس یا تروماهای دوران کودکی و یا تغییرات شیمیایی در مغز باشد. افراد مبتلا به افسردگی اغلب به کمک های حرفه ای مانند روان درمانی و دارو نیاز دارند تا به طور کامل بهبود یابند.

بنابراین در وقت ملاقات خود، اگر شما مشکوک به این علائم فیزیکی هستی، حتما به پزشک متخصص این بیماری راجعه کنید و این علائم را جدی بگیرید.

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا