مشاوره تلفنی

 

درمان با مشاوره ی تلفنی می تواند به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کمک کند تا با کمک روش های سنتی تلفن یا ابزاری مانند اسکایپ درمان دریافت کنند. اغلب درمان با کمک تلفن در کنار روش های درمان آنلاین دیگر استفاده می شود، مانند پیام رسانی با سرویس های انلاین یا ایمیل.

این روزها بیشتر و بیشتر افراد به سراغ روش های درمانی تلفنی می روند و تحقیقات اخیر نشان داده اند درمان های تلفنی می توانند درست به اندازه ی روش های درمانی رودررو  با ارزش باشند و حتی در برخی موارد خیلی بیشتر.

مشاوره ی تلفنی مسلما در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد اما این ها تماما به خود فرد بستگی دارند و درمان های مشاوره ی تلفنی می تواند راه باارزشی برای دریافت کمک برای افراد باشد.

درمان با تلفن راه باارزشی برای کمک به افرادی است که ابزار یا فرصت مناسبی برای برگزاری جلسات رو در رو ندارند تا بتوانند به کمکی که می خواهند دریافت کنند دسترسی داشته باشند.

درمان تلفنی یا مشاوره ی تلفنی چیست؟

ذهن تان را برای خرید نکردن برنامه ریزی کنید

مشاوره ی تلفنی بر اثر رشد زیاد مکالمات تلفنی و دسترسی سریع تر به شبکه های وب این روزها مرتبا مشهور و مشهورتر می شوند.

درمان تلفنی راهی عالی برای برقراری ارتباط با درمانگری حرفه ای است که با برنامه ی زمانی شما هماهنگ بوده و می توانید از موقعیت دلخواه خود ارتباط برقرار نمایید.

مشاوره با تلفن، چگونه کار می کند؟

ذهن تان را برای خرید نکردن برنامه ریزی کنید

مشاوره ی تلفنی درست شبیه به روش های سنتی مشاوره ی رودررو است.

این نوع روش مشاوره پنجره ای خصوصی است که در ان می توانید به صورت یک به یک در مورد موضوعاتی صحبت کنید که روی زندگی شما اثر دارند. درست مانند روش های درمانی دیگر، شما برای یک جلسه ی مشاوره ی اولیه برنامه ریزی می کنید که در آن می توانید مشاور مرتبط با کار خود را انتخاب نمایید. ارزیابی با تلفن می تواند به روال درمان سرعت بیشتری دهد و همچنین در طول جلسات درمان انعطاف پذیری بیشتری داشته و راحت تر می توانید ارتباط برقرار کنید. مشاوره ی تلفنی درست به اندازه ی همان جلسات درمانی رودررو می تواند مفید باشد و در طی ان مشاور به شما گوش داده و در مورد برنامه ی درمانی مناسب با شما صحبت خواهد کرد.

جلسات مشاوره ی تلفنی

جلسات مشاوره ی تلفنی اغلب حدود سی دقیقه ادامه دارند اما در طول جلسات انعطاف پذیری وجود داشته و در نتیجه شاید برای نیازهای خاص شما جلسات کمی کوتاه تر یا طولانی تر برگزار شوند.

مشاوره ی تلفنی باعث می شود آزادی بیشتری نسبت به روش های مشاوره ی سنتی داشته باشید. این باعث می شود مشاوره برای کسانی که نیاز به درمان دارند در دسترس تر باشد. شرکت در جلسات مشاوره ی تلفنی بسیار ساده تر است از اینکه بخواهید برای دیدن مشاور به محل مورد نظر رفته که نیاز به رفت و آمد داشته و زمان بیشتری را نیاز دارد. این روش خصوصا برای کسانی که رفت و آمد برایشان سخت است بسیار مناسب می باشد. بعلاوه مشاوره ی تلفنی باعث می شود بیشتر بتوانید ناشناس بمانید و در این حالت برای افراد ساده تر است تا بدون رودررو شدن با مشاور مشکلات را مطرح کنند. مشاوره ی تلفنی می تواند به مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، فقدان یک عزیز رسیدگی کند و همچنین مشکلات دیگری که در مشاوره ی تلفنی می توان به آن رسیدگی کرد.

برای یافتن مشاوره ی تلفنی برای مشکلات شخصی که شاید با آن مواجه باشید، به سادگی باید تحقیق و پرس و جویی انجام دهید و اولین گام را به سمت حل مشکلات خود بردارید.

چرا باید مشاوره ی انلاین را انتخاب کرد؟

ذهن تان را برای خرید نکردن برنامه ریزی کنید

مشاورانی که به درمان های آنلاین مشغولند به خدمت رسانی از طریق ویدئو، پیام، تلفن، چت یا ایمیل می پردازند. برخی افراد این نوع از درمان را ترجیح می دهند. مشاوران می توانند از فواید درمان در خانه ی خود یا در حین سفر بهره مند گردند. این مورد خصوصا برای کسانی که در نقاط دور زندگی می کنند، برنامه های کاری شلوغی دارند مفید است. مشاورانی که به علت مشکلات جسمی یا مسئولیت مراقبت از فردی دیگر نمی توانند بیرون بیایند مفید خواهد بود.

مشاوره ی انلاین یک روش درمانی مستقل است که می تواند در کنار روابط درمانی سنتی نیز استفاده شود. مشاور شاید درمان هایی را در مطب نیز تجویز کند اما وقتی فرد بیرون از شهر است روش درمانی را به مشاوره ی تلفنی تغییر خواهد داد.

درمان و مشاوره ی تلفنی برای کسانی که در دسترسی به سرویس های مشاوره ی روانی مشکل دارند مناسب خواهد بود. همچنین در برخی شرایط دیگر نیز به شما کمک می کند. برخی افراد راحت تر هستند که بخواهند با ایمیل صحبت کنند تا اینکه بخواهند با حضوری با مشاور دیدار داشته باشند. برخی دیگر حس می کنند مشاوره ی تلفنی راحت تر در دسترس است زیرا نمی دانند چه زمانی به حمایت بیشتری نیاز خواهند داشت.

کسانی که به تازگی وارد روال درمان شده اند به سادگی می توانند در جلسات مشاوره ی انلاین شرکت کنند. این حقیقت که درمان می تواند در خانه ی شما انجام شود می تواند احساس خجالتی که همراه با دریافت خدمات مشاوره ی روانی است را کاهش دهد.

چه کسی از خدمات مشاوره ی انلاین و تلفنی استفاده می کند؟

مشاوره تلفنی | مرکز مشاوره همکده

مشاوره ی انلاین انتخاب خوبی برای کسانی است که به خاطر موقعیت مکانی، وضعیت سلامت یا مشکلات در جابه جایی نمی توانند دسترسی به مشاور داشته باشند. این روال برای کسانی که دوست ندارند در مطب حضور داشته باشند مفید خواهد بود. بسیاری از جنبه های زندگی امروزه در فضای آنلاین در دسترس هستند و مشاوره ی تلفنی نیز راهی است تا بتوانید با دنیای دیجیتال ارتباط برقرار نمایید.

جنبه های بسیاری از سلامت روان را می توان زیر نظر مشاور درمان کرد. این ها عبارتند از:

  • استرس
  • اضطراب
  • افسردگی
  • اختلال در روابط
  • اختلال غذایی و اختلالات خوردن
  • مشکلات مرتبط با مراقبت از کودکان
  • اختلال وسواس فکری – عملی یا OCD

تحقیقات نشان داده اند مشاوره ی تلفنی می تواند به علل متفاوتی به اندازه ی مشاوره ی حضوری و رودررو مفید باشد. بسیاری از روش های درمانی مختلف مانند روش درمانی رفتار شناختی یا CBT می توانند در درمان آنلاین نیز استفاده شوند. با این وجود با توجه به تکنولوژی مورد استفاده همیشه بازخوردهای بصری میسر نخواهد بود.

مشاوره تلفنی | مرکز مشاوره همکده

چطور بفهمید آیا مشاوره ی انلاین یا تلفنی برای شما مفید است یا نه

مشاوره ی انلاین انتخاب خوبی برای کسانی است که دور از خدمات مرتبط با سلامت روان زندگی می کنند. کسانی که برنامه های شلوغی دارند یا به سختی می توانند از خانه خارج شوند قادر خواهند بود از مراقبت های سلامت روان بهره مند گردند.

موقعیت هایی وجود دارد که در ان مشاوره ی تلفنی به شما پیشنهاد نمی شود. برای مثال کسانی که مشکلات روان شناختی شدیدی دارند یا دچار مشکلات حاد در سلامت عاطفی خود می باشند همیشه نمی توانند از این نوع درمان استفاده کنند. کسانی که دچار شیزوفرنی، افسردگی شدید، اختلال دوقطبی یا افکار مرتبط با خودکشی هستند بهتر است از درمان های سنتی استفاده کنند. کسانی که اینگونه مشکلات دارند نیاز به مراقبت های شدیدی خواهند داشت.

افراد دیگری که ممکن است مشاوره ی انلاین برایشان مفید نباشد کسانی هستند که زیاد با تکنولوژی راحت نیستند.

مشاوره تلفنی | مرکز مشاوره همکده

کسانی که به دنبال درمان های آنلاین هستند گزینه های زیادی دارند اما باید در زمان انتخاب مشاور برای خودتان دقت داشته باشید. برخی افراد که از مشاوره ی تلفنی استفاده می کنند مجوزها یا مهارت های لازم را ندارند و این ها می تواند منجر به درمان های ناموثر یا بروز شرایطی خطرناک شود. به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی با فردی نامناسب می تواند منجر به سرقت اطلاعات شما و حتی کلاه برداری شود.

زمانی که یک مشاور آنلاین را انتخاب می کنید حتما باید مطمئن شوید این افراد مجوزهای لازم را دارند. باید نام کامل مشاور را بشناسید و مدارک او را بررسی نمایید. یک مشاور آموزش دیده باید حداقل مدرک لازم برای درمان های روانی را داشته باشد.

نکته مهم

اگر مشاور به شما خدمات مشاوره ی آنلاین مناسبی را پیشنهاد دهد باید وب سایت مناسبی داشته باشد. ایده ی خوبی است وب سایت فرد را دنبال نمایید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد او و روش های کاری، تجربیات و فلسفه ی او کسب کنید. همچنین می توانید وب سایت های مشهور را مروری کنید که دیگران چه خدماتی را انجام داده اند.

افراد زیادی خدمات مشاوره ی انلاین را ارائه می دهند. با این حال مشاوران زیادی این نوع درمان را ارائه می دهند. شاید برخی مشاوران در ارائه ی مشاوره ی رودررو بسیار ماهر باشند اما برخی دیگر با تجهیزات لازم مورد نیاز برای درمان آنلاین اگاهی ندارند. کلید کار این است که اطمینان یابید مشاور شما مهارت های لازم برای درمان انلاین را دارد.

باید تمام جزئیات لازم در مورد هزینه ها و گزینه های پرداخت پول را در دیدار اولیه به دست اورید. با وجودی که درمان آنلاین می تواند هزینه ی کمتری از درمان های سنتی داشته باشد برخی شرکت های بیمه هزینه ی مشاوره ی انلاین را نمی پردازند. بهتر است با مشاور خود در مورد نگرانی هایی که دارید صحبت کنید. اگر مشاور جواب های مبهمی داشته و نخواهد در مورد این مطالب با شما صحبت کند شاید وقت آن است که به دنبال مشاور دیگری بگردید.

محدودیت هایی که در مشاوره ی تلفنی دارید.

مشاوره تلفنی | مرکز مشاوره همکده

مشاوره ی تلفنی معایبی نیز داردو نگرانی هایی که باید قبل از شروع درمان در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • تاخیر به علت تجهیزات مورد استفاده
  • مشکلات مالی به علت نداشتن پوشش مالی از سوی بیمه
  • مشکلات در محرمانه بودن اطلاعات اما ایمیل فرد هک شده یا پیام به مخاطب نادرستی ارسال شود.
  • نداشتن مهارت در تکنولوژی مورد استفاده می تواند باعث مشکل در اعتماد فرد شود، اگر توضیحات درست نگهداری نشده یا از تجهیزات درست استفاده نشود.
  • عدم وجود مکالمات غیرشفاهی: حتی در کنفرانس های ویدئویی، درمانگر نمی تواند به علائمی مانند پلک زدن های زیاد، تکان دادن عصبی پا یا جمع شدن در خود دقت داشته باشد.
  • مشکلات زمانی که درمان برای فردی خارج از مرزهای کشور است: این ها می تواند مشکلات اخلاقی و همچنین مشکل در مدارک لازم را همراه داشته باشد. مشاورانی که از مشاوره ی تلفنی استفاده می کنند می توانند کسانی که خارج از مرزها هستند را نیز درمان کنند این کار برای کسانی که در کشورهای دیگر هستند ممنوع می باشد.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
onetherapybrighton.comgoodtherapy.org

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا