انواع مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی یک فرایند درمانی مناسب برای همه ما است. داشتن یک زندگی سالم و احساس شادی در زندگی ما به جسم سالم و روان سالم نیاز داریم. هر زمان که آسیب جسمی به ما وارد می شود باید به پزشک مراجعه کنیم. حال این آسیب جسمی می تواند در هر قسمت از بدن ما اتفاق بیفتد. برای ذهن و روان هر کس هم ممکن است مشکلی به وجود بیاید. یا حتی یک حادثه ناگوار می تواند باعث ایجاد فشارهای روانی بر شما شود. از این رو انواع مشاوره های روانشناسی می تواند برای افراد دارای اختلالات روانی مختلف مفید باشد.

روانشناسی مشاوره رشته ای است که هدف آن کمک به افراد در هر مرحله از زندگی برای غلبه بر چالش های سلامت روان به منظور بهبود کیفیت زندگی است. این رشته بر نحوه عملکرد انسان ها در زندگی حرفه ای و شخصی خود متمرکز است.

روانشناسان مشاوره به صورت فردی با کسانی کار می کنند که امیدوارند برای هدایت زندگی خود از طریق انتخاب های سالم تر مجهز باشند. وبسایت همکده در تمامی زمینه های مشاوره تلفنی، اختلالات و مشاوره جنسی، مسائل عاطفی، آسیب های روانی و مسائل خانوادگی اشخاص ماهری دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

روانشناسی مشاوره به عنوان رشته‌ای که به نگرانی‌های عاطفی، اجتماعی، شغلی، مدرسه و سلامت جسمی افراد ممکن است در مراحل مختلف زندگی خود داشته باشند، می‌پردازد. این کار شامل تعاملاتی است که یک فرد ممکن است با خانواده‌ها، سازمان‌ها یا گروه‌هایی که با آن‌ها در ارتباط است مواجه شود.

مشاوره و روانشناسی تلفنی ( Telephone counseling)

مشاوره تلفنی به عنوان “رابطه مستمر بین پزشک و مراجعه کننده (یا مراجعین در صورت ایجاد گروه درمانی) به طور کامل از طریق تلفن انجام می شود.”

به طور مشابه، خدمات بهداشتی از راه دور (که شامل خدمات غیرحرفه ای می شود) به صورت زیر تعریف شده است:

“استفاده از ارتباطات راه دور و فناوری اطلاعات برای دسترسی به ارزیابی سلامت، تشخیص، مداخله، مشاوره، نظارت، آموزش و اطلاعات از راه دور.”

کلینیک های مشاوره تلفنی با ارائه اطلاعات، پشتیبانی و ارجاع به متخصصان نقش های مهمی را ایفا می کنند. به عنوان مثال، کلینیک های بهداشتی از راه دور برای موارد زیر استفاده شدند:

  • آموزش و راهنمایی بیماران دیابتی
  • مشاوران زندانیان
  • مشاوره برای نوجوانان
  • مشاوره به والدین با کودکان نافرمان
  • آموزش مردم در مورد پیشگیری از سرطان

مشاوره تلفنی در معنای دیگر، یک مداخله پرستاری است که به عنوان برانگیختن نگرانی های بیمار، گوش دادن، و ارائه پشتیبانی، اطلاعات یا آموزش در پاسخ به نگرانی های بیمار از طریق تلفن تعریف می شود.

مشاوره روانشناسی آنلاین چیست ؟ ( what is online psychological counseling)

اگر به دنبال روان درمانی برای استرس، مشکلات روابط، سوگ، افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات سلامت روان هستید، مشاوره آنلاین همکده یک  راه حل موثری است.

درمان آنلاین چیست؟

درمان آنلاین ارائه مشاوره حرفه ای سلامت روان از طریق اینترنت است. معمولاً از طریق تماس ویدیویی، برنامه پیام رسانی، ایمیل یا تلفن انجام می شود. این روش که با نام‌های تله‌تراپی، سلامت از راه دور، درمان الکترونیکی یا مشاوره آنلاین نیز شناخته می‌شود، از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 به سرعت محبوبیت پیدا کرد. همچنین به بیمار اجازه می‌دهد تا با یک درمانگر واجد شرایط از ایمنی و راحتی ارتباط برقرار کند.

مزایای مشاوره آنلاین

درمان حضوری معمولاً در مطب درمانگر انجام می‌شود و مدت‌هاست که به عنوان یک درمان مؤثر برای بسیاری از مشکلات مختلف سلامت روانی و عاطفی استفاده می‌شود. صحبت با یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا بر موانع زندگی خود غلبه کنید. همچنین از علت اصلی مشکلات خود آگاه شوید، علائم را مدیریت کنید و حال خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال، مطالعات نشان دادند که درمان شناختی رفتاری (CBT) می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی در درمان افسردگی متوسط ​​تا شدید موثر باشد – اما بدون خطر عوارض جانبی مضر یا ناخوشایند.

برای بهره مندی از درمان، لازم نیست با یک مشکل سلامت روانی قابل تشخیص مانند افسردگی یا اضطراب سر و کار داشته باشید. اگر دوران سختی را در زندگی خود سپری می کنید، مانند سوگ، طلاق یا بیکاری، مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند کمک کننده باشد.

مشاوره روانشناسی چیست؟

روانشناسی مشاوره یک روش خدمات سلامت عمومی (HSP) در روانشناسی حرفه ای است. این نوع از مشاوره از طیف گسترده ای از اقدامات فرهنگی آگاهانه برای کمک به افراد جهت بهبود رفاه، پیشگیری و کاهش پریشانی و ناسازگاری، حل بحران ها و افزایش آن‌ها استفاده می کند. توانایی عملکرد بهتر در زندگی خود به طور خاص، بر توسعه هنجاری طول عمر، با تأکید ویژه بر پیشگیری و آموزش و همچنین بهبود، تمرکز دارد و به افراد و همچنین سیستم ها یا زمینه هایی که در آن کار می کنند، می پردازد.

دانش تخصصی برای مشاوره روانشناسی

روانشناسان درک و ظرفیت لازم برای مشارکت در مداخلات، ارزیابی، پیشگیری، آموزش و تحقیقات مبتنی بر شواهد و فرهنگی دارند. آن‌ها بر جنبه های سالم و نقاط قوت مشتریان خود (خواه افراد، زوج ها، خانواده ها، گروه ها، سازمان ها یا جوامع) تمرکز می کنند. تأثیرات محیطی (مانند عوامل فرهنگی، اجتماعی-سیاسی، جنسیتی، نژادی، قومیتی، جنسیتی، و عوامل اجتماعی-اقتصادی) که تجارب و نگرانی های افراد را شکل می دهند.

تمرکز افراد در هنگام مشاوره روانشناسی بر چه چیزی است؟

روانشناسان مشاوره به مسائل و چالش‌های هنجاری رشدی و سلامت روانی که افراد در طول عمر با آن‌ها با آن مواجه هستند می پردازند. همچنین بر چالش‌های سیستمی (مانند تعصب و تبعیض) که در گروه‌ها، محل‌های کار، سازمان‌ها، مؤسسات و جوامع تجربه می‌شوند، تمرکز می‌کنند. آن‌ها از دیدگاه ها و شیوه های مبتنی بر نقاط قوت برای پیشگیری و بهبود مشکلات عاطفی، رابطه ای، فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی، حرفه ای، آموزشی و هویتی استفاده می کنند.

ضرورت مشاوره روانشناسی

بسیاری از مراجعه کنندگان در زمینه مشکلات روانی همیشه این سوال را از خودشان می پرسند که کدام یک از روش های مشاوره حضوری یا تلفنی بهتر است؟ خوشبختانه ما در وبسایت همکده در زمینه مشاوره حضوری و تلفنی متخصصان ماهری را در اختیار داریم که می توانند به شما کمک کنند.

مزایای مشاوره روانشناسی برای افراد

میلیون ها نفر مزایای مشاوره را تجربه کردند. مشاوره یک رشته خاص سلامت روان است که شامل جنبه های راهنمایی و روان درمانی است. این نوع از درمان بر روی یک مدل سلامتی با هدف بهبود کیفیت زندگی تمرکز دارد.

بررسی های مختلف نتیجه اثربخشی مداخلات مشاوره و پاسخ به فرآیند درمانی را اندازه گیری می کند. در حالی که تجربه مزایای مشاوره برای همه  قابل اثبات است. اما تحقیقات به ما امکان می دهد بهترین شیوه ها را پیدا کنیم، تکنیک ها را ارزیابی کنیم و رویکردهای مشاوره را برای مراجعان بهینه کنیم. روان‌درمانی و سایر تکنیک‌های مشاوره به افراد کمک می‌کند خلق‌ و خو و رفتارها را کشف کنند، دیدگاه‌های تازه‌ای ارائه کنند و درک بهتری از احساسات ارائه دهند.

مضرات مشاوره روانشناسی

در حالی که کار به عنوان یک روانشناس می تواند یک انتخاب شغلی بسیار لذت بخش و رضایت بخش باشد. اما برخی از معایب بالقوه وجود دارد که همه روانشناسان باید در نظر بگیرند. همانطور که گزینه های شغلی خود را ارزیابی می کنید، به شخصیت، نیازها و علایق خود فکر کنید. برخی از افراد بهتر می توانند با برخی مسائل کنار بیایند، در حالی که برخی دیگر آن ها را بیشتر چالش برانگیز می دانند.

آیا مشاوران باید «زبان بدن» فرد مراجعه کننده را ببینند؟

برخی از افراد این تصور را دارند که از آنجایی که مشاوران آنلاین زبان بدن را نمی بینند، در شغل خود در مضیقه هستند و ممکن است به اندازه مشاوران حضوری موثر نباشند. زبان بدن ممکن است در جایی که یک مشاور در حال تجزیه و تحلیل کسی است مهم باشد. اما روانکاوی تنها یک نوع مشاوره است.

مشاوره آنلاین در واقع این پتانسیل را دارد که متمرکزتر از بحث بین مشاور و بیمار در یک اتاق باشد. حواس پرتی در مورد نحوه نشستن افراد، لباس های او و چیزهای دیگری که در اتاق می گذرد به سادگی در هنگام مشاوره روانشناسی آنلاین وجود ندارد. ملاقات شخصی با یک درمانگر به صورت آنلاین اغلب راحت تر از زمانی است که مشاوره در مطب انجام می شود. بنابراین مشاوره در حالت آنلاین می تواند اثربخشی جلسه را افزایش دهد.

مشاوره روانشناسی web cam از طریق اینترنت

شناخته شده ترین رویکرد برای گفتگو درمانی از طریق اینترنت احتمالاً مشاوره وب کم است. مشاوره وب کم به این معنی است که شما و درمانگر همدیگر را رو در رو می بینید، درست مثل زمانی که با هم در یک اتاق بودید.

مزایای مشاوره روانشناسی حضوری و آنلاین

گزینه های درمانی آنلاین و حضوری به افراد بیشتری اجازه می دهد تا به مراقبت های بهداشت روانی نسبت به قبل دسترسی داشته باشند. چه به صورت مجازی و چه حضوری، می توانید نوع پشتیبانی را که بهترین تاثیر را برای شما دارد، پیدا کنید.

درمان آنلاین توانایی برقراری ارتباط با یک مشاوره روانشناسی را از راحتی خانه شما ارائه می دهد. درمان حضوری به شما این امکان را می دهد تا نیازهای سلامت روان خود را به فضایی حمایتی و در عین حال خنثی برسانید.

علاوه بر اطمینان از اینکه یک مشاور می تواند نیازهای شما را پشتیبانی کند، درمان حضوری ممکن است به کار اضافی نیاز داشته باشد. آیا رفت و آمد به مطب مشاور با برنامه شما مطابقت دارد؟

درمان آنلاین ممکن است مستلزم بررسی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در پلتفرم‌های ویدیویی و پیام‌رسانی برای ایمن سازی اطلاعات خود باشد. اما درمانگران ممکن است از پلتفرم های مختلفی استفاده کنند که سطوح مختلف امنیت را ارائه می دهند.

مشاوره روانشناسی افسردگی

انواع مختلفی از درمان برای درمان افسردگی و سایر اختلالات خلقی وجود دارد. روان درمانی می تواند شکل موثری برای درمان افسردگی باشد، زیرا می تواند به شما کمک کند تا دلایل احتمالی برای احساسات افسردگی خود را کشف کنید و مهارت های جدیدی را برای مقابله با آن بیاموزید. برخی از مشاوره های روانشناسی آنلاین بخشی از خدمات را به صورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند. در وبسایت همکده شما می توانید بعد از دو الی سه جلسه مشاوره یک جلسه مشاوره رایگان نیز دریافت کنید.

یافتن اینکه کدام نوع روان درمانی برای شما بهتر است به عوامل متعددی از جمله شدت علائم، ترجیحات شخصی و اهداف درمانی شما بستگی دارد. روش های درمانی مختلف شواهدی دارند که از مزایای آن‌ها به عنوان درمان افسردگی حمایت می کند.

مشاوره روانشناسی خانواده چیست؟ ( Family therapy)

خانواده درمانی یا مشاوره روانشناسی خانواده نوعی درمان است، برای کمک به مسائلی که به طور خاص بر سلامت روان و عملکرد خانواده ها تأثیر می گذارد. این می تواند به تک تک اعضای خانواده کمک کند تا روابط قوی تری ایجاد کنند، ارتباطات را بهبود بخشند و تعارضات درون سیستم خانواده را مدیریت کنند. با بهبود نحوه تعامل و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر، خانواده درمانی می تواند باعث ایجاد تغییر در روابط نزدیک شود.

برخی از اهداف اولیه این نوع مشاوره ایجاد محیط بهتر، حل مسائل خانوادگی و درک مسائل منحصر به فردی است که ممکن است یک خانواده با آن مواجه شود. تکنیک های مورد استفاده در مشاوره خانواده معمولاً به عواملی مانند جهت گیری نظری درمانگر و نیازهای خاص خانواده بستگی دارد.

مشاوره روانشناسی ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد به معنای استفاده از مهارت های ویژه برای کمک به افراد معتاد و کمک به خانواده و دوستان این افراد است. این کار برای حل اعتیاد از طریق کشف بیماری و پیامدهای آن، بررسی نگرش ها و احساسات و بررسی راه حل های جایگزین است. زیرا این‌ها به طور خاص به اعتیاد مربوط می شود. ارزيابي، درمان شامل تدوين طرح درمان، مداخله در بحران، ارجاع، ثبت سوابق و مشاوره باليني به طور خاص مرتبط با اعتياد در حوزه مشاوره اعتياد است. علاوه بر این، در سطح بالینی، مشاوره اعتیاد شامل تمرین مستقل و تشخیص و درمان اختلالات مصرف مواد است.

مشاوره روانشناسی تحصیلی چیست؟

مشاوره تحصیلی یک فرآیند آموزشی مداوم است که دانشجو یا دانش آموز را به مدرسه و دانشگاه متصل می کند. مشاوره تحصیلی به آماده سازی دانش آموز برای یادگیری فراتر از محدودیت های کلاس کمک می کند. مشاوران تحصیلی سیاست ها و رویه ها را به دانش آموز معرفی و تفسیر می کنند و به دانش آموز کمک می کنند تا در مسیرهای علمی حرکت کند.

اهداف و انتظارات از آن ها چگونه است؟

مشاوره تحصیلی نقش حیاتی در تجربه آموزشی دارد. مشاوره تحصیلی دانش آموز را برای زندگی فراتر از دانشگاه آماده می کند. در حالت ایده آل، مشاوره تحصیلی:

  • دانش آموزان را درگیر می کند
  • باعث ایجاد ارتباط بین دانش آموزان می شود
  • به دانش آموزان کمک می کند تا نیازهای اصلی را برآورده کنند
  • فارغ التحصیلی به موقع را تضمین می کند
  • ارتباطات فکری بین رشته ها را تشویق می کند
  • به تعیین اهداف و استراتژی ها برای دستیابی به آن‌ها در طول و بعد از دانشگاه کمک می کند
  • دانشجویان را برای تحصیل در دانشگاه یا استخدام آماده می کند

مشاوره روانشناسی خانم و آقا در همکده

مشاوره روانشناسی برای خانم ها و آقایان تفاوت های دارد. طبیعتاً نوع علائم اختلالات روانی یا هر نوع آسیب دیگری در مردان با بانوان متفاوت است. در وبسایت همکده شما می توانید در هر زمینه ای از جمله مسائل عاطفی، اختلالات روانی، مشاوره تحصیلی، مسائل جنسی و … کمک بگیرید. وبسایت ما دارای متخصصان لازم جهت انجام مشاوره برای آقایان و بانوان است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت همکده از مشاوره در زمینه های مختلف روانشناسی بهره ببرید.

مشاوره روانشناسی زوج درمانی

زوج درمانی نوعی روان درمانی است که می تواند به شما و همسرتان در بهبود روابطتان کمک کند. اگر مشکلاتی در رابطه دارید، می توانید برای کمک به بازسازی رابطه خود به دنبال زوج درمانی باشید.

زوج‌درمانی می‌تواند طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به رابطه، از جمله درگیری‌های مکرر، احساس قطع ارتباط، رابطه جنسی، مسائل مربوط به رابطه جنسی یا مشکلات ناشی از استرس‌های بیرونی را برطرف کند.

مشاوره روانشناسی طلاق

ازدواج و طلاق دو تا از مهم‌ترین تجربه‌های زندگی هستند. تفاوت اصلی بین آن‌ها این است که طلاق می تواند برای همه افرادی که درگیر هستند – کودکان، همسران و اقوام بسیار دردناک باشد.

در واقع، طبق تحقیقات، کمی کمتر از 50 درصد ازدواج ها به طلاق ختم می شود و یک سوم از همه جدایی ها در پنج سال اول ازدواج رخ می دهد – زمانی که اکثر زوج ها شروع می کنند. حقیقت این است که طلاق، صرف نظر از اینکه چقدر دوستانه باشد، یک رویداد بسیار استرس زا و تغییر دهنده زندگی است.

مشاوره قبل از طلاق

یک مشاور قبل از طلاق می تواند به شما و همسرتان بیاموزد که چگونه به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید و رفتار متمدنانه داشته باشید. البته در حالی که شما سعی می کنید قوانین عاطفی، فیزیکی و مالی را که اغلب همراه با طلاق است، کشف کنید. این مشاور همچنین می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا واقعاً می خواهید یا نیاز به طلاق دارید. به عبارت دیگر، آن‌ها می توانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که آیا ازدواج شما واقعاً می تواند نجات یابد یا خیر.

مشاوره روانشناسی بعد از طلاق

صرف نظر از دلیل طلاق، انحلال یک رابطه طولانی مدت و متعهدانه زندگی شما را مختل می کند و احساسات عمیقی مانند غم و اندوه، استرس و اندوه را برمی انگیزد. حقیقت این است که “زندگی پس از طلاق” برای بسیاری می تواند سخت باشد. در واقع، یک آینده نامشخص اغلب دلهره آورتر از قرار گیری در میان یک رابطه عمیقا ناخشنود است.

مشاوره روانشناسی عشق

عشق در روانشناسی تنها به معنی ارتباط نزدیک نیست، بلکه متعهد بودن به فرآیند ارتباط، با تمام گسستگی های آن است. همچنین عشق چیزی نیست که باید در آن داد و ستد ایجاد کرد، بلکه یک ویژگی ظاهری رابطه است.

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی فرآیندی است که به شما کمک می کند تا خود و دنیای کار را بشناسید تا تصمیمات شغلی و تحصیلی مفید بگیرید. توسعه شغلی فراتر از تصمیم گیری در مورد رشته و شغلی است که می خواهید پس از فارغ التحصیلی به دست آورید.

مرکر مشاوره روانشناسی همکده

همکده یکی از انواع وبسایت ها و مراکز روانشناسی در کشور است که سابقه بسیاری در زمینه های مختلف مشاوره دارد. ما در مرکز مشاوره روانشناسی همکده از متخصصان ماهری در زمینه های اختلالات روانی، شخصیتی، مسائل جنسی و … استفاده کردیم. شما می توانید با مراجعه به وبسایت ما از خدمات روانشناسی بهره مند شوید.

مزایای وبسایت همکده

وبسایت همکده به عنوان یکی از با سابقه ترین سایت ها در زمینه مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین روانشناسی مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:

مشاوره تلفنی همکده

مشاوره حضوری همکده

مشاوره در شاخه های مختلف

مشاوران کارآزموده و زبده

هزینه مشاوره مقرون به صرفه

دارای مجوزهای معتبر برای مشاوره در موارد مختلف

موضوعات ارائه مشاوره شامل ازدواج، خیانت، طلاق، فرزندپروری، خانواده، اعتیاد، افسردگی و موضوعات زیر مجموعه آن‌ها بصورت تخصصی می باشد.

منابع
وبسایت arden

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا