1448

نحوه برخورد با یک مادر بد-{نشانه‌های مادر سمی+5 راه برخورد با مادر بد}

نحوه برخورد با یک مادر بد

نحوه برخورد با یک مادر بد چگونه است؟ خانواده با ارزش ترین گروه در بین کل جامعه است. اولین جامعه ای که فرد در آن قرار خواهد گرفت خانواده است. خانواده نقش مهمی در تربیت افراد دارند. نقش خانواده به گونه ای است که اگر نتوانند آن را به درستی انجام دهند آسیب هایی به فرد وارد می شود.

در دنیای روان شناسی این مهم است که هر کدام از افراد چه مردان و چه زنان نقش خود را به درستی انجام دهند. برای مثال اگر پدر تمام بار مسئولیت را داشته باشد طبیعتا در بخشی از زندگی دچار مشکل می شود. اگر مادر تمام مسئولیت ها را داشته باشد این هم می تواند بعدا مشکلاتی را ایجاد کند. در این مقاله به نحوه برخورد با مادر بد خواهیم پرداخت.

نحوه برخورد با یک مادر بد

اکثر مردم رابطه خوبی با مادر خود دارند، اما برخی از فرزندان مادر دارند که باعث می شود احساس ناکافی، بی ارزش بودن یا مانند این که کار وحشتناکی در زندگی انجام داده اند، احساس کنند. اگر رابطه شما با مادرتان بیشتر شبیه دومی باشد، ممکن است پدر یا مادر سمی داشته باشید. اصطلاح سمی اصطلاحی است که نشانگر بدی یا خطرناک بودن است.

والدین بد یعنی چه؟

نحوه برخورد با یک مادر بد/همکده

پدر یا مادر بد کیست؟ وقتی با کلمه “والدین” ترکیب می شود ، صرفاً به این معنی است که مادر یا پدر شما از نظر روحی و احتمالاً جسمی شما ناسالم هستند. وقتی فهمید که در زندگی خود افراد سمی دارید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توان آن را به بهترین شکل مدیریت کرد. حتی ممکن است بپرسید، “آیا اشکالی دارد که صحبت با مادر سمی من متوقف شود؟” به طور خلاصه پاسخ مثبت است.

بیشتر بخوانید درباره: والدین خوب دارای چه ویژگی هایی هستند؟

تعریف مادران بد؟

مادر بد ذات کیست؟ اگر روابط شما با مادرتان سنگین است، بدون هیچ دلیل و علت مشخصی، می تواند به این دلیل باشد که مادر شما فردی سمی است. اصطلاح سمی، همان طور که در فرهنگ لغت Merriam-Webster تعریف شده است، “به معنای چیزی است که حاوی مواد سمی است یا به خصوص هنگامی که قادر به ایجاد تخریب جدی در فرد باشد.”

بزرگ شدن در یک محیط سمی باعث چه چیز می شود؟

هنگامی که در یک محیط سمی با پدر یا مادر سمی بزرگ می شوید، ممکن است احساس کنید که مستمراً آسیب می بینید، هر چه قدر هم که بخواهید آن ها را راضی کنید. اغلب، مادران سمی یک روز خوب به نظر می رسند و روز دیگر روی شما عصبانی می شوند. این نوع رفتار سمی معمولاً غیرقابل توجیه است و واکنش بیش از حد چشم گیر نسبت به یک مسئله یا وضعیت پیش پا افتاده است. با این حال، مادران سمی روابط سمی ایجاد می کنند. حال نحوه برخورد با یک مادر بد چگونه باید باشد؟

شکست خوردگی در یک محیط سمی

وقتی در یک محیط سمی بزرگ می شوید، ممکن است احساس کنید که همیشه شکست خورده اید. با این حال، چیزهایی وجود دارد که می توانید برای رهایی از یک مادر سمی انجام دهید. بد نیست کنترل کنید و خود را از رفتارهای سمی، روابط سمی و مادران سمی کنار بگذارید.

اگر هر دو والدین شما سمی باشند چه می کنید؟

به عنوان فرزند والدین مسموم، ممکن است بپرسید “چگونه می توانم از مادر و پدرم دور شوم”، اما حقیقت این است که سلامت روانی شما یک امر اساسی است. وقتی بتوانید از شر افراد مسموم رها شوید، خواهید فهمید که زندگی به نوعی راحت تر است. دیگر نیازی به راه رفتن روی پوسته تخم مرغ یا چوب نازک  و رفتارهای سمی مداوم نیست.

بیشتر بخوانید درباره: تاثیرات منفی والدین روی کودکان

حذف کردن خود از یک محیط سمی

حذف خود از یک محیط سمی برای سلامت عمومی شما و فرزندان شما بسیار مهم است. نمی توانید خود را بخاطر رفتارهایشان سرزنش کنید یا اجازه ندهید فرزندانتان توسط رفتارهای سمی والدین و مادربزرگ خود قربانی شوند. در پایان روز، اگر می خواهید پدر و مادر خوبی برای فرزندان خود باشید، باید آن ها را از افراد سمی که می توانند روحیه آن ها را کم کنند دور نگه دارید. حقیقت این است که والدینی که برای فرزندان خود سمی هستند برای اکثر کسانی که با آن ها رو به رو می شوند سمی خواهند بود.

نحوه برخورد با یک مادر بد: فرزندان را نزد بهترین فرد بگذارید

نحوه برخورد با یک مادر بد/همکده

در پایان روز، اگر مهم تر است که فرزندانتان در کنار پدربزرگ و مادربزرگ باشند که با آن ها رفتاری مانند شما خواهند کرد یا فرزندانتان بهتر است که اصلاً پدربزرگ و مادربزرگ خود را نشناسند. در واقع  باید بهترین تصمیم بگیرید. اگرچه ممکن است این یک تصمیم سخت باشد، اما در نهایت، مهم ترین وضعیت سلامتی فرزندان شماست. بله، شما باید برای درمان گناه و زبان آزردگی والدین سمی خود آماده باشید. با این حال، این تنها دلیل تقویت شما در وهله اول است.

نشانه های یک مادر سمی چیست؟

مادران سمی هنگام مقایسه تأثیر والدین مسموم، چه مادر و چه پدر، بیشترین آسیب را برای فرزندان خود دارند. دلیل این امر این است که مادران قرار است آرامش بخش و دلسوز باشند، اما در عوض، آن ها احساسات دردناکی ایجاد می کنند. علائم مادر سمی در موارد زیر است:

  • بی احترامی
  • خشمگین
  • دستکاری
  • رقابتی
  • خجالت آور
  • واکنش احساسی
  • بحرانی
  • سرزنش کردن
  • خواستار

یک مادر بدجنس و سمی می تواند یکی یا همه این موارد در هر زمان خاص باشد. آنها مرزهای کمی دارند و گرچه ممکن است اعتراض کنند که شما را دوست دارند و هیچ آسیبی ندارند ، اما با رفتارهای خود همچنان به شما آسیب می زنند.

نحوه برخورد با یک مادر بد یا والدین مسموم چیست؟

رفتار با مادر لجباز چگونه است؟ حقیقت این است که والدین مسموم به ندرت تغییر می کنند، اما ممکن است بپرسید: چگونه می توانم رابطه ای را با مادرم حفظ کنم؟ گرچه این کار آسان نخواهد بود، اما شما باید شرایط را کنترل کنید. هنگامی که بپذیرید پدر یا مادری سمی دارید، در مقایسه با پدر یا مادر خوب، متوجه خواهید شد که اقداماتی که مادر انجام می دهد تقصیر شما نیست. والدین شما سمی هستند و شاید هرگز نتوانید بگویید که رابطه بسیار خوبی با مادر خود دارید.

نحوه برخورد با یک مادر بد چالش برانگیز است

نحوه برخورد با مادر سمی چگونه است؟ نحوه برخورد با مادر بی منطق چالش برانگیز است؛ اما غیرممکن نیست. اگر پدر یا مادر سمی در زندگی شما سخنی سخیف یا غیر منطقی بگویند، می توانید به سادگی پاسخ دهید، “خوب، من آن را دوست دارم، و این همان چیزی است که مهم است”، یا “من این کار را انجام می دهم زیرا برای من مفید است.”

در حالی که کنترل والدین سمی خود را ندارید، می توانید واکنش خود را در برابر رفتار آن ها کنترل کنید. برعکس، آن را به عنوان فرزند پروری ملایم تصور کنید. عباراتی مانند “من دوست ندارم وقتی این کار را می کنی. یا مادر  این باعث می شود من خیلی ناراحت باشم”.

تاثیرات بد سلامتی ناشی از رفتار افراد سمی

نحوه برخورد با یک مادر بد چگونه باید باشد؟ اگر واقعاً دیدید که درون خودتان شروع به تأثیرات بد بر سلامتی ناشی از رفتار افراد سمی در زندگی خود کرده اید، می توانید از دیدن آن ها به صورت حضوری خودداری کنید.

اگر اضطراب دارید و فکر می کنید که چه وقت مادرتان منفجر خواهد شد، از این که مادرتان چه احساسی در شما ایجاد می کند، بترسید یا وقتی وارد خانه پدر یا مادرتان می شوید، بطور عجیب بیدار می شوید، باید از والدین سمی خود فاصله بگیرید. این ها شرایط سالمی نیستند و شما مجبور نیستید خود را در معرض آن ها قرار دهید.

کنترل مکانی که در آن جا مادر خود را می بینید

برای مواقعی که ممکن است بخواهید مادرتان را ببینید ، مانند روز مادر، بهتر است مکانی را که در آن او را می بینید کنترل کنید. رفتن به خانه او تصمیم خوبی نیست. با این حال، ملاقات در یک مکان عمومی یک محیط کنترل شده بهتر است. اگر مادرتان شروع به ساختن صحنه ای کند، می توانید به راحتی آن جا را ترک کنید. با کنترل هر چه بیشتر جلسات، کنترل وضعیت را نیز حفظ می کنید. حتی ممکن است به والدین سمی خود هشدار دهید، “اگر به صحبت کردن با من ادامه دهید، من می روم.”

نحوه برخورد با یک مادر بد از طریق تغییر رفتار والدین

نحوه برخورد با یک مادر بد/همکده

با مادر بد اخلاق چگونه رفتار کنیم؟ شاید این باعث تغییر رفتار والدین شما شود. با این وجود می تواند فضای خصمانه تری نیز ایجاد کند. در این مرحله، بیانیه خود را دنبال کنید، و فقط به راه خود ادامه دهید. باز هم، با پیگیری  شما شرایط را کنترل می کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که شما چیزی برای احساس گناه ندارید. شما خود را از آسیب دیدگی یا کوچک شمردن نجات می دهید. شما هرگز نیازی به عذرخواهی برای این نوع مراقبت از خود ندارید.

در نحوه برخورد با یک مادر بد، بهتر است با مادر خود صحبت نکنید

سرانجام، اگر فشار به روی فشار آمد، شاید فقط لازم باشد که با مادر سمی خود صحبت نکنید. بگذارید بگوییم که همان طور که در بالا توضیح داده شد، سرپا ایستاده اید: شما به کارهایی که برایتان به عنوان هشدار بوده است ادامه خواهید داد. (شما برای ناهار از رستورانی که در آن قرار ملاقات  داشتید خارج می شوید) 

کنترل اوضاع با این حال باز هم ممکن است باعث شود مادر شما باعث شرمساری شما شود و همچنان به رفتار های  بد خود ادامه دهد. در این گونه مکان ها بهتر است که از روان شناس یا مشاور استفاده کنید تا مشکل را حل کند.

دریافت مشاوره خانواده از بهترین مشاورین همکده

همکده یک مرکز خدمات مشاوره اجتماعی است که بهترین مشاورین ایران را دارد. این مجموعه دارای مجوزهای لازم از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور است. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه‌های آموزش خانواده، مشاوره فردی، مسائل جنسی، طلاق، خیانت و… می‌توانید از طریق سایت همکده درخواست مشاوره خود را ثبت کنید. کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

1. نشانه‌های یک مادر سمی چیست؟

بی احترامی، خشمگین، دستکاری، رقابتی، خجالت آور، واکنش احساسی، بحرانی، سرزنش کردن، خواستار

2. برای دریافت آموزش و مشاوره خانوداده به کجا مراجعه کنیم؟

همکده

3. چگونه می‌توان از سایت همکده مشاوره دریافت کرد؟

جهت دسترسی به مشاورین همکده می‌توانید مشکل خود و حتی مشاور مورد نظر را انتخاب کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

درمان فوری افسردگی بدون دارو!

ارتباط تلفنی با برترین روانشناسان افسردگی

مشاوره روانشناسی با تعرفه دولتی

منابع
regain.us

24 دیدگاه

  1. من یک مادر سمی دارم. چه کاری میتوانم انجام دهم تا آرامش داشته باشم
    مادر سمی من پرتوقع هم می باشد.
    خسته ام.. خسته..

    1. دوست عزیز علت رو پیدا کنید
      شما نمیتونید نه پدر و مادر و نه هیچ کسی رو تغییر بدید
      شما فقط مسئول رفتار خودتونید

  2. واقعا از خانواده ام خسته شدم باید چکار کنم هی چی ندارم فرار کنم خونمون کوچیکه که همش چشمم می خوره بهشون مخصوصا مادر سمی سمی سمی سمی سمی سمی ام

    1. دوست عزیز علت رو پیدا کنید
      شما نمیتونید نه پدر و مادر و نه هیچ کسی رو تغییر بدید
      شما فقط مسئول رفتار خودتونید

  3. سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    من ۱۶ سالم هست و واقعا دارم از رفتارای مادرم عذاب روحی و روانی میبینم و واقعا دیگه دارم به این فکر میکنم که یک شب ازخونه فرارکنم

    1. سلام دوست عزیز
      در وهله اول با مادرتان صحبت کنید و مواردی را که اذیت میشوید را خاطر نشان کنید، اگر به هر دلیلی تمایل به صحبت ندارید حتما با یک مشاور صحبت کنید ، فرار فقط شرایط شما رو بدتر میکند
      میتوانید شماره خود را گذاشته تا در اولین فرصت همکارانمان با شما ماس بگیرند

  4. ممنون.مطالب واقعا مفید بود .هیچ انسانی نباید خودش رو در معرض آسیب از آدم های بد قرار بده.حتی اگر مادر باشه باید اونو ترک کرد.

  5. سلام من ۱۴سالمه پدرم وقتی من پنج سالم بود یه زن دیگه گرفت و مادرم واقعاً حالش بد شد بعد اون موضوع شروع به خوردن قرص کرد الان که من در راین سن هستم چیزی مصرف نمی کند ولی دیگه مثل قبل نیست احساس می کنم تمام حرص های خودش رو هر دقیقه سر من خالی می کنه وقتی می‌ره بیرون اصلا منو نمی بره و میگه با بابات برو تنها خرجی که تا الان برای من کرده اینکه یه کیک یه آبمیوه خرید برای تغذیه مدرسم همش پدرم خرجم رو داده اصلأ براش مهم نیست من چند میشه منو کلا تو خونه زندانی کرده چیکار کنم):

    1. مبینای عزیز ، خیلی راحت و لحنی آروم به مادرتون بگید که دارید اذیت میشید ، با پدرتون هم صحبت کنید ، ممکنه مادرتون به خاطر شرایط گذشته و ناکامی هایی که داشته افسردگی رو پشت سربزاره و دلیل یه سری رفتارهاش هم همینه
      با رعایت احترام ادرتو نحتما با یک فرد مورد اعتماد صحبت کنید تا شرایط بهتر بشه

  6. سلام مادره من کاملعا سمی هستن من العا خودم مادر هستم اثلعا رفتاره مادرم رو قبول نداشتم ولی العا بعضی اوقات رفتارم دقیقا مثله مادرمه دلم برای دخترم میسوزه و نمیدونم چی کار کنم

    1. چقدر خوبه که به این مسئله واقف هستید، قطعا از مادرتون الگو برداری کردید و یه سری رفتارها در ناخودآگاه شما بایگانی شده ، همه ما دوست داریم پدر و مادر خوبی برای فرزندمون باشیم اما گاهی متوجه نیستیم بعضی لز رفتارای ما ممکنه به اونا آسیب بزنه ، با شناختی که از خودتون و فرزندتون دارید با توجه به علائق و حساسبتهاش مبتونید روی رفتارتون کار کنید ، عزیرم ممنه شما یه سری رفتارها رو ناخودآگاه انجام بدین و بعد عذاب وجدان بگیرید، پیشنهاد میکنم حتما با یک مشاوره متخصص صحبت کنید

  7. سلام من رابطه م با مادرم خیلی بده مادرم بخاطر چیز های بی ارزش عصبی میشه و من رو کتک میده و حرف ها و رفتار هاش خیلی روی من تاثیر مخرب داشته بطوری که حتی در صحبت کردنم مشکل پیدا کردم وقتی حرف میزنم آنقدر استرس می گیرم که نمی تونم ادامه بدم و بدجور احساس بوچی و بی ارزشی می کنم و اصلا نمی تونم باهاش هم صحبت کنم چون هر بار باهاش صحبت کردم اصلا متوجه نمیشه که داره منو عذاب میده و در عاقبت هم چیزی جز دعوا گیرم نمیاد

    1. درود
      دعوا و بحث با پدر و مادر در هر سنی که باشید اجتناب ناپذیره ولی زمانی که بدونید علت و ریشه رفتار اونها چیه قطعا روش بهتری در پیش میگیریم و سعی میکنیم با این مشکل کنار بیاییم
      نکته مهمی که شما دوست عزیز باید در نظر داشته باشید این هست که تحت هیچ شرایطی نمیتونید رفتار مادرتون رو تغییر بدید ، سعی کنید دست روی نقطه ضعفها و حساسیتهاش نذارید و بیشتر به خودتون بپردازیدضروری هست که حتما با یک مشاور خوب و باتجربه صحبت کنید تا بتونید شرایط رو مدیریت کنید

      1. سلام من همیشه از مادرم ترس دارم و مادرم برعکس منه من برونگرام خیالپردازم شلختم و احساسی م ولی مادرم درون‌گرا واقع بین منظم و منطقی هس و اون همیشه در آینده زنده میکنه و هی داره در باره آینده فک میکنه ولی من دوست دارم تو لحظه زندگی کنم و و چون کیدراما و کره رو دوس دارم و از ترکیه خوشم نمیاد بهم ضربه ی روحی میزنی من اونقدر وضعم بده که حتی یه بتر دست به خودکشی زدم لطفا کمکم کنید:)

        1. درود دوست عزیز
          قطعا شما نمیتونید طرز فکر مادرتون رو تغییر بدید، باید اون رو همینجوری که هست بپذیرید، سبک زندگی خومدتونو داشته باشید ولی واستون به حساسیتهای مادرتون باشه،سعی کنید روابطتتون رو مرز بندی کنید ، برای مدیریت بهتر و نتیجه بخش تر حتما با یک مشاور متخصص صحبت کنید ، در ضمن سعی کنید دایره ارتباطتتون رو با دوستان و کسانی که بهتون حس خوب میدن بیشتر کنید

  8. مامانم کشت منو. سال پنجم پزشکیم از روزی که قبول شدم داره نفرین ناله می‌کنه که چرا رفتی شهر غریب. همه خوشحال میشن بچشون پزشکی قبول میشه من زندگی برام جهنم شده. میگه تو جنبه تنها زندگی کردن نداری در صورتی که خودشه که اینجوریه. آبرو برام نذاشته. دائم داره زنگ می‌زنه پیام میده. وسط کلاس باشم، اتاق عمل باشم، کنار استادم باشم، توالت باشم باید جوابشو بدم. وگرنه گوشی رو برمیداره زنگ میزنه به این و اون که عزیز کرده من کجاست. آبروم جلوی همه رفته. فکر میکنن آدم خرابیم که پدر و مادرم تا یه ذره دیر جواب میدم به بقیه تلفن میکنن آمار میگیرن. همش داره گریه می‌کنه به خودش فحش میده دولت و ملت رو نفرین می‌کنه. انگار فقط خودشه که بچه داره. ۱۰۰۰۰ دانشجو داره دانشگاه ما مادر هیچ کدوم اینطوری نیست. نمی‌ذاره با دوستام برم بیرون و با ۲۳ سال سن باید هرروز ۶ بار بهش پیام بدم و حتی گزارش بدم سر هر وعده غذایی چی کوفت کردم. تا یه تعطیلی میشه باید بلیط بگیرم ۸ ساعت توی اتوبوس درب و داغون بشینم که کنارش باشم. هی گریه می‌کنه خدا منو لعنت کنه که نیستم به تو خدمت کنم یه میوه جلوت بذارم. اگه یه شب از بیرون بخوام فست فود بگیرم باید ازش اجازه بگیرم. به محض اینکه یه ذره خلاف میلش رفتار کنم شروع می‌کنه خودشو کتک می‌زنه و انقدر جیغ میزنه تا اشک منو دربیاره بگم غلط کردم باشه همون کاری رو می‌کنم که تو میخوای بعد آروم میشه. فکر می‌کنه همه پسرا منتظرن به من تجاوز کنن. همش فکر می‌کنه برادرم داره مواد می‌کشه یا میره بیرون که گناه جنسی کنه در صورتی که بدبخت سر و تهشو بزنن پای فلافلی کثیفه. بیچاره آب معدنی میخره می‌ره بیرون مادرمون پیامک گردش مالی رو دیده میگه حتما پول تک نخ سیگاره. به بابام میگه پسرت می‌ره بیرون برو تعقیبش کن ببین کجا میره. می‌خواد منو به زور شوهر بده برای اینکه بتونم بیام دانشگاه شهر خودمون. چه کسایی رو هم برای من در نظر میگیره! منم مجبورم بگم اوکی هرچی شما بگید. هر بارم که گندشو درمیاره توی خونه زندگی دعوا راه میندازه تهش مظلوم نمایی می‌کنه می‌گه آخه مگه من به جز شما کیو دارم. بعد از اون ور بوم میفته نصفه شب میاد از خواب بیدارت می‌کنه که منو بخشیدی؟!
    واقعا خستم از دستش. دارم ازش متنفر می‌شم. کاش ده تا بچه داشت یکم من و برادرم رو ول میکرد.

    1. دوست عزیز مادرتون فقط با این نوع رفتار فقط به شما حس گناه میده و هر چه سنشون بیشتر بشه این مسئله و رفتارها درشون شدت میگیره
      ایشون وابستگی شدید و ترس از دست دادن دارن
      یکبار براشون توضیح بدید وقتی تلفن جواب نمیدم سرکلاسم یا اتاق عملم اجازه ندارم جواب بدم یا سایلنت میکنم، خودم تو فرصت خالی باهات تماس میگیرم، این مادر یه سری کارها دست خودش نیست مشکلی هست که از کودکی درش ایجاد و بعد نهادینه شده

  9. سلام من خودم یک مادرم پدر و مادر من بسیار سمی بودن من ارتباط زیادی بهشون نداشتم 15ساله بودم ازدواج کردم همیشه ازشون ضربه خوردم اما الان پدرم چهار سال است ک فوت کرده مادرم تنها ست دوست دارم کمکش کنم تا حالا زیاد بهش رسیدگی کردم ما پنجتا خواهر هستیم بین همه رو بهم میزند باعث ناراحتیمون میشه خبر چینی می‌کنه نمی دونن باید چکار کنم دوست دارم بزرگتری کنم اما نمیشه من را راهنمایی کنید

    1. درود دوست عزیز
      سعی کنید رابطه تون رو محدود کنید در مواقع لزوم و زمانی که بهتون نیاز دارند سعی کنید کنارشون باشید ولی گاهی فقط شنونده باشید
      و اگر صحبتی داشتن که شما رو اذیت میکرد خیلی نامحسوس مسیر گفتگو رو عوض کنید

  10. همه‌ی داستان از اونجایی شروع شد که فقط ۳ سال سن داشتم نمیدونستم چاقو چیه و دستم برید از اون موقه تا الان که ۱۴ سال هست دارن بهم قرص میدن میگن اگر نخوری میبرمت تيمارستان مامان نم میگه خودشونم قرص میخورن و حالا میخوان به برادر هم بدن برادر هم ۹ سالشه مامانم همیشه بدی مو پیش همه میکنه خواهرم که کوچیکتر خیلی دوست داره فقط به اون اهمیت میده خسته شدم خیلی

    1. دختر عزیزم شماره تو بذار همین جا ، تا همکارانم در اسرع وقت باهات تماس بگیرن، نیاز فوری به مشاوره داری، میتونی به شماره 1448 هم تماس بگیری

  11. سلام مامان من بین من و خواهرم همش دخالت میکنه و حتی وقتی مشکی نداریم دعوا راه میندازه و بعد طبق میلش خریدار طرف بکیمون را که به نفع خودش است میگیره
    خیلی فحش میده ولی وقتی یه کلمه بهش حرف بزنیم عالم و آدم را میریزه به هم و مظلوم نمایی میکنه و بعد هم بی توجهی میکنه و حدودا دو سه ماهه پیله اس افتاده به من که اگر طبق میلش رفتار نکنم و همه را چشم نگم دعوا راه میندازه و بعد هم فحش و در آخر دعوا انداختن بین من و خواهرم و بی توجهی به من
    توروخدا بگید من چیکار کنم

    1. سلام ذوست عزیز چون با مادرتون هستید باید یاد بگیرید شرایط رو مدیریت کنید، اشاره نکردید چند سالتون هست، فقط حواستون باشه به هیچ عنوان دست روی حساسیتها و خط قرمزهاشنذارید، سعی کنید رابطه خوبی با خواهرتون برقرار کنید وای نه در صورتی که مادرتون حساس بشه، احتمالا مادرتون درگیر ترومای کودکی هست و اینو الان داره نشون میده ، سعی کنید برای خودتون سرگرمی ایجاد کنید مثلا کارهایی که علاقه دارید انجام بدید و با دوستانی که بهتون حس خوب میدن ارتباط برقرار کنید، یه جاهایی اگر مادرتون حرفی زد حتی اگر باب میل شما نبود سکوت کنید یا به شکلی که بی احترامی نباشه خودتونو به کاری مشغول کنید، در اولین فرصت با یک مشاور صحبت کنید ، میتونید شماره تون رو اینجا بذارید تا همکاران ما در اسرع وقت باهاتون تماس بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ارتباط با مشاور متخصص