چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟

در روزهایی که متاسفانه به دلیل حضور ویروس کرونا مجبور به حضور در خانه وشرایط قرنطینه هستیم. مشکلات زیادی در زمان قرنطینه ممکن است برای روح و روان افراد به وجود آید. یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در این دوران قرنطینه با آن رو به رو می شوند مشکلات و اختلالات روحی روانی است. اما مهم ترین نکته ای که وجود دارد و موضوع امروز ما نیز هست این است که افراد در این دوران قرنطینه چگونه با شرایط گنار بیایند و بتواندد روحیه خود را حفظ کنند. ما می خواهیم بدانیم چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟

استراتژی های قرنطینه

چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟ |  مرکز مشاوره همکده

استراتژی هایی مانند قرنطینه سازی ، فاصله اجتماعی ، شستن دست و سایر اقدامات احتیاطی ایمنی می توانند نقش مهمی در جلوگیری از شیوع COVID-19 داشته باشند. با این حال دوره های کوتاه مدت انزوا و تنهایی می تواند عواقب منفی بر سلامتی جسمی و روحی داشته باشد. سلامت روان، انعطاف پذیری، شخصیت و مدت زمان انزوا در حال حاضر می تواند در توانایی شما برای کنار آمدن با قرنطینه نقش داشته باشد. ایجاد یک روال معمول، ورزش منظم، در ارتباط ماندن با عزیزان و شرکت در درمان آنلاین چند روش مختلف برای کاهش اثرات منفی قرنطینه بر سلامتی است.

قرنطینه کردن خود در خانه می تواند نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی داشته باشد. اما این بدان معنا نیست که کنار آمدن با اختلال در روال عادی شما آسان است. مراقبت از بهداشت روانی شما ضروری است، حتی اگر اوقات شما در قرنطینه در طراحی برای کارها نسبتاً کوتاه باشد. شیوع ویروس کرونا (COVID-19) باعث شده است که مردم به عنوان راهی مهم برای کمک به “مسطح کردن منحنی”، و یا بهبود شیوع بیماری برای کمک به پایین نگه داشتن میزان عفونت در کمترین حد، در فاصله اجتماعی رفتار کنند. قرنطینه در مواردی توصیه می شود که فردی در معرض ویروس کرونا قرار گرفته یا به طور بالقوه در معرض بیماری دیگران باشد.

در ادامی می خواهیم بدانیم چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟

قرنطینه چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارد؟

 مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) قرنطینه را به عنوان تفکیک و محدود کردن حرکت افرادی که در معرض یک بیماری مسری قرار دارند تعریف می کند تا ببیند آیا آن ها بیمار می شوند یا خیر. زیرا COVID-19 حتی اگر افراد نباشند می تواند مسری باشد. با این وجود علائمی وجود دارد که این مرحله شیوع بیماری را در دوره بدون علامت به حداقل می رساند. علاوه بر عدم اطمینان و استرس شیوع جهانی ، گذراندن وقت در قرنطینه می تواند آسیب روحی جدی به بار آورد. بخشی از دلیل این امر تأثیری است که قرنطینه بر سه عنصر اصلی سلامت روان دارد:

  • خودمختاری
  • صلاحیت
  •  اتصال
     
نکته قابل توجه

انزوای اعمال شده توسط قرنطینه به طور مکرر باعث می شود که مردم احساس کنند هیچ کنترلی بر وضعیت ندارند. آن ها همچنین احساس می کنند که از سایر نقاط دنیا جدا شده اند و قادر به انجام وظایف معمول خود نیستند. با بسته شدن مدارس، کارگران انتخاب دورکاری می کنند و سایر رویدادهای اجتماعی لغو می شوند، احتمال محدود بودن در خانه به دلیل قرنطینه می تواند دلهره آور باشد. به نظر می رسد بعد از این که مدت طولانی در خانه بودید، زمان خیلی کند تر حرکت می کند.

حتی اگر با سایر اعضای خانواده در خانه باشید ، احساس انزوا و تب کابین می تواند قدرتمند باشد. انجمن روان شناسی آمریكا گزارش داده است كه انزوای اجتماعی تعدادی از خطرات سلامتی را به همراه دارد . احساس انزوا می تواند منجر به كاهش خواب، ضعف در سلامت قلب و عروق، ایمنی پایین تر، علائم افسردگی و اختلال در عملکرد اجرایی شود. وقتی مهارت های عملکرد اجرایی مختل می شود، ممکن است تمرکز، مدیریت احساسات، به خاطر سپردن اطلاعات و پیروی از دستورالعمل ها دشوار تر باشد.

 اثر اقدامات قرنطینه ای گذشته

چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟ |  مرکز مشاوره همکده

گرچه هر شرایط منحصر به فرد است، اما نگاهی به رویدادهای گذشته می تواند نگاهی به تأثیر روانی که قرنطینه می گذارد داشته باشد. بین سال های 2002 و 2004، بیش از 15000 نفر در تورنتو به دلیل قرار گرفتن در معرض سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) داوطلبانه وارد قرنطینه شدند. SARS ، مانند COVID-19 ، یک بیماری تنفسی مسری است که توسط ویروس کرونا ایجاد می شود. به مدت 10 روز، از این افراد خواسته شد كه از خانه خود خارج نشوند، بازدیدكننده نداشته باشند، در اطراف اعضای دیگر خانواده ماسك بزنند، از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی خودداری كنند و مرتباً دست های خود را بشویند. تحقیقات بعدی نشان داد که افراد قرنطینه ای طیف وسیعی از عواقب روان شناختی فوری و کوتاه مدت را تجربه کرده اند.

نکته قابل توجه در این باره که چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟


همه کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردن ، در نتیجه عدم تماس اجتماعی و جسمی با دیگران، احساس انزوا داشتند در حالی که در قرنطینه بودند. مردم احساس می کردند که از بقیه دنیا جدا شده اند زیرا قادر به انجام فعالیت های عادی نیستند. برای برخی، اقدامات احتیاطی بهداشتی مانند استفاده از ماسک صورت، احساس اضطراب و انزوای آن ها را افزایش می دهد. علاوه بر احساس انزوای اجتماعی در حین قرنطینه، شرکت کنندگان از پریشانی روانی طولانی مدت برای حدود یک ماه پس از آن گزارش کردند. تقریباً 29٪ از شرکت کنندگان علائم PTSD را نشان دادند، در حالی که 2/31٪ علائم افسردگی داشتند.


کلاله می تواند به دنبال یک قرنطینه ناراحتی ذهنی نیز ایجاد کند. یک مطالعه نشان داد که 29٪ احساس می کنند افراد دیگر بعد از اینکه در قرنطینه بودند از آن ها اجتناب می کنند.  اثر احتمالی سلامت روان قرنطینه های ویروس کرونا بررسی سال 2019 در The Lancet نتایج را تجزیه و تحلیل کرد. بررسی نشان داد که پریشانی روان شناختی هم در دوره قرنطینه و هم بعد از آن وجود دارد. افرادی که معمولاً تجربه می کنند:

  • ترس
  •  غمگینی
  •  بی حسی
  •  بی خوابی
  •  گیجی
  •  عصبانیت
  •  علائم استرس پس از سانحه
  •  علائم افسردگی
  •  احساس ناخوشی
  •  فشار
  •  اختلال عاطفی
  • تحریک پذیری
  •  فرسودگی عاطفی

 برخی شواهد نشان می دهد که عواقب طولانی مدت نیز می تواند وجود داشته باشد. وابستگی به مواد و الکل تا سه سال پس از قرنطینه شایع تر بود. در حالی که واکنشهای فردی در برابر انزوای خودخواسته یا اجباری متفاوت خواهد بود ، اما ممکن است احساس تنهایی، غم، ترس، اضطراب و استرس داشته باشید. چنین احساساتی با توجه به شرایط طبیعی است. با این وجود، مراحلی وجود دارد که می توانید در هنگام مقابله با قرنطینه، از سلامت روحی و روانی خود محافظت کنید.

عواملی که در کنار آمدن تأثیر دارند.

چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟ |  مرکز مشاوره همکده

 لازم به یادآوری است که هر کس به طور متفاوتی با استرس کنار می آید. برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عواملی مانند تاب آوری و شخصیت کلی بهتر بتوانند در یک قرنطینه آب و هوا کنند. برخی از عواملی که ممکن است نقش داشته باشند:

سلامت روان فعلی شما

شرایط بهداشت روانی قبلی، از جمله افسردگی و اختلالات اضطرابی، همچنین می تواند بر توانایی فرد برای کنار آمدن تأثیر بگذارد.

چگونه با استرس کنار می آیید؟

اگر تمایل دارید که در برابر استرس نسبتاً مقاوم باشید، ممکن است مهارت های مقابله ای داشته باشید که به شما امکان می دهد قرنطینه شوید و تأثیرات منفی زیادی نداشته باشید.

چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟ – شخصیت

اختلافات شخصیتی ممکن است در نحوه کنار آمدن شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال برون گراها ممکن است با احساس تنهایی که انزوا به وجود می آورد بیشتر مبارزه کنند. برون گرایی با نیاز زیاد به تعامل اجتماعی مشخص می شود. برون گراها ممکن است تنهایی بیشتری را تجربه کنند یا ماندن در خانه را دشوارتر بدانند. این لزوماً به این معنا نیست که برون گراها باید دائماً در موقعیت های اجتماعی غوطه ور شوند، و روش هایی وجود دارد که می تواند نیاز به تعامل را حتی در منشعب ترین تیپ های شخصیتی نیز برآورده سازد. جوامع آنلاین می توانند راهی عالی برای حفظ ارتباطات باشند و صحبت از طریق تلفن می تواند معاشرت اجتماعی مورد نیاز را فراهم کند.


افرادی که شخصیت درون گرایانه بیشتری دارند تمایل دارند از تنهایی لذت ببرند، بنابراین ممکن است راحت تر با تعاملات اجتماعی کاهش یافته یا محدود کنار بیایند. افراد درون گرا پس از معاشرت تمایل به تخلیه دارند، بنابراین در طول قرنطینه در واقع بسیار خوب حداقل برای مدتی کوتاه کنار می آیند. حتی افراد درونگرا نیز به ارتباط اجتماعی احتیاج دارند، بنابراین یافتن راه هایی برای برقراری ارتباط با دیگران به نوعی همچنان ضروری است.

چه مدت در قرنطینه هستید؟

 مدت زمان قرنطینه یک عامل کلیدی در تعیین میزان توانایی مردم است. تحقیقات نشان می دهد که به حداقل رساندن طول قرنطینه می تواند کمک کند. هرچه محدودیت ها بیشتر طول بکشد، اثرات بارزتری نیز دارند. در حالی که ممکن است حداقل یک دوره زمانی برای کاهش احتمال بیماری وجود داشته باشد، از جمله توصیه می شود 14 روزه خودزنی برای به حداقل رساندن خطر گسترش ویروس کرونا باشد، طولانی شدن 6 قرنطینه بیش از زمان توصیه شده ممکن است باعث آسیب بیشتر به روان شود.

راه هایی برای احساس تنهائی در طول ویروس کرونا

چگونه با قرنطینه کنار بیاییم؟ |  مرکز مشاوره همکده

 کارهایی که می توانید برای مقابله با انزوا انجام دهید متفاوت هستند. محققان پیشنهاد می کنند مراحلی وجود دارد که ممکن است به کاهش برخی از اثرات منفی قرنطینه در سلامت روان کمک کند. شما می توانید روال ها را تعیین کنید. ایجاد اختلال در برنامه های روزمره طبیعی شما می تواند یکی از سخت ترین جنبه های قرنطینه باشد. هنگامی که می خواهید بفهمید چگونه تمام ساعات روز را پر می کنید، این می تواند احساس بی هدفی را در شما ایجاد کند.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا