کمک به آموزش کودکان در قرنطینه | چگونه به آموزش فرزند خود در قرنطینه کمک کنید؟

کمک به آموزش کودکان در قرنطینه مهم است. چرا که با شیوع ویروس کرونا دولت مجبور به تعطیل کردن مدارس در تمام شهرها کرده است. دانش آموزان دیگر مانند روال عادی در گذشته در کلاس های درس حضور ندارند و والدین و مراقبان کودکان نمی دانند در این شرایط باید با ان ها چه کنند.

بسیاری از مدرسه ها در تلاش هستند تا مفاهیم درسی خود را به صورت انلاین بیان کنند در نتیجه دانش اموزان می توانند بدون ایجاد وقفه به درس های خود ادامه دهند. البته در این بین برخی مدرسه ها توانایی بهتری از دیگران دارند و توانایی ان ها برای ارسال مفاهیم درسی در زمان انزوای اجتماعی بهتر است.

مدرسه ها و معلمان تمام کاری که می توانند را انجام می دهند (و ما واقعا سپاس گزار همه ی آن ها هستیم) حتی در این شرایط بسیاری از مسئولیت تحصیلی کودکان نیز به عهده ی والدین قرار دارد و در نتیجه بسیاری از ان ها مجبور هستند چه دوست داشته باشند یا نه، به مربیانی در خانه تبدیل شوند. بدون شک بسیاری از کودکان خوشحال تر خواهند بود اگر تمام روز را صرف بازی های کامپیوتری کرده یا به تماشای برنامه های تلویزیونی مشغول شوند و گذراندن این روزهای پر استرس برای والدین و کودکان سخت خواهد بود. 

صحبت کردن با کودکان در مورد ویروس کرونا

چگونه به آموزش فرزند خود در قرنطینه کمک کنید

بسیار مهم است که او را قانع کنید که این شرایط جدی است، بدون اینکه باعث وحشت کردن کودک شوید. والدین نیاز است با زبانی متناسب با سن کودک برای او تمام موارد را توضیح دهند، اینکه این ویروس چیست و چه تاثیری روی سلامت کودکان دارد. باید به آن ها اطمینان خاطر دهید که والدین هرکاری انجام می دهند تا ان ها در امنیت و سلامت و باشند و البته نباید در مورد خوب بودن اوضاع برای ان ها اغراق و زیاده روی کنید.

متخصصان در این شرایط والدین را تشویق می کنند تا اضطراب خود را به نوعی کنترل کرده و رفتارهای پیشگیرانه را برای کودک الگوسازی کنند، اما نباید در این کار زیاده روی داشته باشند. به احتمال زیاد کودک شما از تمام شناخته ها و ناشناخته ها در مورد ویروس درست مانند شما می ترسد در نتیجه باید مرتبا شرایط را با او چک کنید. باید در خانواده جلسات و نشست هایی را در کنارهم داشته باشید تا کودک در آن ترس های خود را بیان کرده و با شما مشورت کرده و قوانین و روال هایی را در خانواده ایجاد کنید تا تمریناتی برای حفظ ایمنی خود در این شرایط داشته باشید.

نکاتی برای ساختار مدرسه در خانه (و انعطاف پذیری)

در بسیاری از موارد، والیدن باید به سادگی از تمام تلاش های معلم فرزند خود حمایت کنند. اگر فرزند شما در زمانی که در خانه قرنطینه هستید با مدرسه و معلم خود در ارتباط است والدین باید برنامه های مدرسه را بر اساس درس ها و تکالیف داده شده دنبال کنند.

اگر حس می کنید نیاز دارید برای برنامه های درسی کمی راهنمایی بگیرید یا حس می کنید کودک شما نیاز دارد بداند ساعت به ساعت باید چه کاری انجام دهد، باید بدانید بسیاری از والدین هستند که نمی دانند از کجا باید شروع کنند. والدین برای برنامه ریزی برای روزهای مدرسه در خانه نمی دانند یک روز معمولی در مدرسه چطور خواهد بود. حقیقت این است که این مسئله در هر خانواده می تواند متفاوت با خانواده ی دیگر باشد و ترتیب انجام دادن کار کم اهمیت تر از محیط و روش اجرای برنامه است.

نکته مهم

در حالی که داشتن یک برنامه و ساختار کلی ایده ی خوبی است، شما می توانید و البته باید بدانید چه چیزی برای خانواده ی شما بهتر خواهد بود. کودکان فعال اگر در زمان کار کردن و درس اجازه ی تحرک داشته باشند بهتر می توانند تمرکز کنند. برخی کودکان زمانی که با هدفون به موسیقی گوش می دهند عملکرد بهتری خواهند داشت. بهترین برنامه برای کار در خانه برنامه ای است که برای کودک شما بوده و متناسب با نیازهای منحصر به فرد او می باشد.

بهتر است برنامه ریزی برای کارها را برای زمانی کوتاه انجام دهید و مکان های مطالعه در خانه یا حیاط را تغییر دهید تا برای کودک کسل کننده نشود. مطمئن باشید حتما فرزند شما در نبود کلاس های ورزشی در مدرسه کمی فعالیت فیزیکی دارد. لیستی از ورزش ها را برای او تهیه کنید.

ایجاد وب سایت های درسی برای کمک به آموزش کودکان در قرنطینه

چگونه به آموزش فرزند خود در قرنطینه کمک کنید

شاید فرزندان شما مجبور باشند زمان زیادی را در این شرایط بمانند و وب سایت های تحصیلی زیادی هستند که به عنوان منابعی عالی برای آموزش خواهند بود.

در این دوران وب سایت های زیادی هستند که منابع درسی خود را به شکل رایگان عرضه نموده اند. والدین می توانند از این وب سایت ها کمک بگیرند. منابع انلاین در این لیست می توانند شامل همه چیز باشند از دانلود کتاب های الکترونیکی رایگان تا ایده هایی که به ما برای ایجاد بازی های خلاقانه الهام می بخشند تا آموزش های علمی زنده.

همه چیز در مورد کرونا یا کویید -19 | مرکز مشاوره همکده

بهبود سلامت روان در خانواده ی خود برای کمک به آموزش کودکان در قرنطینه

با وجودی که کودکان بسیار انعطاف پذیر هستند اما این احتمال وجود دارد که کودک شما با این ویروس وحشت زده شده باشد، ویروسی که باعث مرگ هزاران نفر شده و شاید حتی روی فردی که شما می شناسید اثر داشته است. اگر فکر می کنید فرزند شما برای سلامت روانی خود نیاز به کمک دارد از این کار خجالت نکشید. منابع عالی زیادی برای کمک به خانواده ها وجود دارند که دارای متخصصانی عالی و باتجربه بوده و می توانید از خانه با آن ها در ارتباط باشید.

ان ها منابع زیادی برای والدین دارند، از جمله اینکه چطور با کودک خود در مورد این خبرهای ترسناک حرف بزنیدو چطور اضطراب او را مدیریت کنید. بعلاوه متخصصان و مشاوران زیادی می توانند جلساتی به شکل آنلاین با شما داشته باشند. اگر شما یا فردی در خانواده تان نیاز به کمک هایی در سلامت روان خود دارد مطمئنا در جامعه می تواند مشاورانی عالی برای خود پیدا کنید.

سفر کردن به تمام جهان از خانه

چگونه به آموزش فرزند خود در قرنطینه کمک کنید

حالا که در خانه گرفتار شده اید اما بازهم می توانید از قدرت تخیل خود و البته اینترنت استفاده کرده و با کمک ان تمام جهان را ببینید. والدین باید با استفاده از تورهای مجازی ذهن فرزند خود را تحریک کنند.

حتی بدون سفر کردن، شما بازهم می توانید در مورد کشورها و فرهنگ های متفاوت اطلاعاتی را کسب کنید. مثلا بچه ها را تشویق کنید هریک برای خد یک پاسپورت بسازد و بعد هر روز در هفته در مورد کشور جدیدی به آن ها اطلاعات دهید.

بازی های خانوادگی برای کمک به آموزش کودکان در قرنطینه

در زمانی که در خانه مجبورید بمانید هیچ رای بهتر است تحریک مغز کودک با انجام بازی هایی در کنار هم به عنوان خانواده نیست. نکاتی هستند که والدین باید در این بین به یاد داشته باشند.

می توانید با هم پازل درست کنید. نمونه هایی ار انتخاب کنید که متناسب با سن کودک شما هستند و سعی کنید هر روز یک مدل جدید را امتحان کنید. برای بچه هایی که سن بیشتری دارند می توانید پازل های بزرگ تهیه کرده و در کنار خانواده آن را تمام کنید. برای کسی که بهتر پازل را انجام داده است می توانید هدایایی کنار بگذارید.

بازی های تخته ای نیز عالی هستند. از نمونه هایی که در خانه دارید استفاده کرده و باهم بازی کنید. می توانید حتی خودتان بازی هایی با قوانین جدید ابداع کنید. یا می توانید به انجام بازی های دیگر فکر کنید، مثل  منچ. سعی کنید هر روز بازی جدیدی برای خود داشته باشید این کار کمک می کند کودک از قدرت تخیل خود استفاده کرده و تحریک مغز خود را بهبود بخشد.

همچنین پینهاد می شود با ایجاد یک کار هنری یا ساخت چیزی مفید از زباله هایی مانند مقواس دستمال کاغذی یا جعبه های قدیمی کودک خود را به چالش بکشید. به ان ها در پیدا کردن منابعی برای ساخت کاردستی کمک کنید.

پروژه ی دیگری که می توانید با کودکان خود در خانواده انجام دهید درست کردن دفترچه خاطرات خانواده است. از ان ها بخواهید در طول روز از شما عکس بگیرند. اگر پرینتر دارید می توانید عکس ها را پرینت گرفته و در دفتر خاطرات بچسبانید یا از برنامه های دیجیتال برای این کار استفاده کرده و یک اسلایدشو بسازید و در انتهای روز و بعد از شام باهم ببینید.

وقت کار دیگری نداشتید مطالعه کنید.

برای اغلب کودکان امروزی مشکل بزرگ کم بودن توجه است. در این روزهای انزوای اجتماعی اجباری، والدین زمان دارند تا مهارتی را با فرزند خود تمرین کنند که واقعا ان را کم دارند: مطالعه کردن، آرام بودن و تمرکز کردن.

هر نوع مطالعه ای برای فرزند شما مفید خواهد بود (داستان های کوتاه، رمان های تاریخی، مجلاتی در مورد مد یا ورزش ها و…) اما در این زمان فرصت خوبی است که فرزند شما یا حتی خودتان بتوانید یک کتاب بزرگ را شروع کنید. 

اگر نیاز به کتاب دارید می توانید کپی های دیجیتال از کتاب ها را استفاده کرده یا در سایت های مرتبط ثبت نام کنید. حتی در صورت امکان می توانید به شکل آنلاین کتاب های دلخواه خود را سفارش دهید.

منابع
money.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا