سرگرمی های روزهای قرنطینه | کارهای سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان در روزهای قرنطینه

با پدیدار شدن پاندمیک کویید – 19، بسیاری از افراد کارهایشان را از خانه انجام داده و کودکان نیز موقتا به مدرسه نمی روند. بسیاری از شهروندان، اگر همین حالا در قرنطینه نباشند، به زودی مجبورند خود را در خانه حبس کنند. فعالیت های زیادی برای تمام سنین وجود دارد که می توانند به مبارزه با این ترس کمک کند. سرگرمی های روزهای قرنطینه برای همه سنین است.

سرگرمی های روزهای قرنطینه برای بزرگسالان

کارهای سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان در روزهای قرنطینه

در شرایطی مشابه حالا، فرصتی عالی دارید تا بتوانید خانه ی خود را خوب تمیز کنید، خصوصا اگر از مواد ضدعفونی کننده نیز استفاده کنید. این کار نه تنها باعث می شود به نوعی مشغول باشید بلکه به مبارزه با ویروس کمک خواهد کرد. بعلاوه بهتر شدن محیط زندگی شما باعث بهتر شدن سلامت کلی تان خواهد شد.

می توانید برای خودتان وسایل لازم را از بیرون سفارش داده یا به صورت آنلاین تهیه کنید، حالا از همیشه مهم تر است تا به نوعی حامی مغازه های محلی خود باشید. با این مواد برای خود غذاهایی لذیذ پخته یا از اگر از خیاطی لذت می برید لباسی بدوزید. این ها به شما یادآوری می کنند که جهان هنوز ادامه داشته و زندگی جریان دارد.

از اینکه بخواهید به نوعی حواس خود را پرت کنید خجالت نکشید. دیدن یک فصل از برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ی شما، انجام بازی های ویدئویی یا گشتن در رسانه های اجتماعی و نگاه کردن به تصاویر کودکان یا حیوانات راه های خوبی هستند تا ذهن خود را از هر چیزی که بیرون رخ می دهد دور نگه دارید.

کارهای سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان در روزهای قرنطینه

نکته مهم درباره سرگرمی های روزهای قرنطینه

با اعضای خانواده، خصوصا کسانی که زیاد از ان ها خبر ندارید یا کسانی که از بیماری مراقبت می کنند، تماس تصویری داشته باشید. اینگونه ارتباط ها با والدین، خواهر و برادر و دوستان قدیمی به فاصله ی ایجاد شده در نتیجه ی قرنطینه کمک خواهد کرد.

کمی از وقت خود را صرف کارهایی عقب افتاده ای بکنید که برای بعد گذاشته بودید. این یک عملکرد برد–برد برای شماست. مثلا کابینت ها را مرتب کنید. می توانید حساب های مالی خود را کرده یا تصاویری که قبلا در گوشی تان مانده اند را در هارد مرتب کنید.

هر سرگرمی که از قبل داشته اید، ابزار موسیقی، وسایل خیاطی و هرچیزی که بتواند شما را سرگرم کند را بیرون بیاورید. با وجود کار و خانواده در قبل، به سختی زمانی داشته اید که بتوانید روی علایق شخصی خود تمرکز کنید اما قرنطینه زمانی عالی است تا دوباره به مسیر لذت و سرگرمی های خود برگردید.

تجربیات خود را نوشته یا ضبط کنید. حالا زمان خیلی عجیبی در تاریخ است و روزی، شاید خودتان یا فرد دیگری بخواهد به اینکه شما در این روزها چه احساساتی داشته و چه واکنشی به محیط داشته اید نگاهی بیندازد.

می توانید راه هایی سالم و خلاقانه برای پر کردن وقت خود پیدا کنید. در طول این پاندمیک شما به سرعت گرفتار اضطراب و استرس شدید خواهید شد. یوگا تمرین کنید، کتابی را بخوانید، مدیتیشن را امتحان کرده یا به یک موسیقی خوب گوش دهید. برای مدتی در روز هم که شده اخبار را کنار بگذارید و روی برگرداندن احساسات مثبت به زندگی خود تمرکز کنید.

نکته مهم

می توانید سری به روزهای گذشته بزنید. آلبوم عکس های قدیمی تان را اورده یا فیلم های خانه ی قبلی خود را نگاه کنید. یکی از بهترین راه ها برای پرت کردن حواس خود از نگرانی های این روزها تماشای دوباره ی روزهای خوبی است که در گذشته داشته اید و این کار کمک می کند احساس کنید دوباره با دوستان و خانواده ی خود ارتباط دارید.

شما هنوز هم اجازه دارید از خانه بیرون بروید: هیچ محدودیتی برای فعالیت های تفریحی بیرون از خانه وجود ندارد، کارهایی که بتوانید به شکلی بی خطر از آن لذت ببرید، مانند: کوهنوردی، دوچرخه سواری، قایق رانی و حتی برخی ورزش ها در بیرون از خانه که نیازی به تماس با یکدیگر ندارند مانند گلف. این ها می توانند تاثیر قابل توجهی روی وضعیت روحی شما در این روزهای پر از استرس داشته باشند.

سرگرمی های روزهای قرنطینه برای کودکان

کارهای سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان در روزهای قرنطینه

بسیاری از سایت های آموزشی مطالب و سرگرمی های آنلاین برای کودکان ارائه می دهد. می توانید با استفاده از پلت فرم های آموزشی در فضای مجازی کاری کنید که فرزند شما از یادگیری مفاهیم عقب نماند.

قرنطینه فرصتی عالی است تا در آن به کودکان خود مهارت هایی پایه ای که در مدرسه یاد نمی گیرند را اموزش دهید. به او یاد دهید چطور می تواند برای خود غذا بپزد، آشپزخانه را تمیز کند، کارهای مرتبط با باغچه را انجام داده یا از حیوان خانگی شما مراقبت کند. این مهارت ها نه تنها در آینده برای فرزند شما مفید خواهند بود بلکه در حال حاضر به والدین نیز کمک خواهد کرد.

  • می توانید برای آن ها با دوستانشان تماس تصویری برقرار کنید.
  • دور بودن از دوستان مدرسه باعث می شود احساس تنهایی داشته باشند و ادامه داشتن مکالمات کمک می کند کودکان یاد بگیرند چطور در گروه های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و روابط دوستی خود را حفظ کنند.
  • کودکان خود را از خانه بیرون ببرید.
کارهای سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان در روزهای قرنطینه | مرکز مشاوره همکده
  • در مورد گذشته با ان ها صحبت کنید.

  • حالا زمان آن رسیده است تا در مورد اجداد یا نوع زندگی پدربزرگ و مادربزرگ ها برای فرزند خود توضیح دهید. از ان بهتر، به آن ها کمک کنید اطلاعاتی را با استفاده از منابع معتبر و ارتباط با اعضای بزرگتر خانواده خودشان گردآوری کنند. این خاطرات یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که می توانید به فرزندان خود بدهید.
  • فعالیت های بیرون را داخل خانه بیاورید
  •  می توانید برای او فیلم دلخواهش را گذاشته یا در بعد از ظهر کمی با هم به بازی مشغول شوید. حالا می توانید به او آموزش دهید تا احساسات خود را درک کرده و در زمان بروز بحران و شرایط نامساعد، برای سلامت خود آن ها را اولویت بندی کند.
  • کمی خلاق باشید.

  • کودکان را تشویق کنید تا نقاشی بکشند، موسیقی بنوازند، داستان بنویسند یا بازی کنند. تنها اینکه دیگر به مدرسه نمی روند به این معنا نیست که باید رشد فکری شان نیز متوقف شود. رشد دادن بخش خلاق مغز می تواند به کودکان کمک کند علایق جدیدی برای خود پیدا کرده و در مورد دنیای اطرافشان اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  •  خلاق باشید، شادی کنید و به یاد داشته باشید هدف شما دانشی کامل یا کسب اطلاعات جامع در مورد یک موضوع نیست.
  • فکر نکنید باید تمام وقت را صرف آموزش کنید.

  • یکی از اولین چیزهایی که باید به یاد داشته باشید شاید شما را متعجب کند: برای کودکان کم سن، یادگیری در خانه زمان زیادی نمی خواهد. حتی وقتی کودک شما به مهد کودک می رود ساعات آموزشی برای او بیشتر از دو ساعت نیست. قتی دستورالعمل ها فردی شده و کلاس های بیرون حذف شده اند تنها کافی است قبل از رسیدن وقت ناهار زمان کمی را صرف یادگیری یک کتاب با کودک خود کنید. ( کودکان بزرگتر زمان بیشتری نیاز دارند اما بازهم به نسبت کل روزشان باید کم باشد.) سرگرمی های روزهای قرنطینه می تواند چالش برانگیز باشد.

بنابراین برنامه ریزی نکنید تا همان ساعاتی که در مدرسه بوده است را حالا نیز صرف مطالعه کند، مگر اینکه مدرسه اش تکالیف خاصی را برای او تعیین کرده باشد. می توانید بیشتر تمرکز خود را روی آموزش در حین بازی بگذارید.

  • دنیای اطراف را تبدیل به کلاس درس خود کنید.

  • کودکان نمی توانند مدرسه در خانه را زیاد بپذیرند. بنابراین باید سعی کنید اموزش را تبدیل به بخشی از زندگی ان ها کنید و به دنبال فرصت هایی برای یادگیری در تمام تجربیات روزانه ی زندگی باشید.

این کار خیلی ساده است. مثلا از پرنده ای که پشت پنجره ی اشپرخانه تان رفته است کمک بگیرید تا در مورد پرنده ها به کودکتان یاد دهید یا با هم به طبیعت رفته و انواع شکوفه های درختان را نگاه کنید. این زمان فرصتی عالی است تا باهم بیرون رفته و از طبیعت لذت ببرید.

  • بخوانید، بخوانید و بخوانید.

  • یکی از بارازش ترین کارهایی که می توانید در این روزها انجام دهید کتاب خواندن با کودکان در کنار یکدیگر است. هر زمان وقت آزاد داشتید این را امتحان کرده و ببینید چه زمانی برای خانواده ی شما بهتر خواهد بود.

اگر قبلا با کودکتان بلند کتاب خواندن با هم را امتحان نکرده اید پیشنهاد می شود در ابتدا از کتاب های سخت شروع نکنید. چیزی را انتخاب کنید که مورد علاقه ی کودکتان است و می توانند قدرت تخیل او را درگیر کند. (این کار به قدرت رابطه ی شما نیز اضافه می کند و می توانید خاطراتی فراموش نشدنی برای فرزندتان بسازید.) وقتی توانستید به ریتم خوبی برای خواندن با هم برسید می توانید با کتابی سخت تر از آن که قبل خواندید خودتان را به چالش بکشید و اگر راحت تر بودید هرکدام جدا از هم بخوانید.

فواید مطالعه کردن در کنار یکدیگر نامحدود است.

  • از این زمان برای آموزش مهارت های زندگی استفاده کنید. لیست خرید، بودجه بندی برای مخارج خانه، هرس کردن باغچه یا عوض کردن ملافه ی تخت را امتحان کنند.
کارهای سرگرم کننده برای کودکان و بزرگسالان در روزهای قرنطینه | مرکز مشاوره همکده

سرگرمی های روزهای قرنطینه را می توان با مطالعه جمع بست. جدا از مدیریت کارهای خانه، والدین می توانند کارهایی مانند خیاطی، کارهای هنری، کار با کامپیوتر و یا نجاری را به فرزندان خود یاد دهند. اگر مهارتی دارید که در زندگی برای شما مفید بوده است و می توانید آن را به کودک خود نیز یاد دهید حالا وقتی عالی برای آموزش دادن آن است. چرا این روزهایی که می توانید صرف یادگیری چیز جدید و مفید کنید را بیهوده بگذارنید؟

منابع
thefederalist.commontrosepress.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا