22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان

یکی از مهارت‌ها و نیازهای زندگی زناشویی برای داشتن یک زندگی لذت‌بخش و با آرامش و اهمیت به مسائل جنسی و روابط جنسی در زندگی زناشویی است، بسیاری از زوجین به دلیل عدم آگاهی کافی نسبت به تاثیر رابطه جنسی در زندگی ممکن است دچار مشکلات زناشویی شوند، عامل‌های مختلفی در تمایلات جنسی زوجین موثر هستند مانند مسائل روانی، سن، سلامت جسمی، بیماری‌ها و مصرف برخی داروها، تغذیه که تاثیر این موارد در فرد می‌تواند موجب افزایش میل جنسی ( Increased libido ) و یا کاهش میلی جنسی (  Decreased libido ) شود. 22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان  در ادامه معرفی شدند.

نشانه های پایین بودن قوای جنسی

معمولاً در مردانی که دچار ضعف جنسی هستند و از قوه جنسی بالایی برخوردار نیستند، انزال خیلی سریع اتفاق افتاده، نعوظ مناسبی ندارند، مدت زمان ارگاسم در آن‌ها کم است، توانایی انجام کامل رابطه را نداشته و ارضاء نمی‌شود که این عوامل می‌تواند به دلیل  سطح تستوسترون پایین، سطح استقامت ضعیف، ناتوانی جنسی، اضطراب و پریشانی و ابتلا به برخی بیماری‌ها باشد.

22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان

چگونه می‌توانیم قوای جنسی و میل جنسی را با تغذیه افزایش دهیم؟ ما در ادامه قصد داریم به تغذیه مناسب برای تقویت قوای جنسی در مردان اشاره کنیم و مواد غذایی موثر در تقویت قوای جنسی در مردان را مورد بررسی قرار دهیم.

تقویت قوای جنسی با موز

22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان

مصرف موز باعث احساس سرخوشی و رضایت در فرد می‌شود و به تنظیم هورمون‌ها و ترشح سروتونین کمک می‌کند، موز به دلیل داشتن آنزیم بروملین ( Bromelain ) که موجب تولید تستوسترون شده و کمک کننده به درمان ناتوانی جنسی در مردان و همچنین موجب تقویت میل جنسی در مردان می‌شود.

تاثیر دیگر موز در تقویت قوای جنسی به دلیل منابع پتاسیم و ویتامین B مانند ریبوفلاوین است. یکی از خواص پتاسیم مقابله با اثرات منفی غذاهای شور است. این غذاهای شور موجب تضعیف جریان خون در آلت تناسلی و اختلال در رسیدن به اوج لذت جنسی می‌شود.

مصرف کرفس زنان را جذب می‌کند.

مصرف کرفس در مردان موجب آزاد شدن هورمونی در عرق و بوی بدن مردان شده که زنان را به خود جذب می‌کند.

تقویت قوای جنسی با انجیر

22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان انجیر را شامل می شود. انجیر باعث تقویت قوای جنسی در مردان می‌شود و به افزایش کیفیت زندگی جنسی در مردان کمک زیادی می‌کند، به طور کلی میوه انجیر حاوی مقادیر زیادی اسید‌ آمینه‌های مهمی است که باعث تقویت میل جنسی و افزایش استقامت جنسی می‌شود، یکی از دلایل استقامت جنسی کم و عدم تمایل به رابطه جنسی، کمبود اسید آمینه‌‌های مورد نیاز در بدن است.

تقویت قوانی جنسی سردمزاجان با سیر

سیر یکی از تقویت‌کننده‌های میل جنسی است که موجب تقویت جریان خون اندام‌های جنسی می‌شود. در نتیجه قدرت نعوظ و استقامت جنسی را بهبود می‌بخشد. اما به دلیل طبع بسیار گرم سیر، مصرف آن برای تقویت قوای جنسی فقط برای افراد سرد مزاج مناسب است. در افراد گرم مزاج تاثیر عکس داشته و موجب افت میل جنسی و تضعیف قوای جنسی خواهد شد.

تقویت قوانی جنسی با بادام

بادام یکی از منبع‌‎های طبیعی و سرشار از اسیدهای چرب ضروری است. همچنین نوعی اسید آمینه به نام آرژنین است که به انبساط رگ‌های خونی موجود در آلت تناسلی کمک می کند. همچنین موجب تقویت جریان خون در این ناحیه می‌شود، در نتیجه استقامت جنسی مردان در رابطه جنسی بهتر می‌شود.

بادام حاوی موادی است که برای تولید تستوسترون لازم بوده. مواد دیگری چون روی، سلنیم و ویتامین E و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن برای سلامت جنسی فرد مفید است. مصرف مقدار مشخصی بادام در روز می‌تواند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کند.

صدف برای تقویت میل جنسی

صدف به دلیل مقادیر بالای آمینو اسیدهایی که کمک کننده به ترشح هورمون‌های جنسی است. مقادیر زیاد روی که به تولید تستوسترون کمک بسیار می‌کند. غذایی مشهور برای تقویت قوای جنسی شناخته می‌شود.

دانه کنجد برای بهبود توان جنسی

22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان دانه کنجد را در خود دارد. همانطور که گفتیم روی به تولید تستوسترون و اسپرم در مردان کمک می‌کند. صدف منبع غنی آن است، منبع دیگر آن کنجد است و برای بهبود توان جنسی بسیار مفید است.

برای تقویت قوه جنسی تخم مرغ میل کنید.

تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های B5 و B6 است که به کنترل استرس کمک کرده و موجب تعادل هورمونی در بدن می‌شود و برای تقویت قوای جنسی در مردان بسیار مفید است.

تقویت قوای جنسی با زنجبیل

زنجبیل در طب سنتی چینی به عنوان یک ماده غذایی «یانگ» به معنای گرم کننده شناخته می‌شود، این ماده غذایی در بهبود رابطه جنسی و تقویت قوای جنسی بسیار موثر است و می‌تواند جریان خون را در بدن فرد و اندام‌های جنسی افزایش دهد پس روزانه یک زنجبیل تازه کوچک را در رژیم غذایی خود مورد استفاده قرار دهید تا تاثیر مثبت آن را در زندگی جنسی شما نشان دهد.

تاثیر فلفل در تقویت قوای جنسی

فلفل‌ها با طبیعت بسیار گرم خود جزء ادویه‌های محرک و افزایش دهنده قوای جنسی محسوب می‌شوند، در فلفل ماده ای به نام کاپساکین وجود دارد که موجب سوزش شده و در تولید اندورفین نقش بسزایی دارد و باعث افزایش سرعت خون و ضربان قلب و نتیجتاً ترشح هورمون‌ها، افزایش میل جنسی و تولید اسپرم شود.

22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان | مرکز مشاوره همکده

زعفران برای تقویت قوای جنسی

زعفران ادویه‌ای با طعم و عطر بسیار دلچسب است که خواص بسیاری چون اثر ضد افسردگی، شادی آور، کاهش دهنده استرس و تقویت کننده قوای جنسی را دارد.

شکلات تلخ برای قوای جنسی

شکلات تلخ تاثیر شادی آور، آرامش بخش و تقویت کننده میل جنسی دارد. هیجانات و تمایل زوجین را برای رابطه جنسی بیشتر و طولانی تر می‌کند. شکلات تلخ حاوی ترکیبی به نام فنیل اتیل آمین (phenylethylamine) است که به آزاد کردن اندورفین کمک می‌کند. این ماده برای ایجاد احساس مثبت در هنگام فعالیت جنسی نقش بسیار موثری دارد. ماده‌ی دیگر تئوبرومین (Theobromine) است که نوعی آلکالوئید است که انرژی نشاط آوری را برای فرد بوجود می‌آورد.

در واقع شکلات هر چقدر تیره‌تر باشد سالم‌تر است. شکلات‌های سیاه و خالی از مواد افزودنی، به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر سلامتی کلی بدن موجب تقویت قوای جنسی نیز در فرد می‌شود.

توت فرنگی جهت بهبود تولید اسپرم

توت فرنگی یک میوه سرشار از آنتی آکسیدان و ویتامین C است که هم به بهبود تولید اسپرم در مردان کمک کرده و به طور کلی به دلیل بهبود گردش خون در بدن برای ارتقاء عملکرد جنسی هم در مردان و هم در زنان بسیار مفید است.

مصرف عسل برای تقویت قوای جنسی

عسل به دلیل وجود ویتامین B باعث تولید هورمون تستوسترون در فرد شده و سلامت جنسی و قوانی جنسی را در فرد تقویت می‌کند. عسل خالص و گرماندیده به دلیل دارا بودن ویتامین E، روی و … می‌تواند به عنوان یک محرک جنسی تاثیر گذار باشد.

مصرف هندوانه جهت بهبود اختلال نعوظ

22 ماده غذایی برای تقویت قوای جنسی آقایان

سیترولین موجود در هندوانه در بهبود اختلال نعوظ خصوصاً نعوظ ناشی از فشار خون بسیار مفید بوده و با تبدیل سیترولین این میوه به آرژینین، و تاثیر آن در  افزایش اکسید نیتریک، اکسید نیتریک موجب گشاد شدن عروق و افزایش جریان خون در بافت‌های عضلانی و دستگاه تناسلی در فرد شده و برای درمان اپیشگیری و درمان اختلالات جنسی نیز موثر خواهد بود.

تاثیر بلوبری مانند ویاگرا

بلوبری نیز یکی از مواد غذایی تقویت کننده میل جنسی و سرشار از ترکیباتی است که موجب انبساط عروق خونی و بهبود گردش خون در بدن می‌شود. به گفته‌ی برخی محققان مانند ویاگرا عمل می‌کند، در بلوبری به دلیل وجود فیبر فراوان، کلسترول اضافی را قبل از جذب شدن و رسوب کردن در رگ‌ها، از بدن خارج کرده و کاهش کلسترول و تقویت جریان خون موجب بهبود شرایط جنسی در فرد می‌شود.

مصرف انار برای بهبود اختلال نعوظ

انار حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به دفع رادیکال‌های آزاد بدن کمک کرده و با پاک کردن خون و کاهش غلظت خون به بهبود جریان خون در بدن و دستگاه تناسلی کمک کرده و موجب تقویت قوای جنسی و بهبود اختلال نعوظ در مردان خواهد شد.

اسفناج برای تقویت جنسی

هنگامی که اسید آمینه‌های اسفناج به اکسید نیتریک تبدیل شده و باعث افزایش قدرت ماهیچه‌های آلت تناسلی، شروع و حفظ نعوظ و برای بهبود زود انزالی نیز مفید خواهد بود.

تقویت قوای جنسی با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان است و موجب تقویت قوای جنسی مردها می‌شود. همچنین مصرف آن باعث آفزایش سطح تستوسترون شده و موجب کاهش مشکلات نعوظ، ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ در رابطه جنسی شود.

مصرف هلو برای تقویت قوای جنسی

ویتامین C موجود در هلو موجب تحرک اسپرم‌ها و کاهش هورمون استرس کورتیزول در فرد می‌شود، سطح هورمون کورتیزول و تستوسترون بر خلاف هم عمل کرده و  هر میزان که سطح هورمون کورتیزول بالاتر باشد، تستوسترون پایین‌تر خواهد آمد در نتیجه با کاهش سطح کورتیزول، هورمون تستوسترون افزایش و به بهبود قوای جنسی فرد کمک خواهد کرد.

تقویت نیروی جنسی با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های لازم برای تولید تستوسترون و اسپرم است. و منبعی قوی از مواد محرک جنسی است.

رادیکال‌های آزاد در سرم خون می‌توانند تاثیرات منفی در بدن مردان از جمله تاثیر بر اسپرم مردان و ناباروری آن‌ها شوند. مصرف گوجه فرنگی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان های مختلف خصوصاً به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی لیکوپن، می‌تواند باعث کاهش رادیکال‌های آزاد شده و از تاثیر رادیکال‌های آزاد در اسپرم خودداری کرده و باعث بازگرداندن فعالیت اسپرم و قدرت باروری در فرد شوند.

آووکادو برای تقویت قوای جنسی

آووکادو نیز به دلیل داشتن ویتامین B، منبعی از چربی‌های تک سلولی هستند. با بهبود جریان خون در بدن من جمله آلت تناسلی موجب تقویت و بهبود قوای جنسی در فرد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا