چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم؟

قدرت جنسی به معنی آن است که شما کنترل قوای جنسی خود را در دست می گیرید، انتخاب های خود را انجام می دهید و به نیازها و خواسته های خود احترام می گذارید. چیزهای مختلفی را می توان به افراد مختلف برای توان مند کردن آن ها لحاظ جنسی مرتبط ساخت، بنابراین این داستان برای شما منحصر به فرد خواهد بود. به منظور تبدیل شدن به فردی با قدرت جنسی بالا، ممکن است لازم باشد از کلیشه هایی که جامعه بر افراد اعمال می کند و با احساسات منفی که در مورد رابطه جنسی به دست آورده اید، کنار بیایید. چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم؟

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم | مرکز مشاوره همکده

 درباره رابطه جنسی امن یاد بگیرید.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم ؟به منظور توانمند شدن از نظر جنسی، مهم است که به شناخت پیامدهای بالقوه جنس و چگونگی محافظت از خود در برابر آنها بپردازید. در صورت داشتن آگاهی بیشتری نسبت به مسائل جنسی شما توانایی بیشتری دارید تا تصمیم درست را در زمینه های مختلف بگیرید.

انواع مختلفی از عفونت های منتقل شده از جنس مخالف و برقراری رابطه جنسی در زمانی که می خواهید رابطه جنسی با کسی داشته باشید (STI) وجود دارد که شما ممکن است در معرض آن ها قرار گیرید. استفاده از کاندوم می تواند در محافظت از انتقال بیماری های مقاربتی بسیاری جلوگیری کند.

بارداری همچنین یک نتیجه بالقوه ناشی از برقراری رابطه جنسی بین جنس نر و ماده است. راه های مختلفی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد، بنابراین روشی که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید. روش های متداول مانند استفاده از کاندوم ها، دیافراگم ها و کلاه های گردنی در داخل واژن  که نقش حفاظت در طول روابط جنسی را فراهم می کند، از جمله این موارد می باشند. در حالی که روش های کنترل تولد هورمونی مانند قرص های ضد بارداری، وازکتومی و ایمپلنت ها برای جلوگیری از بارداری برای مدت های طولانی جلوگیری می کنند.

درک حقوق شما طبق قانون، شما حق دارید که هر کدام رابطه جنسی به دل خواه خود و با رضایت خود را داشته باشید. اگر کسی این حق را از شما نقض می کند و شما را مجبور به داشتن رابطه جنسی بدون رضایت شما می کند، این کار تجاوز به شمار می رود.

احساس نکنید که مجبورید کاری را انجام دهید که احساس راحتی از آن کار نداشته باشید.

مهم نیست که شریک زندگی شما انجام آن کار را دوست دارد. قدرتمند بودن از نظر جنسی، به این معنی است که شما تصمیماتی را انتخاب می کنید که به بهترین وجه ممکن حس خوبی را به شما القا می کند و شما از انجام آنم ها لذت می برید.

قانون شما را از انجام سکس ناخواسته محافظت می کند. اگر کسی تا به حال به هر دلیلی شما را ناراحت کرده است، شما حق دارید در ابتدا به خوش بگویید و اگر خود شخص گوش نکرد، این حادثه را به پلیس گزارش دهید. همچنین باید هر گونه آزار و اذیت کلامی را گزارش کنید.

اگر شما مورد تجاوز جنسی و یا مورد تجاوز روحی قرار گرفته باشید، درک کنید که هرگز این امر تقصیر شما نیست. مهم نیست که چه اتفاقی افتاده یا چطور این کار انجام شده است، بلکه مهم این است که این کار با میل و رضایت شما نبوده است.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم؟ نقش کلیشه های جنسیتی را شناسایی کنید.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم

کلیشه های جنسیتی اعتقاد دارند که جامعه به نحوی متناسب رفتار می کند که فردی از جنس خاص باشد. این باورها اغلب نادرست هستند و می توانند به افرادی که با این کلیشه ها مطابقت ندارند بسیار آسیب برسانند. این باور ها به اکثر مردم در سن بسیار جوانی معرفی شده اند، بنابراین مهم است که به عقب برگردید و همه چیز هایی را که درباره موارد جنسیتی می دانید، به چالش بکشید.

این کلیشه ها اغلب اعتقاداتی را که افراد فقط باید به جنس مخالف جذب شوند را تقویت می کنند.

مهم است که استانداردهای دوگانه در کلیشه های جنسیتی وجود داشته باشد. نظرات خود را در مورد آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، مردان که دارای شرکای جنسی متعدد هستند. اغلب توسط هم سن و سال های خود تشویق می شوند. در حالی که زنان که دارای شرکای جنسی متعدد هستند. اغلب به دلیل بی پروایی مجازات می شوند.

برای درک قدرت انتخاب شما لازم نیست که از لحاظ جنسی بیش از حد فعال باشید تا بتوانید از نظر جنسی قدرتمند شوید. در حالی که هر کس قدرت خودش را به روش های مختلف می یابد. مهم ترین چیز این است که شما تصمیم می گیرید چه کاری را با بدن خود انجام می دهید. اگر انتخاب کنید که رابطه جنسی نداشته باشید. این انتخاب شماست و نباید اجازه دهید کسی را متقاعد کند کاری انجام دهد که شما نمی خواهید انجام دهید.

یاد بگیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و آن را بپذیرید.

بسیاری از مردان و زنان در مورد بدنشان احساس شرم می کنند و بعضی از افراد تمام قسمت های بدن خود را تا به حال ندیده اند. برای داشتن توانایی جنسی، شما باید بدن خود را ببینید و دوست داشته باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

برای بهبود تصویر از بدن خود، سعی کنید خود را در یک آینه برهنه تماشا کنید. لبخند بزنید و خودتان را نگاه کنید. همه چیز فوق العاده ای را که بدن ما قادر به انجام آن است را یادآوری کنیم. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، راحت تر هضم و پذیرش آن برای شما آسان خواهد شد.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم؟ تمایلات جنسی خود را به صورت طبیعی قبول کنید.

این طبیعی است که احساسات جنسی داشته باشید و باید آن را درک کنید. اگر بدن شما و اندام های جنسی شما برای رابطه جنسی نبود ما اینجا نبودیم! اگر احساس گناه یا شرمساری در مورد میل جنسی خود را حس می کنید، متوجه می شوید که هیچ دلیلی برای کسی وجود ندارد که شما را به این دلیل که رابطه جنسی دارید مورد مواخذه قرار دهد.

فقط به این دلیل که چیزی توسط جامعه پذیرفته شده نیست، به این معنا نیست که چیزی توسط شما اشتباه است. به عنوان مثال، به بسیاری از مردم، به ویژه زنان، آموزش می دهند که استمناء اشتباه یا گناه است، که می تواند آنها را گیج کند و احساسات منفی نسبت به برقراری رابطه جنسی و جسم خود داشته باشند. واقعیت این است که اکثر زنان استمناء را انجام می دهند و این کار کاملا طبیعی است.

اگر شما میل جنسی دارید که به هیچ وجه به دیگران آسیب نمی رساند، نباید این را نادیده بگیرید. یک درمان گر می تواند به شما کمک کند که بدانید که این خواسته ها را از کجا می آیند و به شما در هویت جنسیتی و گرایش جنسی خود را دارید کمک کند. افراد اغلب با تبعیض جنسیتی مواجه هستند که نمی توانند مطابق با کلیشه های جنسی یا عدم همجنس گرایی مطابق باشند. در حالی که قطعا کار ساده ای نیست، مبارزه علیه این تبعیض و افتخار به اینکه شما برای رسیدن به قدرت جنسی از اهمیت زیادی برخوردارید، بسیار ضروری است.

اجازه ندهید دیگران به شما بگویند نقش شما باید در یک رابطه چه باشد و چه نباشد یا چه کسی باید توسط شما جذب شود و یا نشود. این تصمیمات کاملا به شما بستگی دارد. پیدا کردن مناسب روش تربیتی به موارد بالا کمک زیادی می کند.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم | مرکز مشاوره همکده

منتقدان خود را از خود دور کنید.

در بسیاری از فرهنگ ها، ادیان، و افراد، افرادی را که با هنجارهای جامعه منطبق نیستند، از آن جا می برند. اگر جامعه شما با شما مشکل دارد و شما از نظر آن غیر قابل قبول هستید، شما در این راه با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که آیا شما به هنجارها پایبند خواهید بود یا هر کسی که شما را قبول نمی کند نادیده بگیرید.

همیشه اولین کسی باشید که در مورد ایمنی خود فکر می کنید.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم

اگر به هر حال در معرض خطر هستید، با پلیس تماس بگیرید. شما حق دارید که ایمن باشید و خودتان موارد خطر را بیان کنید!

برای شما مهم است که آیا می خواهید اطلاعات مربوط به گرایش جنسی، هویت جنسیتی و شیوه زندگی خود را با خانواده خود به اشتراک بگذارید یا نگذارید. بسیاری از مردم احساس نیاز به انجام این کار را دارند تا خود واقعیشان باشند، اما برای دیگران، عواقب آن ارزش انجام این کار را ندارد. مهم است که در هنگام تصمیم گیری بر روی کسانی که به آن ها نیاز دارند، میزان راحتی خود در مورد صحبت با ان ها را نیز در نظر بگیرید.

اگر می دانید که برخی از افراد در زندگی شما احتمالا پذیرفته شده تر از دیگران هستند، ابتدا به آنها بپردازید. آنها می توانند به شما کمک کنند و شما را با صحبت بیشتر راهنمایی کنند.  همچنین صحبت با مردم نیز در این زمینه می تواند شما را راهنمایی کند.

برای برخی از افراد، ترک جامعه ای که در آن غیرقابل قبول واقع هستند، بهترین گزینه است. حتی اگر شما ارتباط کامل با آن جامعه نداشته باشید. ممکن است بتوانید یک گروه حمایتی از افراد هم فکر در خارج از جامعه پیدا کنید. برای گروه های پشتیبانی، خطوط راهنمایی، و یا حتی از چت روم ها که برای کمک به افرادی مانند شما اختصاص داده شده است به صورت آنلاین بازدید کنید.

حفظ قدرت برای اینکه هر عمل جنسی برای شما قدرت مند باشد، باید با انتخاب شما باشد. اگر شخص دیگری شما را مجبور به انجام کاری کند. انجام این کار موجب از بین رفتن شما می شود. به همین علت به کسی اجازه ندهید شما را مجبور به انجام کاری کنند.

اگر احساس شما توسط یک فرد یا جامعه در کلیت برای یک عمل جنسی تحت فشار قرار داده شده است. شما دیگر از قدرت جنسی برخوردار نیستید. انتخاب باید به طور کامل دل به خواهانه و غیرقابل اجبار باشد تا توانمند سازی انجام شود.

به یاد داشته باشید که شما همیشه می توانید از رضایت دادن به چیزی که به زودی برای شما ناراحت کننده است، سر باز زنید.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم؟‌اعتقادات خود را در زمینه توانمند سازی جنسی شکل دهید.

هر کس دارای عقاید مختلف مربوط به خود در توانمند سازی جنسی است. بعضی از افراد توانایی جنسی را پیدا می کنند، بعضی دیگر ممکن است عینیت بخش باشند. به دلیل این دیدگاه های متفاوت، مهم است که کمی زمان بگذارید تا آنچه را که شخصا توانایی های جنسی شما را در بر می گیرد، در نظر بگیرید.

شما همیشه باید تصمیمات خود را در مورد مسائل جنسی بر اساس نظرات خود در مورد توانمند سازی بنویسید. فقط به این دلیل که می خواهید قدرت جنسی داشته باشید به این معنا نیست که شما نیاز به داشتن شرکای متعدد جنسی دارید. این فقط به این معنی است که شما می توانید بدون داشتن احساس بد در مورد آن، انتخاب کنید که شرکای جنسی متعدد داشته باشید. اگر فهم این موضوع را برای بدن شما درست نکنید، انجام آن کار نیز باز هم به شما قدرت نمی دهد.

علاوه بر تصمیم گیری درباره تنظیمات جنسی شما، شما باید تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید بدن خود را برای دیگران نمایش دهید. بعضی از زنان توانایی آن را دارند که مثلا میزان بیشتری از بدن خود را به صورت عریان به دیگران به نمایش بگذارند. اما برخی دیگر زنان از داشتن چنین توانایی قاصرند.

با شرکای خود در مورد خواسته های خود صحبت کنید.

چگونه توانایی جنسی خوبی داشته باشیم

هنگامی که شما خواسته های خود را در یک رابطه جنسی پیدا می کنید. با شریک زندگی خود در رابطه با میل جنسی و ترجیحات خود صحبت کرده و با او در این زمینه ارتباط برقرار کنید. اگر هر دوی شما این موضوع را بدانید که دیگری از شما چه می خواهد. احتمال بیشتری دارید که یک تجربه جنسی رضایت بخش داشته باشید.

اگر چیزی را دوست نداشته باشید، درباره آن با شریک جنسی خود صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که لذت شما به همان اندازه مهم است که لذت شریک زندگی تان نیز مهم است. و نباید در این زمینه اولویت بندی کنید.

به هیچ وجه خواسته ها یا شریک زندگی تان را در این موارد تهدید نکنید. او همچنین سزاوار است که از لحاظ جنسیتی نیز مانند شما توانمند باشد. و توانمند سازی جنسی شما نباید برای شریک زندگی شما او را متحمل هزینه های زیادی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا