نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

چه مشکل شما بزرگ باشد یا کوچک، کارهای زیادی هستند که می‌توانید برای بازگشت رابطه‌ ی جنسی به زندگی خود انجام دهید. خوب بودن رابطه‌ی شما در راستای سلامت روانی، فیزیکی و عاطفیتان است. صحبت کردن با همسرتان، داشتن یک زندگی سالم، تهیه کردن بسیاری از وسایل کمکی عالی در بازار برای خودتان و داشتن کمی تفریح می‌تواند به روزهای سخت شما کمک کند. نکاتی برای بهبود زندگی جنسی در ادامه بیان شدند.

لذت بردن از یک رابطه‌ ی رضایت‌ بخش

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

رابطه‌ی جنسی، این کلمه می‌تواند احساسات زیادی را در بر داشته باشد. از عشق، هیجان و عطوفت گرفته تا هوس، اضطراب، ناامیدی. واکنش‌ها خودشان به اندازه‌ی تجربه‌های جنسی متعدد هستند. علاوه بر این افراد زیادی تمام این احساسات را تجربه کرده‌اند و بسیاری دیگر چندین دهه در یک معضل جنسی مانده اند.

اما رابطه‌ ی جنسی در واقعیت چیست؟

از یک سطح رابطه‌ی جنسی تنها هورمونی آزاد شده در بدن است که برای بقای نسل ساخته شده می‌باشد. البته این دیدگاه محدود به ارزیابی پیچیدگی واکنش جنسی در انسان می باشد. علاوه بر زیست‌ شیمی بدن، این تجربیات و انتظارات شما هستند که به شکل دادن رابطه‌ی جنسی‌تان کمک می‌کنند. درک شما از خودتان به عنوان یک فرد در رابطه، افکار شما درباره‌ی اینکه چه چیزی رضایت‌مندی از رابطه را تشکیل می‌دهد و رابطه‌ی شما با همسرتان فاکتورهای کلیدی در توانایی شما هستند که به رشد و حفظ یک زندگی جنسی کمک می‌کنند.

با همسر خود صحبت کنید.

بسیاری از زوج‌ها صحبت درباره‌ی رابطه‌ی جنسی را حتی در بهترین شرایط کار سختی می‌دانند. زمانی که مشکلات جنسی پدیدار می‌شوند احساس آسیب دیدن، شرمنده بودن، متهم شدن و خشم می‌تواند باعث توقف حرف زدن شود. از آنجایی که صحبت پایه‌ی یک رابطه‌ی سالم است گفتن حرف‌ها اولین گامی است که نه تنها باعث رابطه‌ی جنسی بهتر می‌شود بلکه شما را از لحاظ عاطفی به هم نزدیک تر می‌کند. این‌ها نکاتی برای کنترل کردن این موضوع حساس هستند.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی – زمان خوبی برای حرف زدن پیدا کنید.

دو نوع مکالمه‌ی جنسی وجود دارد: آن‌هایی که در اتاق‌خواب دارید و آن‌هایی که جایی دیگر هستند. در بین معاشقه می‌توانید به همسرتان بگویید احساس خوبی دارید اما برای صحبت کردن درباره‌ی موضوعات بزرگ‌تر بهتر است تا زمانی که در جایی بهتر باشید منتظر بمانید، مانند مشکلات در ارگاسم یا عدم تطابق در میل جنسی.

از هم انتقاد نکنید.

به جای اینکه روی نقاط منفی متمرکز بمانید پیشنهادات خود را در جملاتی مثبت پنهان سازید، مثلاً ” من اینکه به موهایم دست می‌زنی را دوست دارم “. بیان کردن یک مورد جنسی به شکل مشکلی که باید با یکدیگر حل کنید بهتر از تمرین کردن برای سرزنش همدیگر است.

همسرتان را از تغییرات بدن خود مطلع سازید.

اگر گرگرفتگی باعث می‌شودبین شب بیدار شوید یا یائسگی باعث خشکی واژن شما شده است در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. بهتر است او بداند چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد تا اینکه این تغییرات فیزیکی را نوعی عدم تمایل حساب کند. به همین ترتیب اگر مرد هستید و مانند قبل با فکر کردن به رابطه‌ی جنسی دچار نعوظ نمی‌شوید به جای اینکه بگذارید همسرتان فکر کند دیگر مانند قبل برای شما جذاب نیست به او نشان دهید چگونه می‌تواند شما را تحریک نماید.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی – صادق باشید.

شاید فکر کنید با دروغ گفتن در مورد ارگاسم از احساسات همسر خود محافظت می‌کنید اما در حقیقت شما حرکت در یک شیب لغزنده را شروع کرده‌اید. هر چقدر که صحبت درباره‌ی مشکلات جنسی سخت باشد اما مشکل اصلی زمانی ایجاد می‌شود که مسئله سال‌ها زیر خاک دفن شده و باعث آسیب دیدن و خشم شما شود.

استفاده از استراتژی‌ های کمک به خود

امروزه درمان مشکلات جنسی از هر زمان دیگری ساده‌تر است. در صورت نیاز داروها مناسب و درمان‌های حرفه‌ای برای رابطه‌ی جنسی شما وجود دارد. اما اگر مشکلات جنسی کم و کوچک باشند شما می‌توانید تنها با کمی تغییر در شیوه‌ی رابطه‌ی خود آن را حل کنید. این‌ها چیزهایی هستند که می‌توانید در خانه امتحان کنید.

به خودتان آموزش دهید.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

وسایل کمک‌ های فردی خوب زیادی برای انواع مشکلات جنسی وجود دارد. می‌ توانید در اینترنت یا مغازه‌های اطراف یا کتابخانه‌ ی محلی خود بگردید و چند منبع که بتوانند برای شما مفید باشند را انتخاب کرده و از آن‌ها کمک بگیرید تا شما و همسرتان بهتر بتوانید در مورد مشکل اطلاعات پیدا کنید. اگر مستقیم حرف زدن برای شما سخت است هردو می‌توانید در کتاب، زیر راه‌هایی که دوست دارید خط کشیده و آن را به هم نشان دهید.

به خودتان زمان دهید.

با زیاد شدن سن واکنش جنسی شما آهسته می‌شود. شما و همسرتان می‌توانید شانس موفقیت خود را با یافتن یک روش آرام، راحت و بی‌وقفه بالا ببرید. بعلاوه درک  کنید که تغییرات فیزیکی در بدن شما یعنی نیاز به زمان بیشتری برای تحریک شدن و رسیدن به ارگاسم دارید. زمانی که به این موضوع فکر می‌کنید باید بدانید گذاشتن زمان بیشتر برای رابطه اصلاً چیز بدی نیست. کار کردن روی این نیازهای فیزیکی در زمان معاشقه می‌تواند درهایی را به سوی یک تجربه‌ی جنسی جدید باز کند.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی | مرکز مشاوره همکده

از لوبریکانت استفاده کنید.

اغلب خشکی واژن قبل از یائسگی شروع شده و می‌تواند به سادگی با ژل‌ها و مایعات لوبریکانت برطرف شود. برای جلوگیری از رابطه‌ی دردناک، مشکلی که می‌تواند به سرعت باعث کاهش میل جنسی و زیاد شدن تنش‌ها در رابطه شود، از این مواد استفاده کنید. زمانی که لوبریکانت ها دیگر اثر ندارند می‌توانید با مشورت پزشک از گزینه‌های دیگر کمک بگیرید.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی – محبت‌های فیزیکی را فراموش نکنید.

حتی اگر خسته‌ اید، تحت ‌فشارید یا ناراحت هستید بوسیدن و بغل کردن برای داشتن ارتباط فیزیکی و عاطفی اهمیت زیادی دارد.

تمرین لمس کردن

تکنیک‌های تمرکز بر نقاط حساس که درمانگران جنسی استفاده می‌کنند می‌تواند به شما کمک کند بدون احساس فشار صمیمیت فیزیکی خود را به حالت قبل برگردانید. بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی انواع تمرین‌های مختلف را برای شما همراه دارند. شاید شما دوست داشته باشید از همسرتان بخواهید همان‌طور که دوست دارد لمس شود شما را لمس کند. این کار به شما کمک می‌کند بدانید در زمان لمس کردن از چه میزان فشاری باید استفاده کنید.

حالت‌ های مختلف را امتحان کنید.

آمادگی برای حالت‌های مختلف رابطه‌ی جنسی نه تنها به اشتیاق شما می‌افزاید بلکه کمک می‌کند بر مشکلات غلبه یابید. برای مثال افزایش تحریک زمانی که دخول به شکلی است که مرد پشت قرار دارد کمک می‌کند زن به ارگاسم برسد.

فانتزی‌ های خود را بنویسید.

این تمرین کمک می‌کند بتوانید فعالیت‌های مثبتی که فکر می‌کنید برای شما و همسرتان خوب است را شرح دهید. سعی کنید به یک تجربه‌ی خود یا فیلمی که باعث تحریک شما شده است فکر کرده و بعد خاطرات خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. این کار برای کسانی که میل جنسی کمی دارند بسیار مؤثر است.

سعی کنید آرام باشید.

قبل از داشتن رابطه‌ی جنسی کاری انجام دهید که هردوی شما را آرام کند، مانند یک بازی کامپیوتری یا بیرون رفتن برای شام. و یا می‌توانید از تکنیک‌های ریلکسیشن مانند تمرین‌های تنفس یا یوگا کمک بگیرید.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی – تسلیم نشوید.

اگر به نظر می‌رسد هیچ ‌یک از تلاش‌های شما نتیجه‌ای ندارند امید خود را از دست ندهید. اغلب روانشناس شما می‌تواند علت مشکل جنسی را ارزیابی کرده و قادر است درمان‌های مؤثری را پیشنهاد دهد. او می‌تواند شما را با متخصص درمان مشکلات جنسی آشنا کند، کسی که می‌تواند به شما در تشریح مشکلاتی که در زندگی جنسی خود دارید کمک کند. 

داشتن وضعیت خوب سلامت

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی

خوب پیش رفتن رابطه‌ی جنسی با سلامت روانی، فیزیکی و عاطفی شما دست در دست هم دارند. از این رو همان عادات سالمی که برای حفظ تناسب اندام و سلامت بدن خود دارید می‌توانند به زندگی جنسی شما نیز کمک کنند.

سیگار نکشید.

سیگار با بیماری عروق محیطی مرتبط است و این مشکل می‌تواند روی جریان خون به بافت‌های واژن و آلت جنسی اثر بگذارد. بعلاوه زنانی که سیگار می‌کشند دو سال زودتر از زنان غیر سیگاری وارد یائسگی خواهند شد. اگر برای ترک سیگار به کمک نیاز دارید از پزشک متخصص خود برای درمان دارویی و روانشناس متخصص کمک بخواهید.

نکاتی برای بهبود زندگی جنسی – درست غذا بخورید.

افراط در غذاهای چرب باعث بالا رفتن کلسترول خون و چاقی می‌شود که هردو فاکتورهای خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند. بعلاوه داشتن اضافه‌ وزن می‌تواند باعث بی‌حالی شما شده و شکل بدن را زشت کند. کسانی است که وزن کم می‌کنند اغلب از افزایش میل جنسی نیز بهره خواهند برد.

استفاده کنید یا از دست بدهید.

زمانی که سطح استروژن در بدن زنان کم می‌شود دیواره‌های واژن انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهند. در این گونه موارد توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید. برای مردان، زمانی طولانی بدون نعوظ بودن می‌تواند باعث شود آلت از خون غنی از اکسیژن که برای حفظ عملکرد جنسی خوب نیاز دارد محروم شود. در نتیجه چیزی شبیه به بافت یک زخم درون سلول‌های این ماهیچه شکل می‌گیرد که با توانایی آن برای بزرگ شدن در زمان افزایش جریان خون در تداخل است.

منابع
wordcounter.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا