رابطه جنسی در یک رابطه چقدر مهم است؟

رابطه جنسی در یک رابطه بسته به نیاز هر فردی اهمیت دارد. همه ما می دانیم که نیاز جنسی یکی از اساسی ترین نیاز های هر فرد است. برقراری رابطه جنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیماری های ناشی از رابطه های جنسی زیاد از حد و با کسی که نمی شناسید می توان خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. هر نوع رابطه ای بعد از مدتی ممکن است نیاز به برقراری ارتباط جنسی داشته باشد. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که رابطه جنسی در یک رابطه چقدر مهم است؟

خوشبختی در زندگی و رابطه جنسی در یک رابطه

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رابطه جنسی در یک رابطه چقدر مهم است، صحبت کنیم.

شما در حالت درد ناخواسته هستید

رابطه جنسی در یک رابطه هرگز نباید به شکلی ناخواسته و ناراحت کننده دردناک باشد. اگر در حین ارتباط جنسی درد و ناراحتی ناخواسته ای را تجربه کنید، ممکن است شروع به گریه کنید.

رابطه جنسی در یک رابطه چقدر مهم است؟

در یک ارتباط حمایتی، ایجاد ارتباط جنسی بیشتر فواید زیادی دارد. نرخ بالاتر فعالیت جنسی با تغییرات مثبتی مانند فشار خون پایین، کاهش استرس، صمیمیت بیشتر و حتی کاهش نرخ طلاق مرتبط است. فرکانس، در این جا برخی از بینش از آخرین تحقیقات است. این مقاله به این موضوع می‌پردازد که چرا رابطه جنسی در یک رابطه می‌تواند در یک ارتباط مهم باشد. برخی از مزایایی که ممکن است داشته باشد و آماری در مورد اینکه زوج‌ها معمولاً چند وقت یکبار ارتباط جنسی دارند. همچنین چالش‌هایی را که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید و کارهایی که می‌توانید انجام دهید اگر می‌خواهید میزان رابطه جنسی در یک رابطه خود را افزایش دهید، پوشش می‌دهد.

چرا رابطه جنسی در روابط مهم است؟

رابطه جنسی همیشه ضروری نیست، اما می تواند بخش مهمی از یک رابطه سالم و رضایت بخش باشد. میزان اهمیت آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است احساس کنند که داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود کاملاً حیاتی است. دیگران ممکن است احساس کنند که انواع دیگر صمیمیت و ارتباط مهمتر است. برخی از دلایلی که ممکن است احساس کنید رابطه جنسی در یک رابطه مهم است عبارتند از:

  • احساس نزدیکی به شریک زندگی خود
  • نشان دادگی محبت به همسرتان
  • ایجاد فرآیند سرگرمی و لذت بخش
  • میل به بچه داری
  • احساس اعتماد به نفس و سکسی
  • رفع استرس

فواید روانی رابطه جنسی

عشق ورزیدن مزایای عاطفی و روانی زیادی دارد. رابطه جنسی به شدت با کیفیت بهتر زندگی مرتبط است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • تصویر بهتر از خود: ارتباط جنسی می تواند عزت نفس را تقویت کند و احساس ناامنی را کاهش دهد و به درک مثبت تری از خود منجر شود.
  • میزان شادی بالاتر: طبق یک مطالعه در سال 2015 که در چین انجام شد، ارتباط جنسی با رضایت بیشتر و ارتباط جنسی با کیفیت بهتر باعث افزایش شادی می شود.
  • پیوند بیشتر: مواد شیمیایی مغز در طول ارتباط جنسی آزاد می شود، از جمله اندورفین، که تحریک پذیری و احساس افسردگی را کاهش می دهد. هورمون دیگر، اکسی توسین (“دارو در آغوش گرفتن”) با تحریک نوک پستان و سایر فعالیت های جنسی افزایش می یابد. اکسی توسین به تقویت حس آرامش و رضایت کمک می کند.
  • رهایی از استرس: استرس مزمن ممکن است به کاهش تعداد رابطه جنسی کمک کند. با این حال، ارتباط جنسی می تواند یک تکنیک موثر مدیریت استرس باشد. ارتباط جنسی هورمون های پاسخ به استرس مانند کورتیزول و آدرنالین (اپی نفرین) را کاهش می دهد و اثرات آن تا روز بعد باقی می ماند.
  • بهبود کیفیت خواب: ارگاسم باعث ترشح هورمون پرولاکتین می شود که به خواب کمک می کند.

اثرات مثبت قلبی

فعالیت جنسی (اما نه خودارضایی) با کاهش فشار خون سیستولیک مرتبط است. فشار خون بالا خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

فرکانس ایده آل برای داشتن رابطه جنسی

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که بهزیستی عمومی با تناوب جنسی مرتبط است. اما فقط تا حدی.12 رضایت از رابطه به تدریج از عدم داشتن ارتباط جنسی تا داشتن ارتباط جنسی یک بار در هفته بهبود می یابد، اما بیشتر بهبود نمی یابد (و در واقع تا حدودی کاهش می یابد) فراتر از آن. یک رابطه جنسی در هفته نسبتاً با میانگین فعلی مطابقت دارد. با این حال، زندگی پرمشغله ما ممکن است مانع از داشتن ارتباط جنسی بیشتر شود. در مقایسه با فراوانی ارتباط جنسی در دهه 1990، بزرگسالان در سال 2010 سالانه 9 برابر کمتر ارتباط جنسی داشتند.

متوسط ​​فراوانی جنسی

  • میانگین بزرگسالان: 54 بار در سال (حدود یک بار در هفته)
  • بزرگسالان در 20 سالگی: حدود 80 بار در سال
  • بزرگسالان 60 ساله: 20 بار در سال

اگر چه فرکانس اغلب با افزایش سن کاهش می یابد، فعالیت جنسی در افراد مسن همچنان مهم است. به طور کلی، زوج‌های متاهل مسن‌تر بیشتر از همسالان مجرد در همان گروه سنی ارتباط جنسی دارند.

خطرات احتمالی ارتباط جنسی در یک رابطه

زمانی اعتقاد بر این بود که ارتباط جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد. با این حال، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که مردانی که انزال بیشتری داشتند (21 یا بیشتر در ماه) نسبت به مردانی که انزال کمتری داشتند (هفت یا کمتر در ماه) کمتر در معرض ابتلا به این بیماری بودند. از آنجایی که سرطان پروستات دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان است، این تأثیر قابل توجه است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علیرغم این خطر، دفعات بیشتر ارتباط جنسی ممکن است کمک کند. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که فعالیت جنسی منظم حملات قلبی را کاهش می دهد. ارتباط جنسی، همراه با سایر اشکال فعالیت بدنی، محافظت کننده است. اما، فعالیت‌های ناگهانی به‌ندرت فشار بیشتری بر قلب وارد می‌کند. برای ارزیابی خطرات، فعالیت جنسی خود را با پزشک خود در میان بگذارید. ارتباط جنسی ناایمن می تواند مقیاس منافع و خطرات را در جهت مخالف تغییر دهد. مطمئن شوید که با شیوه های ایمن ارتباط جنسی آشنا هستید.

چالش های رابطه جنسی منظم

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند ارتباط جنسی را چالش برانگیزتر کند. سن، هورمون‌ها، کودکان، استرس، شرایط پزشکی و مشکلات روابط همگی می‌توانند در میزان ارتباط جنسی زوج‌ها نقش داشته باشند. سن اغلب در تناوب ارتباط جنسی نقش دارد که عمدتاً به دلیل کاهش سطح هورمون های جنسی با افزایش سن افراد است. انسان ها به گونه ای طراحی شده اند که میل به صمیمیت جنسی دارند. نداشتن ارتباط جنسی می تواند باعث دور شدن افراد از یک ارتباط شود و شاید به جای دیگری نگاه کند. کار با یک زوج درمانگر دارای مجوز می تواند به رفع این شکاف و جلوگیری از نفوذ مشکلات در سراسر ازدواج شما کمک کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

گاهی اوقات، حفظ یک زندگی جنسی فعال به دلیل شرایط جسمی یا روانی دشوار یا غیرممکن است. زوج‌ها می‌توانند با وجود این موانع، با بررسی راه‌های غیرجنسی برای بهبود صمیمیت، یک ارتباط قوی و سالم را حفظ کنند.

چگونه ارتباط جنسی را در روابط خود افزایش دهیم؟

فراوانی ارتباط جنسی می تواند، و اغلب، در طول زمان تغییر می کند. اما، این بدان معنا نیست که دفعات ارتباط جنسی باید یک سراشیبی پیشرونده باشد. اگر از خود می‌پرسید که آیا ممکن است ارتباط جنسی مانند زمانی که برای اولین بار عاشق شده‌اید خوب باشد، پاسخ مثبت است. ارتباط جنسی و صمیمیت می تواند با بلوغ روابط شما بهبود یابد. فقط ممکن است نیاز به کمی کار اضافی داشته باشد. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید زندگی جنسی خود را تقویت کنید. نگاه کردن به بخش های غیرجنسی ارتباط شما می تواند کمک کننده باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اغلب گفته می شود که بزرگترین اندام جنسی بین گوش ها است. افزایش تناوب رابطه جنسی بدون برقراری ارتباط عاطفی یا افزایش ارتباطات به احتمال زیاد باعث بهبود پایدار در رابطه شما نمی شود. مدیریت استرس یکی دیگر از عوامل کلیدی برای یک زندگی جنسی سالم است.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا