راه های داشتن رابطه جنسی سالم

هر زوج تمایلات جنسی، اولویت‌های جنسی ویژگی‌های خاص خود را دارند. این باعث لذت‌ بخش بودن رابطه می شود. راه های داشتن رابطه جنسی سالم چیست؟ داشتن یک رابطه‌ی جنسی سالم فراتر از رابطه‌ی زیاد و رسیدن به ارگاسم است. احساس امنیت، اعتماد به ‌نفس و علاقه همگی فاکتورهایی هستند که برای یک رابطه‌ی جنسی عالی به کار می ‌آیند.

اگر بتوانید یک تعادل فیزیکی و عاطفی عالی با همسرتان پیدا کنید می‌ توانید آن را جشن بگیرید. به‌ هر حال ساده نیست کسی را پیدا کنید که بتواند خارج از اتاق ‌خواب تمامی تمایلات شما را برآورده کند.

این‌ ها ده راه برای ایجاد یک رابطه‌ی جنسی سالم هستند.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم: نشان دادن علاقه و اعتماد

داشتن رابطه‌ی جنسی رضایت ‌بخش کلید یک رابطه‌ی سالم است. هردو زوجین باید سعی کنند تا مطمئن شوند دیگری تجربه‌ی رضایت بخشی از رابطه داشته و باید برای رساندن فرد دیگر به اوج لذت جنسی تلاش داشته باشند.

وقتی شما و همسرتان ازدواجی عالی داشته باشید که سرشار از عشق،  محبت و اعتماد است این حس به اتاق‌ خواب شما نیز منتقل خواهد شد.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم: مرتباً با هم باشید.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم

زوج‌های شاد باید برای یک ارتباط خوب مرتباً با هم رابطه‌ی جنسی داشته باشند. به یاد داشته باشید یک رابطه‌ی جنسی عالی به این معنا نیست که شما باید تمام طول هفته با هم رابطه داشته باشید. اگر میانگین روال جنسی شما این است که یک‌ بار در هفته یا تنها در تعطیلات رابطه دارید عالی است. فقط مطمئن باشید مرتباً زمانی برای تنهایی با هم داشته باشید.

باید با همسر خود در این ارتباط صمیمانه همراهی داشته باشید، چه از نظر ذهنی و چه فیزیکی. با داشتن رابطه‌ی جنسی رضایت‌ بخش مرتب با همسرتان شما به هم نزدیک ‌تر شده و ارتباط عاطفی شما قوی‌تر خواهد شد. همچنین رابطه‌ی جنسی به شما اجازه می‌ دهد استرس خود را کاهش داده و احساسات خود را مهار کنید.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم: اعتماد به ‌نفس داشته باشید.

گفتن این حرف ساده ‌تر از عمل کردن به آن است، این‌ طور نیست؟ داشتن اعتماد به ‌نفس کلیدی است تا بتوانید رابطه‌ی جنسی خوبی داشته و از آن لذت ببرید. وقتی احساس دوست داشته شدن و تحسین شدن توسط همسر خود را دارید، در اتاق‌ خواب حس آزادی بیشتری خواهید داشت. شما از بدن خود یا هر صدایی که ممکن است در حین رابطه ایجاد شود خجالت نمی ‌کشید زیرا به همسر خود اطمینان دارید. این یعنی بتوانید با روشن بودن چراغ ‌ها بدون لباس جلوی هم حاضر شوید.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم: ترس یا تهدیدی از روابط قبلی او ندارید.

حسادت در رابطه طبیعی است. به ‌هر حال اگر شما همسرتان را دوست دارید تصور اینکه با شخص دیگری باشد برای شما سخت است. با این‌ وجود حسادت سالم و ناسالم می ‌تواند باشد.

بودن در یک رابطه‌ی جنسی سالم یعنی شما توسط همسر قبلی شریک زندگی خود یا رابطه‌ی جنسی‌ای که در گذشته داشته است تهدید نمی ‌شوید. به جای آن اطمینان دارید که شما و همسرتان یکدیگر را دوست داشته و از زمانی که با هم هستید لذت می ‌برید.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم: احترام بگذارید.

اگر همسر شما به کاری که از نظرتان هیجان‌ انگیز است علاقه ‌ای ندارد به او احترام بگذارید. هیچ‌وقت نباید سعی کنید او را برای انجام کاری که با آن راحت نیست قانع کرده یا مجبورش کنید. در مورد رابطه‌ی جنسی خود با همسرتان، انتظارات و علایق خود صحبتی باز داشته باشید. این کار کمک می‌ کند هردو به محدودیت‌های یکدیگر احترام بگذارید.

منظورتان را بگویید.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم

شما می ‌خواهید همسرتان شما را خوشحال کند و بالعکس، اما نمی ‌توانید این کار را بکنید مگر اینکه هردو بدانید دیگری چه چیزی را دوست دارد. داشتن رابطه‌ی جنسی سالم در ازدواج یعنی یکدیگر را خوب بشناسید. این کار با آزمون و خطا در کنار صحبت‌های صادقانه امکان ‌پذیر خواهد بود.

از درخواست چیزهایی که می‌ خواهید نترسید. هردو زوجین باید در مورد علایق، نیازها و فانتزی‌های جنسی خود بی ‌پرده صحبت کنند. در طول این مکالمات نباید هیچ قضاوتی داشته باشید. این کار علاوه بر یک رابطه‌ی جنسی رضایت ‌بخش باعث ایجاد اعتماد بین دو زوج خواهد شد.

راه های داشتن رابطه جنسی سالم | مرکز مشاوره همکده

حتی وقتی ماهر به نظر نمی ‌رسد.

یک ویژگی عالی رابطه‌ی جنسی صحبت کردن است، حتی زمانی که زیاد با آن راحت نیستید. اگر چیزی در تخت خواب به نظرتان درست نیست به همسرتان درباره‌ی آن بگویید. در مورد موضوع پیش ‌آمده مهربان و با ملایمت، شوخ و با محبت باشید. شما نمی‌ خواهید چیزی همسرتان را رنجانده یا اذیت کند.

برنامه برای رابطه‌ی جنسی

راه های داشتن رابطه جنسی سالم

یک مشکل متداول در روابط طولانی‌ مدت این است که برنامه ‌ای برای رابطه‌ ی جنسی ندارند. برنامه‌ ریزی برای رابطه‌ی جنسی شاید زیاد رمانتیک به نظر نرسد اما برای زوج‌هایی که هردو تمام‌ وقت کار می‌ کنند یا بچه دارند این لازم است.

برنامه ‌ریزی برای رابطه‌ی جنسی را مانند یک درمان بالینی نبینید. آن را ساده و شاد بگیرید. ساختن بعدازظهری پر از چیزهای اغواکننده هردوی شما را به اتاق‌خواب می‌ کشاند. نوبتی تصمیم بگیرید چه برنامه‌ی احساسی‌ای داشته باشید تا هردو زوجین بتوانند در چگونگی شکل ‌گیری این تمایل حرفی داشته باشند.

وقتی این کار مرتباً تمرین شود، برنامه‌ی جنسی چیزی خواهد بود که شما منتظر آن هستید، نه ‌تنها چیزی که باید در تقویم دنبالش کنید.

چیزهای جدیدی را امتحان کنید.

یک نشانه‌ی رابطه‌ی جنسی سالم این است که هردو بخواهید چیزهای جدیدی را با هم امتحان کنید. به جای اینکه مرتباً از ایده‌ی آوردن چیز جدیدی به تخت خواب بترسید شما باید راه جدیدی را امتحان کنید.

ایده برای چیزهای جدید می ‌تواند شامل استفاده از اسباب ‌بازی، امتحان کردن تکنیک‌های جدید، اشتراک گذاشتن نوشته‌های عاشقانه، لمس کردن خودتان مقابل همسر، صحبت مستقیم یا دریافت بسته‌های جنسی ماهانه باشد. وقتی زوجین چیزهای جدیدی را امتحان می ‌کنند به هم نزدیک ‌تر خواهند شد، چه در زندگی جنسی و چه خارج از آن. تلاش برای استفاده از راه‌های جدید برای روابط جنسی طولانی ‌مدت عالی است و مسیرهای جدیدی را فراهم می‌کند، روال‌های عادی را می ‌شکند و به پیشگیری از کسالت و یکنواختی در اتاق‌ خواب کمک می ‌کند.

همیشه برنامه داشته باشید.

یک راه عالی برای داشتن رابطه‌ی جنسی سالم این است که زمانی برای نیازهای عاطفی و فیزیکی خود در غیاب همسرتان داشته باشید. مثلاً اگر همسر شما به خارج از شهر رفته است برنامه‌ی آماده‌ای برای رابطه با او در نظر بگیرید.

می‌ توانید از چت تصویری، صحبت مستقیم یا پیامک‌ های جنسی استفاده کنید. این رفتار بی ‌پروا باعث می ‌شود هردو زوجین حس کنند هنوز در اولویت هستند، حتی اگر نمی‌ توانند باهم در یک اتاق باشند.

نتیجه‌گیری

آیا شما رابطه‌ی جنسی سالمی دارید؟ نشان دادن احترام، اشتراک‌ گذاری فانتزی‌ها و داشتن روال جنسی منظم کمک می‌ کند شما و همسرتان ارتباط قوی ‌تری داشته باشید. هردو شما می ‌توانید با ایجاد فضایی برای مکالمه‌ی راحت، مخالفت نکردن با فانتزی‌های فرد دیگر و داشتن زمانی برای با هم بودن یک رابطه‌ی جنسی رضایت ‌بخش داشته باشید.

منابع
marriage.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا