راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان

میل جنسی سالم مرتبط به احساس سلامت فیزیکی و روانی است. بنابراین جای تعجب نیست که غذا و سبک زندگی می توانند در کمک به برگرداندن تمایلات جنسی شما نقش داشته باشند. راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان در ادامه بیان می شوند.

گوشت

افزودن مقدار زیادی گوشت در رژیم غذایی برای بهبود زندگی جنسی اهمیت دارد. گوشت مرغ، گاو و گوسفند دارای کارنیتین، ال- آرژنین و روی است. کارنیتین و ال- آرژنین آمینواسیدهایی هستند که جریان خون را بهبود می بخشند. جریان خون بدون وقفه برای داشتن واکنش جنسی در هردو مردان و زنان اهمیت دارد. این دو ماده ی مغذی به طور موثری اختلال نعوظ در مردان را درمان می کنند.

مصرف مقدار متعادل از پروتئین حیوانی (در حد تعادل برای جلوگیری از افزایش خطر بیماری های قلبی) کمک می کند تمامی سیستم های بدن در اتاق خواب به آرامی کار کنند. گیاه خواران می توانند ازغلات کامل، مغزها و فراورده های لبنی استفاده کنند.

صدف و راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان

صدف و حلزون دارای ترکیباتی هستند که سطح تستوسترون و استروژن را بالا می برند.

در بسیاری از موارد افزایش تولید هورمون به معنای بالا رفتن میل جنسی است. صدف ها منبعی عالی برای روی هستند که به رسیدن جریان خون به اندام های جنسی درهردو زنان و مردان کمک می کنند.

ماهی سالمون

راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان

سالمون برای اسیدهای چرب سالم امگا3 که برای سلامت قلب مفیدند مشهور است. این ماهی صورتی مانند ماهی تن و ماهی هالیبوت کلید حفظ زندگی جنسی شماست. اسیدهای چرب امگا3 از ایجاد پلاکت در رگ های خونی جلوگیری می کنند و از این رو جریان خون در بدن را بهبود خواهند بخشید. یک رژیم غذایی از ماهی های چرب شاید برای پسرانی که در خطر سرطان پروستات قرار دارند گزینه ی خوبی نباشد، اسیدهای چرب امگا 3 می توانند خطر پیشرفت این نوع بیماری ها را افزایش دهند. البته سرطان پروستاتی که به تدریج پیشرفت کرده و در سطح پایینی است تحت تاثیر خوردن غذاهای سرشار از  اسیدهای چرب امگا3 نخواهد بود.

مغزها و دانه ها

شاید علاقه ی شما به شکلات از قدیم ماندگار باشد اما این خوراکی برای اتاق خواب شما فایده ای نخواهد داشت. به جای آبنبات و شکلات برای میان وعده یک مشت از مغزها و دانه ها بخورید. بادام و کشمش سرشار از روی هستند و همچنین این میان وعده های سالم مقدار زیادی ال- آرژنین دارند که به جریان خون کمک می کند. خوراکی های زیر را امتحان کنید:

  • گردو
  • تخمه کدوتنبل
  • تخمه آفتابگردان
  • بادام زمینی
  • فندق
  • گردوی آمریکایی

گردو برای افزایش عشق شما تاثیری دو برابر خواهد داشت زیرا غنی از اسیدهای چرب امگا3 است.

سیب

راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان

خوردن روزانه یک عدد سیب بیماری را از شما دور نگه می دارد و همچنین می تواند زندگی عاشقانه ی شما را بهبود بخشد. سیب و توت ها، گیلاس، پیاز و انگور سیاه غنی از کوئرستین هستند. این آنتی اکسیدان، نوعی فلاونوئید، خواص بسیاری برای سلامت خواهد داشت. با زیاد شدن سن، کوئرستین نقش مهمی در کنترل علائم پروستاتیت و سیستیت بینابینی ( التهاب دیواره ی مثانه ) خواهد داشت و گردش خون را بهبود می بخشد. پروستاتیت التهاب غده ی پروستات است. گاه این اتفاق باعث ناراحتی هایی در بیضه و درد در زمان نعوظ خواهد شد. سیستیت بینابینی یا سندروم مثانه ی دردناک نیز می تواند رابطه ی جنسی را برای مرد یا زن دردناک سازد.

راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان – فعال بمانید.

یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت شما ورزش های قلبی عروقی است. رابطه ی جنسی می تواند باعث افزایش ضربان قلب شود اما وررش منظم می تواند با حفظ تناسب قلب به فعالیت شما در حین رابطه کمک کند.

سی دقیقه ورزش با تعریق، مانند دویدن یا شنا، می تواند برای افزایش میل جنسی شما معجزه کند.

راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان | مرکز مشاوره همکده

کاهش استرس

استرس می تواند به تمامی جنبه های سلامت تاثیر بگذارد، از جمله میل جنسی.

استرس ضربان قلب را بالا برده و گردش خون را افزایش خواهد داد. هردو این ها می توانند به میل جنسی و فعالیت جنسی شما آسیب بزنند.

استرس روانی می تواند روی توانایی نعوظ یا رسیدن به ارگاسم اثر داشته باشد.

ورزش راهی عالی برای کاهش استرس و بهبود سلامت شماست.

صحبت کردن با همسرتان در مورد چیزی که به شما استرس می دهد می تواند آرامتان کند و در کنار آن روابط شما را قوی خواهد کرد.

استرس محرکی برای رفتارهای بد است، مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل که به فعالیت جنسی شما آسیب خواهند رساند.

راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان – عادات بد را ترک کنید.

رفتارهایی که درست نمی دانید، مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل، می توانند روی فعالیت جنسی شما نیز اثر بگذارند.

محرک ها رگ های خونی را باریک کرده و با ناتوانی جنسی در ارتباط اند. ترک کردن یا کم کردن سیگار یکی از اولین گام ها برای بهبود عملکرد جنسی است.

جایگزینی رفتارهای بد با رفتارهای خوب، مثل ورزش و خوب خوردن، می تواند به بهبود سلامت جنسی شما کمک کند.

کمی نور خورشید دریافت کنید.

نورخورشید مانع از تولید ملاتونین در بدن می شود. این هورمون به خواب ما کمک می کند اما مانع از میل جنسی خواهد شد. ملاتونین کمتر یعنی توانایی بیشتر در میل جنسی.

کمی بیرون رفته و بگذارید پوستتان مقابل نور قرار گیرد. این کار به زیاد شدن میل جنسی شما کمک خواهد کرد، خصوصا در طول ماه های زمستان که بدن ملاتونین بیشتری می سازد.

به همسر خود توجه داشته باشید.

راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان

رابطه ی جنسی یک خیابان یک طرفه نیست. داشتن توجه خاص به علایق همسرتان رابطه را برای هردو شما لذت بخش تر خواهد کرد و کمک می کند بدانید باید کمی آرام تر باشید یا تندتر پیش بروید. اگر در لحظات اوج لذت جنسی باید کمی آرام تر باشید صحبت در این باره قبل از شروع رابطه به کم شدن اشتباهات کمک خواهد کرد.

تغییر سرعت یا تمرکز روی همسر می تواند رابطه ی شما را تبدیل به تجربه ی لذت بخش تری برای هردو سازد.

راه های بهبود عملکرد جنسی برای مردان – در صورت نیاز کمک بگیرید.

اگر بیماری خاصی دارید، اختلال نعوظ دارید یا اختلالات جنسی دیگری در شما تشخیص داده شده است شاید نیاز به درمان پزشکی داشته باشد. از صحبت کردن باپزشک خود در مورد اینکه چگونه می توانید عملکرد جنسی خود را بهبود بخشید طفره نروید.

ورزش، غذای سالم و لذت بردن از زندگی جنسی هیچوقت انتخاب های بدی نخواهند بود.

میوه و سبزیجات بخورید.

غذاهای خاصی می توانند به افزایش گردش خون کمک کنند. از جمله:

  • پیاز و سیر: این خوراکی ها شاید برای سلامت عالی نباشند اما می توانند به گردش خون شما کمک کنند.
  • موز: این میوه ی غنی از پتاسیم می تواند فشار خون را کاهش دهد، این برای بخش های مهم جنسی در بدن مفید بوده و کارایی جنسی شما را بهبود خواهد بخشید.
  • فلفل: همه ی غذاهای تند طبیعی با کاهش فشارخون و التهاب به جریان خون شما کمک خواهند کرد.
منابع
healthline.comhealthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا