19 باور غلط جنسی آقایان در مورد رابطه زناشویی

از آنجایی که ارضاء غرایز جنسی یکی از مهم‌ترین نیازهای هر انسانی است و این موضوع می‌تواند در بهداشت روان زوجین و همچنین تحکیم روابط خانوادگی نقش به سزایی داشته باشد لذا در این متن بر آن شدم تا با اصلاح باورهای اشتباه در مورد رابطه جنسی گامی برداشته باشیم.

1- عدم نیاز به گفت و گوی جنسی

زوجین به دلیل شرم و حیای بیش از حد در حین روابط جنسی صحبت نمی‌کنند در حالیکه برای بیان احساسات خویش و درک امیال همسر خود، نیاز به گفت و گو دارند و این گفت و گو می تواند منجر به یک ارتباط جنسی لذت بخش همراه با آرامش شود.

با توجه به اینکه در هر لحظه از ارتباط جنسی ممکن است نیاز هر یک از زوجین متفاوت باشد و یا تغییر کند لذا صحبت در رابطه با نیاز های جنسی الزامی است.

2- آمادگی و داشتن شرایط کامل برای برقراری ارتباط جنسی

19 باور غلط جنسی آقایان در مورد رابطه زناشویی

با توجه به اینکه یک باور غلط وجود دارد که باید مرد‌ها همیشه شروع کننده‌ی روابط جنسی باشند، بنابراین یک مرد برای رابطه جنسی همیشه باید توان و شرایط لازم را داشته باشد. در حالیکه یک رابطه جنسی ارتباط مستقیمی با حالات و شرایط روانی فرد دارد. لذا مرد هم گاهی شرایط مناسب را برای برقراری رابطه جنسی ندارد و این موضوع نشانه‌ی بیماری نیست و طبیعی می‌باشد و امکان دارد برای هر کسی اتفاق بیافتد.

3- ارتباط مستقیم سکس با نعوظ

عده ای بر این باور غلط هستند که برای برقراری یک سکس موفق همیشه نعوظ باید کامل باشد در حالیکه نعوظ می‌تواند در حین ارتباط جنسی ایجاد شده و کامل گردد در صورتی که انتظار نعوظ کامل قبل از ارتباط جنسی می‌تواند باعث اضطراب و نگرانی و نهایتاً ناکامی فرد در ایجاد رابطه جنسی و حتی کاهش نعوظ وی شود.

4- بی توجهی به احساسات و غرائز و امیال همسر

متاسفانه حتی در جوامع پیشرفته این ذهنیت اشتباه به جا مانده است که مرد بدون توجه به شرایط جسمی و روانی زن ارتباط زناشویی خود را شروع کرده و به اتمام برسانند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات جدی جسمی و روانی برای همسر و ایجاد اختلال در روابط خانوادگی خواهد شد.

5- ارتباط مستقیم طول آلت تناسلی با کیفیت سکس

در زنان در ناحیه تناسلی سه نقطه باعث رسیدن یک زن به ارگاسم و نهایت اوج لذت جنسی می شود که این نواحی شامل 1. ناحیه بالای خروج ادرار 2. فاصله 2.5 سانتی متری از ورودی واژن  3. انتهای واژن نزدیک رحم

چون تماس و لمس مکرر هر یک از این نقاط فوق در زن میتواند باعث ارضاء وی شود، بنابراین حتی افراد با آلت تناسلی کوچک هم می‌توانند از طریق قسمت خارجی واژن یا یک سوم ابتدایی واژن نیاز جنسی همسر خویش را برآورده سازند و وی را به اوج لذت جنسی برسانند. اینکه زنان در موقعیت‌های مختلف شدت‌های متفاوتی از لذت جنسی را تجربه می‌کنند بسته به تحریک هر یک از نقاط مذکور است و ارتباطی با طول آلت تناسلی مرد ندارد.

6- انجام رابطه زناشویی حداقل یک مرتبه در شبانه روز

عواملی از قبیل: شدت تمایلات جنسی، بیماری‌ها، خستگی فیزیکی، تفاوت های فردی و میزان آمادگی جسمانی فرد و حتی شرایط روانی در ایجاد رابطه زناشویی تاثیر گذار هستند، بنابراین فاصله‌ی بین روابط زناشویی می‌تواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد پس هیچگونه اجباری برای حداقل یک بار رابطه زناشویی توسط مرد در شبانه روز وجود ندارد.

7- نیاز به آرامش و مقررات کامل برای انجام سکس

19 باور غلط جنسی آقایان در مورد رابطه زناشویی

علی رغم انتظار طرفین در هنگام روابط زناشویی که همه چیز آرام و ساکت و مطابق برنامه پیش برود ممکن است گاهی شرایط ویژه‌ای پیش آید که برای زوجین نامطلوب و نامناسب باشد در این شرایط فرد باید بدون توجه به آن از کنار این موضوع عبور کند.

8- انجام رابطه های مکرر باعث ایجاد مشکلات فیزیکی برای مرد می‌شود

مرد می‌تواند به دفعات مکرر و فواصل کوتاه رابطه زناشویی داشته باشد و برای سلامتی وی مشکلی را در بر نخواهد داشت.

9- انتظار مرد برای آمادگی کامل زن در برقراری روابط زناشویی

مرد انتظار دارد در صورت نیاز خود به برقراری رابطه جنسی، همسرش همیشه و در هر حالی آمادگی برقراری رابطه جنسی را داشته باشد.

10- عدم نیاز مردان به مقدمات پیش از انجام سکس

مردان هم مانند زنان برای شرکت در یک رابطه زناشویی خوشایند و آرامش بخش، نیاز به مقدماتی از جمله آمادگی کامل و تحریک دارند.

11- کاهش لذت در صورت استفاده از روش های پیشگیری

19 باور غلط جنسی آقایان در مورد رابطه زناشویی

برای اینکه اکثر افراد تمایل به داشتن فرزند در هر رابطه‌ی زناشویی ندارند مجبور به استفاده از روش‌های پیشگیری هستند، این موضوع در مردان با استفاده از کاندوم و عمل جراحی و استفاده دارو صورت می‌گیرد افراد به اشتباه معتقدند استفاده از این روش‌ها، منجر به کاهش لذت و از بین رفتن احساس در رابطه زناشویی می‌شود.

12- توقع یک رابطه طولانی مدت

با توجه به شرایط فیزیولوژیک و آناتومیک دستگاه تناسلی مرد از لحظه احساس تمایلات جنسی تا مرحله اوج لذت جنسی به طور متوسط 20 دقیقه به طول می‌انجامد، برخی به غلط انتظار رابطه طولانی مدت را دارند.

19 باور غلط جنسی آقایان در مورد رابطه زناشویی | مرکز مشاوره همکده

13- نبود راهکار درمانی برای زود انزالی

روابط زناشویی از چند مرحله تشکیل شده است و انزال به عنوان نهایی‌ترین مرحله و اوج لذت بوده و به دنبال آن یک احساس خوشایند و یک احساس آرامشی را برای فرد به همراه می‌آورد، انزال زودرس در مرد و زن می‌تواند باعث بروز ناراحتی‌های متعددی مانند دردهای فیزیکی و ناراحتی‌های اعصاب و روان شود.

با بررسی کامل می‌توان به علل عمده زودانزالی پی برد و با استفاده از روش‌های دارویی و تکنیک‌های رفتاری این حالت را برطرف نمود و از این طریق به بهبود روابط زناشویی بین زوجین کمک کرد.

14- عدم امکان رابطه جنسی در صورت داشتن ناتوانی جنسی

مردم به این باور دارند که اگر کسی به ناتوانی جنسی مبتلا است دیگر قادر به برقراری رابطه جنسی نخواهد بود. ناتوانی جنسی می‌تواند دلایل متعدد فیزیکی و روانی و افزایش سن داشته باشد، با بررسی و تشخیص به موقع می‌توان عمده علل ناتوانی جنسی را مرتفع و به فرد کمک نمود تا روابط زناشویی را به شکل نسبتا طبیعی داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص عوامل از بین برنده میل جنسی این مقاله را مطالعه فرمایید

15-  انزال به معنی اتمام رابطه زناشویی

به باور برخی پس از پایان مرحله اوج لذت جنسی در مردان، رابطه جنسی خاتمه یافته در حالی که ممکن است زوجه به مرحله اوج لذت جنسی نرسیده باشد بنابراین لازم است آقایان به این نکته توجه داشته باشند که بایستی تا رسیدن زوجه به مرحله ارگاسم به رابطه جنسی ادامه دهند.

16- آغاز همیشگی رابطه زناشویی توسط مردان

بر اساس باور غلطی که در جامعه رایج است همیشه مردان باید آغازگر رابطه زناشویی باشند و زن را از شروع رابطه جنسی منع می‌کنند. در حالیکه که رابطه زناشویی یک رابطه دو طرفه است و برای رفع نیاز زوجین است و لذا اجباری نیست که همیشه مردان آغازگر رابطه باشند.

17- افزایش لذت روابط زناشویی با استفاده از داروهای محرک

برخی بیماری های جسمی و روانی می‌توانند در روند روابط زناشویی خلل وارد کرده و نهایتاً باعث مشکلاتی برای زوجین شوند. مصرف هرگونه دارو برای افزایش میل جنسی، نعوظ و ارگاسم بدون تجویز پزشک و در صورت بیماری نه تنها در روند بهبود روابط زناشویی نقشی نداشته بلکه عوارض این داروها می‌توانند برای فرد مشکل آفرین باشد.

18- افزایش کارکرد جنسی مردان با تماشای فیلم های پورن

با توجه به افزایش شبکه‌های مجازی و امکان انتشار و مشاهده فیلم‌های پورن برخی به غلط تصور می‌کنند که تماشای فیلم پورن می‌تواند باعث افزایش کارکرد جنسی آنها در زمینه تحریک نعوظ و ارگاسم شود، در حالیکه پژوهش‌های اخیر نشان داده است که تماشای این گونه فیلم‌ها باعث کاهش کارکرد جنسی زوجین می‌شود.

19- آقایان و خانمها بایستی همزمان به ارگاسم برسند

با توجه به تفاوت‌های فردی بین خانم‌ها و آقایان، معمولا خانم‌ها به زمان بیشتری برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارند. لذا این باور غلط که هر دو باید در یک زمان به اوج لذت برسند باعث می‌شود که آقایان زودتر دست از رابطه جنسی کشیده و این امر موجب نارضایتی در خانم‌ها می‌شود که در نتیجه نیازمند اعمال تدابیری از طرف آقایان برای پیشگیری از نارضایتی خانم‌ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا