بهترین مشاور کیست؟

بهترین مشاور کیست؟ مشاوره تاثیر بزرگی روی زندگی افرادی دارد که سراغ این روش می روند. به خاطر اهمیت مشاوره روی زندگی بیماران، و برای تامین بیشترین کیفیت، باید مشاوران آموزش دیده و تحصیلات مناسبی داشته باشند. اولین گام این است که به عنوان یک مشاور انتخاب کنید می خواهید چه تخصصی را دنبال نمایید. مشاوران اغلب با جمعیت بیماران زیادی کار می کنند و انواع متفاوتی از درمان را ارائه می دهند. مهارتی که شما انتخاب می کنید باید به عنوان یک تخصص به شما آموزش داده شود.

بعد از اینکه زمینه ی تخصصی مورد تمرکز خود را انتخاب کردید باید آماده باشید تا برنامه های تحصیلی و تحقیقاتی خود را شروع کنید. وقتی متوجه شدید چطور می توانید به یک مشاور تبدیل شود کار شما شامل تحقیقات در کنار روان شناسی و کلاس های مشاوره می شود. همزمان با پیشرفت، کار شما بیشتر متمرکز روی موضوعاتی خواهد شد که به زمینه ی تخصص شما اشاره دارد.

گزینه های زیادی هستند که باید از آن انتخاب کنید، که هریک نیازهای تحصیلی و دیدگاه شغلی مخصوص خود را دارد. این راهنمایی نشان می دهد هرچیزی که نیاز دارید را در مورد مدارک مشاوره و آموزش مرتبط بشناسید.

مشاوره چیست؟

بهترین مشاور کیست؟

بر اساس تحقیقات انجمن روان شناسی آمریکا، مشاوره ی حرفه ای فرایند ایجاد روابط با افرادی است که قدرت دارند به سلامت روان، تحصیلات و اهداف کاری خود کمک کنند. این یک رابطه ی مبتنی بر همکاری است که بین مشاور و بیمار ایجاد می شود.

وقتی یک مشاور شدید به احتمال زیاد در طی کار درمانی خود وارد انواع متفاوتی از مشاوره خواهید شد.

فرایند مشاوره برای این که بدانیم بهترین مشاور کیست؟

  • فرایند افتتاح یا گشایش:بهترین مشاور کیست؟

  • شاید یکی از مهم ترین بخش های تعامل با بیمارتان باشد. این مرحله شانس شماست تا بیمار خود را بشناسید و ان ها نیز می توانند شما را بهتر بشناسند. این همان جایی است که برای باقی روال درمان باید پایه و اساس را ایجاد کنید.
  • فرایند درک و شناخت مشتری:

  • فرایند شناخت جایی استکه شما شروع به درک مشتری خود می کنید. شما گذشته ی آن ها را شناخته و نگرانی های کنونی شان را درک می کنید. در اینجا شما باهم اهداف خود را مشخص کرده و توقعات خود را تعیین می کنید.
  • مرحله ی درک

  • : این مرحله برای ایجاد رابطه ی قوی با بیمار شما اهمیت دارد و می توانید با استفاده از نشانه های شفاهی و غیرشفاهی درک خود را نشان دهید. همچنین باید از بازتاب های رفتاری و تفاسیر کلامی نیز کمک بگیرید.
  • مداخله:

  • فرایند مداخلع در مورد انتخاب تکنیک های خوب مشاوره است که به رشد در کنار بیمار به شما کمک می کند.
  • کشف مشکلات:

  • کسب قدرت برای ایجاد راه حل های خود:

  • قدرت بخشی به بیمار به معنای اماده کردن تمام پاسخ ها برای او نیست. قدرت بخشی یعنی با استفاده از مهارت های مشاوره ی خود به ان ها کمک کنید راه حل درست را پیدا کنند.

مهارت های مشاوره  و بهترین مشاور کیست؟

بهترین مشاور کیست؟

به عنوان فردی که در حال تحصیل است مدرک شما بر پایه ی مهارت هایی خواهد بود که در کمک به بیماران خود در آن عالی هستید. این ها بخشی از مهم ترین تکنیک های مشاوره هستند که در طول جلسات مشاوره از آن استفاده می کنید.

گوش دادن / مشاهده کردن:

گوش دادن یکی از باارزش ترین مهارت های مشاوره در رابطه درمانی است. این مورد را می توان به سه شکل استفاده کرد:

  • توجه: توجه داشتن توانایی حضور فیزیکی در کنار بیمار است. این یعنی توجه کاملی به ان ها داشته و ارتباط چشمی مناسبی برقرار نمایید و از زبان بدن به درستی استفاده کنید. این رفتارهای توجهی به بیمار نشان می دهند شما به او دقت دارید. در حقیقت تقریبا 0 درصد از مکالمات با ارتباط شفاهی و غیرکلامی خواهند بود.
  • گوش دادن فعال: گوش دادن فعال زمانی اتفاق می افتد که شما با تمام احساسات خود گوش می دهید. بر اساس تحقیقات، گوش دادن فعال شامل گوش دادن با بدن، قلب، گوش ها، چشم ها و دهان می باشد.
  • گوش دادن شفاهی: این روال یعنی با کلماتی که استفاده می کنید گوش دادن به حرف های فرد را نشان می دهید. این نشانه های کلامی استفاده می شوند تا توجه شما را نشان داده و شما را تشویق به ارتباط بیشتر با بیمار می کند.این کار می تواند به سادگی گفتن ” بله ” یا ” ادامه بده ” باشد و یا تکرار یک کلمه ی احساسی که بیمار به زبان آورده است.
بهترین مشاور کیست | مرکز مشاوره همکده

پرسیدن سوالات:

سوالات در محیط درمانی می توانند به شما کمک کنند زیرا اجازه می دهند اطلاعات بیشتری در مورد بیمار خود کسب کنید.

انعکاس برای این که بدانیم بهترین مشاور کیست؟

انعکاس ها در روال مشاوره استفاده می شوند تا به درستی ارتباط بیرونی با بیمار را با نشانه های شفاهی و غیرشفاهی شرح دهند.

  • بازتاب احساسات: انعکاس ها به بیمار اجازه می دهد احساساتی که بیان کرده است را بشنود. گاهی نیاز است به دنبال احساسات توصیفی در جملات بیمار باشید. این کار برای نگاه به نشانه های غیرشفاهی در بیمار کمک می کند.
  • بیان دوباره: تکرار مکرر می تواند رابطه ی میان بیمار و درمانگر را تقویت کند. تکرار جملات بیمار اجازه می دهد درک کنید بیمار چه چیزی گفته است و اگر چیزی را درست متوجه نشده بودید شفافیت بیشتری کسب کنید.
  • تایید: تایید نوعی از تشویق است که برای تایید رفتارها یا انتخاب های زندگی استفاده می شود. تایید برای قدرت دهی به ارتباط بیرونی با بیمار اهمیت دارد. برخی از انواع متداول آن تایید پیشرفت بیمار به سمت هدف تعیین شده یا تشویق بیمار به چیزی است که برای او اهمیت دارد.

همدلی:

همدلی یعنی توانایی اینکه بتوانید خودتان را جای فرد دیگری بگذارید. این چیزی بیشتر از ابراز هم دردی است و در ات شما می توانید درک خود از احساساتی که بیمار تجربه کرده است را نشان دهد.

واقعی و خالص بودن:

واقعی بودن باعث می شود تناسبی میان خودتان و کلماتتان داشته باشید. هر درمانگری متفاوت است و روال های درمانی متفاوتی خواهد داشت. باید در تمام تکنیک های مشاوره واقعی بوده و از نشانه های شفاهی و غیرشفاهی درست استفاده کنید.

توجه مثبت غیرشرطی برای این که بدانیم بهترین مشاور کیست؟

نشان دادن ارتباط بیرونی و توجه مثبت بدون شرط یعنی بیمار را برای خود او و شخصیتش پذیرفته اید. این یعنی به او احترام نشان دهید و روابطی گرم داشته باشید.

برملا کردن اطلاعات از سوی مشاور:

این مهارتی ترفندی است که به عنوان یک قانون کلی مشاور باید تنها اطلاعاتی شخصی از خود را به اشتراک بگذارد که برای روال درمان مفید است. این کار می تواند به رابطه ی بهتر بیمار با مشاور کمک کند.

بهترین مشاور کیست | مرکز مشاوره همکده

مهارت های کلیدی که یک مشاور باید داشته باشد.

بهترین مشاور کیست | مرکز مشاوره همکده
  • علاقه ی واقعی به دیگران:

  • این مورد زیاد تکنیکی نیست، اما ترکیب مهمی از شغل یک مشاور می باشد.

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید آیا انرژی دارید تا با بهترین و بدترین برخورد افراد مواجه شوید؟ آیا می توانید کاملا به داستان های بیماران خود گوش دهید هرچند که طولانی یا سخت باشد؟ می خواهید بدانید بهترین مشاور کیست؟

مهارت در برقراری ارتباط انسان با انسان کلیدی برای داشتن شغلی موفق و رضایت بخش در سلامت روان می باشد.

  • نگاه به خود.

  • یک درمانگر موفق می داند دقت کردن به خود و رفتارهایش درست به اندازه ی دقت به دیگران اهمیت دارد.

داشتن ایده ی ” نگاه کردن به خود مانند یک ابزار ” برای موفقیت در حرفه ی سلامت روان اهمیت دارد. فردی که در زمینه ی مشاوره تحصیل می کند باید حس خوبی داشته باشد، خوب فکر کند و خوب عمل کند. با داشتن حسی خوب یک مشاور می تواند ارتباط خوبی داشته و با بیماران همدلی داشته باشد.

خوب فکر کردن یعنی تصور بیمار در ذهن خود با اصطلاحات علمی و نشان دادن مهارت های تحصیلی در ارتباط با او. برای خوب عمل کردن یعنی رفتار با فرد به عنوان بیمار، جامعه و زمینه ی حرفه ای. در این زمینه مشاوران می توانند ارتباط بهتری با بیمار داشته و تغییراتی مثبت ایجاد نمایند.

بهترین مشاور کیست | مرکز مشاوره همکده
  • توانایی گوش دادن در سطوح مختلف

  • .گوش دادن موثر به عنوان مشاور یک مهارت متفاوت است.

بهترین مشاور کیست؟ یک مشاور نه تنها باید به گفته های فرد مقابل گوش دهد بلکه باید به نحوه ی گفتن، چیزهایی که گفته می شود و معنای پنهان در هر حرف بیمار دقت داشته باشید. به محتوا و مفاهیم باید دقت داشت.

همچنین یک مشاور باید بتواند متوجه برخی حرف هایی که به زبان نیاورده شده اند نیز شود. شاید از همه مهم تر اینکه یک مشاور باید بداند چطور بدون قضاوت یا ارزیابی فرد به او گوش دهد. بیماران با موارد پیچیده و سختی نزد شما می آیند و نیاز دارند حسشان درک شده و در کنار آن هرچیزی که حس می کنند لازم است را به زبان بیاورند، بدون ترس یا خجالت یا داشتن حس اینکه مشاور با حرف هایشان به قضاوتی می رسد.

به عنوان مشاور، داشتن حالتی غیرواکنشی و یادگیری تفاوت بین مشاهدات و ارزیابی ها کمک می کند به ارزیابی صحیحی برسید و ارتباطی منطقی با بیمار خود برقرار کنید.

  • در دسترس بودن.

  • یک مشاور باید برای جلب اعتماد بیمار در دسترس او باشد اما شاید از همه مهم تر، مشاور باید شخصیت واقعی خود را نشان داده و همدل باشد – در مکالمات، گوش دادن و شخصیت حرفه ای.

ایجاد ارتباط و همدلی با هر بیمار کلید حرکت به جلو در روال درمان است و هسته ی یک رابطه ی موفق بین دو فرد می باشد.

  • بهترین مشاور کیست؟ انعطاف پذیری.

  • یک مشاور خوب در دیدگاه کلی به جهان انعطاف پذیر بوده و درکی قوی از چند فرهنگی ها دارد.

هر بیمار پیش زمینه، تجربه و مشارکت متفاوتی در روال درمان دارد در نتیجه مشاور باید بتواند دیدگاهی که دارد را برای هر بیمار تغییر دهد. این مهارتی است که اید بسیار زود کسب گردد.

منابع
onlinecounselingprograms.comlesley.edu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا