چند راه برای ایجاد قدرت در پذیرش خود

پذیرش خود باعث ایجاد عزت نفس و تقویت اعتماد به نفس خواهد شد. این که منتظر پذیرش از سوی دیگران باشیم درست نیست. همه ما آرزوی رسیدن به یک سعادت بزرگ در زندگی را داریم اما باید بدانیم که بدون تلاش این موضوع امکان پذیر نیست. تک تک اعضای درجه یک خانواده برای موفقیت کودک اهمیت دارند. نقش خانواده در موفقیت و پیشرفت کودک بسیار جدی است. البته همه موفقیت کودکان در آینده به خانواده مرتبط نیست.

گاهی اوقات افراد باید بتوانند از طریق راه های مختلفی توانایی خود را افزایش دهند. در مقاله های قبل گفتیم که کودکان در دوران حساس ابتدایی زندگی خود باید محیطی آرام بخش را تجربه کنند. خودپذیرشی در افراد بسیار مهم است. شما اگر به خودتان اعتماد نداشته باشید در زندگی دچار مشکل خواهید شد. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. این اختلالات می تواند به پذیرش خودتان آسیب بزند. اگر شما اعتماد و عزت نفس به خود را نداشته باشید دچار این اختلالات روانی خواهید شد. در ادامه می خواهیم ببینیم چند راه برای ایجاد قدرت در پذیرش خود چگونه است.

پذیرش خود در کودکان و بزرگسالان

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای ایجاد قدرت در پذیرش خود، با شما صحبت کنیم.

چگونه یاد گرفتم پذیرش خود کلید یک زندگی شاد است؟

چند راه برای ایجاد قدرت در پذیرش خود

مطالعات متعددی پذیرش خود را با افزایش شادی مرتبط می کند. در حالی که مردم اغلب نسبت به دیگران مهربان و دلسوز هستند، ممکن است ابراز عشق مشابه به خودشان دشوارتر باشد. این مطالعات نشان می دهد که افرادی که نارسایی های خود را می پذیرند و به خود شفقت می ورزند کمتر دچار اضطراب یا افسردگی می شوند.

عادات مرتبط با شادی

پس از مطالعه برخی تحقیقات، یاد گرفتیم که با نیت خوب زندگی کنیم. تلاش بیشتری برای گنجاندن عادات زیر در زندگی خود کنیم تا زندگی با پذیرش پذیرش خود را بهتر بپذیریم.

  • کارهایی را برای دیگران انجام دهید.
  • به طور منظم ورزش کنید و درست غذا بخورید.
  • به چیزهای خوب دنیا توجه کنید.
  • متعهد به یادگیری
  • با هدف بزرگتری درگیر شوید.
  • شادی بی قید و شرط

چرا پذیرش کسی که هستید می تواند دشوار باشد؟

در دنیای امروزی ما دائماً با تصاویری از ظاهر خود و سبک زندگی پر زرق و برقی که باید در آن زندگی کنیم بمباران می‌شویم. بنابراین نمی‌توان احساسات را  اندازه‌گیری کرد مگر اینکه از نظر عاطفی از طریق عشق به خود و یک تصویر سالم از خود مستقر شوید. کودکانی که در خانه‌هایی با والدین بسیار انتقادی بزرگ می‌شوند ممکن است به سختی خودشان را آنطور که هستند بپذیرند.

برای پذیرش خود خودتان را ببخشید

یکی از اولین چیزهایی که باید بدانید این است که باید خودتان را ببخشید که کامل نیستید. این در ظاهر به اندازه کافی آسان به نظر می رسد. اما بخشش واقعی به معنای تغییر طرز فکر شما در مورد زندگی و همه چیزهایی است که در مورد تلاش برای برتری به شما آموزش شد. برنامه نویسی که همه ما در دهه های اخیر تحمل کردیم می تواند مضر باشد. موفقیت تعاریف زیادی دارد. در مورد تعریف خود تصمیم بگیرید و نگران اهداف و تعاریف غیر واقعی نباشید.

کارهایی را انجام دهید که برای شما مهم هستند

چالشی که همه ما با آن روبرو هستیم، همسویی ارزش ها و منافع خود با سایر نقاط جهان است. اگر موسیقی جاز را دوست دارید. اما این موسیقی نامطلوب است و پولساز نیست، پس باید با این واقعیت کنار بیایید که در حال حاضر از روندها دور هستید. این بدان معنا نیست که نباید به عشق و علاقه خود ادامه دهید.

عدم توجیه برای پذیرش خود

چند راه برای ایجاد قدرت در پذیرش خود

مهمتر از آن، باید بدانید که لازم نیست آنچه را که دوست دارید برای کسی توجیه کنید. اگر سلیقه شما در حال حاضر مورد علاقه کسی نیست، مهم نیست. تنها چیزی که مهم است این است که شما خوشحال باشید و درگیر چیزهایی باشید که برای شما معنادار است. شجاعت برای اینکه خودتان باشید اولین قدم مهم برای پذیرش خود و زندگی شادتر است. سعی نکنید خود را با دیگران هماهنگ کنید، فقط آنچه هستید را بپذیرید و هرگز به خاطر تفاوت با دیگران عذرخواهی نکنید.

دستاوردهای خود را جشن بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید

پذیرش خود ممکن است برای افرادی که همیشه در تلاش برای انجام کارهای بیشتر و رسیدن به اهداف جدید هستند دشوار باشد. جامعه موفقیت‌محور که در آن زندگی می‌کنیم اغلب بر دستیابی به اهداف مادی تمرکز می‌کند. در عین حال دیگر اهداف به همان اندازه مانند شادی و سلامت روان را فراموش می‌کند. پذیرش خود بستگی به شناخت نظام ارزشی شما و احترام به آن نسبت به آنچه رئیستان می‌گوید و آنچه دیگران سعی می‌کنند به شما بگویند، دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همیشه به یاد داشته باشید که شما مهمترین فرد زندگی خود هستید. هیچکس حق ندارد به شما بگوید چگونه شاد باشید یا چه چیزی برای شما مهم است. این تصمیم شماست که باید بگیرید.

نتیجه

حواس پرتی از دنیا آسان است، تمرکز بر چیزهایی که به شما گفته می شود باید برای شما مهم باشد. اما، اگر می‌خواهید شاد باشید، باید روی چیزهایی تمرکز کنید که به شما احساس رضایت می‌دهد. پذیرش خود یعنی احترام گذاری به اینکه چه کسی هستید و چه چیزی برای شما مهم است، صرف نظر از اینکه دنیا چه می گوید. در دنیای پر سر و صدایی که ما دائماً توسط انتظارات اجتماعی بمباران می‌شویم، مهم است که به خود یادآوری کنید که منحصربه‌فرد هستید. همچنین حق دارید خود واقعی خود باشید، حتی اگر با هنجارهای دیگران متفاوت باشید.

چند راه برای ایجاد قدرت در پذیرش خود

گفته می شود که تنها کسانی می توانند واقعاً تغییر ایجاد کنند که بتوانند خود را بپذیرند. این ممکن است باعث شود کسی بپرسد که اگر پذیرش خود اتفاق بیفتد پس چرا باید تغییر کند. پذیرش خود به این معنا نیست که فقط زمانی که کامل هستید خود را بپذیرید و پذیرش خود به این معنا نیست که از خود غافل شوید. این بدان معنی است که از نقاط قوت و ضعف خود آگاه باشید، خود را به خاطر آن‌ها مغلوب نکنید. همچنین تغییراتی را به روشی سالم ایجاد کنید تا بهترین نسخه از خود باشید.

نکته

پذیرش خود نیز به طور باورنکردنی آزاد کننده است. وقتی که شما را به این قابلیت می رسید شگفت‌انگیز است. دیگر به پذیرش خود توسط دیگران اهمیت نمی‌دهید. شما متوجه می شوید که چقدر با دیگران متفاوت هستید و چگونه این تفاوت شما را به دنیا مرتبط می کند. تفاوت شما چیزی است که شما را متمایز می کند، اما دلیل نیاز دیگران به شما نیز همین است. زمان آن است که بپذیرید چقدر شگفت انگیز هستید. در این‌جا چند راه برای پذیرش خودپذیری بیان خواهد شد.

کمال گرایی را رها کنید

تصور جهانی از کمال غیرممکن و دست نیافتنی است. با این حال، شما می توانید دنبال راهی برای حد مناسبی از کمال خود باشید. بدانید که شما فقط ناراحتی را در تلاش برای رسیدن به یک استاندارد غیرممکن از کمال پرورش خواهید داد. هر آنچه را که کامل می‌دانید رها کنید و نگرش محبت آمیز نسبت به نقص را در خود پرورش دهید.

خودت باش

شما هم می توانید با پذیرش خود خوشحال باشید و هم می توانید تمام زندگی خود را با حسرت و اهمیت به حرف دیگران سپری کنید. افرادی که در مورد شما قضاوت خواهند کرد این کار را ادامه می دهند زیرا آن‌ها ناسالم هستند. این معامله آنهاست و مال شما نیست. افراد سالم در مورد شما صحبت نمی کنند. آن‌ها فقط شما را تشویق می کنند.

دست از آسیب به خود بردارید

انتقاد از هر کار کوچکی که انجام می دهید سریع‌تر از هر چیز دیگری رشد شما را متوقف می کند. وقتی از خود انتقاد می کنید اساساً می گویید که به اندازه کافی خوب نیستید. بنابراین بخشی از خودتان که انتقاد می کنید حتی تلاش نمی کند. وقتی بتوانید با محبت در مورد اشتباهات خود با خودتان صادق باشید، امکان جستجوی تغییر دارید.

خودتان را دوست داشته باشید

خیلی از مردم خودشان را دوست ندارند و ادعا می کنند که دیگران را دوست دارند. تا زمانی که واقعا خود را دوست نداشته باشید، نمی توانید دیگران را دوست داشته باشید. زیرا دوست داشتن خود، نشانه سلامت روان است. برخی توصیه های نوظهور وجود دارد که می توانید دیگران را دوست داشته باشید حتی اگر خودتان را دوست نداشته باشید. این یک راه اشتباه است. اگر خودتان را دوست نداشته باشید، واقعاً دیگران را دوست نخواهید داشت، به این معنی که به آن‌ها احترام نخواهید گذاشت. دوست داشتن خود به معنای پرورش خود، مراقبت از خود و نگرشی است که نشان می دهد به رفاه خود اهمیت می دهید.

مراقب خودت باش

با همان استدلال آخر نکته، نمی‌توانید از دیگران مراقبت کنید، مگر اینکه ابتدا مراقب خودتان باشید. این خودخواهانه نیست که از خود مراقبت کنید. اگر می خواهید به چیزی برسید، یا هر چیز دیگری که به زندگی شما مربوط می شود، باید آن تصمیم اولیه را بگیرید و آن را دنبال کنید.

نظر شما مهم است

شما می دانید که چه احساسی دارید و همه افکاری را که فکر می کنید می دانید. با این اوصاف، نظر شما در مورد خودتان بی نهایت مهمتر از آن چیزی است که دیگران در مورد شما فکر می کنند. علاوه بر این، اینکه آن‌ها در مورد شما چه فکر می کنند به شما مربوط نیست. این فقط یک راه برای بیان پذیرش خود است که تمرکز خود را روی خود نگه دارید و نه اینکه مردم در مورد شما فکر می کنند. شما منتظر پذیرش دیگران نیستید.

اهداف خود را دنبال کنید

ایجاد اهداف و اختصاص زمان برای پیگیری آن‌ها به شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا با خود واقعی خود در تماس باشید و زندگی راحت تر و شادتر را تسهیل می کند. ایجاد زندگی مورد نظر و اهدافی که می خواهید به آن‌ها برسید به شما کمک می کند تا شاد باشید و از خود به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود قدردانی کنید. این فرآیند مخالف با جریان استرس زا است. انجام کاری که دوست دارید باعث شادی می شود.

برای خودآگاهی وقت بگذارید

زمانی را به یادداشت برداری اختصاص دهید. خوب است که با احساس خود، افکارتان، نحوه حل مسائل و کارهایی که می خواهید در دنیا انجام دهید، در تماس باشید. قدرت پذیرش خود در تصدیق آن‌چه در درون است وجود دارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا