چگونه می توان یک روان درمانگر شد؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توان یک روان درمانگر شد؟ در دنیای روان شناسی موضوعات جالبی وجود دارد. برای همین امر جدیدا افراد بیشتری به این رشته روی می آورند. رشته روان شناسی رشته جالبی است. در واقع این رشته می تواند به سلامت روان شما کمک کند.،عمان طور که می دانید جسم انسان و روح و روان انسان هر دو به یک اندازه مهم هستند. بنابراین باید به هر دویشان آن ها رسیدگی کرد. یکی از ساخته های روان شناسی بحث روان درمانگری است. یک روان درمانگر کارهای خاصی انجام می دهد و وظایف ویژه ای دارد. در واقع کاری که آن ها باید انجام دهند سخت است و نیازمند تلاش بسیاری هست.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توان یک روان درمانگر شد. هر فردی باید بداند که رفتار ها به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. نکته ی دیگر این است که افراد باید بدانند رفتاری مثل خودشیفتگی ممکن است در آینده به شما آسیب های بزند. رفتار در هر فردی می تواند متفاوت باشد. باید به گونه ای باشد که قابل انعطاف و در بعضی موارد قابل کنترل باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توان یک روان درمانگر شد صحبت کنیم.

روان درمانی می تواند برای کمک به افراد باشد

چگونه می توان یک روان درمانگر شد

روان درمانی می تواند برای کسانی که از کمک به افراد برای غلبه بر موانع مختلف ذهنی لذت می برند، شغل ارزشمندی باشد. در حالی که می تواند یک گزینه جذاب برای افراد باشد، اما به برنامه ریزی دقیق و درک آن چه برای تبدیل شدن به آن لازم است نیاز دارد. این مقاله در مورد نقش یک رواندرمانگر و تفاوت آن ها با زمینه های مرتبط و همچنین الزامات لازم برای تبدیل شدن به آن در صورتی که این کار چالش برانگیز و مفید را در نظر بگیرید، بحث خواهد کرد.

روان درمانگر چه می کند؟

بسیاری از مشاغل با پیشوند “psycho-” وجود دارد، اما تفاوت آن ها چیست؟

برای شروع، بیایید با توضیح این که روانشناس چیست، که اساس همه این مسیرهای شغلی است، شروع کنیم. روانشناسی به عنوان مطالعه ذهن و رفتار تعریف می شود و در این رشته ، شاخه های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، ما پزشکی قانونی، آموزشی و روانپزشکی عصبی داریم تا چند نمونه را در این زمینه نام ببریم. با این حال، حتی فراتر از این است، و خارج از انجام تحقیقات، برخی از مسیرها برای کمک به افراد برای یافتن درمان مانند روانپزشکی و روان درمانی اختصاص داده شده است.

تعریف روان درمانی و تفاوت آن با روانپزشکی کاملاً ساده است

بین این دو عبارت، تعریف روان درمانی و تفاوت آن با روانپزشکی کاملاً ساده است. هر دو اهداف مشابهی دارند، اما تفاوت های اساسی بین آن ها وجود دارد، علیرغم این که هر دوی آن ها نیاز به سابقه روانشناسی دارند. روانپزشک یک پزشک است که می تواند داروهایی برای درمان بیماری های روانی تجویز کند، اما یک روان درمانگر می تواند از تکنیک های مختلفی برای کمک به بیماران خود برای غلبه بر مسائلی مانند افسردگی و اضطراب استفاده کند.

روان درمانی گاهی اوقات به عنوان “درمان درمانی” نیز شناخته می شود

روان درمانی گاهی اوقات به عنوان “درمان درمانی” نیز شناخته می شود، اما می تواند بسیار عمیق تر و خاص تر از “صحبت کردن” باشد. حتی روش هایی وجود دارد که مخصوصاً برای شرایط خاص مثر است. به عنوان مثال، پیشگیری از قرار گرفتن در معرض و پاسخ (ERP)، که نوعی رفتار درمانی شناختی (CBT) است، در بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی بسیار موفق بوده است. بر اساس وضعیت شما، یک متخصص آموزش دیده یادداشت های روان درمانی را یادداشت می کند و می تواند بهترین قضاوت خود را در مورد بهترین روش درمانی برای شما بکار گیرد، اما نمی تواند دارو تجویز کند مگر این که آن ها همچنین روانپزشک باشند.

شرایط تحصیل برای روان درمانی

چگونه می توان یک روان درمانگر شد

برای تبدیل شدن به یک روان درمانگر مجاز، دوره های گسترده ای از دانشگاه های معتبر مورد نیاز است. در ابتدا، یک فرد باید مدرک کارشناسی روانشناسی یا رشته مرتبط را دریافت کند که تقریباً چهار سال به طول می انجامد. شما می خواهید در دوران کارشناسی خود معدل قوی داشته باشید زیرا بعداً باید وارد یک برنامه تحصیلات تکمیلی شوید. مدرک دکترا، مانند PsyD در روانشناسی بالینی یا زمینه های مرتبط مانند کار اجتماعی پیش نیاز مجوز است. ایالت ها همچنین به پزشکانی که در زمینه مشاوره و مددکاری اجتماعی در سطح کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند مجوز می دهند تا روان درمانی انجام دهند. این همان مدرک پزشکی نیست، چیزی که برای روانپزشک شدن لازم است.

از این رو می توان بهتر فهمید که چگونه می توان یک روان درمانگر شد؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در طول تحصیلات تکمیلی خود، که به طور معمول حدود دو سال طول می کشد (برای دوره دکتری بیشتر)، از شما انتظار می رود که ساعت های بالینی را زیر نظر مربی انجام دهید. این امر به شما این امکان را می دهد تا قبل از دریافت مجوز و شروع به کار مستقل، زیر نظر خود تمرین کنید. صدور مجوز و داشتن اعتبار مناسب بسیار مهم است زیرا به مشتریان شما اطمینان می دهد که شما با تجربه هستید و آن ها در دستان مورد اعتماد هستند.

روان درمانی شامل چه چیزهایی می شود؟

درست مانند روانشناسی، روان درمانی یک اصطلاح عمومی است که مجموعه ای از فعالیت های مختلف را توصیف می کند که معمولاً شامل صحبت کردن و راهنمایی افراد از طریق مشکلات است. این بخش برخی از انواع مختلف روان درمانی و آن چه که آن ها شامل می شوند را مورد بحث قرار می دهد.

روان درمانی بین فردی

درمان بین فردی بر روابط بین بیماران و دیگران در زندگی آن ها متمرکز است. به عنوان مثال، این نوع روان درمانی می تواند برای کسانی که افسردگی دارند به دلیل مسائل مربوط به روابط و همچنین از دست دادن آن ها مانند جدایی و مرگ یکی از عزیزان مفید باشد. این به افراد کمک می کند تا الگوهای روابط خود را که ممکن است به همان خوبی که در انواع مختلف روابط دوست دارند به آن ها خدمت نکند، کشف و تغییر دهند. هدف از این روش آموزش نحوه برخورد با مشکلات خاص به بیمار است که در نتیجه روحیه او را بهبود می بخشد.  اگر چه به روابط بین دیگران می پردازد، اما درمان بین فردی معمولاً در سطح فردی است، اما گاهی اوقات گزینه های گروهی در دسترس است.

روان درمانی روان پویایی

هدف ما در این مقاله پاسخ به این سوال است که چگونه می توان یک روان درمانگر شد؟ درمان سایکودینامیکی یکی از اولین اشکال موجود است و برخی از بنیانگذاران این مفهوم زیگموند فروید و کارل یونگ بودند. به دلیل ارتباط آن با افرادی مانند فروید، این نوع درمان ریشه در نظریات آنان دارد.  در واقع آن ها دنظریه هایی هستند که هدف آن ها رساندن ناخودآگاه به آگاهی آگاهانه و یافتن رهایی از شرایط روانی رایج است. به عنوان مثال، ممکن است کسی ترس های سرکوب شده ای داشته باشد که به دلیل تجربیات گذشته ریشه در عمق آن ها دارد. سایکودینامیک را می توان به عنوان “پتانسیل انسانی برای تغییر خود پویا و اصلاح خود”  تعریف کرد. با آگاهی از ترس ها، آن ها را می توان کاهش داد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علیرغم اهمیت تاریخی، درمان سایکودینامیکی به دلیل نداشتن اعتبار علمی و شواهد تجربی مورد انتقاد قرار گرفته است. با این وجود، هنوز برای بسیاری از افرادی که با مشکلات خاصی روبرو هستند مفید است.

روان درمانی شناختی

چگونه می توان یک روان درمانگر شد

درمان شناختی رفتاری (CBT) یا گاهی به طور خلاصه فقط درمان شناختی، یکی دیگر از انواع روان درمانی است که طرز فکر ما را در مورد مسائل مورد بررسی قرار می دهد  و سپس احساسات ما را نسبت به آن ها تغییر می دهد. این به افراد کمک می کند تا ارتباطات بین افکار، احساسات و اعمال را بیاموزند. شناختی فقط یک کلمه دیگر برای افکار ما یا روند تفکر است و آرون تی بک، که درمان شناختی را توسعه داده است، پیشنهاد کرد که افکار ما بر احساسات ما تأثیر می گذارد. این شکل از روان درمانی گاهی به دلیل بنیانگذار آن به درمان بکیان نیز معروف است.

نکته ای در ارتباط با این که چگونه می توان یک روان درمانگر شد

این نیز یکی از محبوب ترین انواع درمان ها است و می تواند برای انواع مختلف مسائل مورد استفاده قرار گیرد. این نیز عملی است و از رویکردی عملی برای تغییر احساس ما در مورد ایده ها یا اشیاء خاص استفاده می کند. برخی حتی آن را “استاندارد طلایی” روان درمانی می دانند.

پیشگیری از مواجهه و پاسخ، که نوعی خاص از درمان شناختی است

همانطور که قبلاً ذکر شد، پیشگیری از مواجهه و پاسخ، که نوعی خاص از درمان شناختی است، به حساسیت زدایی افراد از ترس آن ها کمک می کند تا آن ها را در معرض چیزهایی قرار دهند که باعث ایجاد اضطراب می شوند، در حالی که به طور همزمان از هر گونه مراسم مانند اجتناب یا اجبار اجتناب می کنند. انواع دیگری از درمان های شناختی وجود دارد که ریشه در CBT دارد. با اطلاع از این موارد بهتر می فهمیم که چگونه می توان یک روان درمانگر شد؟

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا