تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان

راه های بسیار زیادی وجود دارد که منجر به یادگیری تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان می شود. یک مربی هنر های رزمی دو راه کلیدی را برای این کار یافته بود. او بر این باور بود که باید کاری را که انجام می دهیم جالب تر کنیم. از داشتن دلقک های نینجا در یک درس گرفته تا بازی های محبوب با موضوع هنرهای رزمی، استفاده از عشق سرگرم کننده دانش آموزان برای تمرکز آنها. با تمرکز بر این مثال در ادامه این مقاله ما به بررسی این مفهوم می پردازیم. اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با تکنیک های آموزش و مشاوره کودکان دارید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

شکست مغزی را معرفی کنید.

وقفه های مغزی استراحت های ذهنی کوچکی هستند که به بچه ها کمک می کند تمرکز بیشتری داشته باشند. مغز را به عنوان یک سوخت سنج در نظر بگیرید که اطلاعاتی را نشان می دهد که می توانید در هر لحظه آگاهانه در ذهن خود نگه دارید. وقتی بچه ها متمرکز هستند و روی کارهای خود سخت کار می کنند، متر معمولاً پر است. آنها می توانند به راحتی تمرکز کرده و تجربیات را به حافظه بلند مدت خود منتقل کنند. این امر با اطلاع از انواع تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان امکان دارد.

اما بدانید وقتی سوزن شروع به افتادن می کند، ممکن است مشاهده کنید که بچه های شما احساس اضطراب می کنند یا بی قرار به نظر می رسند. اطلاعات، تجربیات و دانش جدید از منطقه نمایش یا حافظه فعال به حافظه بلند مدت تبدیل نمی شوند. در اینجاست که شکستگی های مغزی بیشترین تفاوت را ایجاد می کند، زیرا به ما امکان می دهد “مخزن را پر کنیم” یا اندازه گیری را دوباره تنظیم کنیم تا بتوانیم به یادگیری و تمرکز و در سطح بالاتر ادامه دهیم.

اگر در خانه تدریس می کرده اید، درک خواهید کرد که شکست مغزی می تواند از جهات مختلف به بچه ها کمک کند. آنها می توانند استرس و ناامیدی را کاهش دهند. به زمانهایی فکر کنید که به فرزندان خود کمک می کنید تا مشکل سختی را حل کنند. این کار هم برای شما و هم زمانی که با از دست دادن انرژی بعد از یک روز مدرسه یا تماشای تلویزیون همراه باشد، مالیات دارد. اثر استرس را می توان تشدید کرد، و در اینجاست که شکستن مغز می تواند نجات دهنده باشد. این شکست با تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان ممکن است.

تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان

در ادامه این مقاله گزیده ای از ایده های مختلف برای شما آورده شده است. خواهید دید که برخی فعالیت های بدنی هستند در حالی که برخی دیگر آرامش بخش تر هستند. همیشه امتحان کردن آنها عالی است تا ببینید کدام یک با فرزندان شما بهترین ارتباط را دارد. ایرادی ندارد اگر تکنیک های مختلف را امتحان کنید. داشتن یک نام واضح و مأموریت در زمان استراحت می تواند به هیجان فرزند شما کمک کند، زیرا می دانید که این فرصت را دارد تا در دور بعدی فعالیت شرکت کند. برخی از مهم ترین تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان عبارتند از:

تکنیک معاوضه

یکی از جذاب ترین بازی ها برای مغز، معاوضه است. از شرکت کنندگان بخواهید پشت صندلی بایستند. یک ویژگی شخصیتی را بنویسید، مانند “همه با چشم های قهوه ای”. سپس مکان را با شخص دیگری که دارای ویژگی مشابه است عوض می کنید. اگر چیزی ندارید که مطابقت داشته باشد، همانجا بمانید! می توانید به جای رنگ چشم از مثال های دیگری هم استفاده کنید. مثلا “همه کسانی که چپ دست هستند” “همه کسانی که زرد می پوشند”.

یکی از تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان رقصیدن است

تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان

پنج یا شش نوع آهنگ مختلف را در گوشی یا لب تاب خود قرار دهید. در صورت امکان نور چراغ ها را کم کنید. از بچه ها بخواهید با آهنگ ها برقضند. سپس در میان رقص آهنگ را تغییر دهید. با این کار می توانید سبک رقص را عوض کنید. کاری که شاید احمقانه به نظر برسد اما به شدت سرگرم کننده است. در عین حال می تواند منجر به افزایش توانمندی ها در مغز شود. شما حتی می توانید کار های دیگری هم انجام دهید. مثلا وقتی موسیقی متوقف می شود، کودکان باید تا زمان شروع مجدد آن در حرکت خود بدون تغییر باقی بمانند. شما می توانید با انجام حرکات خنده دار کار را برای آن ها سرگرم کننده تر کنید. اگر کودکی لبخند زد تا دور بعدی بازی باید بیرون زمین باقی بماند. حتی می توانید حرکات ابرقهرمان ها را نیز تقلید کنید.

بادبادک بازی با کودکان

تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان تنوع بالایی دارند. یکی از جذاب ترین آن ها بادبادک بازی می باشد. کودکان باید بتوانند بادبادک را هوا کنند. می توانید چندین بادبادک مختلف اضافه کنید. با داشتن مدل ها و رنگ های خاص می توانید دو گروه داشته باشید و بازی را رقابتی کنید. هرکسی که بالاترین بادکنک ها را نگه دارد یا تیمی با بیشترین بادکنک با زمان سنج 60 ثانیه در هوا بماند برنده است.

حرکات حیوانات را اجرا کنید

می توانید با کودکان حرکات مختلف حیوانات را اجرا کنید. این ترفند خصوصا برای کودکان کوچک سرگرم کننده است. مثلا می توانیم از حرکت فلامینگو که روی یک پا ایستاده است استفاده کنیم. می توانید مانند یک یوزپلنگ بدوید و مانند یک پنگوئن راه بروید. تمامی این ها را می توان به عنوان یکی از تکنیک های بهبود انرژی مغزی برای کودکان شناخت.

تکنیک قورباغه یکی از تکنیک های بهبود انرژی مغزی برای کودکان

تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان

چالش های فیزیکی می تواند سرگرم کننده ای عالی باشد. به طور مثال می توان از تکنیک قورباغه که در کلاس های رزمی استفاده می شود، نام برد. در این تکنیک شما مانند قورباغه چمباتمه می زنید، سپس به جلو خم می شوید تا سر و پای شما از زمین بالا رود. این ها شبیه حالت های قدیمی یوگا هستند. البته شما می توانید تکنیک های دیگر را نیز بیاموزید. مثلا می توانید زانوی چپ را با دست راست لمس کنید. تمامی این موارد یاری دهنده ذهن کودک هستند. در حقیقت به داشتن ذهنی فعال کمک می کنند.

بازی زمان تحویل

یکی از بازی های جذاب مغزی برای کودکان، استفاده از تکنیک زمان تحویل است. بشقاب های کاغذی را به دانش آموزان بدهید و به آنها بگویید که بشقاب ها را بالای سر خود روی یک دست صاف نگه دارند. سپس آنها در اتاق می دوند و سعی می کنند بشقاب را در دست خود نگه دارند. می توانید با کمک از یکی از بچه ها در انداختن بشقاب بقیه بازی را چالش برانگیز تر کنید. اگر بشقاب شخصی به زمین افتاد تا دور بعدی خارج از بازی است. این نیز یکی از جذاب ترین تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان است.

گره انسانی

این بازی برای تقویت حس همدلی در کودکان نقش اساسی دارد. گروه افراد را از هم جدا کنید و از همه بخواهید دست به دست هم بدهند. این باعث ایجاد گره بین همه اعضای گروه می شود. از دانش آموزان دیگر بخواهید آنها را باز کرده و همه را به یک حلقه برگردانند. این کار منجر به افزایش بهبود حس رفاقت و دوستی و همکاری در کودکان نیز می شود.

برج سازی یکی از تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان

تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان

یکی از راه های جذاب برای تقویت حس انرژی مغزی، برج سازی با ابزار مختلف است. کودکان باید لیوان های پلاستیکی و مربع های کاغذی داشته باشند. هدف این است که تا آنجا که ممکن است یک برج بسازیم، یا می توان مثلث یا حتی هرم ساخت. می توان حتی با لوله های کاغذی یا تکه هایی از روزنامه نیز این کار را با کودکان انجام داد.

روش های مراقبه برای کودکان و تقویت مغز

انرژی ذهن قدرت بسیار زیادی دارد. از این رو می توان از روش های مراقبه برای کودکان نیز استفاده کرد. برخی از تکنیک های ذهن آگاهی قدرت بسیار زیادی در این زمینه دارند. به طور مثال می توان به کالیدوسکوپ اشاره کرد. کالیدوسکوپ روشهای سرگرم کننده ای برای استراحت است. آنها مسحور کننده هستند و مانند گردابی آرام هستند که شما را در آنها می کشد. در عین حال می توان از مراقبه هم برای کاهش اضطراب کودک استفاده نمود. این گزینه نیز یکی از تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان است. در میان این تکنیک های ذهن آگاهی می توانید از کتاب ها یا ورق های رنگ آمیزی هم استفاده کنید. ورق های رنگ آمیزی راه دیگری برای آرامش ذهن است.

خواندن و گوش دادن به یک داستان

Brain energy recovery techniques for children

یکی از برنده های میان تکنیک ها، خواندن و گوش دادن داستان است. تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که نتایج مثبتی را نشان می دهد. بازخورد این بود که روند رویاپردازی کمی به بچه ها کمک می کند تا دوباره شارژ شوند. اما ناگفته نماند که داستان باید جذاب باشد. این روش یکی از مهم ترین تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان به شمار می رود.

تنفس عمیق

یک روش حماسی برای کمک به کاهش سرعت کودک است. این یک راه سریع برای از بین بردن اضطراب است تا احساس آمادگی بیشتری برای کار بعدی پیش رو داشته باشند. این راه را به کودک توصیه کنید: دستان خود را روی شکم بگذارید، از طریق بینی نفس بکشید و شکم خود را مانند بادکنک احساس کنید. آن را اینجا نگه دارید، سپس به آرامی از طریق دهان بیرون دهید در حالی که احساس می کنید معده شما کوچک شده است. این کار را 10 بار تکرار کنید. از شمارش های زیر استفاده کنید: 4 ثانیه نفس بکشید، 4 ثانیه نگه دارید و 4 ثانیه نفس خود را بیرون دهید. این روش علاوه بر این که یکی از تکنیک های بهبود انرژی مغز برای کودکان است، به ذهن آگاهی بزرگسالان و کسب آرامش آن ها نیز کمک می کند.

 

منابع
ifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا