روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه

داشتن آرامش روحی روانی امروز از مهم ترین دغدغه های مردم تمام جهان است. پزشکان شیوه های نوینی را برای ایجاد آرامش ارائه داده اند. هر کدام از شما ممکن است در بسیاری از جا ها روش های مختلفی را برای ایجاد آرامش دیده باشید. مهم ترین نکته این است که شما سعی کنید در مواقع بحرانی چه در خانه و چه در محل کار خود آرامش داشته باشید. روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه موضوع امروز ما است.

اگر شما در خانه و خانواده خود مشکل دارید، لازم است تا برای ایجاد آرامش از تکنیک های مختلفی استفاده کنید.برای استفاده از این تکنیک ها می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

آرامش

همه ما هر از گاهی نگران و ناراحت می شویم. این یک بخش عادی از زندگی است. درست است؟ اما چه اتفاقی می افتد که در آن واحد اضطراب یا عصبانیت بر شما غلبه کند و شما نتوانید آرام شوید؟ گفتن این که در لحظه بتوانید خود را آرام کنید، اغلب آسانتر از انجام کار است. به همین دلیل است که داشتن اضطراب یا عصبانیت با داشتن چند استراتژی آشنا به شما کمک می کند. در ادامه این مقاله چند نکته مفید و کاربردی آورده شده است که می توانید دفعه دیگر که نیاز به آرامش دارید، امتحان کنید.

روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه – نفس بکشید.

اسکات دهورتی، LCSW-C ، از بهداشت رفتاری دلفی می گوید: “تنفس یک باره، موثر ترین روش برای کاهش سریع عصبانیت و اضطراب است.” وقتی مضطرب یا عصبانی هستید، تمایل به نفس کشیدن سریع و کم عمق دارید. دهورتی می گوید این یک پیام به مغز شما می فرستد و باعث ایجاد یک حلقه بازخورد مثبت می شود که پاسخ جنگ یا رهایی را تقویت می کند. به همین دلیل است که گرفتن نفس های آرام و عمیق طولانی مدت این حلقه را مختل می کند و به شما کمک می کند تا آرام شوید. تکنیک های تنفسی مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا آرام شوید.

یک تنفس سه بخشی است. تنفس سه قسمتی شما را مجبور می کند یک نفس عمیق بکشید و سپس در حین توجه به بدن خود آن را کاملاً بیرون دهید. هنگامی که با تنفس عمیق راحت شدید ، می توانید نسبت استنشاق و بازدم را به 1: 2 تغییر دهید (بازدم را آهسته می کنید تا دو برابر بیشتر از استنشاق باشد). این تکنیک ها را در حالی که آرام هستید تمرین کنید تا بدانید هنگام اضطراب چگونه آن ها را انجام دهید.

 اعتراف کنید که مضطرب یا عصبانی هستید.

به خودتان اجازه دهید بگویید مضطرب یا عصبانی هستید. وقتی احساس خود را برچسب گذاری می کنید و به خود اجازه می دهید آن را ابراز کنید، ممکن است اضطراب و عصبانیتی که تجربه می کنید کاهش یابد.

افکار خود را به چالش بکشید.

بخشی از اضطراب و عصبانیت داشتن افکار غیر منطقی است که لزوما منطقی نیست. روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه رفع این مشکل است. این افکار اغلب “سناریوی بدتر” هستند. ممکن است خود را در چرخه “چه می شود اگر” گرفتار کنید، که می تواند باعث خراب کاری در بسیاری از بخش ای زندگی شما شود. وقتی یکی از این افکار را تجربه کردید ، متوقف شوید و سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • این اتفاق می افتد؟
  • آیا این یک فکر منطقی است؟
  • قبلاً این اتفاق برای من افتاده است؟
  • بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست؟ آیا من می توانم آن را اداره کنم ؟

بعد از این که سوالات را مرور کردید، وقت آن است که دوباره فکر خود را تنظیم کنید. به جای این که “من نمی توانم از آن پل عبور کنم. اگر زمین لرزه ای رخ دهد و به آب بیفتد چه می شود؟ ” به خود بگویید: “افرادی هستند که هر روز از روی آن پل می گذرند، و هرگز در آب نیفتاده است.”

 اضطراب یا عصبانیت را برطرف کنید.

دهورتی توصیه می کند که با ورزش انرژی عاطفی را از بین ببرید. “به پیاده روی بروید یا بدوید. [درگیر شدن] در برخی از فعالیت های بدنی باعث آزاد شدن سروتونین برای کمک به شما در کسب آرامش و احساس بهتر می شوذ ” با این حال، شما باید از فعالیت بدنی که شامل عصبانیت است مانند مشت زدن به دیوار ها یا جیغ زدن اجتناب کنید. دهورتي توضيح مي دهد: “اين امر باعث افزايش احساس خشم شده است ، زيرا اين احساسات را تقويت مي كند و در نتيجه عصبانيت احساس خوبي مي كنيد.”

روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه – خود را آرام جلوه دهید.

این نکته به کمک شما نیاز دارد تا تکنیک های تنفسی را که آموخته اید، تمرین کنید. پس از چند بار نفس کشیدن عمیق، چشمان خود را ببندید و خود را آرام توصیف کنید. بدن خود را آرام ببینید و خود را تصور کنید که با حفظ آرامش و تمرکز در یک وضعیت استرس زا یا اضطراب آور کار می کنید. با ایجاد یک تصویر ذهنی از چیزی که به نظر می رسد برای حفظ آرامش است، می توانید در صورت اضطراب به آن تصویر مراجعه کنید.

 خوب فکر کنید.

تفکر خوبی داشته باشید تا در شرایط بحرانی از آن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که یکی از موارد مفید است. دهورتی می گوید، “آیا این هفته و این بار برای من مهم خواهد بود؟” یا “این گزینه چقدر مهم است؟” یا “آیا من می خواهم به این شخص / موقعیت اجازه دهم که آرامش من را بدزد؟” این مورد اجازه می دهد تا تفکر تمرکز را تغییر دهید و شما می توانید وضعیت را “آزمایش درستی ” کنید. “وقتی مضطرب یا عصبانی هستیم، بیش از حد بر علت متمرکز می شویم و افکار منطقی ذهن ما را ترک می کنند. این مانتراها به ما فرصتی می دهند تا اجازه دهیم تفکر منطقی برگردد و نتیجه بهتری داشته باشد. “

به موسیقی گوش دهید.

دفعه بعدی که احساس کردید سطح اضطراب شما شدید است، هدفون را بردارید و با موسیقی مورد علاقه خود هماهنگ شوید. گوش دادن به موسیقی می تواند تأثیر بسیار آرام بخشی بر روی بدن و ذهن شما بگذارد.

 روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه

از بین بردن شلوغی و آرامش می تواند با احساس آرامش بخش تری از خانه شما را ساکن کند.

اگر خانه راحتی داشته باشید و از آن لذت ببرید، آرامش در خانه راحت تر است. متأسفانه بسیاری از ما در خانه های خود احساس استرس بیشتری می کنیم زیرا به شکلی آرامش بخش تزئین نشده اند. عناصری که بر میزان استرس تأثیر می گذارند  به عنوان مثال نامرتب ، بو ، صدا و رنگ – می توانند تغییر کنند، و احتمالاً راحت تر از آن چه فکر می کنید محیط را آرامش بخش تر کنند.

برای ایجاد یک خانه آرامش بخش و روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه زمان خوبی برای پاک کردن و از بین بردن عناصر ایجاد کننده استرس و اضافه کردن عناصر ایجاد کننده آرامش است. قرار گرفتن در محیطی که بیش از حد بهم ریخته باشد می تواند احساس خستگی و غرق شدن در هرج و مرج را ایجاد کند.

اگر خانه شما به هم ریخته است، ممکن است به تمام کارهایی که برای تمیز کردن و سازماندهی آشفتگی باید انجام دهید فکر کنید. اگر این خانه شخص دیگری باشد، ممکن است احساس راحتی کنید زیرا زندگی بسیاری از دیدگاه های طرف مقابل را در معرض نمایش قرار می دهید. کمی شلوغی معمول است، اما اگر به اندازه کافی بی نظمی داشته باشید که احساس ناراحتی کنید ( هر کس سطح راحتی خود را در این زمینه دارد) خوب است که بخشی از وقت خود را صرف کنید و تلاش خود را صرف رفع شلوغی و سازماندهی کنید.

نکات آروماتراپی برای یک خانه آرامش بخش

رایحه های موجود در یک محیط می توانند گزینه های حواس پرت کننده را کاملا دفع کنند. همه ما در مکانی بوده ایم که فقط بوی بد می دهد و اغلب احساس ناراحتی را ایجاد می کند که ملموس است. به همین ترتیب، رایحه های دل پذیر به معنای واقعی کلمه می توانند استرس شما را کاهش دهند. اگر تا به حال فکر کرده اید که آیا ادعاهای رایحه درمانی اساساً پایه و اساس دارند، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد برخی رایحه ها می توانند باعث آرامش، نشاط و تأثیر بر روحیه و میزان استرس ما شوند. شرایط خانه شما در این رابطه چگونه است؟

خبر خوب این است که ایجاد آرامش در خانه با چند شمع رایحه درمانی، روغن یا ابزار دیگر آسان است و تأثیر آن فوری است. چند رایحه مورد علاقه خود را پیدا کنید و آن ها را به یک وسیله ثابت در خانه خود تبدیل کنید. اگر بوی نامطبوعی وجود دارد، سعی کنید در صورت امکان آن ها را کاملاً تمیز کنید. حداقل یک شمع معطر در هر اتاق قرار دهید تا روحیه به راحتی تغییر کند. شما می توانید در هر اتاق از رایحه ای متفاوت یا در خانه خود از رایحه ای متفاوت استفاده کنید.

موسیقی یکی از روش های آسان برای ایجاد آرامش در خانه

موسیقی می تواند انرژی بخشیده یا تسکین دهد و احساس محیط شما را تغییر دهد. آن چه می شنوید بر احساس شما تأثیر می گذارد. آلودگی صوتی می تواند استرس واقعی، همراه با اثرات منفی قابل اندازه گیری ایجاد کند. به همین ترتیب، صداهای تسکین دهنده می توانند احساس آرامش بیشتری در درون شما ایجاد کنند. در حقیقت، موسیقی به صورت درمانی برای تسکین درد، کاهش استرس و ایجاد مزایای مثبت دیگر استفاده شده است، موفقیت آمیز است. روش های روزمره ای وجود دارد که می توانید با استفاده از صدا و موسیقی محیط خود را تقویت کنید، حال و هوایی را ایجاد کنید که دوست دارید در آن احساس کنید و باعث ایجاد روحیه در اطرافیان شود.

 

 

 

منابع
healthline.comwww.verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا