تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی چه کمکی می کنند؟

افسردگی می تواند یک بیماری ناتوان کننده باشد. مانع انجام کارهایی در زندگی می شود که برای شما مهم است. احساس خستگی می کنید و علاقه خود را نسبت به مواردی که روزگاری برایتان مهم بود از دست می دهید. به نظر می رسد افکار منفی در ذهن شما پایان ناپذیر هستند. امید وجود دارد، حتی اگر اینطور به نظر نرسد. ذهن آگاهی به موارد مختلف بهداشت روانی از جمله افسردگی کمک می کند. هنگام مهارت های مقابله ای نیازی نیست که از افکار افسردگی رنج ببرید.  تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی و تمرینات ذهن آگاهی به شما کمک می کند افسردگی خود را کنترل کرده و نحوه ایجاد مهارت های مقابله ای را تعیین کنید. شما نمی توانید روحیه خود را تغییر دهید، اما می توانید آگاهی خود را برای کنار آمدن با علائم افسردگی افزایش دهید.

تکنیک های ساده ذهن آگاهی وجود دارد که به افراد مبتلا به افسردگی کمک می کند. شما می توانید مواردی را انتخاب کنید که برای شما بهتر باشد. مراقبه و ذهن آگاهی ابزاری عالی برای سلامت روان شما هستند. آنها به شما امکان می دهند درون خود را متمرکز کنید و خود را پرورش دهید. تمرین ذهن آگاهی بر ایجاد آگاهی از بدن و ذهن شما متمرکز است. هنگام تمرین این تکنیک ها بهتر می توانید افکار افسردگی را تحمل کنید. به این تمرینات ذهن آگاهی نگاهی بیندازید تا بتوانید از افسردگی به خودتان رهایی دهید. برای این که بتوانید از این مسیر پیش بروید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

مراقبه های خود شفقت برای افسردگی

تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی چه کمکی می کنند؟

ذهن آگاهی و مراقبه می تواند به افسردگی کمک کند و این شامل استفاده از ابزاری به نام خود شفقت است. احساس افسردگی دشوار و دردناک است. می توانید هنگام یادگیری تمرینات ذهن آگاهی، این احساسات را تأیید کنید.

ورزش ذهن آگاهی ترحم آمیز، می توانید امتحان کنید. لحظه ای به آینه نگاه کنید. با صدای بلند یا در ذهن خود بگویید، “حتی اگر افسرده باشم، خودم را همانطور که هستم دوست دارم و می پذیرم.” ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا خود را بپذیرید، که نوعی دلسوزی برای خود است. به خود بگویید که می فهمید اکنون برای شما سخت است. می توانید آن را با صدای بلند یا در ذهن خود بگویید. اما، سعی کنید به چشمان خود نگاه کنید. در این لحظه خود را در آغوش بگیرید. زندگی با افسردگی خسته کننده است، و پذیرفتن این اشکالی ندارد. با تمرین خود شفقت برای خود متاسف نیستید.

این یک تمرین مدیتیشن است که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و سلامت روان خود را بهبود ببخشید. پس از انجام مراقبه خود شفقت، اعلام حضور کنید و احساس خود را ببینید. امیدوارم بعد از تمرین ذهن آگاهی، کمی احساس بهتری داشته باشید.

تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی

تمرین ذهن آگاهی از این طریق علائم افسردگی شما را بهبود می بخشد. شما می توانید دلسوزی برای خود را در هر کجا تمرین کنید. تصور کنید در خیابان قدم می زنید، و افکار افسردگی به ذهن شما خطور می کند. شما فکر می کنید مواردی مانند “هیچ چیز مهم نیست” یا “هیچ کس به من اهمیت نمی دهد.” زمان بسیار خوبی است که می توانید با تمرینات ذهن آگاهی به آن افکار پاسخ دهید. بدانید که در حال حاضر همه چیز چالش برانگیز است و این را به خود بگویید. شما می توانید درونی با یک فکر متقابل به آن افکار منفی پاسخ دهید. “من الان رنج می برم، و این سخت است.” وقتی خود شفقت را تمرین می کنید، ذهن آگاهی را نیز پرورش می دهید.

همانطور که روز خود را سپری می کنید و متوجه افکار افسردگی در ذهن خود می شوید، سعی کنید ذهن آگاهی را در خود ادغام کنید. با خود فکر کنید، “من تصدیق می کنم که این افکار چقدر سخت هستند.” و سپس با وظیفه فعلی خود ادامه دهید. خود شفقت یک مهارت اساسی و نوعی ذهن آگاهی ساده است که می توانید در زندگی روزمره خود ادغام کنید.

قضاوت درباره افکار افسردگی خود را متوقف کنید.

تمرین ذهن آگاهی راهی عالی برای ادغام تفکر غیر قضاوتی در زندگی شماست. ما افکار زیادی در ذهن داریم. تمرین مبتنی بر ذهن آگاهی به ما می گوید که افکار نه خوب هستند و نه بد. آنها به سادگی هستند. لازم نیست خودتان را بخاطر داشتن افکار افسردگی قضاوت کنید. شما افسردگی را انتخاب نکردید این چیزی است که برای شما اتفاق افتاده است اما می توانید نحوه کنار آمدن با آن را انتخاب کنید. تمرینات ذهن آگاهی وجود دارد که به شما کمک می کند. اگر متوجه جریان فکری افسردگی شدید، می توانید آرام بنشینید و از افسردگی نفس بکشید. افسردگی می تواند دردناک باشد، اما شما این فکر را انتخاب نکردید. فکر را مشاهده کنید، کلمات آن را شناور کنید و انگار ابرهایی در آسمان هستند. شما از آن جدا هستید.

در طول روز، شما انواع فکرها را خواهید داشت. بعضی از آنها ناخوشایند خواهد بود و یا باعث می شود احساس ضعف کنید. شما مجبور نیستید که این افکار شما را راکد کنند. سعی کنید هنگام داشتن این ایده های تکراری از تمرینات ذهن آگاهی استفاده کنید. نگران نباشید، آنها بدون قضاوت در آنجا باشند. زیرا وقتی قضاوت در مورد افکار خود را شروع می کنید، این یک سطح درد اضافی است. به یاد داشته باشید که در هنگام احساس افسردگی، تفکر غیر قضاوتی می تواند از شما حمایت کند.

تغییر مسیر فکر

تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی چه کمکی می کنند؟

لحظاتی وجود دارد که افکار افسرده شما چنان طاقت فرسا است که احساس می کنید با آنها مشکل دارید. تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی وجود دارد که می توانید آنها را پیاده سازی کنید تا بتوانید این ایده ها را هدایت کنید. هنگامی که شروع به داشتن افکار افسرده ای تکراری می کنید، مانند احساس بی ارزشی یا ناامیدی، این چیزی است که می توانید انجام دهید: تغییر مسیر فکر. این یکی از تمرینات ذهن آگاهی است که افکار منفی را رو در رو هدف قرار می دهد. بگذارید بگوییم که شما با یک دوست برای قهوه نشسته اید. شما شروع به داشتن افکار مانند “من دوست بدی هستم” یا “دوستم از من متنفر است”می کنید.

در اینجا یکی از تمرینات ساده ذهن آگاهی است که می توانید امتحان کنید. فکر را هدایت کنید و به آنچه پیش رو دارید متمرکز شوید. در این لحظه می توانید ذهن آگاهی را تمرین کنید. به قهوه و نوشیدنی دوست خود نگاهی بیندازید. به جنبه های مختلف نوشیدنی ها توجه کنید. رنگ نوشیدنی ها و ظاهر لیوان ها یا فنجان ها نگاه کنید. به دوست خود نگاه کنید و آنچه را می پوشید مشاهده کنید. شما خودتان را به زمان حال باز می گردانید. این یک تمرین مبتنی بر ذهن آگاهی است که به افکار افسردگی کمک می کند. افسردگی شما را از لحظه فعلی خارج می کند. شما احتمالاً نگران گذشته هستید، پشیمان می شوید یا نگران نتیجه آینده هستید.

تغییر مسیر فکر و ذهن آگاهی

 ذهن آگاهی می تواند شما را از آن افسردگی خارج کند. تأثیرات ذهن آگاهی بر افسردگی بسیار زیاد است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا افکار منفی را از نو تغییر ساختار دهید و دوباره تنظیم کنید. ذهن آگاهی به شما کمک می کند از حالت افسردگی خارج شوید، حتی اگر یک لحظه باشد. این باعث می شود مغز شما از هجوم ایده های منفی در ذهن شما فاصله بگیرد. وقتی ذهن آگاهی را تمرین می کنید، اجازه نمی دهید افسردگی زندگی شما را تسخیر کند و این با هدایت افکار منفی شما شروع می شود. ذهن افسرده درگیر آنچه که اشتباه می شود نشخوار می کند.

هنگامی که ذهن آگاهی را تمرین می کنید، می توانید خود را از آن حالت افسردگی خارج کرده و از تمرینات ساده برای هدایت افکار خود استفاده کنید. این به آگاهی حسی بدن می رسد. هر کجا که هستید، وقتی شروع به فکر کردن در یک فکر افسردگی می کنید، خود را به لحظه فعلی برگردانید. توجه داشته باشید که اکنون بدن شما در آن لحظه چه حسی دارد. شما در حال تمرین زندگی آگاهانه هستید. خواه در خیابان قدم بزنید یا در محل کار، یکی از تمرینات ذهن آگاهی را امتحان کنید. پاهای خود را روی زمین احساس کنید و احساساتی را در بدن خود تجربه کنید و به جای آنکه به افکار افسرده کننده خود بچسبید، به زمان حال برگردید. اگر فرصتی به آنها بدهید تمرینات ذهن آگاهی به شما کمک می کند از سوراخ افسردگی خارج شوید.

زندگی آگاهانه و تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی 

تکنیک های ذهن آگاهی در افسردگی چه کمکی می کنند؟

بخشی از زندگی آگاهانه، درگیر تمرین های ذهن آگاهی در زندگی روزمره است. لازم نیست که اینها تکنیکهای مفصل و طولانی باشند. تمرینات ساده ذهن آگاهی می تواند تفاوت زیادی در سلامت روان شما ایجاد کند. یکی از آن تمرینات ذهن آگاهی، پیاده روی آگاهانه است. افسردگی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا بیرون آمدن از ذهن دشوار است. اما هنگامی که تمرین های ذهن آگاهی را تمرین می کنید، به شما کمک می کند تا از افکار خود دور شوید. این یک جدایی بسیار مهم از وزن افسردگی است. بخشی از کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی، کاهش برخی از اضطراب افکار اطراف است. یکی از راه های انجام این کار تمرین تمرینات ذهن آگاهی است که شامل بیرون رفتن و پیاده روی می شود.

وقت آن است که از فانک خود خارج شده و به لحظه فعلی بروید. هر کجا که هستید قدم بزنید، خواه در یک منطقه شلوغ شهری باشید یا در جاده ای روستایی قدم بزنید. این دو مکان (در میان بسیاری) است که می توانید تمرینات ذهن آگاهی را تمرین کنید. مکانی برای پیاده روی و مشاهده محیط اطراف خود پیدا کنید. افکار افسردگی از ذهن شما می گذرد، اما شما همیشه می توانید خود را به لحظه برگردانید. سعی نکنید فکر خود را متوقف کنید، زیرا این کار امکان پذیر نیست. روی قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر تمرکز کنید. از داخل و خارج نفس بکشید و به حرکت خود ادامه دهید. به خانه های اطراف خود نگاه کنید، یا به رنگ گیاهانی که می بینید توجه کنید. در تمام مدت، به نفس کشیدن و بیرون آمدن ادامه دهید و راه بروید.

تجربیات شما در زندگی آگاهانه

 هنگامی که تمرین های ذهن آگاهی را تمرین می کنید، این تمرینات می توانند تجربیات تمام بدن باشند. پیاده روی آگاهانه یک تمرین آگاهی بخشی حسی عالی است و یک تمرکز حواس برای افسردگی است. شما از خانه خود بیرون هستید و از محیط کلاستروفوبیک ذهن خود دور هستید. پیاده روی آگاهانه نیز نوعی ورزش بدنی است. هنگامی که افسرده هستید، به آن اندورفین هایی نیاز دارید که هنگام ورزش بیرون می آیند. پیاده روی راهی عالی برای بدست آوردن آنهاست. همچنین هنگام پیاده روی در حال تولید سروتونین هستید. اینها چیزهای خوبی برای ذهن و بدن شما هستند.

افسردگی حرکت را دشوار می کند. لازم نیست افکار خود را کنترل کنید. افسردگی وجود خواهد داشت، اما هنگامی که ذهن آگاهی را تمرین می کنید، تلاش برای کنترل افکار شما را از بین می برد. به خود یادآوری کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ذهن آگاهانه قدم بزنید و حالتان بهتر خواهد شد.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا