چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟

چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟ اینکه یک نفر شما را دوست داشته باشد یا نه کاملا در کنترل شما نیست. اما شما می توانید تاثیر مثبتی روی تصمیم گیری او داشته باشید. شما می توانید با کمی لبخند زدن و شوخ طبیعی زمانی که کنار آن فرد هستید شانس اینکه دوستتان داشته باشد را بالا ببرید؛ چه یک دوست جدید یا یک رابطه ی دوستی رومانتیک. همچنین باید در مورد علایق او اطلاعات به دست آورده و او را مشتاق به صحبت کردن با خودتان کنید. اهمیتی ندارد شخصیت شما چطور است مهم این است که شخصیت واقعی خود را نشان دهید. اگر او نمی تواند با این شخصیت شما را دوست داشته باشد این رابطه اصلا ارزش تلاش کردن را ندارد.

خودتان را جذاب و دست یافتنی کنید.

چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید | مرکز مشاوره همکده
چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟ – به تمرین داشتن بهداشت شخصی بیشتر بپردازید.

قبل از دیدن یک نفر به ظاهر خود رسیدگی کنید: دوش بگیرید، موهایتان را شانه بزنید، دندان ها را مسواک زده و نخ بکشید، خوشبو کننده ی بدن استفاده کنید، و لباس های تمیز و مرتب بپوشید. می توانید آدامس نعنایی خورده و از یک عطر با رایحه ی ملایم نیز استفاده کنید.

وقتی شما در بهترین حالت باشید احساس عالی بودن خواهید کرد. در نتیجه در نگاه دیگران دوست داشتنی تر بوده و اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت.

وقتی او را دیدید لبخند بزنید.

یک لبخند واقعی علاقه و هیجان شما نسبت به آن فرد را نشان می دهد، همچنین دندان های تمیز و سفیدتان را نمایش خواهد داد. همچنین لبخند زدن در زمان دیدن فردی جدید باعث می شود شما نیز جذاب تر و دوست داشتنی تر دیده شوید.

حالت بدنی خوب داشته و از زبان بدن مناسب استفاده کنید.

اینکه شما چطور بدن خود را نگه می دارید می تواند اعتماد به نفس شما را نشان داده و دیگران را نسبت به شما مشتاق کند. صاف بایستید، شانه هایتان را کمی به عقب بدهید و چانه تان را بالا بگیرید. دست ها و پاها نباید روی هم قرار داشته باشند، ارتباط چشمی برقرار کنید و صورتتان را به سمت آن فرد برگردانید.

  • می توانید با گذاشتن دست ها روی ران پا یا تا کردن دست ها به پشت سر ئ شل دادن یک مثلث با آن به بدن خود حالتی دهید که قوی تر و با اعتماد به نفس بهتر به نظر برسید.
  • هر حالتی که برای بدن خود انتخاب می کنید باید با آن راحت باشید نه اینکه به نوعی خود را به آن مجبور کنید. زبان بدن شما زمانی که راحت نیستید مصنوعی به نظر رسیده و باعث می شود دیگران فکر کنند سعی می کنید خودتان را نشان دهید. وقتی تنها هستید به تمرین داشتن زبان بدنی راحت و با اعتماد به نفس بپردازید.
نام او یا چیزی در موردش را به یاد داشته باشید.

چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟ به یاد داشتن نام یک فرد و استفاده از آن باعث می شود حس کند برای شما خاص است، پس مرتبا در مکالمات خود از آن استفاده نمایید. همچنین می توانید با دنبال کردن مطالب کوچکی که در مورد او در ذهنتان دارید علاقه خود را نشان دهید ( و در نهایت او نیز به شما علاقه مند خواهد شد)

  • برای مثال اگر اخرین بار که یکدیگر را دیده بودید در مورد امتحان پیش روی او صحبت داشته اید شاید بتوانید بگویید ” خوب امتحان ریاضی ات چطور پیش رفت؟”
با تمایل به پرسیدن سوالت زیاد برای کسب اطلاع از علایق او مقابله کنید.

اگر شروع به صحبت در مورد یکی از موضوعات مورد علاقه اش کنید که قبلا به شما در آن مورد حرفی نزده بود شاید صحبت شما خوب پیش نرود. او شاید پیش خودش به این نتیجه برسد که شما علاقه ی ناسالمی به او دارید.

به محدودیت ها و فضای شخصی دیگران احترام بگذارید.

شما می خواهید با اجتناب از هر حرکت بد یا ایجاد ناراحتی کاری کنید که شاس دوست داشته شدنتان توسط فرد دیگری را افزایش دهید. وقتی صحبت می کنید حداقل به اندازه ی یک طول دست بین خودتان فاصله بگذارید و بگذارید او فضای شخصی خود را داشته باشد. همچنین در کارهای شخصی او دخالت نکرده یا موضوعاتی که روی ان حساس است را مطرح نکنید.

وقتی مطمئن شدید یک نفر به شما علاقه دارد می توانید در طول مکالمات به او نزدیک تر شوید.

در نهایت وقتی آن فرد شما را بهتر شناخت برای صحبت کردن در مورد موضوعات شخصی با شما راحت تر خواهد بود.

احترام گذاشتن به مرزها در مورد رسانه های اجتماعی نیز هست.

بخواهید به زور وارد پروفایل های شخصی او شوید و یا رابطه ی خود را از چیزی که در ارتباط واقعی تان است بیشتر نشان دهید. این فرد مسلما کارهای شما را نادرست و بی دلیل خواهد دانست.

چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟ – علاقه ی خود را نشان دهید.

چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید | مرکز مشاوره همکده
او را تشویق به صحبت در مورد علایق و سرگرمی هایش کنید.

اگر متوجه شدید هردو شما علایقی دارید که در آن باهم مشترک هستید حالا فضای مناسبی برای ادامه دادن مکالمه ایجاد شده است. اگر اینطور نبود می توانید سوالاتی باز بپرسید تا کمی بیشتر در مورد علایق شخصی او یاد بگیرید.

  • برای مثال شاید بپرسید ” چه چیزی باعث شد تو به این کنفرانس بیایی؟” یا ” تو به چه سبک از موسیقی علاقه داری؟”
  • سوالات باز نیاز به پاسخ هایی توضیحی دارند و این باعث ادامه یافتن مکالمه خواهد شد.
با فکر کار کنید.

کاری را بدون سوال کردن برای او انجام دهید. باید مطمئن باشید کار نامناسبی انجام نمی دهید. کاری را انتخاب کنید که یک دوست یا آشنا نیز انجام می دهد، کاری که برای رابطه ی شما مناسب باشد.

  • برای مثال اگر کلاسی را غیبت داشته است از او بپرسید می خواهد جزوه ها را برایش کپی کنید. اگر بیمار است برای او سوپ برغ بپزید.
چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟ یک شنونده ی دقیق باشید.

اغلب افراد از صحبت کردن در مورد خودشان لذت می برند بنابراین بگذارید حرفشان را بزنند. صورتتان را به سمت او چرخانده و بدون ایجاد وقفه به تمام حرف هایش گوش دهید.

  • وقتی مکث کرد حرف هایی که گفت است را خلاصه کرده و به او برگردانید تا مطمئن شود به حرف هایش گوش می دادید. به او نشان دهید دقیق گوش می دهید و این شانس را برای او ایجاد کنید تا هرچیزی که درست متوجه نشده اید را برای شما شفاف توضیح دهد تا بتوانید پیام او را درست دریافت کنید.
  • با تمام بدن خود حضور داشته باشید. ارتباط چشمی برقرار کرده، کمی به سمت او خم شده و مخالفت یا موافقت خود را نشان دهید.
  • به یاد داشته باشید اگر تمام وقت را در مورد خودتان حرف بزنید نمی توانید فرد مقابلتان را بهتر بشناسید و او نیز اصلا فکر نمی کند شما به او علاقه دارید. بگذارید بیشتر صحبت ها از طرف او باشد.
از او تعریف و تمجید کنید.

تعریف ها باعث می شوند فرد احساس خاص بودن داشته باشد و بعلاوه شما را پیش ان ها عزیز می کند. می توانید در مورد ظاهرشان، مهارتی که دارند یا دیدگاهی که در طول مکالمه بیان می کنند تمجید کنید. سعی کنید تمرکزتان تنها روی یک بخش مانند ظاهر فرد نباشد.

  • مثلا بگویید “چه لباس زیبایی . من هم طرفدار هری پاتر هستم” یا ” واقعا ایده ات خیلی جالب بود”
چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید | مرکز مشاوره همکده
او را بخندانید.

انسان ها کسانی که خوشرو هستند را دوست دارند پس می توانید از یک جک ساده کمک بگیرید. خندیدن در کنار هم کمک می کند ارتباط میان شما قوی شود. در نتیجه او به شما به عنوان فرد جذاب تری نگاه خواهد کرد. 

  • می توانید یک خاطره ی خنده دار تعریف کنید یا یک لطیفه ی جالب تا نشان دهید شما انسان شادی هستید. خنداندن دیگران مسلما باعث می شود شما را بیشتر از حدی که حالا دوست دارند دوست داشته باشند.
از آن ها درخواست کمک یا نصیحت کنید.

به طور طبیعی انسان جذب کسنی می شود که می توانندراهنمایی دیگران را پذیرفته و به دنبال یادگیری هستند. بعلاوه اگر کسی شما را نصیحت کرد یا به شکلی به شما کمک کرد به نوعی با شما حس ارتباط دارد زیرا اغلب شما به کسی کمک می کنید که به نوعی به او اهمیت می دهید.

  • شاید بگویید ” به یاد دارم گفته بودی در کامپیوتر تخصص داری. لپ تاپ من مشکلی دارد. می توانید لطفا نگاهی به ان بیندازی؟”
به او کمک کنید.

درست برعکس این منطق که کمک گرفتن از دیگران باعث علاقه مندی بین شما خواهد شد نیز صادق است. در هر کار کوچکی که می توانید به او کمک کنید و او نیز از قبل شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

  • اگر می دانید او کسی است که همیشه زمان امدن به کلاس خودکارش را فراموش می کند یک خودکار برای او آماده داشته باشید. اگر به کسی نیاز دارد که در تعطیلات آخر هفته از حیوان خانگی اش مراقبت کند شما این کار را برای او انجام دهید.
گذراندن زمانی در کنار او را در اولویت بگذارد.

اغلب افراد دوست دارند زمان خود را با کسانی بگذرانند که با رفتارشان نشان می دهند علاقه دارند زمانی را با هم باشند. پس شما نیز به او نشان دهید که از همراهی اش لذت می برید. وقتی می خواهید از هم جدا شوید بگویید که چقدر لذت بردید و برای دیدن دوباره ی او چقدر مشتاقید.

  • و البته وقتی می گویید جایی خواهید امد باید حتما بروید. اگر می گویید روز سه شنبه او را خواهید دید برای قرارگذاشتن با فرد دیگری به او دروغ نگویید.

چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟ خودتان باشید.

چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید | مرکز مشاوره همکده
بگذارید عادات شما مشهود باشند.

شاید فکر کنید ایده ی خوبی است که مقابل این فرد رفتار کاملا متفاوتی داشته باشید. در حقیقت شما عادات خاص خود را دارید و او اگر آن ها را بداند در کنارتان راحت تر خواهد بود. می توانید بدون خجالت کشیدن شعر بخوانید، بگویید هنوز هم به کارتون های دوران کودکی علاقه دارید یا بپذیرید سیب زمینی هایتان را با سس خیلی زیاد می خورید.

گفتن چیزهای خیلی ریزی که شخصیت شما را می سازند باعث نزدیک تر شدنتان به هم خواهد شد. بعلاوه حتی کمی نزدیکی بیشتر می تواند رابطه ی شما را عمیق تر سازد، زیرا این ها چیزهایی است که شاید شما به همه نگفته باشید.

صادقانه صحبت کنید اما با کمی تاکتیک.

اغلب افراد کسانی را دوست دارند که بتوانند با ان ها روراست باشند. دروغ گفتن یا پنهان کردن حقیقت باعث می شود غیرقابل اعتماد به نظر برسید. البته باید در کنار ان داشتن کمی درایت را نیز تمرین کنید

  • برای مثال اگر او پرسید شما هم فیلم مورد علاقه اش را دوست دارید یا نه بگویید ” خوب این فیلم واقعا مورد علاقه ی من نیست اما من شخصیت بازیگر اصلی ان را دوست داشتم. من متوجهم تو چرا از این فیلم خوشت می آید، شخصیت او واقعا خنده دار است.” نباید مستقیم بگویید ” نه من از این فیلم متنفرم.”
چگونه یک نفر را به خودتان علاقه مند کنید؟ روی ارزش ها و باورهایتان بمانید.

یک چیز که ما را فردی متمایز می سازد قوانین و اعتقاداتی است که برای خودتان دارید. این ها هسته ی اصلی شخصیت شما هستند، بنابراین باید با خودتان صداق باشید، حتی اگر ممکن است در این شریط او دوستتان نداشته باشد.

ماندن روی باورها نیاز به شجاعت دارد. ساده نیست کسی باشید که روی عقاید خود مانده و از همراهی در شوخی های خطرناک و مضر اجتناب می کند. صادق بودن با خودتان شاید باعث شود در بین برخی افراد زیاد محبوب نباشید اما می تواند کسانی که ارزش های مشترکی با شما دارند را جذبتان کند.

منابع
wikihow.comwikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا