نکات مهم در مورد استرس برای افراد پرمشغله

استرس برای افراد پر مشغله یک فرایند کاملا طبیعی است. اما این که شخصی نتواند کنترلی بر این نوع استرس داشته باشد خطرناک است. در واقع همه ما باید بتوانیم استرس های بی مورد و بیش از حد را کنترل کنیم. خیلی از افراد هستند که بیشتر زمان خود را مشغول به کار های متفاوتی هستند. حال فرض کنید هر کسی که کارهای دشواری انجام می دهد استرس خود را هم به همراه داشته باشد. طبیعتاً نتیجه خطرناک خواهد بود. برخی از استرس های که ما تجربه می کنیم برای موفقیت بیشتر مفید است. این گونه استرس ها استرس مثبت هستند. در مقاله های قبل گفتیم که چه کارهایی می تواند باعث کاهش استرس شود.

استرس یک بیماری و اختلال شایع در روان شناسی است. بیشتر افراد در سرتاسر دنیا در دوران مختلف زندگی خود دچار استرس می شوند. استرس ممکن است ناشی از اتفاقات مختلف باشد. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس برای افراد پرمشغله و راه درمان آن

نکات مهم در مورد استرس برای افراد پرمشغله

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی این که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است اما این که کدام یک برای چه شخصی به کار برده شود بستگی به مشاور و روان پزشکان دارد. برای کاهش استرس در ازدواج هم راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نکات مهم در مورد استرس برای افراد پرمشغله، صحبت کنیم.

استرس برای افراد پرمشغله در روابط

همیشه این جمله را با خود بگویید “خدا به من آرامش دهد تا چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم بپذیرم. شجاعت برای تغییر چیزهایی که می توانم و دانایی برای دانستن تفاوت. ” این جمله را هر روز به عنوان یک فرد یا یک زوج در رابطه برای خود تکرار کنید.

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی در دنیا است. بیماری های قلبی، افسردگی و فشار خون بالا تنها مواردی از بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس است. سلامت جسمی تنها مصدوم یک سبک زندگی استرس زا نیست. در ازدواج ها، استرس دلیل اصلی تنش بین فردی و روابط ناکارآمد است.

روش های مختلف کاهش استرس در ازدواج

خبرهای خوبی وجود دارد وقتی هر دو طرف از عوامل استرس زا آگاه باشند.  بسیاری از استرس ها در ازدواج قابل اجتناب است. در این جا ٢ کار برای کاهش استرس در ازدواج شما ذکر شده است

همسرتان را همیشه در اولویت قرار دهید.

این یک اصل عظیم و کلیدی برای کاهش استرس در رابطه است. در حالت ایده آل، زن و شوهر یکدیگر را در اولویت قرار می دهند. اما شما فقط بر رفتار خود کنترل دارید.

با هم سرگرم شوید.

فیلم، پیاده روی، پیک نیک، بازی، سفر … نه  تنها سرگرم کننده بلکه شادی را نیز به ارمغان می آورد. خندیدن با هم یک داروی عالی در رابطه است.

کاهش استرس برای افراد پرمشغله

در حدود اول سال، اکثر ما شروع به معطوف کردن روش هایی می کنیم که بتوانیم زندگی خود را بهبود بخشیم. در حالی که تصمیمات اغلب بر ایجاد عادات جدیدی است که ما را به شکل فیزیکی بهتری می‌رسانند. تغذیه سالم و ورزش به طور کلی در صدر فهرست اهداف اکثر مردم برای سال جدید قرار دارد – کاهش استرس و رسیدن به شکل ذهنی و عاطفی بهتر می‌تواند پاداش‌های بزرگی را به همراه داشته باشد.

استرس برای افراد پرمشغله در سال های گذشته

به نظر می رسد در سال های اخیر مشغولیت برای بسیاری از مردم به یک قانون تبدیل شده است تا استثنا. اگر احساس مشغله و استرس می کنید و زمان زیادی برای کاهش استرس در برنامه خود ندارید، ممکن است در نهایت احساس خستگی و بی حالی کنید یا تحت فشار قرار بگیرید و گرفتار استرس مزمن شوید. واضح است که کاهش استرس مهم است و این امر به ویژه برای افراد پرمشغله صادق است. با این حال، آن هایی از ما که بیشترین مشغله‌ها را دارند ممکن است کمتر احساس کنند که آرامش بیشتری می توانند داشته باشند. ما ممکن است نگران زمان لازم برای یادگیری یک عادت جدید باشیم. سرمایه گذاری در بدست آوردن انرژی قابل توجهی برای یک کار جدید در بسیاری از عادات دخیل است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با توجه به اهمیت عادات مدیریت استرس برای افراد پرمشغله، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای خود و سطح استرس خود انجام دهید این است که چند عادت ساده و سریع برای تمرین پیدا کنید. و آن ها را به بخشی منظم از زندگی خود تبدیل کنید.

موارد زیر راه‌هایی برای دریافت انرژی بیشتر، کاهش استرس و یافتن زمان اضافی در روز هستند که برای افراد پرمشغله در همه جا ضروری است.

برخی از داروهای تسکین دهنده سریع استرس را پیدا کنید

اگر در طول روز تحت فشار استرس شدید قرار می گیرید، یک برنامه شلوغ ممکن است شما را از انجام کارهایی که بیشتر به شما آرامش می دهد. با این حال، راه‌های سریعی وجود دارد که می‌توانید بدون اینکه ساعت‌ها وقت بگذارید، احساس بهتری داشته باشید. استراتژی های کاهش استرس مانند تمرینات تنفسی می تواند به شما کمک کند تا واکنش استرس بدن خود را خاموش کنید تا استرس مزمن را متوقف کنید و بتوانید به زندگی پرمشغله خود بازگردید.

مصرف کافئین خود را محدود کنید

اگر از کسانی هستید که وقتی به کمی انرژی اضافی نیاز دارید یک فنجان قهوه یا قوطی کولا میل کنید، ممکن است در دراز مدت خود را خسته تر کنید. این تا حدی به این دلیل است که کافئین می تواند شما را از تجربه خواب آرام در شب باز دارد و چرخه ای از محرومیت مزمن از خواب ایجاد کند. با درک اثرات احتمالی کافئین، می توانید مزایای محدود کردن مصرف خود برای فرآیند کاهش استرس برای افراد پرمشغله و یافتن راه هایی برای دریافت انرژی بیشتر با کافئین کمتر را بهتر ببینید.

در طول روز  بیشتر بخوابید

وقتی برنامه شما شلوغ است، معمولاً خواب اولین چیزی است که باید به طور عمدی یا پیش فرض کاهش یابد. این مایه تاسف است زیرا می‌تواند باعث بی‌حالی شما شود و منجر به اشتباهاتی شود که تصحیح آن‌ها زمان بیشتری از روز شما را می‌گیرد.

ورزش سریع را در برنامه خود بگنجانید

اگر احساس بی‌حالی می‌کنید، کمی ورزش در واقع شما را پرانرژی تر می‌کند، نه کمتر. در حالی که افراد پرمشغله برای قرار دادن ورزش در برنامه مشکل دارند، ترفندهایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند بدون صرف ساعت‌ها ورزش مورد نیاز خود را انجام دهید. در باشگاه،  تقسیم ورزش به تکه های کوچکتر و فاصله گذاری آن ها در طول روز، می تواند مفید باشد.

یک نگرش ذهنی “من هر کاری را می توانم انجام دهم” را ایجاد کنید

بیشتر تجربه شما از استرس به نگرش شما و آن چه در مورد موقعیت خود به خود می گویید بستگی دارد. به عنوان مثال، یادگیری این که چگونه استرس را به عنوان یک “چالش” به جای تهدید در نظر بگیرید، می تواند به شما احساس انرژی بیشتری بدهد.

کاهش سریع استرس را در سبک زندگی خود بسازید

اگر برای یک روش جدید فرآیند مدیریت استرس برای افراد پرمشغله وقت ندارید، این مسکن‌های استرس حداکثر تأثیر را برای حداقل زمان صرف می‌کنند. برای مثال، مواردی مانند مصرف ویتامین‌ها و پخش موسیقی در پس‌زمینه، حتی در شلوغ‌ترین سبک زندگی هم به خوبی تناسب دارند، اما مزایای قابل توجهی را برای کاهش استرس ارائه می‌کنند.

برای کاهش فرآیند استرس برای افراد پرمشغله استفاده از کلمه نه را یاد بگیرید

افراد دلایل مختلفی برای مشغول بودن دارند. اما بسیاری از افراد بدون توجه به شرایطشان، خود را مشغول می‌بینند. زیرا در استفاده از کلمه  نه به خواسته‌های افراد در زمان خود مشکل دارند. کارهایی وجود دارد که می توانید برای شروع بله گفتن به برنامه آزادتر و استفاده از کلمه نه به خواسته های دیگران در زمان خود انجام دهید. این که به دیگران بگویید که وقت ندارید و یک جواب قاطع نه هیچ ایرادی ندارد. یادگیری نه گفتن به شما این امکان را می دهد که به چیزهای دیگر بله بگویید.

بیشتر بخوابید

نکات مهم در مورد استرس برای افراد پرمشغله

کم خوابی می تواند هم علت و هم یک معلول استرس باشد. در حالی که استرس می‌تواند افراد را در شب بیدار نگه دارد، خوابیدن مداوم با ساعات کم می‌تواند خطر ابتلا به انواع مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی را افزایش دهد. همچنین می تواند منجر به کاهش بهره وری شما شود. امسال، می توانید با تلاش برای کیفیت بهتر و کمی خواب شبانه، مزایای قابل توجهی به دست آورید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

طبق گفته بنیاد ملی خواب، بزرگسالان سالم به حداقل ۷ ساعت خواب در شب نیاز دارند. کمتر خوابیدن با عملکرد ضعیف، افزایش خطاها و خطرات بیشتر تصادفات مرتبط است.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا