روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج

روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج موضوع ما در این مقاله است. استرس یک بیماری و اختلال شایع در روان شناسی است. بیشتر افراد در سرتاسر دنیا در دوران مختلف زندگی خود دچار استرس می شوند. استرس ممکن است ناشی از اتفاقات مختلف باشد. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی این که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود.

راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است اما این که کدام یک برای چه شخصی به کار برده شود بستگی به مشاور و روان پزشکان دارد. برای کاهش استرس در ازدواج هم راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج صحبت کنیم.

استرس در روابط

همیشه این جمله را با خود بگویید “خدا به من آرامش دهد تا چیزهایی را که نمی توانم تغییر دهم بپذیرم. شجاعت برای تغییر چیزهایی که می توانم و دانایی برای دانستن تفاوت. ” این جمله را هر روز به عنوان یک فرد یا یک زوج در رابطه برای خود تکرار کنید.

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی

استرس ریشه بسیاری از مسائل بهداشتی در دنیا است. بیماری های قلبی، افسردگی و فشار خون بالا تنها مواردی از بسیاری از بیماری های مرتبط با استرس است. سلامت جسمی تنها مصدوم یک سبک زندگی استرس زا نیست. در ازدواج ها، استرس دلیل اصلی تنش بین فردی و روابط ناکارآمد است.

روش های مختلف کاهش استرس در ازدواج

خبرهای خوبی وجود دارد وقتی هر دو طرف از عوامل استرس زا آگاه باشند، بسیاری از استرس ها در ازدواج قابل اجتناب است. در این جا 10 کار برای کاهش استرس در ازدواج شما ذکر شده است. روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج عبارتند از:

1.همسرتان را همیشه در اولویت قرار دهید.

این یک اصل عظیم و کلیدی برای کاهش استرس در رابطه است. در حالت ایده آل، زن و شوهر یکدیگر را در اولویت قرار می دهند، اما شما فقط بر رفتار خود کنترل دارید.

2. با هم سرگرم شوید.

روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج

فیلم، پیاده روی، پیک نیک، بازی، سفر  و … نه  تنها سرگرم کننده بلکه شادی را نیز به ارمغان می آورد. خندیدن با هم یک داروی عالی در رابطه است.

3. زمان  با همسر خود بودن  را در برنامه خود قرار دهید.

هیچ وقت دیدار با همسرتان نباید به وضعیت باقیمانده یا وقت اضافی شما  منتقل شود. رابطه شما با همسرتان همه اولویت ها و برنامه های دیگر را باید در بر بگیرد. اگر این به معنای اصطلاح “Relax together” باشد درواقع باید در ذهن شما ثبت شود تا همین اتفاق باعث شود استرس در رابطه شما کم شود.

4- چیزهای کوچک را بزرگ نکنید.

وقتی اولین استرس را احساس کردید، از خود بپرسید، “آیا این یک مسئله اخلاقی است؟” اگر نه، آن را رها کنید. اولویت های متقابل خود را به عنوان یک موضوع تکراری مکالمه قرار دهید. به خودتان یادآوری کنید چه چیزی واقعاً در رابطه شما مهم است. سبک زندگی خود را ساده کنید. آن چه را در یکدیگر پیدا می کنید جشن بگیرید. این یکی از روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج است.

5. کار ها را با هم انجام دهید و در کار ها با هم مشورت کنید.

کار در آشپزخانه؛ داوطلب شدن برای إذا درست کردن با هم می تواند به رابطه شما و جلوگیری از استرس ناشی از رابطه کمک کند. این فرآیند می تواند در شغل شما هم باشد برای مثال برای بستن یک قرارداد مهم با همسر خود مشورت کنید. می توانید با یکدیگر کار های خیر یا کمک به خیریه را انجام دهید چرا که این موضوع باعث ایجاد آرامش روانی در رابطه شما خواهد شد.

6. به وضوح و با احترام ارتباط برقرار کنید.

مانند  تمام مشکلات در دنیا، سو تفاهم ها منشأ تنش زیادی هستند. با همسرتان همیشه در حالت آرامش و با خوبی صحبت کنید و همیشه با عشق و خوش اخلاقی ارتباط برقرار کنید.

7. حقیقت ها را بگویید.

“افرادی که اسرار را حفظ نمی کنند، در روابطشان فشار روانی کمتری را تجربه می کنند.” جمله قدیمی را بخاطر بسپارید: “وقتی حقیقت را می گویید، نیازی نیست که هر بار دروغ دیگری را بگویید تا وضع را بدتر کند.” افرادی که اسرار را حفظ نمی کنند، در روابط استرس کمتری را تجربه می کنند.

8. سعی کنید تماس بدنی با همسر خود داشته باشید و او را در آغوش بگیرید.

روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج

تماس بدنی یک مسکن استرس ثابت شده است. برای تماشای تلویزیون دستان همسر خود را  فشار دهید. به عنوان یک مثال بهتر هنگام راه رفتن دست او را بگیرید، دست او را در هنگام رانندگی یا در یک مراسم، دست همسرتان بگیرید. در مورد نشان دادن محبت از طریق تماس بدنی پیش قدم باشید.

9. با نقاط قوت و قدرت خود عمل کنید.

معلمان عاقل می دانند که بازی با نقاط قوت دانش آموز بهتر از تمرکز روی نقاط ضعف است. به نقاط قوت همسرتان توجه کنید: تقویت، تأیید و تشویق کنید. انتقاد همیشه منجر به استرس بیشتر می شود. این امر یکی از روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج می باشد.

10. در حد توان خود زندگی کنید.

مشکلات مالی علت اصلی استرس در ازدواج های مختلف در زندگی است. برای برطرف کردن این مورد اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. شماره 4 را به خاطر بسپارید: “چیزهای کوچک را بزرگ نکنید.” بیشتر چیزهایی که ما به آن ها به عنوان یک  بدهی بزرگ نگاه می کنیم به راحتی ارزش استرس را ندارند.

استرس در بهترین روابط و روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج

یک زن و شوهر می توانند ارتباط عالی داشته باشند، از رابطه جنسی پویا لذت ببرند و پول زیادی کسب کنند، اما این کافی نیست. ازدواج آن ها هنوز در برابر فشار بی وقفه و مداوم که تهدید به از بین بردن حتی بهترین روابط است، آسیب پذیر است. برای داشتن ازدواج و داشتن خانواده های سالم، باید میزان استرس را در زندگی خود کاهش دهیم، به خصوص اگر در سطح طاقت فرسایی باشد. در اینجا چند  ایده  دیگر برای کمک به شما در کاهش فشار و استرس آورده شده است.

تست فشار را انجام دهید

این مسابقه توسط Raineys طراحی شده است تا به شما کمک کند میزان استرس سنگین بر ازدواج  و خانواده خود را بسنجید. فقط امتیازات را جمع کنید و امتیاز خود را بررسی کنید. یکی دیگر از ابزارهای مفید، صفحه کار ارزیابی اولویت های من است که در کتابچه Priorities: Mastering Time Management توسط James C. Petty موجود است.

لیست کردن فعالیت خود

این شبکه جا دارد تا فعالیت های شما را لیست کند، اولویت  آن ها را رتبه بندی کند و مدت زمان لازم برای تکمیل هر یک را محاسبه کند. این تست ها دید گسترده ای در مورد تعهدات و چالش های زندگی شما به شما می دهد و نقاط فشار عمده را شناسایی می کند.

روز خود را با کلام خدا آغاز کنید

خداوند منبع آرامش در تمام دنیا است. به راستی که اگر هر فردی بتواند با با خدای خود ارتباط برقرار کند می تواند آرامش در زندگی خود را بیشتر کند. این یک گزینه مهم است که فرد بتواند در شروع همه چیز ذکر و یاد خدا را داشته باشد. روان شناسان و پزشکان همیشه می گویند که اگر شخصی در رابطه خود با خدا ارتباط داشته باشد آرامش بیشتری دارد. این یکی از روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج است.

هر هفته یک روز را به استراحت اختصاص دهید.

خداوند می گوید استراحت آن قدر  مهم است که آن را به یکی از ده فرمان تبدیل کرده است. خود خدا حتی پس از شش روز از خلق جهان استراحت کرد. اگر خدا به استراحت احتیاج دارد، پس شما هم نیاز دارید.

یک روز را بدون هیچ فعالیت، برنامه و جلسه ای کنار بگذارید

روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج

در حالی که فعالیت های هفتگی خود را برنامه ریزی می کنید، یک روز را بدون هیچ فعالیت، برنامه و جلسه ای کنار بگذارید. یک شب را برای نشستن به عنوان یک خانواده کنار هم قرار دهید و با هم بخوانید (به “تشویق کودکان برای دوست داشتن کنار هم نشستن ” تمرکز کنید)، یک بازی را انجام دهید، یا یک پاپ کورن و بستنی آماده کنید و یک فیلم تماشا کنید.

روش های مختلف برای کاهش استرس در ازدواج – با دیگران صلح کنید

درگیری حل نشده می تواند بر قلب ما سنگینی کند و اضطراب زیادی ایجاد کند. ضرب المثل های مختلف در این زمینه می گوید: “هنگامی که یک انسان خردمند با یک مرد احمق مجادله کند، مرد بی خرد یا عصبانی می شود یا می خندد، و هیچ آرامشی وجود ندارد.” بنابراین همیشه سعی کنید با دیگران صبح داشته باشید این کار باعث می شود شخصیت شما بالا برود. علاوه براین باعث می شود که استرس در رابطه شما کمتر شده و ایجاد آرامش بیشتری داشته باشید. باید تا آن جایی که ممکن است با همه افراد در صلح باشیم.

سخن آخر

استرس همیشه یک موضوع بسیار جدی در جوامع است. روان شناسان و پزشکان می گویند که هر فرد باید بتواند استرس خود را مدیریت کند. برای حل این اختلال راه حل های بسیاری وجود دارد. ما در این مقاله راه ها های مختلف آن را به خصوص برای زوجین گفتیم.

 
منابع
.allprodad.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا