نکات کلیدی برای کاهش استرس مراسم عروسی

یکی از لذت‌بخش ترین و در کنار آن برای برخی استرس آورترین رویداد زندگی ازدواج است که در این میان مراسم ازدواج و عروسی که خاطره سازترین و ماندگار ترین تجربه زندگی بسیاری از دختران و پسران نیز خواهد بود. با این حال باید تکنیک های کاهش استرس مراسم عروسی را بدانیم.

کاملا واضح است که اغلب افراد برای این شب به یاد ماندنی شاید از ماه ها قبل برنامه ریزی ها و تصورات زیبایی داشته و در کنار آن هیجانات، نگرانی ها و استرس هایی برای برگزاری ایده آل این مراسم خواهند داشت، کاملا درست است که کمی استرس مراسم عروسی برای تمام افراد نیاز خواهد بود زیرا می‌تواند به برنامه ریزی و مدیریت بهتر آن کمک کند ولی اگر این نگرانی ها و استرس ها از مقدار معمول خود بیشتر شود بدون شک می‌تواند لذت یکی از بزرگترین رویدادهای زیبای زندگی زن و شوهر را برای آن‌ها دچار نقصان و کاستی کند.

در ادامه ما برخی نکاتی که می‌توانید با توجه و عمل به آن، به شما برای کاهش استرس مراسم عروسی کمک کند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کاهش استرس مراسم عروسی – برنامه خود برای فردا را مرور کنید.

بدون شک برای روز عروسی باید برنامه کاملی تنظیم کرده باشید. برای کاهش استرستان توصیه می‌کنیم شب قبل از عروسی و قبل از خواب خود، برنامه خود را مرور کنید. چه زمانی باید از خواب بیدار شوید. زمانبندی مواردی که باید در روز عروسی طبق برنامه به آن رسیدگی کنید. مانند آرایشگاه، ماشین عروس و … تا کمی استرستان کاهش پیدا کند.

برنامه خود را باید با اعضای خانواده‌تان و تمام کسانی که در اجرای آن نقش دارند. در روز قبل از عروسی مرور کنید تا هر فردی نسبت به فعالیتی که باید انجام دهد توجیه باشد. به این ترتیب بدون شک احساس بهتری پیدا خواهید کرد. و استرس کمتری را تجربه می کنید.

وسایل مورد نیاز برای روز عروسی را تا روز قبل آماده کنید.

نکات کلیدی برای کاهش استرس عروسی

وسایلی که برای روز عروسی باید همراه داشته باشید را لیست کرده و تا روز قبل از عروسی آماده کنید و در یک کیف قرار دهید و قبل از خواب مجدد لیست خود را با وسایل چک کنید تا استرس روز عروسی کمتری را تجربه کنید.

  • برخی از وسایلی که در روز عروسی ممکن است به آن نیاز پیدا کنید عبارتند از سنجاق سر، اسپری، دستمال مرطوب، نخ و سوزن، پول نقد و …  
  • لباس های روز عروسی را آماده کرده و در کنار آن تمام وسایلی که برای روز عروسی به آن نیاز دارید را در مکانی قابل رویت قرار دهید.

کاهش استرس مراسم عروسی – به تغذیه قبل از عروسی اهمیت دهید.

تغذیه شما قبل از عروسی می‌تواند هم به انرژی داشتن شما برای روز عروسی و در کنار آن کاهش استرس شما و جلوگیری از مشکلات احتمالی برای معده شما کمک کند. سعی کنید از غذاهای کامل، میوه و سبزی تازه، ماهی استفاده کنید. تا به کاهش استرس شما نیز کمک کند. یا برای صبحانه روز عروسی نان جو سبوس دار، پنیر خامه ای سبک، کره بادام زمینی مصرف کنید تا انرژی کافی را بدست بیاورید.

البته توجه داشته باشید از تجربه خود نیز استفاده کنید. از مصرف غذاهایی که فکر می‌کنید با مزاج شما سازگار نیستند و امکان بروز مشکل معده یا سوزش معده را در شما بوجود می‌آورد اجتناب کنید.

مصرف آب کافی را فراموش نکنید. زیرا کمبود آب بدن علی رغم اینکه شفافیت پوست شما از بین می‌برد. باعث خشکی پوست و کم شدن انرژی بدن شما نیز خواهد شد. بدون شک این موارد برای روز عروسی شما مناسب نخواهد بود.

از تکنیک هایی برای آرامش خود استفاده کنید.

برای آرامش دادن به خود می‌توانید از راهکارهایی مانند استفاده از یک حمام آب گرم و یا کمی ورزش کششی، مدیتیشن و یوگا بهره مند شوید. یا می‌توانید شب قبل از عروسی کمی چای گیاهی مانند بابونه میل کنید تا به خواب شما کمک کند.

به خواب شب عروسی خود بسیار اهمیت دهید.

نکات کلیدی برای کاهش استرس عروسی

به طور کلی اهمیت دادن به خواب برای داشتن انرژی و آرامش فرد نیاز است. اما برای این مراسم مهم باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل شد. شما یک روز کامل و پر شوری را در پیش خواهید داشت که بسیار مهم بوده و تکرار نخواهد شد. بنابراین با کم خوابی و عدم داشتن انرژی، لذت این روز تکرار نشدنی را از دست ندهید.

در کنار اینکه خواب کافی انرژی شما را بهبود خواهد داد. به آرامش و احساسات شما در روز پیش رو کمک بسیاری خواهد کرد. در صورت عدم رعایت این مهم می‌تواند بر تحریک پذیری اعصاب شما نیز تاثیر منفی بگذارد.

کاهش استرس مراسم عروسی – افکار مثبت را در خود تقویت کنید.

یکی از عواملی که موجب می‌شود استرس شما را بسیار افزایش داده و لذت این رویداد مهم را از شما بگیرد. افکار منفی است که ممکن است شما را در این زمان رها نکند. سعی کنید این افکار را از خود دور کرده و به جای آن از جملات و محرک های مثبت برای روحیه دادن و تقویت تفکرات مثبت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا