مواد غذایی مفید برای داشتن خواب راحت

مطالعات نشان داده است که افزایش وزن و خوب کم با میان وعده و مواد غذایی مصرفی در شب ارتباط دارد. در حالی که غذا خوردن قبل از خواب و اواخر شب گزینه ای مناسب برای تغذیه نیست، اما برخی مواد خوراکی برای خواب راحت، مناسب تر هستند. انتخاب غذا های مناسب می تواند خواب راحتی را در شب به شما هدیه دهد. حتما از شمردن گوسفندان قبل از خواب خسته شده اید. خواب راحت می تواند اثر بسیار زیادی بر روند زندگی فرد و اقدامات روزمره او داشته باشد. مواد غذایی مفید برای داشتن خواب راحت چه موادی هستند؟

اصولا مواد غذایی که به خواب شما کمک می کنند، می توانندبه عنوان میان وعده ای مناسب محسوب شوند یا در کل در رژیم روزانه اضافه شوند. این مواد غذایی نه تنها ولع تغذیه آخر شب را برطرف می کنند، بلکه به شما در داشتن یک خواب شبانه سالم کمک می کنند. در هر صورت ، مطالعات مختلف نشان داده اند که این مواد غذایی می توانند به شما کمک کنند تا سریع تر بخوابید و در عین حال خواب بیشتر، کامل تر و عمیق تری داشته باشید. اگر مشکلاتی در خواب خود دارید می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

مواد غذایی مفید برای داشتن خواب راحت

محققان ، از جمله متخصصان تغذیه و متخصصان خواب ، انواع مختلفی از مطالعات را برای کشف بهترین مواد غذایی برای خواب انجام داده اند. در حالی که این تحقیق سرنخ های مهمی را ارائه می دهد ، اما نتیجه گیری قطعی نیست. به طور کلی ، در مورد غذاهای خاصی که برای خواب مفید هستند ، شواهد مستقیمی وجود ندارد. این مواد غذایی نقش بسیار مهمی در مواردی مانند وزن، سلامت قلب و عروق و سطح قند خون دارند.

به همین دلیل ، بهتر است قبل از ایجاد تغییرات چشمگیر در رژیم روزانه ، با یک پزشک یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید. انجام این کار به شما اطمینان می دهد که انتخاب های غذایی شما نه تنها از خواب بلکه از سایر اولویت های سلامتی شما نیز پشتیبانی می کند. از این رو لازم است تا به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران مراجعه نمایید. شما می توانید از متخصصان و خدمات این مرکز بهره ببرید.

کیوی

کیوی میوه ای کوچک و بیضی شکل است که که از ابتدا با نیوزلند در ارتباط بوده است. این میوه در دو نوع سبز و طلایی وجود دارد که البته نوع سبز در تعداد بیشتری در کل کشور ها رشد می کنند یا عرضه می شوند. این نوع دارای ویتامین ها و مواد معدنی متعدد ، به ویژه ویتامین های C و E و همچنین پتاسیم و فولات است. برخی تحقیقات نشان داده است که خوردن آن می تواند خواب را بهبود بخشد. در تحقیقی مشخص شده افرادی که یک ساعت قبل از خواب، دو عدد کیوی می خوردند، دریافتند که آن ها زودتر می خوابند و حتی کیفیت خواب بیشتری هم دارند. به طور قطع مشخص نیست که چرا کیوی به خواب کمک می کند ، اما محققان معتقدند که این مسئله می تواند به خواص آنتی اکسیدانی ، توانایی رفع کمبود فولات و یا غلظت بالای سروتونین مربوط باشد.

موز

موز میوه ای است که به شما کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید. همچنین حاوی تریپتوفان ، یک اسید آمینه است که به بدن شما کمک می کند تا سروتونین تولید کرده و بدن را برای تنظیم خواب راحت تر می کند. وجود این ماده در موز ذهن را آرام کرده و به شما احساس خواب آلودگی می دهد. از این رو شما می توانید برای خواب بهتر از این ماده غذایی مفید کمی قبل از خواب شبانه تان استفاده ببرید. موز در عین حال شیرینی و قند بدن را هم تامین می کند.

چای بابونه

چای بابونه یکی از رایج ترین چای های گیاهی در کل دنیا است که عموما مردم کل دنیا از آن استفاده می کنند. سال هاست که مردم برای رفع ناراحتی معده و آرامش اضطراب از بابونه استفاده می کنند. وقتی نوبت به زمان خواب می رسد ، چای بابونه بهترین راه برای آرامش دلپذیر بعد از یک روز پر فشار است. برای تأثیرگذاری بیشتر اثرات رویایی بابونه ، کمی قبل از خواب یک فنجان دم کرده و در حین انجام فعالیت آرامش بخش در نور کم میل نمایید. تلویزیون ، کامپیوتر و تلفن هوشمند خود را خاموش کرده و در حین خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی یا سکوت آرام چای خود را بنوشید.

کربوهیدارت ها

ما در مورد ماکارونی یا نان صحبت نمی کنیم. اما شاید خوردن یک کاسه غلات با شیر برای شما همراه با آرامش شبانه باشد. این میان وعده ساده دارای برخی مواد مخفی است که می تواند به آرامش بدن شما کمک کند و شما را برای یک شب آرام آماده نماید. غلات بدون قند و در عین حال با کربورهیدرات های مفید، می توانند به بدن شما کمک کنند و تریپتوفان را جذب نمایند.این امر به شما کمک می کند تا سریع تر بخوابید. اگر این ماده مغذی را ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب بخورید، می تواند گرسنگی شما را هم از بین ببرد.

نخود

نخود منبع خوبی از ویتامین B6 و البته تریپتوفان است. ویتامین B6 به بدن شما کمک می کند تا تریپتوفان را به سروتونین تبدیل کند. اگر بدن شما روزانه به میزان کافی B6 دریافت نمی کند ، ممکن است چرخه خواب شما مختل شود. شاید از خود بپرسید که چگونه نخود را وارد رژیم غذایی خود کنید اما این مسئله اصلا سخت نیست. اگر می خواهید تنوع غذایی مناسبی داشته باشید،‌می توانید نخود را به عنوان یک میان وعده عالی به برنامه غذایی خود اضافه نمایید. می توانید نخود را به صورت خام در سالاد بریزید یا آن را پخته و به عنوان یک غذایی فرعی استفاده نمایید.

گردو، یکی از مواد غذایی مفید برای داشتن خواب راحت

برای کمک به خوابیدن به یک وعده غذایی کامل قبل از خواب نیاز ندارید. غذاهای میان وعده ای متنوعی وجود دارد که خواب سالم را تقویت می کنند. گردو یک ماده مقوی برای کمک به بدن شما در تولید مواد مغذی مورد نیاز است جهت خواب مناسب شبانه است. گردو حاوی ملاتونین است که به تنظیم الگوی خواب شما کمک می کند. مقدار ملاتونین موجود در گردو از 2.5 تا 4.5 نانوگرم است. یک بزرگسال به طور متوسط ​​روزانه به حدود 1 تا 5 گرم ملاتونین نیاز دارد تا در روند خواب او اثر داشته باشد.

پرتقال یا گریپ فروت، یکی از مواد غذایی مفید برای داشتن خواب راحت

کمبود ویتامین C می تواند باعث ایجاد موارد زیادی از جمله کمبود خواب شود. مقدار روزانه ویتامین C توصیه شده برای بزرگسالان حدود 65 تا 90 میلی گرم در روز است. محققان معتقدند کمبود ویتامین C می تواند باعث بیدار شدن مقطعی بیشتر شما در طول شب شود. از این رو استفاده از ویتامین سی قبل از خواب، می تواند به داشتن آرامش در شب کمک بسیاری کند. از این رو شما می توانید مقداری ویتامین سی به برنامه غذایی خود اضافه نمایید.

کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی مفید برای داشتن خواب راحت

هر زمان که قبل از خواب احساس گرسنگی کردید و هوس غذای شیرین به سرتان زد، به جای دسر های شیرین، کمی از کره بادام زمینی استفاده ببرید. کره بادام زمینی مملو از تریپتوفان است و البته برای تقویت متابولیسم بدن هم استفاده می شود. از این رو شما می توانید هنگام خواب و صبح روز بعد هم کالری زیادی بسوزانید. برای جوابدهی بیشتر ما توصیه می کنیم که کره بادام زمینی را روی نیمی از نان گندم قرار دهید و یا آن را یا غلات میل کنید. این کار کربوهیدرات های مناسب خواب را هم به شما هدیه خواهند داد.

ذرت بوداده یا پاپکورن

همان طور که اشاره کردیم ما در این مقاله به ارائه مواد غذایی مفید برای خواب می پردازیم. البته اگر از اختلال بی خوابی رنج می برید، می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده کنید. پاپ کورن یکی دیگر از کربوهیدرات های پیچیده عالی است که به بدن شما اجازه می دهد سروتونین به اندازه کافی آزاد کند. این مسئله باعث می شود تا به راحتی به خواب بروید و در عین حال خواب عمیق و آرامی هم داشته باشید. پاپ کورن می تواند از درد ناخواسته معده هم شما را رهایی بخشد.

انواع ماهی ها

مانند نخود،  اکثر ماهی ها سرشار از ویتامین B6 و امگا 3 هستند. اعتقاد بر این است که اسید های چرب مانند امگا 3 به تنظیم الگوی خواب شما کمک می کنند. ماهی ها همچنین می توانند کیفیت خواب را بهبود بخشند. بنابراین شما می توانید احساس راحتی بسیاری در ذهن و روح خود داشته باشید. علاوه بر این ، ویتامین B6 موجود در ماهی به بدن شما کمک می کند تریپتوفان را به سروتونین تبدیل کند. سپس سروتونین به بدن شما اجازه می دهد تا آرام شود ، به اندازه کافی راحت شده ودر نهایت به خواب رود. ترکیبی از این مواد مغذی باعث می شود ماهی به عنوان یک وعده غذایی سالم برای صرف شام باشد.

لوبیا

لوبیا به طور طبیعی دارای یک مجموعه ویتامین B است. از مدت ها قبل از ویتامین های گروه B برای درمان بی خوابی استفاده می شود. این ویتامین ها به کاهش استرس و اضطراب کمک بسیار زیادی می کنند. لوبیا حاوی ترکیبی خوب از ویتامین های گروه B مانند B6 ، نیاسین و فولات است که از بسیاری جهات به مغز شما کمک بسیار زیادی می کند. پس برای خواب راحت می توانید از مقداری لوبیای پخته استفاده کنید یا آن را روی سالاد خود بریزید.

منابع
ahbeard.compurple.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا