مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم

خیلی از مردم هستند که ازدواج را فقط به عنوان در رابطه بودن و یک زندگی معمولی نگاه می کنند. اما سوال اینجاست که آیا شما ازدواج سالمی دارید یا خیر؟ آیا شما قبل از اقدام به ازدواج روی رفتار های خود کار کرده اید یا به پیش مشاور رفته اید؟ در این مقاله ما می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم. موضوعی که امروز می خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم است. برای داشتن ازدواج سالم می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

ازدواج سالم و ایجاد خوشبختی

اگر شما خود را خوشبخت و متاهل می خوانید، این یکی از ویژگی های ازدواج موفقیت آمیز شماست. همه ما می دانیم که حفظ روابط، به ویژه ازدواج چقدر دشوار است. نگهداری از رابطه و ازدواج شامل سخت کوشی و سازش است. این که بتوانید یک ازدواج موفق را حتی پس از چالش هایی که به همراه دارد و انرژی که از شما می گیرد، حفظ کنید قابل تحسین است. بنابراین، ویژگی های یک ازدواج موفق چیست؟ طبق یک مطالعه UCLAدر ، زوج هایی که توافق می کنند در خانه کارهای مشترکی داشته باشند، در روابط خود شاد تر هستند. در ادامه به بررسی شرایط ازدواح سالم می پردازیم.

آن ها می نشینند و با هم مسائل را حل می کنند.

همه زوج های متاهل با هم مشاجره و سو تفاهم دارند. یکی از ویژگی های یک ازدواج موفق، حفظ جریان ارتباطی باز بین این دو است. زن و شوهرهایی که به جای اینکه اجازه دهند مسائل پیچیده تر شوند ، کنار هم بنشینند و مسائل خود را حل و فصل کنند، احتمالاً در ازدواجشان خوشبخت ترند. داشتن بحث های سالم و گوش دادن به دیدگاه های یکدیگر از ویژگی های یک ازدواج موفق است.

مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم – آن ها از یکدیگر حمایت می کنند.

زوج های متاهل می توانند اهداف شغلی متفاوتی داشته باشند. آن ها ممکن است به همان سوابق حرفه ای تعلق نداشته باشند و همچنین یک شریک نمی تواند دانش زیادی در مورد نوع کاری که همسر وی انجام می دهد داشته باشد. مهم این است که چقدر اهداف یکدیگر را پشتیبانی می کنند و در عوض یکدیگر را بالا می برند. زوجین در یک ازدواج موفق به یکدیگر انگیزه می دهند و برای رسیدن به اهداف دیگری با هم کار می کنند. مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم بسیارند.

 آن ها می دانند که در آینده چه می خواهند.

زوجین در یک ازدواج موفق دیدگاه روشنی از جایی که در آینده خود را می بینند دارند. آن ها در مورد آینده خود با هم بحث می کنند و تصویر روشنی از چگونگی گذران زندگی مشترک خود دارند. این نیز نتیجه پیام روشن است. تصمیم گیری درباره آینده با هم نشانه ازدواج سالم است.

 به یکدیگر اعتماد دارند.

اعتماد پایه و اساس هر رابطه ای است. ازدواج هایی که بر پایه ستون های اعتماد بنا شده اند بسیار سخت است که به نابودی روند. وقتی هر دو همسر به یکدیگر اعتماد دارند ، به طور خودکار احساس تفاهم بین این دو وجود دارد. بی اعتمادی است که منجر به سو تفاهم و دعوا می شود. وقتی هر دوی شما به هم اعتماد دارید تمایل دارید که چیزهای بیشتری را با یکدیگر تقسیم کنید و این باعث می شود هر دو به هم نزدیکتر شوید.

آن ها از ابتدا بهترین دوستان هم هستند.

بهترین دوست بودن یکی از ویژگی های ازدواج است. فقط وقتی هر دو بهترین دوست باشید و به یکدیگر اعتماد داشته باشید، می توانید خودتان باشید. در یک ازدواج، همسران به عنوان بهترین دوست به یکدیگر اعتماد می کنند و تقریباً همه چیز را با هم تقسیم می کنند. آن ها عمیق ترین و تاریک ترین ترس های خود را با یکدیگر و همچنین شادترین لحظات خود را  با هم تقسیم می کنند. آیا آن ها خوشبخت ترین زوج های متاهل نیستند؟ این از مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم می باشد.

آن ها با یکدیگر سازش می کنند.

ویژگی اصلی ازدواج سازش است. در یک ازدواج موفق ، هر دو همسر یکدیگر را اولویت و سازش خود قرار می دهند. این در مورد خوشحال کردن یکدیگر و احترام به نیازهای آن ها است. تنها زمانی که این سازش احساس سنگینی نمی کند، موفقیت آمیز است.

آن ها به هم احترام می گذارند.

برای یک ازدواج موفق، احترام یک منبع تصویر ضروری است. همسرانی که به عقاید و تصمیمات یکدیگر احترام می گذارند به احتمال زیاد در ازدواج خوشبخت می شوند. برابری یکی از کلید های احترام گذاشتن به همسرتان است. وقتی با همسرتان برابر رفتار می کنید و آن ها را بخشی مساوی از تصمیمات خود می کنید، هر دو بیشتر به یکدیگر احترام می گذارند. احترام به همسر یکی از ویژگی های اساسی یک زن و شوهر خوشبخت است.

آن ها یکدیگر را می بخشند.

همسران در ازدواج ناگزیر از اشتباه هستند. بعضی از اشتباهات می تواند مانند کمبود وقت کافی، اولویت دادن به کار و … کوچک باشد در حالی که بعضی از اشتباهات می تواند بزرگ باشد مانند خیانت به همسرتان. ما به عنوان یک انسان ، مجبور به اشتباه هستیم. گاهی اوقات، یکی از همسران اشتباه بزرگی انجام می دهد و تصمیم گیری در مورد آن در دیدگاه همسر دیگر است. در آن زمان آن ها یک انتخاب دارند. بخشیدن یا پایان دادن به ازدواج. ثابت شده است که زن و شوهرهایی که شریک زندگی خود را بخشیده اند و فرصتی دیگر به آن ها داده اند، در ازدواج خوشبخت ترند.

آن ها همیشه انگیزه و اصطلاحا جرقه عشق را ادامه می دهند.

برخی زوجین زمانی که در سن بین 30 تا 60 ساله هستند، هنوز جرقه آن ها ادامه دارد. چنین زوج هایی همیشه می دانند چگونه روابط خود را با انگیزه و جرقه ادامه دهند. برای زوجین، مهمترین عناصر یک ازدواج موفق، عناصری است که باعث ادامه ازدواج می شود، یکی از آن ها عشق است. زوجین در یک ازدواج موفق هرگز کورکورانه عاشق یکدیگر نمی شوند. اگر این کار را انجام دهند، همیشه راهی برای بازگشت به یکدیگر پیدا می کنند. آن ها با هم رشد می کنند. هیچ رابطه و ازدواجی کامل نیست. هرچه بیشتر در ازدواج سرمایه گذاری کنید، رشد بیشتری با هم خواهید داشت. روابط به مرور زمان طول می کشد تا تکامل یابد و تقویت شود.

مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم چیست؟

در این بخش به بررسی مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم می پردازیم . این ویژگی ها عبارتند از:

مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم – همدلی

همدلی توانایی ارتباط با احساس دیگران است – اینکه بتوانید خود را جای او بگذارید. برای زنده ماندن هر ازدواج همدلی بسیار مهم است ، زیرا این یک بخش اساسی از درک واقعی یک شخص دیگر است. اوهورا می گوید یک تصور غلط در مورد همدلی این است که شما باید برای برقراری ارتباط با شخص دیگری چیزی را تجربه کرده باشید. به عنوان مثال، یک شریک ممکن است احساس کند می تواند با همسر خود که از کار اخراج شده رابطه برقرار کند.

زیرا این اتفاق سال ها پیش برای او افتاده است. اما تجربه مشترک جز همدلی ضروری و اجباری  نیست  یک شریک باید بتواند با همسر خود همدلی کند بدون توجه به این که آیا تجربه مشابهی را تجربه کرده است یا خیر. اوهورا می گوید: “این واقعاً در مورد یک تجربه مشترک یا یک تجربه مشابه نیست ، بلکه بیشتر به این معناست که شما قادر به درک آنچه همسرتان از لحاظ احساسی برقرار می کند، هستید.”

یکپارچگی

این یکی ساده است. مک دونالد می گوید: “همانطور که هستی باش. تو می گویی خودت هستی پس همان گونه باش.” “این بنیاد لازم برای ایجاد روابط موفق است و این سنگ بنای یک ازدواج است. این بنیان با گذشت زمان و با هر عمل و هر کلمه ساخته می شود. “

صمیمیت از مهم ترین ویژگی های ازدواج سالم

احساسات عاطفی، جسمی، روانی صلح و صمیمیت در هر شکل برای پیشرفت یک همکاری حیاتی است. مک دونالد می گوید، در سطح عاطفی و روانی، این به معنای احساس راحتی در بیان آشکار احساسات و همچنین تحریک شریک زندگی خود از طریق مکالمه عمیق است. در سطح جنسی، این بدان معنا نیست که فقط برای رابطه جنسی وقت بگذارید، بلکه احساس ارتباط و درک کنید. اوهورا می گوید: “من زوج های زیادی دارم که در آن جا رابطه اصلی آن ها رابطه جنسی است.” “و در ذهن آن ها، این بسیار ساده است: فقط بیشتر رابطه جنسی برقرار کنید. اما بیشتر اوقات، یک مانع در رابطه جنسی بیشتر با یک نیاز عاطفی برآورده نشده ارتباط برقرار می کند. “

ارزش های مشترک

مک دونالد می گوید برای زوجین مهم است که ارزش های اصلی خود را شناسایی کنند و آن ها را رعایت کنند. در  مواردی مانند خوش بینی، وفاداری و صداقت این رعایت باید بیشتر باشد. زوج هایی که ارزش های مشترکی دارند، احتمالاً در مشارکت کاملاً موفق هستند. مک دونالد می گوید: “ارزش ها به عنوان سهام در زمین عمل می کنند تا شما را در هنگام طوفان ثابت نگه دارند.” “مقادیری که روابط شما مخفف آن است را مرور کنید و هدف از اتحاد خود را به خاطر بسپارید . به ویژه در هنگام چالش ها این اهداف به شما کمک خواهند کرد. اگر شما خود را حفظ کنید طوفان عبور خواهد کرد. “

اتصال

ارتباط منظم با همسرتان برای ایجاد صمیمیت بسیار مهم است. روان شناسان  به زوجین توصیه می کند برای تقویت ارتباط عمیق تر، برای مدتی مشخص (مثلاً هر از چند باری یک ساعت) فناوری را رها کنند. با استفاده از قطع کار با رسانه های اجتماعی، کار و کامپیوتر فرصتی برای حضور و ارتباط واقعی با شریک زندگی خود فراهم می شود. ” “اینکه بتوانید بدون سر و صدا و مزاحمت اضافی تلفن خود قطع کرده و با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، سلامت زناشویی شما را تشدید و محکم می کند.”

 

 

 

منابع
success.commedium.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا