هشت کلید برای یک ازدواج موفق و سالم

زوج خوشبختی که از یک ازدواج موفق و سالم لذت می برند. یقینا مولفه های بسیاری را در زندگی خود به کار گرفته اند‌. “موفقیت در ازدواج فقط از طریق یافتن همسر مناسب نیست. بلکه از طریق همسر مناسب بودن است. بارنت آر بریکنر. به همین دلیل در یک رابطه طرفین باید شرایط مساعد را در نظر بگیرند. ما در ادامه تکنیک هایی برای ازدواج موفق و سالم را بیان می کنیم. برای داشتن یک ازدواج سالم می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. در این مرکز، به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفمی روان شناسی استفاده ببرید.

ازدواج و تجربیات یک خانواده

سال ها پیش، من و خانواده ام یک سبک زندگی مینیمالیستی را پذیرفتیم. ما به این نتیجه رسیدیم که بیش از حد آشفتگی و بهم ریختگی در خانه ما جمع شده است. این هزینه بیش از مقدار پول، انرژی و وقت گرانبهای ما را می طلبد. ما برای فروش، اهدا، بازیافت یا خارج کردن هرچه بیشتر از وسایل غیر ضروری از خانه خود سفری را آغاز کردیم. این یکی از بهترین تصمیماتی بود که گرفته ایم. هنگامی که ما شروع به حذف “چیز های اضافی” از زندگی خود کردیم، متوجه شدیم که دنیای جدیدی باز شده است. دريافتيم كه وقت بيشتري براي چيز هايي كه بيشتر آن ها را ارزيابي مي كنيم در اختيار داريم.‌

اکنون، ما وقت بیشتری را سر میز شام می گذرانیم. به عنوان یک خانواده پیاده روی طولانی تری انجام می دهیم و برای برخی از تجارب ارزشمند توانسته ایم پس انداز کنیم. مثلاً برای تعطیلات آخر هفته در ساحل. حذف موارد غیر ضروری به ما این امکان را داده است که بیشتر روی موارد ضروری تمرکز کنیم. ما کشف کرده ایم که زندگی واقعی در آنجا یافت می شود. اغلب اوقات، ازدواج های ما از همین مسیر پیروی می کنند. در ابتدا، وقتی چیزی به جز یکدیگر نداریم. تمرکز زیادی روی عناصر سازنده مهم یک ازدواج سالم و موفق داریم. اما همانطور که رابطه ما رو به جلو ادامه دارد. “چیز های مختلف” شروع به جمع شدن می کند و باعث می شود ما از موارد ضروری ازدواج موفق و سالم دور شود.

نکته قابل توجه

ناگهان، ما بیش از ارزش روابط خود، در مورد ارزش ارزیابی خانه خود نگران هستیم. ما سلامت حساب بازنشستگی خود را بسیار بیشتر از سلامت ازدواج خود بررسی می کنیم. یا ما بیشتر از شخص دیگر در رختخواب خود به فکر مراقبت از ماشین در گاراژ می پردازیم. همه چیز شروع به جمع شدن در خانه ها و زندگی ما می کند و به زودی پول، انرژی و وقت گرانبهای ما را می طلبد. در نتیجه، در زندگی ما چیز کمی برای مراقبت از عناصر یک ازدواج خوشبخت باقی مانده است. زوج های خردمند می فهمند که داشتن یک خانه، اتومبیل یا حساب بازنشستگی خوب ممکن است زیبا به نظر برسد. اما آن ها ازدواج موفقی  نخواهند داشت اگر تنها تمرکزشان بر این مسائل باشد.

آن ها می فهمند که اصول بسیار مهم تری در کار هستند. آن ها یاد گرفته اند که پول، انرژی و وقت خود را برای 8 مورد ضروری یک ازدواج سالم سرمایه گذاری کنند. این هشت مورد عبارتند از:

عشق / تعهد در ازدواج موفق و سالم

در هسته اصلی زندگی و ازدواج خود باید بدانید، عشق تصمیمی است که به واسطه آن باید به شخص دیگری متعهد شوید. این چیزی فراتر از یک احساس زودگذر است که در تلویزیون، صفحه نمایش بزرگ و رمان های عاشقانه به تصویر کشیده می شود. احساسات می آیند و می روند. اما یک تصمیم واقعی برای انجام آن برای همیشه ادامه دارد. این همان چیزی است که ازدواج های سالم را تعریف می کند. ازدواج تصمیمی است که باید از طریق فراز و نشیب ها، به گونه ای از ترکیب خوب و بد انجام شود. وقتی همه چیز خوب پیش می رود، تعهد آسان است. اما عشق واقعی با تعهد باقی مانده حتی در طول آزمایش های زندگی به نمایش در می آید.

 وفاداری جنسی.

وفاداری جنسی در ازدواج چیز هایی فراتر از بدن ما را شامل می شود. این وفاداری همچنین شامل چشم، ذهن، قلب و روح ماست. وقتی ذهن خود را وقف تخیلات جنسی درباره شخص دیگری می کنیم، وفاداری جنسی را فدای همسر خود می کنیم. وقتی لحظات صمیمیت عاطفی را به دیگری ارائه می دهیم ، وفاداری جنسی را به همسر خود فدا می کنیم. از رابطه جنسی خود روزانه محافظت کنید و آن را کاملاً به همسرتان اختصاص دهید. وفاداری جنسی مستلزم انضباط شخصی و آگاهی از عواقب آن است. از قرار دادن هرچیزی جلوی چشم ، بدن یا قلب خودداری کنید که وفاداری شما را به خطر بیندازد. در این حالت می توانید گام بزرگی در زمینه بهبود رابطه خود بردارید.

فروتنی در ازدواج موفق و سالم

همه ما نقاط ضعفی داریم و روابط همیشه این گسل ها را سریع تر از هر چیز روی زمین نشان می دهیم. یک عنصر اساسی در یک ازدواج سالم توانایی پذیرش کامل نبودن، اشتباهات و نیاز به بخشش است. برخورداری از برتری نسبت به شریک زندگی خود موجب رنجش می شود و از پیشرفت روابط شما جلوگیری می کند. اگر در این راه مبارزه می کنید ، یک مداد بگیرید و سه کار را که شریک زندگی شما بهتر از شما انجام می دهد سریع بنویسید – این تمرین ساده باید به شما کمک کند تا فروتن باشید. هر زمان که لازم است این کار را تکرار کنید. فروتنی عنصر بسیار مهمی در بهبود روابط بین افراد است و مولفه های بسیاری را در خود جای داده است.

صبر / بخشش.

ازدواج موفق و سالم

از آنجا که هیچ کس کامل نیست (شماره 3 را ببینید) ، در روابط زناشویی همیشه صبر و گذشت لازم است. شریک زندگی موفق می آموزد که صبر و بردباری بی پایان را نسبت به شریک زندگی خود نشان دهد. آن ها با فروتنی خطا های خود را می پذیرند و از همسر خود انتظار کمال ندارند. در تلاش برای گروگانگیری شریک زندگی خود خطاهای گذشته را بروز نمی دهند. آن ها به دنبال جبران منفی و انتقام در هنگام بروز اشتباهات نیستند. اگر مصدومیت قبلی همسرتان را تحمل می کنید، او را ببخشید. این قلب و رابطه شما را آزاد خواهد کرد.

 زمان در ازدواج موفق و سالم

روابط بدون سرمایه گذاری در زمان به درستی پیش نمی روند و کار نمی کنند. اگر زمان ندهیم، هرگز رابطه ای عمیق و همراه با موفقیت نخواهیم داشت. هر رابطه موفق به یک زندگی مشترک خاص و با کیفیت نیاز دارد. در این حالت زمان کیفی به ندرت زمانی اتفاق می افتد که زمان کمیت وجود نداشته باشد.

همسر باید صمیمی ترین و عمیق ترین شخص و گزینه در رابطه شما باشد. بنابراین، بیش از هر رابطه دیگری به زمان بیشتری نیاز دارد. در صورت امکان هر روز برای همسرتان وقت بگذارید. و یک قرار شبانه هر چند وقت یکبار هم صدمه ای نخواهد زد.

صداقت و اعتماد.

صداقت و اعتماد پایه و اساس همه چیز در یک ازدواج موفق می شود. اما برخلاف بسیاری از ملزومات دیگر این لیست، اعتماد به زمان نیاز دارد. شما می توانید در یک لحظه ایثارگر، متعهد یا صبور شوید، اما اعتماد همیشه نیاز به زمان دارد. اعتماد تنها پس از هفته ها، ماه ها و سال ها با این وجود ایجاد می شود که شما می گویید که هستید و آنچه را که می گویید انجام می دهید، انجام می دهید. زمان می برد ، بنابراین همین حالا شروع کنید – و اگر باید اعتماد خود را دوباره برقرار کنید، باید بیشتر کار کنید.

ارتباطات.

شرکای ازدواج سالم تا آنجا که ممکن است با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. آن ها مطمئناً در مورد برنامه های کودکان، لیست مواد غذایی و صورتحساب های مفید بحث می کنند. اما آن ها در اینجا متوقف نمی شوند. آن ها همچنین امید ها، رویا ها، ترس ها و اضطراب ها را به هم ارتباط می دهند. آن ها فقط درباره تغییراتی که در زندگی کودک اتفاق می افتد بحث نمی کنند، بلکه آن ها همچنین درباره تغییراتی که در قلب و روح خودشان اتفاق می افتد بحث می کنند. این کلید اساسی را نمی توان نادیده گرفت زیرا ارتباط صادقانه و صریح پایه و اساس بسیاری از موارد دیگر در این لیست می شود: تعهد ، صبر و اعتماد.

از خودگذشتگی در ازدواج موفق و سالم

اگرچه هرگز در هیچ نظرسنجی نشان داده نخواهد شد، اما ازدواج های بیشتری توسط خودخواهی بیش از هر دلیل دیگر از بین می رود. نظرسنجی ها علت این امر را امور مالی، عدم تعهد، خیانت یا ناسازگاری می دانند ، اما علت اصلی بیشتر این دلایل خودخواهی است. یک فرد خودخواه فقط به خودش متعهد است، صبر کمی نشان می دهد و هرگز نمی آموزد که چگونه یک همسر موفق باشد.

امید ها، رویا ها و زندگی خود را به شریک زندگی خود هدیه دهید و شروع به زندگی مشترک درست و دقیقی کنید. راین یک تماس ساده برای بها دادن به ازدواج های ما، رفتار بسیار دقیق با آن ها و سرمایه گذاری روزانه در آن ها است. انجام توصیه های ازدواج ذکر شده در بالا تقریباً تقریباً به هر ذره از خودتان احتیاج دارد – اما اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه یک ازدواج سعادتمندانه داشته باشید ارزش آن را دارد. یک ازدواج موفق و سالم از بسیاری از چیز های موقتی که با زندگی دنبال می کنیم ارزشمندتر است. اگر ددست از ان مراقبت کنیم همیشه ازدواج و رابطه طولانی تر خواهد ماند.

 

 
منابع
becomingminimalist.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا