تاثیر عشق و احترام بر رابطه سالم

همه افراد در زندگی خودشان نیازمند یک رابطه خوب هستند. هیچ شخصی دوست ندارد در تمام مسیر زندگی خود تنها باشد. اما باید سعی کنید به دنبال شخصی باشید که به شما احترام بگذارد و عشق بورزد. داشتن یک رابطه با احترام و با عشق بر روی هر دو فرد حاضر در رابطه تاثیر بسیار خوبی می گذارد. در ادامه این مقاله قصد داریم تاثیر عشق و احترام بر  رابطه سالم را برای شما توصیف کنیم.

رابطه سالم

بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف جستجوی “عشق” یا احساسی می کنند تا “شخصی” را پیدا کنند و فراموش می کنند بررسی کنند که آیا رابطه برای آن ها خوب است یا خیر. شما باید یک قدم به عقب برگردید و یاد بگیرید که چگونه یک رابطه سالم داشته باشید تا بتوانید رضایت و خوشبختی واقعی را با شخص دیگری پیدا کنید. وقتی شروع به فکر کردن در مورد چگونگی داشتن یک رابطه سالم می کنید، بلافاصله در مورد اینکه شخص مقابل چگونه باید باشد و چه رفتاری باید داشته باشد یا کاری که باید برای شما انجام دهند در ذهن خود از بین ببرید. درعوض، روی خود رابطه و نحوه تعامل بین خودتان و طرف مقابل تمرکز کنید.

رابطه سالم چیست و تاثیر عشق و احترام بر رابطه سالم

بسیاری از ویژگی ها و عوامل در پشت احساسات و کنش ها وجود دارد که روابط سالم را تشکیل می دهد. اما همه امور عاشقانه که واقعا ایده آل باشد یک چیز مشترک دارند: این ها نتیجه تعهد به تسلط مداوم بر مهارت های اساسی رابطه هستند. تمرین روزانه این مهارت ها یک امر ضروری است. ایجاد عادات و الگو ها برای ایجاد و حفظ یک رابطه خارق العاده، مستلزم استفاده آگاهانه و تکرار رفتار های مطلوب و ارتباط خوب است. هنگامی که این عادت ها بین شما و همسرتان برقرار شد، رابطه زیبا، پرشور و سالمی که سزاوار آن هستید ادامه خواهد یافت و پایدار خواهد ماند.

چگونه می توانید یک رابطه سالم داشته باشید؟

روابط در همه اشخاص یکسان نیست. اما مهم نیست که چه کسی را دوست دارید، چگونه او را ملاقات کرده اید و یا چه سابقه ای با هم دارید؟ روابط سالم دارای ویژگی های خاصی هستند که این ویژگی ها شامل اعتماد، ارتباطات درست و دقیق، رشد دو طرفه، صمیمیت و موارد دیگر است. شما می توانید روی ساخت این صفات در خودتان کار کنید ، خواه یک هفته یا یک دهه با هم رابطه داشته باشید.

اول از همه خودتان را دوست داشته باشید.

آیا تا به حال جمله “دو نفر شبیه هم همدیگر را جذب می کنند” را شنیده اید؟ این قانون جذب است. ایده ها که ما به کمک آن ها روی موارد مختلف  تمرکز می کنیم و خود را با آن احاطه می کنیم و به سمت آن جذب می شویم در روابط و زندگی ما اعمال می شود. اگر از مثبت اندیشی استقبال کنید، با اشتیاق زندگی کنید و مهربان باشید و از خود و دیگران استقبال کنید، افرادی را که همان کار را می کنند به خودتان جذب می کنید.

استاندارد های خود را بالا ببرید.

اگر می خواهید یک رابطه سالم داشته باشید باید خود را مطابق استاندارد های بالا نگه دارید. اگر انتظارات شما کم باشد و در حال  تلاش برای رشد با شریک زندگی خود نباشید ، نتیجه یک رابطه سرد و رو به نابودی خواهید داشت.

نیاز های اصلی شریک زندگی خود را برآورده کنید.

مهارت درک قلبی را در خودتان  پرورش دهید.  دانستن اینکه همسرتان در سطح فکری به چه چیزهایی نیاز دارد یک مسيله بسیار مهم است و فراتر از این است که در سطح عاطفی ارتباط عمیق تری داشته باشید و با همدلی در جای خود بایستید.

به طور موثر ارتباط برقرار کنید.

روابط سالم به ارتباط موثر بستگی دارد. نیازی نیست که قابلیت ذهن خوانی داشته باشید تا بدانید شریک زندگی شما چه می خواهد. احتمال اینکه آن ها به شما نیاز هایی را  گفته اند وجود دارد. اما برقراری ارتباط در یک رابطه سالم به معنای خوب گوش دادن است.

تاثیر عشق و احترام بر رابطه سالم

روابط ممکن است سخت باشد. وقتی احساس بی احترامی کنید حتی دشوارتر هم می شوند. وقتی رابطه ای را با پایه ای از عشق و احترام شروع می کنید، شما و همسرتان می توانید رابطه ای ایجاد کنید که هر دو شما را به آرزو ها و رویا هایی قدرتمند تر، شادتر و برآورده تر برساند. همه چیز از احترام گذاشتن به شریک زندگی شما شروع می شود. روابط اغلب به عنوان یک قاعده اجباری در نظر گرفته می شود.

در نتیجه، بسیاری از افراد احساس می کنند که باید به طور قطع در یک رابطه باشند، بنابراین ممکن است در ورود به یک رابطه عجله داشته باشند. این کار می تواند منجر به این شود که افراد در روابط ناسالم قرار بگیرند که نیاز های آن ها را برآورده نکند. بعلاوه، از آنجا که به نظر می رسد همه در یک رابطه هستند، می توان با اطمینان دانست که چه چیزی رابطه ناسالم را ایجاد می کند.

عشق چیست؟

همه می دانند عشق چیست؟ آن ها فقط نمی دانند چگونه آن را توصیف کنند. چندین روانشناس نظریه هایی را برای توضیح عشق و معنای آن در زندگی برای ما ایجاد کرده اند. به عنوان مثال ، فروید عشق واقعی را یافتن “ایده آل خود” ، جایگزین تصویر کامل فرد از خود توصیف کرد. اخیراً ، دانشمندی به نام  استرنبرگ نظریه مثلث عشق خود را ابداع کرد.

این یک مثلث را به عنوان کلیت یک رابطه عاشقانه با قله های مثلث که نشان دهنده صمیمیت، شور و تصمیم است،  نشان می دهد. به نظر می رسد اکثر مردم دید ایده آلی دارند که شامل ویژگی هایی از جمله دادن و گرفتن ، جاذبه متقابل، دلسوزی و دلرحمی و احترام به یکدیگر است. گرچه هیچ رابطه ای کامل نیست، اما می توان یک رابطه عاشقانه سالم و راضی کننده برای هر دو طرف داشت.

احترام چیست و تاثیر عشق و احترام بر رابطه سالم

فیلسوف بزرگی به نام کانت استدلال کرد که همه فقط با انسان بودن سزاوار احترام اساسی از شخص دیگر هستند. احترام احساسی است که نسبت به شخصی دارید ، اما همچنین نحوه رفتار و ابراز وجود در مورد آن شخص است. احترام احساس تحسین شما نسبت به شخصی است. این بدان معنی است که شما به شدت توانایی های آن ها را تحسین می کنید، ویژگی های آن ها را ارزشمند می دانید و از دستاورد های آن ها قدردانی می کنید. احساس احترام داشتن این است که شما احساس امنیت کنید، همانطور که هستید پذیرفته شوید، ارزش داشته باشید و تشویق شوید که در بالاترین و واقعی ترین حالت خودتان باشید. وقتی به شخصی احترام می گذارید، طبیعتاً می خواهید به شیوه هایی رفتار کنید که باعث احترام گذاشتن به او باشد.

چرا باید در روابط خود به هم احترام بگذاریم؟

احترام در همه روابط انسانی مهم است. اگر نمی توانید به شخصی برای کاری که انجام داده احترام بگذارید، سعی کنید حداقل در ظاهر به او احترام بگذارید یا به نقشی که بازی می کند احترام بگذارید حتی اگر از ته دل به شخص احترام نگذارید. احترام واقعی یک خاصیت  ویژه در روابط عاشقانه  است و اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجا که روابط عاشقانه پایدار به تعریف شما به  یک فرد کمک می کند، داشتن یک رابطه سالم نیز بسیار مهم است.

هنگامی که شما و همسرتان به یکدیگر احترام می گذارید، یک رابطه سالم ایجاد می کنید که در آن بتوانید هم بالغ شوید و هم قدرت شخصی خود را در طول زندگی کسب کنید. وقتی نتوانید به شریک زندگی خود احترام بگذارید ، مانع احترام صادقانه او از طرف خودش به شما می شوید. شکست شما محیطی را ایجاد می کند که شریک زندگی شما نمی تواند بهترین فرد برایتان باشد. به همان اندازه، شما خود را در همان محیط قرار می دهید، جایی که عشق بیشتر به عنوان یک بیماری و بار برای هر دوی شما محسوب می شود.

ارزش یک رابطه و تاثیر عشق و احترام بر رابطه سالم

اولویت بندی احترام فقط اجتناب از رابطه نامناسب نیست. این مزایای مثبت زیادی برای شما به طور جداگانه و برای شما و همسرتان به عنوان یک زن و شوهر فراهم می کند. یک رابطه عاشقانه محترمانه می تواند به عنوان افراد موجود در یک رابطه به هریک از شما کمک کند:

  • از نظر عاطفی به شما فضای امن می بخشد.
  • اعتماد به نفس خود را ایجاد می کنید.
  • اجازه آزادی و استقلال به شما
  • رشد شخصی خود را تقویت کنید.
  • انگیزه خود را برای برتری در آنچه انجام می دهید افزایش دهید.
  • احساس ارزشمندی و پذیرش دیگری را برای شما به ارمغان می آورد.
  • کمک به شما برای دیدن دنیا از نظر مثبت
  • شما را قادر می سازد تا از راه های سالم و سازنده با تعارض مقابله کنید.
  • به شما کمک می کند تا به عنوان یک زن و شوهر تصمیمات بهتری بگیرید.
  • بگذارید از همراهی یکدیگر لذت بیشتری ببرید.
  • به شما کمک می کند بدون پایان دادن به رابطه، اختلافات را حل کنید.
  • کلیدهای ایجاد عشق احترام آمیز را ایجاد می کند
    نکته قابل توجه

وقتی کسی را واقعاً دوست دارید، بهترین چیز را برای او می خواهید. اگر می خواهید بهترین تلاش خود را برای آنها بکنید ، منطقی است که باید نهایت احترام خود را برای آنها قائل باشید.

منابع
betterhelp.comtonyrobbins.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا