چگونه می توان یک رابطه مبتنی بر عشق و احترام ایجاد کرد؟ ‌

رابطه مبتنی بر عشق و احترام مهم ترین اتفاق در زندگی هر فردی است. در واقع افراد از زمانی که به دنیا می آیند در مکانی به اسم خانواده اولین ارتباطات خود را تشکیل می دهند. خانواده فرد را با جامعه آشنا خواهد کرد و اگر بتواند این کار را به درستی انجام دهد و البته به فرزند خود اعتماد کند باعث می شود که او در جامعه هم بتواند روابط بسیار خوبی را با مردم ایجاد کند.

بسیاری از افراد را ممکن است دیده باشید که نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. برای مثال آن ها نمی توانند با دوستان خود به درستی صحبت کنند یا این که در بین حرف زدن نمی دانند چه چیزی بگویند یا بحث را چگونه باز کنند. از آن سمت برخی ها هم هستند که می خواهند به هر نحوی ارتباط خود را ایجاد کنند. این باعث می شود که شما ناگهان حرفی را بزنید که باعث بی احترامی به طرف مقابل شود. این طرف مقابل می تواند پوست شما یا همسر شما باشد. 

سخت بودن روابط

روابط ممکن است سخت باشد. وقتی احساس بی احترامی کنید حتی دشوارتر هستند. وقتی رابطه ای را با پایه ای از عشق و احترام شروع می کنید، شما و همسرتان می توانید رابطه ای ایجاد کنید که هر دو شما را به قدرتمند ترین شادترین و بهترین افراد تبدیل کند. همه چیز از احترام گذاشتن به شریک زندگی شما شروع می شود.

عجله در رابطه

روابط اغلب به عنوان یک قاعده در نظر گرفته می شود. در نتیجه، بسیاری از افراد احساس می کنند که باید در یک رابطه باشند، بنابراین ممکن است در یک رابطه عجله داشته باشند. این می تواند منجر به این شود که افراد در روابط ناسالم قرار بگیرند که نیازهای آن ها را برآورده نکند. عجله رابطه مبتنی بر عشق و احترام را می تواند از بین ببرد.

ایجاد رابطه ناسالم چگونه رقم می خورد ؟

چگونه می توان یک رابطه مبتنی بر عشق و احترام ایجاد کرد؟ ‌

بعلاوه، از آن‌ جا  که به نظر می رسد همه در یک رابطه هستند، می توان با اطمینان دانست که چه چیزی رابطه ناسالم را ایجاد می کند. تصور این که رابطه بد بهتر از هیچ چیز است نادرست و خطرناک است. یک باور غلط دیگر این است که، اگر رابطه داشتن امری طبیعی است، باید آسان باشد. واقعیت این است که روابط سخت است و هر کس گهگاهی با آن ها مشکل دارد.

پیمایش روابط غیر ممکن نیست

خوشبختانه، این بدان معنا نیست که پیمایش آن ها غیرممکن است. در واقع، نرخ طلاق به ویژه در زوج های جوان در حال کاهش است، احتمالاً به این دلیل که آن ها تمایل به ازدواج دیرتر از اعضای نسل های قبلی دارند این اتفاق می افتاد.

افراد بیشتری وقت می گذارند تا روابط سالم تر را بر اساس عشق و احترام پیدا کنند

این نشان می دهد که افراد بیشتری وقت می گذارند تا روابط سالم تر را بر اساس عشق و احترام پیدا کنند تا این که در اسرع وقت متضرر شوند و سعی کنند آن را عملی سازند. اولین قدم برای ایجاد یک رابطه سالم مبتنی بر عشق و احترام، درک این دو پویایی است.

عشق را چه چیزی می توان تعریف کرد؟

همه می دانند عشق چیست اما آن ها فقط نمی دانند چگونه آن را توصیف کنند. چندین روانشناس نظریه هایی را برای توضیح عشق و معنای آن در زندگی و روابط  ما ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، فروید عشق واقعی را یافتن “فرد ایده آل خود” و فرد مورد علاقه خود توصیف کرد.

نظر استرنبرگ درباره عشق

اخیراً، استرنبرگ نظریه مثلث  عشق خود را ابداع کرد. این یک مثلث را به عنوان کلیت یک رابطه عاشقانه است و قله های مثلث نشان دهنده صمیمیت، شور و تصمیم نشان می دهد. به نظر می رسد اکثر مردم دید ایده آلی دارند که شامل ویژگی هایی از جمله دادن و گرفتن، جاذبه متقابل، دلسوزی و دلرحمی و احترام به یکدیگر است. گرچه هیچ رابطه ای کامل نیست، اما می توان یک رابطه عاشقانه سالم و راضی کننده داشت.

فیلسوفان احترام را چگونه تعریف می کنند ؟

چگونه می توان یک رابطه مبتنی بر عشق و احترام ایجاد کرد؟ ‌

فیلسوف کانت استدلال کرد که همه فقط با ویژگی های انسان کامل بودن سزاوار احترام اساسی هستند. احترام احساسی است که نسبت به شخصی دارید، اما همچنین نحوه رفتار و ابراز مهربانی در مورد آن شخص است. احترام احساس تحسین شما نسبت به شخصی است. این بدان معنی است که شما به شدت توانایی های آن ها را تحسین می کنید، ویژگی های آن ها را ارزشمند می دانید و از دستاوردهای آن ها قدردانی می کنید.

احساس امنیت و احترام در رابطه مبتنی بر عشق و احترام

احساس احترام داشتن این است که احساس امنیت کنید، همان طور که هستید پذیرفته شوید، ارزش داشته باشید و تشویق شوید که بالاترین فرد و واقعی ترین باشید. وقتی به شخصی احترام می گذارید، طبیعتاً می خواهید به شیوه هایی رفتار کنید که باعث احترام او باشد.

مهربانی به زوج خودتان

وقتی با آن ها هستید، به آن ها مهربانی، ادب و ملاحظه نشان می دهید. شما سعی نمی کنید آن ها را مجبور کنید مانند شما شوند زیرا از تفاوت های آن ها قدردانی می کنید و آن ها را همان طور که هست قبول می کنید. از آن جا که به آن ها احترام می گذارید، منصفانه رفتار می کنید.

چرا به مسائل مختلف زوج خودمان احترام می گذاریم

احترام در همه روابط انسانی مهم است. اگر نمی توانید به شخصی برای کاری که انجام داده احترام بگذارید، می توانید به او یک احترام نمادین بگذارید یا به نقشی که بازی می کند احترام بگذارید چرا که باعث ارتباط خوب با زوج شما می شود. احترام واقعی به ویژه در روابط عاشقانه مهم است.

روابط عاشقانه پایدار

از آن جا که روابط عاشقانه پایدار به تعریف شما به نام و عنوان یک فرد کمک می کند، داشتن یک رابطه سالم بسیار مهم است. هنگامی که شما و همسرتان به یکدیگر احترام می گذارید، یک رابطه سالم ایجاد می کنید که در آن بتوانید هم بالغ شوید و هم قدرت شخصی خود را در طول زندگی کسب کنید.

وقتی نتوانید به شریک زندگی خود احترام بگذارید، مانع احترام صادقانه به او می شود شوید.

وقتی نتوانید به شریک زندگی خود احترام بگذارید، مانع احترام صادقانه به او می شود. شکست شما محیطی را ایجاد می کند که شریک زندگی شما نمی تواند بهترین فرد باشد. به همان اندازه مهم است که شما خود را در همان محیط قرار می دهید، جایی که عشق بیشتر به عنوان یک بیماری و بار برای هر دوی شما محسوب می شود.

ارزش یک رابطه مبتنی بر عشق و احترام

اولویت بندی احترام فقط اجتناب از رابطه نامناسب نیست. این مزایای مثبت زیادی برای شما به طور جداگانه و برای شما و همسرتان به عنوان یک زن و شوهر فراهم می کند. یک رابطه عاشقانه محترمانه می تواند به طور مختلف به هریک از شما کمک کند:

  • از نظر عاطفی به شما فضای امن می بخشد
  • اعتماد به نفس خود را ایجاد می کنید
  • اجازه آزادی و استقلال به شما می دهد
  • رشد شخصی خود را تقویت می کنید
  • انگیزه خود را برای برتری در آن چه انجام می دهید افزایش می دهید
  • برای شما احساس خوب ایجاد می کند

برای داشتن یک رابطه عالی چه چیزی لازم است؟

چگونه می توان یک رابطه مبتنی بر عشق و احترام ایجاد کرد؟ ‌

زوجینی که در این زمینه مشکل کمتری دارند و می توانند در این زمینه موفق عمل کنند، آنان در می یابند که عدم احترام آن ها مشارکت آن ها را در سطح پایین تری از رفاه پایین می آورد. چند گام ساده برای رابطه مبتنی بر عشق و احترام وجود دارد که می توان برای متوقف کردن الگوهای عادت آمیز غیر قابل احترام و جایگزینی آن ها با روش های مسئولانه تر ارتباط برقرار کرد. مراحل زیر، گرچه لزوماً آسان نیستند، سطح احترام در روابط شما را افزایش می دهند تا بتوانید رشد کنید:

  • با دقت به نیازها، خواسته ها و نگرانی های همسرتان گوش دهید.
  • با عمل به آن چه در مورد همسرتان کشف می کنید نشان دهید که متوجه نیازها، خواسته ها و نگرانی های همسرتان شده اید.
  • وقتی شریک زندگی شما مستقیماً درخواست هایی می کند، به خواسته او پاسخ دهید و به موقع به آن درخواست ها عمل کنید. دیگر جایی برای تعلل نگذارید.
  • کلمات تشکر، قدردانی و سپاسگذاری را نه تنها برای کاری که شریک زندگی شما انجام می دهد بلکه برای هر رفتاری از شریک زندگی خود بیان کنید.
  • هنگام استفاده از شوخ طبعی برای روح بخشیدن به رابطه، مراقب باشید که فقط بازیگوشانه طعنه بزنید.
  • فقط به منظور جلب توجه به نقاط قوت و استعداد شریک زندگی خود، او را با دیگران مقایسه کنید.
  • جزئیات صمیمی وجود دارد که فقط شما از دانستن آن ها برخوردار هستید. هرگز رازداری را نقض نکنید.
  • با احتیاط با همسرتان درگیر شوید تا اختلافات را در هنگام درگیری حل کنید.
  • هنگام گفتن شکایت، مراقب باشید از خط انتقاد عبور نکنید.
  • کنایه زدن را با زبان ملایم جایگزین کنید.
  • به جای این که شکایت خود را با دیگران در میان بگذارید، مستقیماً با شریک زندگی خود صحبت کنید.
  • تمام اشکال تحقیر، از جمله چرخش چشم را منع کنید.
  • لحن های زشت و تحریک پذیر را از ارتباط خود کنار بگذارید.
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا