چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟

آیا فکر کردید که چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟ سلامتی مهم ترین چیز در کل زندگی هر فردی است. افراد به خاطر این که سلامتی خود را بهبود ببخشند. این که بتوانند آن را حفظ کنند باید از طریق راه های مختلف مثل ورزش کردن یا انجام تمرینات ورزشی یوگام و مدیتیشن سلامتی خود را بهبود ببخشند. نکته ای که باید بدانید این است که سلامتی همیشه مانند بخش های دیگر بدن مثل پوست یا مو نیاز به تقویت دارد. خندیدن و شاد بودن بسیار مهم است. خندیدن می تواند ارتباط خوبی بین سلامتی و خوشبختی به وجود بیاورد. خوشبختی همان طور که گفتیم از نظر هر فردی یک معنا دارد. نکته ای که باید همه ما بدانیم این است که راه خوشبختی برای هر کس متفاوت خواهد بود.

همه نمی توانند بگویند که خوشبختی من و راه آن با خوشبختی شخص دیگر یکسان است. چیزی که مهم است این مقوله است که خوشبختی نیازمند تلاش و لذت بردن از هر ثانیه از زندگی است. افراد اگر از زندگی خود لذت ببرند می توانند به معنای واقعی خوشبختی را حس کنند. وقتی که این إحساس در آن ها شکل گرفت آن ها به سلامتی هم می رسند.

ممکن است کسی سالم باشد اما احساس ناراحتی کند

ممکن است کسی سالم باشد اما احساس ناراحتی کند و همچنین به نوعی بیمار باشد و در عین حال از خوشحالی پرتو بگیرد. این دو عامل می توانند به راحتی جدا از یکدیگر وجود داشته باشند، اما بیشتر اوقات، هنگام تعیین سلامت روحی و جسمی فرد، شادی و سلامتی دست به دست هم می دهند و هر یک به طرز قابل توجهی بر دیگری تأثیر می گذارد.

چگونه سلامت روان می تواند بر بدن تأثیر بگذارد؟

چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟

وقتی صحبت از سلامت روانی یک فرد می شود، معمولاً بسیاری از عوارض جسمی هنگام کسی که با بیماری روانی دست و پنجه نرم می کند وجود دارد. در مورد افسردگی، بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری علائمی مانند خستگی و بی حالی را تجربه می کنند. با اضطراب، بسیاری از افراد تپش قلب، تعریق، لرزش و سایر علائم تحریک شدید را تجربه می کنند. با این حال، اکنون مطالعاتی انجام شده است که همبستگی مشخصی را بین شرایط شدید تر بهداشت روانی (مانند اختلال دو قطبی، اسکیزوفرنی و افسردگی اساسی) نشان می دهد که باعث افزایش قابل توجه خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا می شود و مواردی مانند قلب حمله و سکته.

مطالعاتی در ارتباط با این که چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟

با توجه به میزان استرس تجربه شده توسط فردی که با این شرایط دست و پنجه نرم می کند، جای تعجب نیست که قلب فشارهای بیشتری را نیز تحمل می کند و این باعث می شود که این خطر جسمی خاص در افراد با اختلالات فوق شیوع بیشتری داشته باشد. این مطالعه خاص همچنین نشان داد که احتمال فوت کسی از بیماری های قلبی عروقی ناشی از بیماری شدید روانی نیز 85٪ بیشتر از بقیه افراد در همان محدوده سنی مورد مطالعه است.

عادت های بد در افراد

در حالی که بسیاری از افراد آگاه هستند که عادت هایی مانند سیگار کشیدن می تواند امید به زندگی در یک فرد متوسط ​​را کاهش دهد، مطالعه دیگری نشان داد که میانگین امید به زندگی در افرادی که با شرایط روانی شدید دست و پنجه نرم می کنند، حتی بیشتر از مقایسه کاهش می یابد.

یک سیگاری ممکن است به طور متوسط ​​حدود هشت تا ده سال از طول عمر خود بکاهد

یک سیگاری ممکن است به طور متوسط ​​حدود هشت تا ده سال از طول عمر خود بکاهد. اما فرد مبتلا به اسکیزوفرنی امید به زندگی تا ده یا حتی بیست سال دارد. مبتلایان به اختلال دو قطبی می توانند 9 تا 20 سال از طول عمر مورد انتظار خود کاهش پیدا کنند. مبتلایان به افسردگی راجعه حتی می توانند هفت تا یازده سال را در مقایسه با یک فرد متوسط ​​از دست بدهند. در این مرحله، ارتباط بین سلامت روان و سلامت جسمی با پیشی گرفتن از تأثیرات طولانی مدت از عوامل ماهیت جسمی، آشکارتر می شود.

افسردگی و شرایط آن

افسردگی با 82٪ خطر ابتلا به حمله قلبی و سایر نگرانی های قلبی عروقی در کسانی که دیابت نوع 2 تشخیص داده اند مرتبط است. وجود افسردگی در بیماران سرطانی نیز مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که کسانی که پس از تشخیص و در طی درمان دچار پریشانی بیشتری هستند. میزان مرگ و میر به طور قابل توجهی بالاتر و خطر بیشتری برای نتیجه درمان نامطلوب دارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در افرادی که تشخیص افسردگی تأیید شده بودند. میزان مرگ و میر 39٪ افزایش داشت و حتی در افرادی که فقط چند علامت داشتند. در مقایسه با یک وضعیت بهداشت روانی کاملاً تشخیص داده شده ، 25٪ افزایش در میزان مرگ و میر داشتند.

پوکی استخوان و شکستگی استخوان

همچنین مطالعه ای در سال 2013 در مورد افزایش خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان در افرادی که اسکیزوفرنی تشخیص داده و تحت درمان هستند انجام شده است. اگرچه ممکن است ارتباطی بعید به نظر برسد. اما نشان داده شده است که داروهای ضد روان پریشی باعث افزایش سطح پرولاکتین در افراد مصرف کننده می شود.

مشکلات مختلف در افراد با سطح پرولاکتین

سطح پرولاکتین بر سطح هورمون های جنسی زنانه و مردانه (استروژن و تستوسترون) در بدن فرد تأثیر می گذارد. سطوح بالاتر با بسیاری از علائم منفی سلامتی و همچنین علائم مربوط به اختلال تراکم استخوان در ارتباط است. همراه با فاکتورهای سبک زندگی برجسته در مبتلایان به اسکیزوفرنیا (مانند کمبود ویتامین D، استعمال دخانیات، اعتیاد به الکل و عدم فعالیت بدنی)، افراد مبتلا به این بیماری در معرض خطر بروز مشکلات مربوط به استخوان در طول زندگی خود در مقایسه با یک فرد معمولی.

یک بار از مهم ترین عواملی که در سلامت جسمی فرد تحت تأثیر شرایط روانی قرار دارد

چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟

یک بار از مهمترین عواملی که در سلامت جسمی فرد تحت تأثیر شرایط روانی قرار دارد. خطر بیشتر برای خودکشی، رفتارهای آسیب رسان و خودآزاری و تعدد سو، مصرف مواد است که می تواند منجر به انتخاب های خطرناک، بیماری و مشکلات سلامتی شود. همچنین افزایش خطر رفتارهای خودکشی یا مصرف بیش از حد تصادفی.

مطالعاتی در ارتباط با این که چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟

همچنین نشان داده شده است که سلامت روانی یک فرد در بهبود و زنده ماندن در افرادی که شرایط جسمی خاصی دارند تأثیر دارد و مطالعات ثابت کرده اند که یک ذهنیت مثبت می تواند بر نتیجه کسی که با یک بیماری جسمی دست و پنجه نرم می کند تأثیر بگذارد.

چرا مراقبت از سلامت روانشناختی برای سلامت جسمی شما مهم است.

سلامت روان می تواند به سلامت کلی جسمی شما ها کمک کند. ضروری است اقدامات لازم برای اطمینان از این که آن ها تحت درمان مناسب قرار گرفته اند انجام شود. منابع بسیاری برای تعدادی از شرایط سلامت روان در دسترس است و به کسانی که نگرانی دارند توصیه می شود که به راه خود برسند و راه خود را برای مقابله و مدیریت علائم موجود شروع کنند.

روان درمانی و مشاوره همیشه گزینه های مناسبی هستند.

روان درمانی و مشاوره همیشه گزینه های مناسبی هستند. زیرا به آن ها اجازه می دهد تا یک نفر را با یک متخصص آموزش دیده و دارای مجوز برای اطمینان از تشخیص مناسب کار کنند. بنابراین مناسب ترین درمان را برای عوامل موثر بر آن ها دریافت کنند.

داشتن یک متخصص و مشاور خوب

داشتن این متخصص در گوشه و کنار خود در طول مسیر اطمینان حاصل می کند. که فردی با تجربه در زمینه مقابله با مسائل بهداشت روان همیشه از هرگونه تغییر در وضعیت روحی و جسمی شما آگاه است. می تواند درمان شما را متناسب با آن تنظیم کند.

چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟ – إحساس عادی بودن

چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد؟

بسیاری از افرادی که با نگرانی های بهداشت روان مقابله می کنند. از افسردگی و اضطراب گرفته تا اختلال دو قطبی و حتی اختلالات خوردن، ممکن است در برنامه درمانی خود به دنبال فواید شیمیایی داروها باشند تا علائم را کاهش دهند. به آن ها کمک کنند تا در مسیر صحیح قرار بگیرند تا احساس عادی بودن را دوباره بدست آورند.

نکته

زندگی آن ها با این حال، همراه با داروها عوارض جانبی مختلفی به وجود می آید و این موارد همیشه باید مورد توجه متخصص بهداشت روان شما قرار گیرند. با عوارض جانبی روانشناختی، گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد که دوزها یا حتی کل داروها را عوض کنید تا مطمئن شوید که بالاترین سطح از مزایای کلی را در شرایط خاص خود با کمترین میزان اثرات منفی در طی مراحل دریافت می کنید. بررسی این که چه ارتباطی بین سلامتی و خوشبختی وجود دارد مهم است.

مکمل ها و تغییر رژیم غذایی

برخی از داروها مانند داروهای ضد روان پریشی نیز باعث کمبود و عوارض جانبی جسمی می شوند. این مسائل باید به دقت کنترل شوند تا اطمینان حاصل شود که از سلامت روانی شما مراقبت می شود. همچنین سلامت جسمی شما نیز حفظ می شود. مکمل ها و تغییر رژیم غذایی یا سبک زندگی ممکن است در طول مسیر برای کاهش عوارض جانبی مضر برای داروها لازم باشد که در غیر این صورت برای برخی از شرایط روانی کاملاً اجباری است.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا