چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند و به آن ها احترام بگذارند؟

آیا فرزندان شما اولین باری که از آنها می خواهید کاری انجام دهند به شما گوش می دهند؟ اگر نه، ممکن است مجبور باشید به خواندن ادامه دهید. وقتی احترام متقابل بین شما و آنها وجود داشته باشد، بچه ها واقعاً گوش خواهند داد. آنها وقتی به شما گوش می دهند که بدانند وقتی چیزی را می گویید، منظور شما از آن چیست. از این رو ما در این مقاله از وب سایت همکده به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند و به آن ها احترام بگذارند؟ اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مشاوره کودکان دارید می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید.

مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند و به آن ها احترام بگذارند؟

در این مقاله از وب سایت همکده چند  نکته در مورد چگونگی ترغیب فرزندان به گوش دادن و احترام به شما آورده شده است. این موارد عبارتند از:

احترام متقابل نشان دهید

کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند

شما می توانید با نشان دادن اقتدار و حکم با مشت آهنین بچه ها را به شنیدن وادار کنید، اما به چه قیمتی؟ شما می توانید بر سر فرزندان خود فریاد بزنید و تسلیم و اطاعت را اجرا کنید، اما به چه قیمتی؟ هزینه آن در طولانی مدت رابطه شما با فرزند شما خواهد بود، زیرا کینه ها در آنها شکل می گیرد. اگر به فرزندان خود احترام نگذارید، سخت خواهد بود که آنها را وادار به گوش دادن به خود کنید. از این رو اگر می خواهید بدانید چگونه کودکان را محبور کنیم به حرف والدین گوش کنند باید به احترام اهمیت زیادی دهید.

آنها ممکن است اطاعت کنند، اما اگر شما به عنوان یک ستمگر عمل کنید که از بچه ها می خواهد آنچه شما می گویید انجام دهند زیرا شما مسئول هستید، در این صورت شما در یک نبرد بازنده مبارزه می کنید. اساس رابطه شما باید با احترام آغاز شود. احترام متقابل پایه و اساس هر رابطه ای از جمله رابطه والدین و فرزندان است.

چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند؟ –  از داد زدن اجتناب کنید

How do we force children to listen to and respect their parents?

هنگامی که فریاد زدن و تسلط بر موضوعات رابطه است، آنگاه یک جریان زیرین از کینه در کودک ایجاد می شود. هیچ کس نمی خواهد احساس تسلط داشته باشد و همچنین نمی خواهد احساس کند که ارزشش از شخص دیگری کمتر است. به فرزند خود اطلاع دهید که شما از طریق تعاملات محترمانه برای او ارزش قائل هستید. شما هنوز پدر و مادر هستید، اما می توانید آموزش های مربوط به والدین بودن را در خود تربیت کنید. در ادامه فرزندان خود را از طریق تعامل محترمانه ترغیب کنید. هنگامی که از روش های فرزندپروری مستبدانه و ظالمانه استفاده می کنید، رابطه خود را با کودک تضعیف می کنید و احتمال دارد کینه های زیادی ایجاد شود.

از فریاد زدن برای جلب احترام فرزند خود اجتناب کنید. اگر دوباره به داد و فریاد و تقاضا بپردازید، توانایی خود را برای جلب احترام فرزندتان در دراز مدت تضعیف می کنید.

از قانون طلایی استفاده کنید

ما می خواهیم بدانیم چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند. در این جا راهی خاص آورده شده است. احترام بر اساس قانون طلایی بنا شده است: با دیگران آنطور که می خواهید با شما رفتار شود رفتار کنید. اگر می خواهید فرزندتان به شما احترام بگذارد، باید با او با احترام رفتار کنید. این بدان معناست که با کودک خود با لحنی مهربان، اصیل و ملاحظه کننده صحبت کنید. مسلماً وقتی کودک چهار ساله شما در راهرو 5 فروشگاه مواد غذایی دچار بحران می شود، این کار آسانی نیست و شما کارهای بیشتری برای دویدن، کار کردن و زمان اضافی ندارید. والدین بدون داد و فریاد و افزایش احساسات به تمرین نیاز دارند.

ما هنوز می توانیم در نقش والدین عصبانی باشیم. با این حال، ما باید به خاطر داشته باشیم که آنها در حال یادگیری هستند و ما سالها تمرین بیشتری در این زمینه ها داریم. ما باید خونسردی خود را حفظ کرده و اقتدار خود را هنگام والدین حفظ کنیم.

وقتی روزهای بدی دارید و احساس می کنید در حال ذوب شدن هستید، چگونه می خواهید با شما صحبت شود؟ اینگونه است که باید با کودکی که در حال سقوط است و روزهای بدی را پشت سر می گذارد صحبت کنید. مهربانی، عشق و احترام، وقتی با اقتدار همراه شود، رابطه ای ایجاد می کند که در آن فرزند شما به شما گوش می دهد و به شما احترام می گذارد. با آنها طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.

اطمینان حاصل کنید که کلمات شما پیامدهایی دارند تا کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند

ما می دانیم که احترام متقابل اولین قدم برای جلب توجه فرزندانمان است. این احترام به آنها کمک می کند تا نسبت به آنچه باید بگوییم باز باشند. اگر آنها احساس کنند که برای شان اهمیت قائل هستند زیرا شما به آنها احترام می گذارید، در این صورت به شما احترام می گذارند. این امر در مورد تنبیه فرزند شما مفید خواهد بود. گام دوم این است که اطمینان حاصل کنیم که کلمات ما پیامدهایی دارند. وقتی صحبت از نظم و انضباط می شود، کلمات شما باید دارای وزن باشند. اگر می گویید کاری را انجام می دهید، باید آن را انجام دهید.

از تهدیدهای بزرگ دوری کنید

کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند

چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند؟ در این بخش به این مطلب می پردازیم که از تهدید های بزرگ دوری کنید. این مسئله در آموزش کودکان و روانشناسی استرس نیز اثر دارد. من والدین را دیده ام که تهدیدهای بزرگی می کنند و فکر می کنند هرچه این تهدید بزرگتر باشد، احتمال اینکه کودک رفتار خود را متوقف کند بیشتر است. این منطقی نیست و ایده خوبی هم نیست. به عنوان مثال، اگر به پسرم می گفتم که اگر اسباب بازی هایش را کنار نگذارد، اسباب بازی هایش را دور می اندازم، این غیر منطقی بود. دور انداختن اسباب بازی ها دور از ذهن است. بسیاری از والدین در این مورد همچنان همان تهدید را بدون پیگیری واقعی انجام می دهند. تهدیدها همچنان ادامه می یابد زیرا رفتار ادامه می یابد و حتی تشدید می شود.

از تهدیدهای بزرگ که نمی توانید با وجدان خوب آنها را دنبال کنید، اجتناب کنید. در عوض، پیامهایی با هشدارها ارائه دهید و اطمینان حاصل کنید که مجازات شایسته رفتار است. تخلفات کوچک باید عواقب کوچکی داشته باشد. تخلفات بزرگ مستلزم عواقب جدی تری است. عادت نکنید که تهدیدهای بزرگی را با پیامدهای بزرگ انجام دهید که در واقع نمی توانید آنها را اجرا کنید.

کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند با رویکرد یک پرسشی

روشی برای فرزندپروری که در آن والدین بلافاصله پیامدهای خود را دنبال می کنند، “رویکرد یک پرسشی” نامیده می شود. در این روش، والدین فقط یک بار از فرزند خود می خواهند کاری انجام دهند. اگر آنها این کار را نکنند، اگر والدین مطابق خواسته خود عمل نکنند، نتیجه ای را ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر از فرزند خود می خواهید ظرفهایش را در سینک ظرفشویی بگذارد، اما او بلند نمی شود و کار خود را شروع نمی کند، والدین می توانند در صورت عدم رعایت خواسته های خود پیامد را به کودک اطلاع دهند. اگر ظروف را کنار نگذارند، نیم ساعت از وقت تلویزیون خود را از دست می دهند. آنها سه یا حتی دو اخطار دریافت نمی کنند. یک هشدار همه آن چیزی است که ارائه شده است. اگر آنها از دستورالعمل ها پیروی نکنند، پیامد آن برطرف می شود.

سپس والدین نباید به کودک اجازه تماشای تلویزیون را بدهند و به جای آن می تواند کتاب خواندن یا بازی در بیرون را پیشنهاد دهد. این روش به شما در والدین خوب بودن کمک می کند.

توجه کامل خود را به آنها معطوف کنید

کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند

ما می خواهیم بدانیم چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند؟ وقتی با فرزندتان صحبت می کنید به چشمان او نگاه کنید و تمام توجه خود را به او نشان دهید. این رویکرد در جلب توجه فرزند شما بسیار موثر تر از توجه پراکنده و رفتار های جزئی است. اگر والدینی مشغول بازی کردن با تلفن خود هستند و در اتاق فریاد می زنند تا فرزندشان به انجام تکالیف خود بپردازد، تعامل معنی دارتر از درخواست حضوری نیست. اگر والدین تلفن خود را به زمین بگذارند و به سمت فرزند خود بروند و در چشمان فرزند خود نگاه کنند و بگویند “وقت آن است که فعلا تماشای تلویزیون را متوقف کرده و تکالیف خود را انجام دهید، می توانید بعد از اتمام تکالیف خود تماشا کنید” تاثیر بیشتری دارد.

توجه کامل کودک به تماس چشمی و ارتباط رودررو به او نشان می دهد که شما اهمیت می دهید و در آنچه می گویید جدی هستید. این کار باعث می شود که کودک شما به حرف های شما گوش دهد و به آنها پاسخ دهد.

مراقبت واقعی را نشان دهید

برای این که بدانیم چگونه کودکان را مجبور کنیم به حرف والدین گوش کنند باید مراقبت هایی اجرا شود. نشان دادن اهمیت دادن شما برای هر کودکی بسیار معنی دار است. فرزند شما باید بداند که شما به او اهمیت می دهید. کلمات، اعمال و لحن صدای شما نشان می دهد که برای شما اهمیت دارد. اگر اهمیت می دهید، حتماً آن را نشان دهید.

 

 

منابع
.lifehack.org/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا