چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟

حالات و احساسات مسری تر از آن چیزی است که ما اغلب تصور می کنیم. بودن در کنار افراد منفی می تواند ما را منفی تر کند، در حالی که افراد مثبت می توانند تفکر مثبت را تشویق کنند. وقتی در منفی گرایی غوطه ور هستید، مثبت ماندن یک چالش است. نکته جالب این که وقتی در منفی‌گرایی غرق می‌شوید، مثبت ماندن بسیار سخت‌تر است تا برعکس. یک فرد منفی، خیلی قبل از اینکه آن فرد مثبت، شخص منفی را خنثی کند، یک فرد مثبت را پایین می کشد. البته این بدان معنا نیست که همیشه اتفاق می افتد. با این حال، آنقدر اتفاق می افتد که یک توصیه رایج برای محافظت از خلق و خوی شما، محدود کردن زمان شما با افراد منفی است. در این مقاله همکده به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟

مرکز مشاوره همکده برای بهبود روابط شما خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می کند.

چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟

عدم اجازه برای تاثیرگذاری خلق و خوب منفی بر روابط، فقط در مورد دوستی ها یا روابط عاشقانه صدق نمی کند. برای بیماری های روانی و گروه های حمایتی قابل استفاده است. اگر به عنوان فردی مبتلا به افسردگی دوقطبی صحبت کنید که داخل و خارج از گروه‌های حمایتی و سیستم بوده است، وقتی شروع به ایجاد تعادل کنید، قرار گرفتن در کنار کسانی که در حال مبارزه هستند دشوار می‌شود، زیرا آنها می‌توانند شما را بی‌ثبات کنند.

سوال این است: چگونه از خلق و خوی خود در برابر خلق و خوی همسرم محافظت کنم؟ مقاله زیر به شما توصیه‌های غیررسمی می‌دهد، اما بدانید که این توصیه‌ها به همان اندازه برای هر رابطه‌ای که خلق و خوی طرف مقابل می‌تواند بر شما تأثیر منفی بگذارد، کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از همکده می خواهیم بدانیم که چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟ چرا که محافظت از فضای ذهنی خود در این دنیای پر استرس ضروری است.

درک کنید که احساسات دیگران به ندرت بازتابی از شماست

ما تمایل داریم که احساسات را به عنوان کنشی در برابر یک واکنش ببینیم. به عنوان مثال، اگر کسی ما را بی‌اهمیت کند، عصبانی می‌شویم و به دلیل رفتار نامناسبی که با ما می‌شود، احساس حق بودن می‌کنیم. اگر کسی با ما بی ادب باشد، ما حالت تدافعی به خود می گیریم و می دانیم که دفاعی بودن را توجیه می کنیم زیرا در ذهن خود می گوییم”چرا آن شخص یک رفتار تند گونه و همراه با خشم دارد؟” حقیقت موضوع این است که واکنش‌های احساسی و خلق و خوی یک فرد بیشتر بازتابی از آنچه در درون او می‌گذرد است تا لزوماً در مورد کاری که شما انجام می‌دهید.

آیا عصبانی بودن یا ناراحتی از رفتار بد یا بی ادبانه منطقی است؟ قطعا بله. اما این نیز معقول است که فقط شانه بالا انداخته و به زندگی خود ادامه دهید. چرا با عصبانی شدن خود را به زحمت بیاندازیم؟ چه هدفی را دنبال می کند؟ بیشتر اوقات، شما فقط درگیر یک بحث بیهوده می شوید که به جایی نمی رسد. البته نه همیشه. اما بیشتر اوقات. بسیاری از مردم فکر می کنند که عصبانیت آنها را درست می کند یا برای انجام هر کاری به خشم نیاز دارند. “من بیرون رفتم و این کار را انجام دادم زیرا عصبانی بودم!” باشه. شما همچنین می توانستید همین کار را در حالی که عصبانی نبودید انجام دهید. بنابراین، چه فایده ای دارد؟ در این حالت چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟

احساسات در روابط و خلق و خوی شریک زندگی

در روابط هم همینطور است. اگر متوجه شدید که شریک زندگی تان بد خلق است، باید بپرسید که چرا روحیه بدی دارد. شاید آنها از کاری که شما انجام داده اید عصبانی شده اند. ممکن است آنها یک روز بد در محل کار داشته اند و هنوز آن را ترک نکرده اند. شاید در مورد اخبار، زندگی یا هر چیز دیگری که آرامش آنها را مختل می کند استرس دارند. یا شاید دلیلی وجود ندارد. گاهی اوقات ما فقط با دنده چپ از خواب بیدار می شویم و یک روز سخت را سپری می کنیم. چیزی که گاها برای هر کسی اتفاق می افتد. وقت خود را برای حدس زدن مشکل یا روانکاوی شریک زندگی خود تلف نکنید. فقط بپرس! شما در زمان و ناامیدی در زندگی خود صرفه جویی خواهید کرد.

اکنون، این ممکن است به یک پرچم قرمز بالقوه اشاره کند. ممکن است با خود فکر کنید من نمی‌توانم از شریک زندگیم این را بپرسم. این نشانه بدی است فرض کنید احساس می کنید نمی توانید از شریک زندگی خود چنین سوال ساده ای بپرسید، یا احساس می کنید که باید روی پوسته تخم مرغ راه بروید تا خشم او را تحریک نکنید. در آن صورت، این وضعیتی است که باید با یک مشاور صحبت کنید. چرا که در این حالت ممکن است با سواستفاده عاطفی مواجه شده باشید.

به شرایط به عنوان مشکل ما نگاه کنید نه مشکل شخصی

می خواهیم در این مقاله بررسی کنیم که چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟ بسیاری از روابط ماهیت خصمانه دارند. شریک عاشقانه شما کسی است که قرار است هنگام گذراندن این زندگی دشوار به او پناه ببرید. اما به نظر نمی رسد که این نگرشی باشد که بسیاری از مردم دارند، به خصوص افرادی که در روابط ناسالم نیستند یا آنها را تحمل نمی کنند.

بنابراین، فرض کنید شریک زندگی شما در حال بدی است. از آنها می‌پرسید که چرا روحیه‌شان بد است، و آنها به شما می‌گویند که این به خاطر کاری است که شما انجام داده‌اید. خوب، حالا شما واقعا دو انتخاب دارید. شما می توانید از این موضوع عصبانی شوید یا می توانید از خود بپرسید: “چه کاری می توانم انجام دهم تا این وضعیت بهتر شود؟” البته، شما همچنین می توانید از شریک زندگی خود نیز این را بخواهید، اگرچه اگر خودتان ابتکار عمل را به دست آورید، اغلب قدردان آن خواهند بود. مثلا احساس می‌کنم بیش از حد کار کرده‌ام و خیلی کارهای خانه انجام می‌دهم. در این حالت می توان به تقسیم کار روی آورد.

به آنچه شریک زندگی تان به شما می گوید گوش دهید و به عنوان شریکی که سعی در یافتن راه حل دارید به آن نگاه کنید. با انجام این کار، می‌توانید عصبانیت، غم و اندوه یا هر حالت بدی را که ممکن است داشته باشند، از خود دور کنید، زیرا به جای سکونت در منفی‌گرایی، بر روی راه‌حل تمرکز کرده‌اید.

چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟ – مدتی را برای رفع فشار به خود اختصاص دهید

گاهی اوقات زندگی به ما دست خشن می دهد که می تواند برای مدت طولانی بر آرامش ذهن و شادی ما تأثیر بگذارد. یک بیماری مزمن می تواند سنگین و مقابله با آن دشوار باشد. از دست دادن یکی از عزیزان چیزی نیست که فرد فوراً از پس آن برگردد. بیماری روانی یا سوء مصرف مواد نیز ممکن است یک مشکل باشد. اینها همه چیزهایی هستند که می توانند به طور چشمگیری بر شما یا شریک زندگی تان تأثیر بگذارند. کلید عبور از آن منفی بودن این است که فضایی برای خود ایجاد کنید تا به دنبال مهلت باشید. این بهانه ای نیست که فقط یک هفته بیرون بیاییم.

نه، فرض کنید می خواهید در کنار شریک زندگی خود باشید و از سلامت روان خود حفاظت کنید. در این صورت، می‌خواهید استراحت‌های منظمی داشته باشید، مانند انجام یک سرگرمی خاث، پیاده روی، خواندن کتاب یا هر کاری که می توانید انجام دهید تا ذهنتان را برای مدتی از موقعیت دور کنید. خوب نیست که فقط در آن منفی بودن بنشینیم. خروج از آن چیزها را بسیار سخت تر می کند.

به همین دلیل است که داشتن کمک حرفه ای و پشتیبانی اضافی خارج از یک شبکه شخصی بسیار مهم است. دیر یا زود به اطراف نگاه می‌کنی و دیگر کسی نیست. تو تنهایی. افراد دیگر می توانند کمک کنند، اما نمی توانند بار را برای ما حمل کنند. این بار مال شماست که تا جایی که بخواهید آن را حمل کنید. افراد دیگر فقط می توانند در این راه به شما کمک کنند.

برای آرامش خاطر یا شادی به شریک زندگی خود تکیه نکنید

ما می خواهیم در این مقاله از همکده به این سوال پاسخ دهیم که چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟ یکی از اشتباهات بزرگی که افراد مرتکب می شوند این است که به شریک زندگی خود به عنوان منبع شادی خود تکیه می کنند. این چیزی است که در افراد تنها یا افسرده زیاد می بینید. “من چنین شخص فوق العاده ای پیدا کردم! و حالا که آنها اینجا هستند، من خیلی خوشحالم!» و اگر آن شخص ناپدید شود چه اتفاقی می افتد؟

می بینید که شریک زندگی شما نمی تواند منبع آرامش خاطر یا شادی شما باشد. این کار بیش از حد روی شانه های آنها قرار می گیرد. اگر زندگی آنها بدتر شود چه اتفاقی می افتد؟ آیا آنها کسی را که دوست دارند از دست می دهند؟ آیا با مشکلات خود به چاله می افتند؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی آنها انرژی لازم برای حمایت از کمبود شادی شریک زندگی خود را ندارند؟ در این حالت است که همه چیز به طرز شگفت انگیزی منفجر می شود.

حال، فرض کنید برای خوشبختی خود به شریک زندگی خود متکی نیستید. در این صورت، شما استقلال زیادی در تصمیم گیری درباره احساس خود در مورد احساسات آنها دارید. اگر آنها عصبانی یا غمگین هستند، می توانید به آنها اجازه دهید عصبانی یا غمگین باشند، دلسوز و فهمیده باشند و احساسات منفی آنها را نپذیرید. شما از کار اضافی تلاش برای خوشحال کردن یا راضی نگه داشتن کسی ناراحت نمی شوید.

تراژدی های وحشتناک در زندگی هر شخص رخ می دهد

خلق و خوی شریک زندگی شما می تواند با توجه به اتفاقات تغییر کند. ما در یک دنیای کامل زندگی نمی کنیم. ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن مرگ، تراژدی، بیماری روانی، بیماری جسمی، از دست دادن شغل، ورشکستگی، اعتیاد و بسیاری چیزهای وحشتناک دیگر به طور منظم اتفاق می افتد. چگونه اجازه ندهید خلق و خوی شریک زندگی شما روی شما تأثیر بگذارد؟

شریک زندگی شما همیشه خوشحال نخواهد بود یا خوب کار نمی کند. هرچه بتوانید خود را در برابر جریان زندگی انعطاف پذیرتر کنید، محافظت از سلامت روانی و رفاه خود آسان تر است. و همچنین زمانی که سلامت روانی خود را پیدا می کنید بودن در کنار افراد آسان تر خواهد بود.

روحیات شریک زندگی خود را شخصی نگیرید

چگونه روحیه شریک زندگی خود را شخصی نمی گیرید؟ خوب، نکته کلیدی این است که مشخص کنید آن خلق و خو واقعاً از کجا می آید. و اگر بتوانید آن را تشخیص دهید، می توانید کاری انجام دهید تا مرز سالمی داشته باشید و به شریک زندگی خود کمک کنید تا از آن عبور کند.

به عنوان مثال، فرض کنید که شریک زندگی شما در محل کار تحت استرس زیادی است. بنابراین آن استرس را به صورت مشاجره و درگیری به خانه می آورند. حالا آیا این کار درست است؟ نه، نه واقعا. اما آنها ممکن است درک نکنند که استرس آنها به زندگی شخصی آنها سرازیر شده است. و فرض کنید می توانید از کشاندن به بحث و جدل اجتناب کنید. در این صورت، بهتر می توانید پیشنهاد دهید که آنها راهی برای رفع فشار و از بین بردن بخشی از استرس به گونه ای بیابند که بر خانه شما تأثیری نداشته باشد.

شریک زندگی شما در شرایط سخت و یا تجربه برخی منفی ها اتفاق خواهد افتاد. در بیشتر موارد، شما دو نفر می توانید به روشی که برای شما منطقی باشد، از آن عبور کنید. هر رابطه ای چنین مشکلاتی دارد.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا