حل مشکلات عاطفی و عصبانیت

در دنیای روان شناسی خشم و عصبانیت یکی از موضوعات مهم است. عصبانیت می تواند در افراد مختلفی ایجاد شود. عصبانیت انواع مختلفی دارد. علائم خشم و عصبانیت در افراد مختلف متفاوت است. در واقع در روان شناسی تعاریف متفاوتی از عصبانیت وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشناسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. یکی از مواردی که ارتباط مستقیمی با عصبانیت دارد مشکلات عاطفی است. برای مثال اگر می بینید که شخصی در نزدیکی شما از عصبانیت رنج می برد یکی از دلایل آن می تواند مشکلات عاطفی در دوران کودکی باشد. حل مشکلات عاطفی و عصبانیت با هم در ارتباطند.

در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا مشاوره برای کمک به مشکلات عاطفی و عصبانیت مفید است یا خیر؟ تمامی اختلالات روانی قابل حل است به شرط این که فرد قبول کند که این مشکل را دارد و راه حل ها و تمرینات را انجام دهد. عصبانیت ها می تواند در فرد به گونه ای مختلفی ایجاد شود. برای مثال در یک فرد عصبانیت فقط در زمان های اتفاقات ناگوار ایجاد می شود. در افراد دیگر ممکن است این عصبانیت به شیوه های دیگری ایجاد شود. برای مثال ممکن است فرد در تمام مدت عصبانیت را داشته باشد. 

حل مشکلات عاطفی و عصبانیت همیشه آسان نخواهد بود.

حل مشکلات عاطفی و عصبانیت

کنترل خشم و مشکلات عاطفی شما همیشه آسان نخواهد بود. برخی از افراد برای کنترل نحوه واکنش به شرایط خاص بسیار سخت هستند. اگر با موقعیتی استرس زا رو به رو شدید، ممکن است احساس کنید که نمی توانید از جوش زدن جلوگیری کنید. این می تواند مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است به شما آسیب برساند هم از نظر حرفه ای و هم از نظر شخصی. مسائل مربوط به عصبانیت و مشکلات عاطفی اغلب به هم نزدیک هستند. شرایط مختلف سلامت روانی خود را با حملات شدید خشم نشان می دهد. اگر با این مشکل سر و کار دارید، یا اگر عزیزی دارید که این مشکل را تجربه می کند، ممکن است از دست دادن کاری که انجام می دهید ناتوان باشید. باید بدانید که می توان از کمک ها استفاده کرد و شرایط را تغییر داد.

مشاوره برای حل مشکلات عاطفی و عصبانیت 

مشاوره یکی از بهترین درمان های ممکن برای خشم و مشکلات عاطفی خواهد بود. این می تواند به بیماران در رفع علل برخی مسائل کمک کند و در عین حال راه های مقابله را نیز به آن ها آموزش دهد. اگر خشم و مسائل عاطفی به یک مشکل جدی در زندگی شما تبدیل شده است، باید درمان را در نظر بگیرید.

اختلال دوقطبی و عصبانیت

اختلال دوقطبی شرایطی است که سالانه زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. این شرایطی است که باعث می شود افراد دوره های خلق و خوی پایین و بالا را پشت سر بگذارند. این دوره های شیدایی و افسردگی می تواند برای فردی که در حال گذراندن آن است، یک اتفاق ناگوار است. همچنین می تواند بر خانواده فرد آسیب وارد کند. خلق و خوی فردی که با این بیماری تشخیص داده می شود همیشه پایدار نخواهد بود. مواقعی وجود خواهد داشت که افراد دوقطبی ممکن است دچار احساسات شدید یا رفتارهای دشواری شوند.

بسیاری از افرادی که با این بیماری زندگی می کنند با خشم و تحریک پذیری کلی مشکل دارند. این بیماری معمولاً با ترکیبی از داروهای تجویزی و درمان مدیریت می شود.

داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شوند

داروهایی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شوند عبارتند از: تثبیت کننده خلق و خو و داروهای ضد اضطراب. گاهی اوقات از داروهای ضد روان پریشی هنگامی استفاده می شود که سایر درمان ها مثر نباشند. درمان و مشاوره برای کمک به مدیریت علائم اختلال دوقطبی استفاده می شود. این به بیماران کمک می کند تا خلق و خوی خود را مدیریت کنند. این برای کسانی که عصبانیت و طغیان های احساسی را تجربه می کنند بسیار مهم است. بسیاری از انواع درمان ها برای کمک به افرادی که مبتلا به اختلال دوقطبی تشخیص داده شده اند استفاده می شود. درمان شناختی رفتاری، درمان خانواده محور و گروه درمانی همگی در برخورد با موقعیت های خاص موفق بوده اند.

در صورت تشخیص اختلال دوقطبی، بسیار مهم است که به دنبال درمان باشید

در صورت تشخیص اختلال دوقطبی، بسیار مهم است که به دنبال درمان باشید. اگر مشکوک هستید که ممکن است دچار خلق و خوی شدید شوید، مراجعه به پزشک ضروری است. اگر مراقب نباشید شرایطی مانند اختلال دوقطبی می تواند زندگی شما را دچار آشفتگی کند. بسیاری از مردم با اختلال دوقطبی زندگی می کنند و موفقیت بزرگی را در زندگی به دست می آورند. به سادگی بهتر است با متخصصان تماس بگیرید که می توانند به شما در مدیریت بیماری کمک کنند. این یک اختلال بسیار رایج است که زندگی میلیون ها نفر در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. گفته می شود که 4.4 درصد از بزرگسالان آمریکایی اختلال دوقطبی را تجربه می کنند. با دانستن این موضوع، به راحتی می توان دریافت که تنها نیستید. این حتی شرایطی است که مردان و زنان را به تعداد مشابه تحت تأثیر قرار می دهد.

حل مشکلات عاطفی و عصبانیت در اختلال انفجاری متناوب

اختلال انفجاری متناوب (IED) یکی دیگر از شرایطی است که می تواند باعث عصبانیت افراد شود. این اختلال در مورد کنترل تکانه است و کسانی که از آن رنج می برند بدون دلیل مشخص عصبانی می شوند. اگر شما یا کسی که دوستش دارید با انفجارهای عصبانی و احساسی روبرو می شود، این می تواند علت بالقوه ای باشد. این باعث می شود که افراد احساس کنند کنترل کامل بر احساسات خود را از دست داده اند. برای بسیاری از مردم، انفجارهای خشم انگیز دلیل قاطعانه ای برای عصبانیت است. مردم اغلب پس از رفع تنش ناشی از عصبانیت ایجاد شده احساس بسیار بهتر یا عادی تری دارند. نیازی به گفتن نیست که این شرایط می تواند برای زندگی افراد بسیار مشکل ساز باشد.

این می تواند به حرفه افراد آسیب برساند و می تواند بر روابط آن ها با دیگران تأثیر منفی بگذارد.

علل این اختلال در افراد مختلف متفاوت است.

حل مشکلات عاطفی و عصبانیت

علل این اختلال در افراد مختلف متفاوت است. گاهی اوقات در سطح ژنتیکی منتقل می شود. یک ناهنجاری فیزیکی نیز می تواند باعث این امر در مناطق خاصی از مغز شود. محیطی که در آن پرورش یافته است می تواند به ایجاد IED کمک کند. این وضعیت تا 16 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از آن ها در سنین پایین دچار علائم می شوند. داروها اغلب برای درمان IED استفاده می شوند و برای بسیاری از بیماران بسیار مثر بوده است. داروهایی که به عنوان درمان مورد استفاده قرار می گیرند شامل داروهای ضدافسردگی، تثبیت کننده خلق و خو و داروهای SSRI است.

مشاوره یکی از بهترین درمان های موجود در ارتباط با این زمینه

مشاوره یکی از بهترین درمان های ممکن برای افرادی است که این مشکلات را نیز تجربه می کنند. این می تواند مهارت هایی را برای چگونگی کنار آمدن به بیماران بیاموزد و همچنین به آنهاق اجازه می دهد از موقعیت هایی که باعث واکنش های عصبانی آن ها می شود اجتناب کنند. درمان شامل یادگیری نحوه مدیریت خشم و ابراز احساسات است. برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن است این کار به تنهایی زمان بر باشد، اما داشتن یک درمانگر به شما در این فرایند کمک می کنند مهم است. بیماران می توانند یاد بگیرند که در مورد موقعیت ها با استفاده از تکنیک های رفتاری شناختی متفاوت فکر کنند. آن ها همچنین می توانند ارتباط موثرتری را بیاموزند و بسیاری از مشکلات مربوط به IED را کاهش دهند.

درمان برای مشکلات عصبی بسیار مهم است

حل مشکلات عاطفی و عصبانیت

درمان بخش مهمی از روند بهبودی برای بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات عصبی است. داروها همچنین می توانند بخش مهمی از درمان برای برخی باشند. همچنین باید درک کنید که خشم و مشکلات احساسی مختص افرادی نیست که از اختلال دوقطبی رنج می برند. این مسائل می تواند روی هر کسی تأثیر بگذارد و شما ممکن است به کمک احتیاج داشته باشید حتی اگر در حال گذراندن یک دوره استرس زا هستید.

استفاده از درمان می تواند به شما در مدیریت موثرتر عصبانیت و احساسات کمک کند. این راهی است که به شما کمک می کند آرامش خود را بازیابید تا بتوانید زندگی متعادل تری داشته باشید. عصبانیت یک احساس قوی است و می تواند زندگی شما را به هرج و مرج بیندازد. وقتی می توانید با درمانگرانی که می دانند چگونه کمک کنند، تماس بگیرید، لازم نیست همه چیز به این شکل باقی بماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این متخصصان قادر خواهند بود با شما همکاری کنند تا به مسائل خشم خود برسید. برخی از افراد به دلیل اتفاقی که در زندگی می افتد با مشکلات خشم روبرو خواهند شد. دیگران ممکن است یکی از شرایط ذکر شده را داشته باشند و برای یادگیری نحوه کنترل همه چیز به کمک نیاز خواهند داشت.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا