کنترل خشم با عادات سالم

وقتی نوبت به عصبانیت می رسد، چندین کار وجود دارد که می توانید برای مقابله با آن انجام دهید. کنترل خشم با عادات سالم یکی از آن ها است.  مطمئناً، مقداری عصبانیت به اندازه کافی سالم است و شما می توانید بدون مشکل زندگی را پشت سر بگذارید. اما شرایطی وجود دارد که شما باید بدانید چگونه با خشم خود کنار بیایید. این که آیا یاد می گیرید چگونه قبل از وقوع احساس عصبانیت را متوقف کنید، چگونه جلوی کنترل عصبانیت را بگیرید یا چگونه خود را آرام کنید پس از عصبانیت، بسیاری از عادات مختلف می توانند به شما کمک کنند مسیر را به پیش بروید.

برای کنترل عصبانیت و بهبود شرایط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.  من می خواهم خشم خود را بهتر کنترل کنم، چگونه این کار را انجام دهم؟ اگر می خواهید به این مسئله برسید و کنترل خشم با عادات سالم را بدانید ادامه مقاله را پیگیری کنید.

عادات سالم چیست؟

بنابراین بیایید بدانیم کا فقط عادت های سالم چیست؟ اینها مواردی هستند که برای ذهن، بدن یا ترکیبی از این دو مفید هستند. آنها مواردی هستند که به طور کلی برای شما خوب خواهند بود و به شما کمک می کنند حتی در هنگام عصبانیت نیز احساس بهتری داشته باشید. ما در مورد مواردی مانند نگذاشتن عصبانیت تند، برخی از ورزش ها و حتی خندیدن برای کمک به روان سازی بدن و جسم صحبت کنیم. از این گذشته، عصبانیت بیش از حد می تواند برای سلامتی شما بسیار خطرناک باشد و اگر مراقب نباشید، می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند.

خطر خشم برای سلامتی شما

کنترل خشم با عادات سالم

حتی بدون فکر کردن در مورد چگونگی تأثیر خشم بر سایر افراد در زندگی شما، می تواند تأثیرات منفی جدی بر شما بگذارد. به یک دلیل، عصبانیت می تواند شما را دچار استرس کند و استرس باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی می شود. مواردی مانند حملات قلبی، حملات اضطرابی و سکته مغزی و همچنین زخم، میگرن و سایر اختلالات می توانند در اثر عصبانیت افزایش یابند. هنگامی که هر یک از این موارد را دارید، خطر آسیب دائمی یا مشکل در سلامت جسمی خود را افزایش می دهید که می تواند مدت ها پس از از بین رفتن عصبانیت خاص ادامه یابد.

استرس و عصبانیت همچنین می تواند باعث مشکلات روحی شود. از آنجا که شما اجازه می دهید این احساسات همچنان در ذهن شما تندتر شوند و ایجاد شوند، می تواند باعث شود شما مرتباً آن موقعیت ها را مطرح کنید. حتی وقتی احساسات خود را به زبان نمی آورید، شروع به یادآوری تمام زمانهای مختلفی می کنید که اینگونه احساس می کنید و اینها همچنان به ساخت و ساز می پردازند. اینجاست که ممکن است خود را در معرض منفجر کردن شخص نسبت به مسئله ای کوچک قرار دهید. همچنین می توانید اضطراب و استرس خود را فقط به این دلیل که هم اکنون بسیار زیاد احساس می کنید افزایش دهید.

نکته قابل توجه درباره کنترل خشم با عادات سالم

وقتی صحبت از عصبانیت و افراد دیگر می شود، بزرگترین خطر این است که شما علیه آن شخص دیگر رفتار کنید. چه از نظر جسمی و چه کلامی به آنها ضربه بزنید، می تواند تأثیرات مشابهی داشته باشد. شناخته شده است که سو استفاده کلامی و بدرفتاری جسمی منجر به احساسات و شرایط روحی شدیدی در فردی می شود که آنها دریافت می کند، اما آنها همچنین می توانند کارهای مشابه با شخص آزار دهنده را انجام دهند. ممکن است متوجه شوید که روابط خود را از دست می دهید یا به افراد اطراف خود آسیب می رسانید زیرا قادر نیستید عصبانیت خود را کنار بگذارید.

انواع عادات سالم و کنترل خشم با عادات سالم

وقتی به موضوع می رسد، نمی خواهید اجازه دهید خشم خیلی روی شما تأثیر بگذارد. شما می خواهید برای مقابله با خشم خود و بهبود سلامتی خود در حین انجام این کار، روش های سالم پیدا کنید. شما می خواهید بدانید که چگونه خشم را در زندگی خود کم اهمیت جلوه دهید، و می خواهید اطمینان حاصل کنید که برای حل یکباره و برای همیشه مشکل لازم است. خشم لازم نیست که در زندگی شما تأثیر منفی بگذارد، و ضرورتی ندارد که به هیچ وجه به شما آسیب برساند. اگر در مورد عصبانیت خود وظیفه شناس باشید و یاد بگیرید که چگونه این استراتژی ها را اجرا کنید، شروع بهتری خواهید داشت.

آن را بیرون کنید

کنترل خشم با عادات سالم

 اولین کاری که باید انجام دهید این است که احساسات خود را بیرون بیاورید. اگر اجازه دهید آن احساس خشم همانجا بنشیند و همچنان به جمع شدن ادامه دهد، حال خود را بهتر نمی کنید. در عوض، شما می خواهید حتی برای مدت طولانی تری احساس خود را بدتر کنید و به احتمال زیاد در اثر یک توهین یا مشکل در آینده منفجر خواهید شد. همچنین می توانید استرس و مشکلات احتمالی سلامتی را برای خود ایجاد کنید زیرا مدت طولانی است که افکار و احساسات خود را حفظ می کنید. درعوض، فقط سعی کنید به خود یا شخصی که به او اعتماد دارید تکیه کنید. می تواتید با صحبت کردن خود را تخلیه کنید.

کنترل خشم با عادات سالم و نفس عمیق

مدیتیشن یا تنفس عمیق راه سالم دیگری است که می توانید خشم خود را کنترل کنید. با تنفس عمیق، می توانید تنش را در بدن کاهش داده و تنفس سریع و کم عمق را کند کنید. شما به شل شدن عضلات، آرام کردن ضربان قلب و کاهش اضطراب کمک خواهید کرد. همه این ها به شما کمک می کند احساس کنید که قادر هستید بدون عصبانیت و در عوض با فکر و قضاوت منطقی پاسخ دهید. می توانید تکنیک های مختلفی از مدیتیشن و ارام سازی ذهنی را انتخاب کنید و آن ها را به راحتی به کار ببرید.

وقت بگذارید تا بفهمید.

شما نمی خواهید هر وقت احساس عصبانیت کردید هرچه زودتر عصبانیت خود را از بین ببرید. بلکه می خواهید وقت بگذارید تا بفهمید چرا چنین احساسی دارید و احساسات خود را منطقی می کنید. کاملاً طبیعی است که در بعضی شرایط احساس عصبانیت کنید و نکته مهم این است که بفهمید آیا یکی از انواع شرایطی را که خشم مناسب است تجربه می کنید یا خیر. دریابید که چه چیزی باعث عصبانیت شما شده و چرا واکنشی نشان داده اید یا از خود خشم نشان داده اید. با کاوش در اوضاع، بیشتر در مورد چگونگی اجتناب از شرایط مشابه در آینده یا چگونگی کنار آمدن با شرایط مشابه در آینده بدون عصبانیت بیشتر یاد خواهید گرفت.

از آن جا دور شوید.

 وقتی از یک وضعیت خشم آور دور می شوید، باید به خودتان یک اتاق تنفس بدهید. جدا شدن از موقعیتی که باعث عصبانیت شما می شود، تلاش و انتشار اوضاع را برای شما آسان تر می کند. اگر با یک نفر پا به پا بروید، صحبت در مورد وضعیت دشوار خواهد بود زیرا اوضاع می تواند بیشتر تشدید شود. اگر بتوانید قبل از بازگشت به شخص یا موقعیتی که باعث عصبانیت شما شده است، برای چند دقیقه دور شوید و مدتی برای نفس کشیدن داشته باشید، احتمال واکنش ناگهانی یا عصبانیت وجود دارد. به احتمال زیاد با آرامش و سازندگی پاسخ خواهید داد.

برای کنترل خشم با عادات سالم،‌ بخندید.

کنترل خشم با عادات سالم

اگر می توانی بخندی، می توانی در هر موقعیتی  شرایط خوبی داشته باشی یا انرژی مثبت پخش کنی. این مهم است که اگر با شخصی درگیر هستید یا بحث می کنید، آنها درک کنند که به آنها نمی خندید زیرا این باعث افزایش تنش و خصومت می شود. در عوض، سعی کنید شوخی کنید یا یک داستان خنده دار بگویید. حتی اگر هنگام شروع احساس خندیدن نداشته باشید، در نهایت خواهید خندید. و خندیدن می تواند باعث از بین رفتن تنش شما شود. این به شما کمک می کند تا از خشم خلاص شوید و به گونه ای دیگر به وضعیت نزدیک شوید.

مقداری ورزش کنید.

ورزش یک روش عالی برای از بین بردن استرس و کمک به تسکین برخی از مشکلات مرتبط با عصبانیت است. فعالیت بدنی می تواند با ترشح مواد شیمیایی شاد در مغز مانند سروتونین، نوراپی نفرین و دوپامین به شما کمک کند و همچنین می تواند مقداری از انرژی اضافی را که می تواند به صورت ناسالم هدایت شود، بسوزاند. به هر حال، وقتی عصبانی می شوید، بدن شما هورمون های مبارزه یا پرواز را آزاد می کند و این به معنای کلی انرژی اضافی است که فقط در بدن شما شناور است مگر اینکه راهی برای خلاص شدن از آن پیدا کنید. ورزش یک روش عالی برای انجام این کار است.

برای کمک گرفتن از یک متخصص حرفه ای اقدام کنید.

 کمک حرفه ای می تواند در بسیاری از شرایط بسیار مهم باشد. عصبانیت یک مورد دیگر است. مرکز مشاوره همکده مکانی است که می توانید با یک متخصص بهداشت روان صحبت کرده و راه های مختلفی برای کنار آمدن با عصبانیت خود پیدا کنید. کنترل خشم با عادات سالم را می توانید یاد بگیرید. یادگیری اینکه چه چیزی شما را عصبانی می کند و چگونه می توانید از راه های مثبت تری واکنش نشان دهید، به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه از این نوع شرایط عبور کنید. شما می توانید برای دفعه بعدی بهتر آماده شوید که ممکن است عصبانی شوید و همچنین می توانید خود را به روش های سالم و متفکرانه تری بیان کنید.

چندین عادت سالم مختلف وجود دارد که می توانید درگیر آنها شوید و می توانند احساساتی را که احساس می کنید کاهش دهند. با یادگیری چگونگی مدیتیشن یا ورزش، شما راحت تر می توانید ابراز مثبت کنید و موقعیتهای منفی را منتشر کنید. حتی وقتی عصبانی هستید یا در موقعیت شدید قرار دارید، عاداتی برای بدن و ذهن شما مفید است که می توانید برای خلاص شدن از این احساسات یا حداقل تخفیف آنها تا جایی که می توانید آنها را کنترل کنید، کمک کنید.

شما می خواهید بدانید که چگونه می توانید در کنار خانواده و دوستانتان به شیوه ای مثبت حضور داشته باشید، و این نیاز شما را به دنبال روش های جدید برای مقابله با عصبانیت می دهد. خواه در حال حاضر به طور مکرر احساس خشم می کنید یا نه، شدید است یا نه، می خواهید بدانید که چگونه زندگی خود را بهبود ببخشید. یک معامله بزرگ وجود دارد که می توانید با کمک درست انجام دهید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا