راز گفتگوهای سخت با شریک زندگی خود

گفتگوهای سخت با شریک زندگی می تواند برای هر یک از طرفین دشوار باشد. ارتباط با شریک زندگی باید به گونه ای باشد که آسیب به هیچ کدام از افراد وارد نشود. بعضی اوقات ارتباطات بین افراد می تواند ضربات سختی به زندگی آن ها وارد کند خصوصا اگر نتوانند حرفای مهم را به یکدیگر بزنند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد.

اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت اصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چقدر باید برای تغییر همسر یا شریک زندگی خود تلاش کنید؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در خانواده و گفتگوهای سخت با شریک زندگی

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با گفتگوهای سخت با شریک زندگی، صحبت کنیم.

تغییر همسر و گفتگوهای سخت با شریک زندگی

اگر عاشق کسی هستید که از نظر شما نقص دارد، ممکن است امیدوار باشید که طرف مقابلتان با گذشت زمان به سمت بهتر شدن تغییر کند. این باعث می شود تا تردیدهای آزاردهنده به طرز جادویی از بین بروند. بسیاری از زوج‌ها با این باور که می‌توانند عیب‌های یکدیگر را برطرف کنند وارد روابط خود می‌شوند و عادت‌های بد به‌طور جادویی پس از گذشت زمان از بین می‌روند، اما متأسفانه این اتفاق به ندرت می‌افتد.

شما نباید تصور کنید که شریک زندگی شما تغییر خواهد کرد تا رابطه به نتیجه برسد. پذیرفتن آن ها و دوست داشتن آن ها مهم است. زیرا رفتار آن ها احتمالاً به این زودی ها تغییر قابل توجهی نخواهد داشت.

چیزهایی که احتمالاً تغییر نخواهند کرد

کارهای خاصی وجود دارد که با گفتگوهای سخت با شریک زندگی انجام می شود. این ممکن است ارزش تلاش برای تغییر آن ها را نداشته باشد. اگر هنوز نتوانستید برای تغییر همسر خود کاری کنید، ممکن است بخواهید در مورد میزان تلاش خود برای حفظ رابطه تجدید نظر کنید.

شما را در اولویت قرار نمی دهد

شریکی که در ابتدا شما را در اولویت قرار نمی دهد، احتمالاً بعداً تغییر نخواهد کرد. اگر بعد از کار، دوستی، خانواده یا سرگرمی های شریک زندگی خود در رتبه دوم قرار دارید، مهم است که بدانید این امر احتمالاً تغییر نخواهد کرد.

برای اکثر مردم، این یک رابطه منفی خواهد بود. اگر نمی‌توانید به شریکتان اعتماد کنید که شما را در اولویت قرار دهد. همان طور که او را در اولویت قرار می‌دهید، این امر عواقب قابل‌توجهی در زمان مذاکره با هم و مدیریت اولویت‌ها با تکامل زندگی‌تان خواهد داشت.

رفتار توهین آمیز و گفتگوهای سخت با شریک زندگی

اگر شریک زندگی شما از نظر جسمی یا عاطفی آزاردهنده است، بسیار مهم است که مشکل را بشناسید و متوجه شوید که این تقصیر شما نیست.

راز گفتگوهای سخت با شریک زندگی خود

مهم نیست شما و شریک زندگیتان چقدر عاشق هستید، باز هم دو فرد جدا از هم با افکار و احساسات خود هستید. ممکن است گهگاه با اختلاف نظرها درگیر شوید. یادگیری نحوه گفتگوهای سخت با شریک زندگی یکی از کلیدهای روابط سالم و پایدار است. آیا شما و همسرتان موضوعاتی دارید که در مورد آن ها بحث نمی کنید زیرا می دانید که منجر به مشاجره می شود؟ متأسفانه، مشکل حل نشده است. زیرا هر دوی شما از صحبت کردن با فیل در اتاق خودداری می کنید. احتمالاً موردی است که یکی از شما به احساسات و نظرات خود صادق نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی به طور مؤثر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کنید، هم موضوعات مثبت و هم منفی را شامل می شود. علاقه کسی مستلزم گوش دادن به دیدگاه او و تأیید احساسات او است. گاهی اوقات، مصالحه می‌کنید یا مخالفت می‌کنید.

اجتناب از موضوع ممکن است صلح را در ظاهر حفظ کند. اما باعث درگیری داخلی می شود. ممکن است هر دوی شما همراه با گفتگوهای سخت با شریک زندگی لبخند بزنید. اما رنجش از پیوند عشقی شما دور خواهد شد. چنین اجتنابی منجر به مشکلات بیشتری می شود. زیرا خود را در حال دور شدن می بینید.

چند راز برای ایجاد مکالمات سخت

آیا از جارو کردن همه مسائل خود در زیر فرش خسته شده اید؟ اجتناب از مشکل باعث از بین رفتن آن نمی شود. در عوض، این چند پیشنهاد را برای ایجاد گفتگوهای سخت با شریک زندگی خود در نظر بگیرید، حتی اگر مشاجره باشد:

زمان مناسب را بشناسید

اگر می خواهید گفتگوی چالش برانگیز با شخص خود داشته باشید، زمان بندی بسیار مهم است. شما آنقدر با آن ها بوده اید که بدانید چه زمانی در حال چت هستند. دانستن این خلق و خوی می تواند در حل و فصل یک موضوع یا ایجاد بن بست تفاوت ایجاد کند. زمانی که شما یا شریک زندگیتان خسته هستید یا احساس بدخلقی می کنید از مطرح  موضوعات بحث برانگیز خودداری کنید. ابراز نگرانی های خود بلافاصله بعد از کار یا در هنگام شام احتمالاً برای شما نتیجه معکوس خواهد داشت. درعوض، منتظر زمانی باشید که هر دو راحت باشید و برای بحث باز باشید.

از روش ساندویچ برای تسهیل مکالمات سخت استفاده کنید

ایجاد روحیه برای گفتگوهای سخت با شریک زندگی   زمانی آسان تر می شود که آن را با چیز مثبتی پیشگویی کنید. اگر با نگرش خوب وارد بحث شوید راه حل های بهتری خواهید داشت. به آن روش ساندویچ می گویند: مثبت، منفی، مثبت.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، شاید شما با مسائل مالی ترکیبی خود مشکل دارید. می‌توانید با بیان این جمله شروع کنید: «با کاهش برخی از هزینه‌های ما کار بسیار خوبی انجام دادی». لایه دوم به این موضوع منفی می پردازد: “اما ما هنوز برای پرداخت صورتحساب هایمان هر ماه در تلاش هستیم.” توجه کنید که چگونه موضوع منفی خنثی می ماند. لایه سوم ساندویچ یک مکالمه مثبت است: “چگونه می توانیم برای پس انداز بیشتر پول برنامه ریزی کنیم؟”

روی مشکل متمرکز بمانید

برخی از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که در  گفتگوهای سخت با شریک زندگی به میدان چپ می روند. تمام تلاش خود را بکنید که روی موضوع باقی بمانید و به سمت مماس حرکت نکنید. نه تنها شریک زندگی تان را گیج می کند، بلکه فراموشی آن‌چه در حال بحث هستید آسان تر می شود. تمرکز تفاوت بین یک گفتگوی مستقیم و یک مشاجره را ایجاد می کند. اکنون زمان ذکر موضوعات دیگر یا پرداختن به کاستی های گذشته نیست. شما فقط همسرتان را در دفاع قرار می دهید، و آن ها خاموش می شوند یا از عصبانیت منفجر می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر احساس می کنید که مکالمات سخت شما از موضوع خارج می شود، به آرامی آن را در ردیف قرار دهید. بهتر است در یک زمان به یک موضوع بپردازیم تا این که در مورد همه آن‌ها بحث کنیم. یک بحث متمرکز به احتمال زیاد راه حل هایی برای مشکل به ارمغان می آورد.

گفتگوهای سخت با شریک زندگی مستلزم گوش دادن فعال است

وقتی از صمیم قلب صحبت می کنید، به یاد داشته باشید که گفتگو یک خیابان دو طرفه است. شما “با هم” صحبت می کنید نه “با” خود. بعد از این که توجه کامل شریکتان را به خود جلب کردید و با بیانیه ای مثبت صحبت کردید، به حرف های او گوش دهید. اگر بیش از حد مشغول پیش بینی حرف بعدی خود باشید، ممکن است برخی از نکات مهم آن ها را از دست بدهید. طبق مقاله ای که توسط هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است، گوش دادن فعال به شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا دیدگاه طرف مقابل را در طول یک مکالمه سخت درک کنید. این می تواند اعتماد را پرورش دهد و به شما کمک کند تا در تجربیات گذشته فکر کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تماس چشمی و زبان بدن خنثی را حفظ کنید. حتی اگر با بیانیه مخالف هستید، صحبت را قطع نکنید. سر خود را تکان دهید و احساسات آن ها را منعکس کنید. قبل از پاسخ، چند ثانیه مکث کنید تا در مورد آن چه آن ها گفته اند

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا