چرا احساس غم و اندوه خانواده مانند افسردگی نیست

احساس غم و اندوه می تواند در زمان هایی که ما از لحاظ عاطفی دچار مشکل می شویم ایجاد شود. در واقع طبیعت هر انسانی است که احساسات مختلفی را تجربه کند. اما این بدان معنا نیست که غم و اندوه به معنای افسردگی است. طبیعت دنیا و زندگی این است که انسان همه پستی و بلندی ها را تجربه کند. غم و اندوه یکی از مواردی است امروز جز مشکلات روانی محسوب می شود. بسیاری از غم و اندوه ها در دنیا به علت فشار های مختلف زندگی است.

آیا تا به حال از خود پرسیده آید که افراد مشهور و بزرگ چگونه از پس این چالش ها برآمده اند. اگر نگاهی با تاریخچه زندگی آن ها بیندازید متوجه می شوید که آن ها چند بار در طول زندگی شکست خورده اند. اما آن ها از این شکست ها به عنوان راهی برای پیروزی استفاده کرده اند. همه ما در زندگی ممکن است شکست بخوریم یا حتی دچار ناراحتی های روانی شویم. این ناراحتی های روانی حتی می تواند اختلالات روانی را نیز ایجاد کند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که  چرا احساس غم و اندوه خانواده مانند افسردگی نیست.

احساس غم و اندوه و اختلالات افسردگی

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های آن افسردگی را به همراه داشته باشد. این بدان دلیلی است که کودک در دوران مدرسه احساس کند با بقیه فرق دارد و مورد تمسخر قرار می گیرد که این باعث آسیب روحی به او می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط چرا احساس غم و اندوه خانواده مانند افسردگی نیست، صحبت کنیم.

احساس غم و اندوه چه نوع تعریفی دارد؟

احساس غم و اندوه در واقع که قبل از از دست دادن رخ می دهد. این معمولا توسط عزیزان یک فرد با تشخیص ترمینال و همچنین فردی که در حال مرگ است، تجربه می شود. با این حال، می توان آن را نیز در هر شرایطی که تغییر در انتظار می تواند منجر به از دست دادگی، مانند حرکت به یک شهر جدید، تغییر شغلی.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

احساس غم و اندوه بسیار مشترک با غم و اندوه متعارف، غم و اندوه یک تجربه پس از از دست دادن. علاوه بر این، غم و اندوه پیش بینی شده می تواند در هر زمان قبل از از دست دادن شروع شود. به عنوان مثال، فرض کنید یک دوست شما یک بیماری تهدید کننده زندگی مانند سرطان داشته باشد. یک عضو خانواده یا نسل نزدیک ممکن است به هر نقطه از شروع اولیه علائم تا زمان تشخیص تا زمانی که آن ها وارد مراقبت از بیمارستان می شوند، گرسنه پیش بینی کننده را تجربه کنند.

غم و اندوه پیش بینی شده چه زمانی تجربه می شود؟

غم و اندوه پیش بینی شده ممکن است حتی اگر دوست شما در نهایت از بیماری بهبود یابد، تجربه می شود. این مقاله بحث می کند که چرا غم و اندوه پیش بینی شده اتفاق می افتد و علائم و فازهای آن را پوشش می دهد. همچنین تفاوت های بین غم و اندوه پیش بینی و غم و اندوه متعارف را مشخص می کند و بحث می کند که آیا غم و اندوه پیش بینی می تواند به کاهش غم و اندوه متعارف کمک کند. در نهایت، شما راه هایی برای مقابله با غم و اندوه پیش بینی خواهید آموخت.

چرا غم و اندوه پیش بینی می شود؟

غم و اندوه پیش بینی شده یک راه است که مردم به دانش واکنش نشان می دهند که از دست دادن زندگی در آینده نزدیک اتفاق می افتد. اگر چه هر کس نمی تواند غم و اندوه پیشگیرانه را تجربه کند، برای کسانی که انجام می دهند، این یک پاسخ طبیعی به غم و اندوه است. این  از دست دادگی ضعف در حال حاضر و آینده را به ارمغان می آورد.

انگیزه رشد شخصی و احساس غم و اندوه

غم و اندوه پیش بینی می تواند به عنوان انگیزه ای برای رشد شخصی و پیدا کردن بسته شدن برای هر دو فرد مرگ و کسانی که عزیزانشان است، خدمت می کنند. این بسته می تواند کمک کند تا آن ها را قادر به پیدا کردن معنی و هدف در وضعیت فعلی کند.

نشانه های احساس غم و اندوه

احساسات و رفتارها در هنگام پیش بینی از دست دادن می تواند متفاوت باشد و با سطوح مختلف شدت احساس شود. برخی از چیزهایی که مانع پیش بینی می شوند می توانند عبارتند از:

  • استرس عاطفی
  • مشغولیت شدید با یکی از عزیزان عزیز
  • مایل به بازگشت فرد به دوران قبل از بیماری
  • تنهایی
  • اشکزار
  • تحریک پذیری
  • خشم
  • خروج از شرایط اجتماعی
  • تمایل به صحبت کردن
  • افسردگی
  • اضطراب

چرا احساس غم و اندوه خانواده مانند افسردگی نیست

همه افراد در زندگی احساس غم و اندوه را تجربه می کنند و به نظر می رسد که این احساس در زمان های نامشخص باقی می ماند. زمانی فرا می رسد که ممکن است شروع به سوال کنید که آیا احساس غمگینی دارید یا از افسردگی رنج می برید. هیچ یک از این شرایط عالی نیست. اما غلبه بر احساس غم و اندوه آسان تر از افسردگی است. افسردگی و غم بسیار متفاوت هستند، اگرچه احساس غم و اندوه گاهی اوقات بخشی از افسردگی است. احساس غم و اندوه باعث می شود احساس کنید چیزی روی شما سنگینی می کند. هر چه بیشتر ادامه یابد، احساس بدتر می شود، به خصوص اگر ندانید چه زمانی تمام می شود.

افسردگی با احساس غم و اندوه یکسان نیست

این سنگینی و غم طولانی اغلب با افسردگی اشتباه گرفته می شود. با این حال، اینطور نیست، زیرا یک جزء طبیعی غمگین شدن است. افسردگی بیشتر از غم و اندوه احساسات بد را ایجاد می کند، زیرا باعث می شود فرد از خود نفرت داشته باشد. تفاوت بین این دو مهم است، زیرا این چیز خوبی نیست که احساس غم و اندوه را به عنوان افسردگی بدانیم. برچسب نادرست می تواند منجر به مشکلات بیشتر شود و می تواند روند بهبودی را مختل کند. روانشناسان این موضوع را تشریح کرده اند و تفاوت های بین غم و افسردگی را بررسی کرده اند تا به شما در درک آن کمک کنند.

افسردگی چیست؟

قبل از درک تفاوت بین احساس غم و افسردگی، مهم است که افسردگی را به طور کامل درک کنید. افسردگی یک اختلال روانی بالینی در نظر گرفته می شود و اغلب برای غلبه بر آن نیاز به دارو و درمان دارد. بسیاری از داروهای کاملا طبیعی برای کمک به درمان افسردگی وجود دارد. اما همیشه باید ابتدا نظر حرفه ای را جمع آوری کرد. وقتی افسرده هستید، چیزهایی که قبلاً لذت بخش بودند دیگر جالب نخواهند بود. ممکن است احساس کنید از خود متنفر هستید و از شخصیت خود یا کارهایی که انجام داده اید منزجر شوید. سایر ویژگی های رایج افسردگی شامل سطوح کم فعالیت، خستگی غیرقابل توضیح و فقدان احساسات است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افسردگی می تواند در زندگی شما اختلال ایجاد کند و باعث ایجاد مشکلاتی در شغل یا روابط شما شود. ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید یا قادر به تمرکز یا تفکر واضح نباشید. این می تواند منجر به اشتباه کردن، عصبانیت بیش از حد برای درگیر شدن، یا صرفاً کنار گذاشتن چیزها شود.

چه چیزی باعث افسردگی می شود؟

تشخیص اینکه چه چیزی باعث افسردگی در هر فرد می شود دشوار است. اما تحقیقات عوامل خطر مشترک را نشان می دهد. عوامل خطر عبارتند از عدم تعادل هورمونی، ژنتیک، شرایط پزشکی و عوارض جانبی دارو. تغییرات غیرمنتظره زندگی، تجربه تروما و سطوح بالای استرس نیز از عوامل خطر افسردگی هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همه کسانی که عوامل قبلی در بالا را تجربه می کنند افسرده نمی شوند، اما این شانس را افزایش می دهد. اغلب اوقات، برای افرادی که دارای عوامل خطر هستند، افسردگی توسط اتفاقات و احساس غم و اندوه زندگی ایجاد می شود. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • حوادث یا بیماری غیرمنتظره
  • مرگ کسی که دوستش داری
  • اخراج یا جدایی از شغل یا احساس وجود پیچیدگی در زندگی
  • مشکلات رابطه
  • آسیب خانوادگی

در حالی که برخی از افراد ممکن است بتوانند این محرک ها را بدون تجربه افسردگی کنترل کنند، افرادی که دارای عوامل خطر هستند همیشه قادر به انجام این کار نیستند. این نشانگر این است که افسردگی نیاز به درمان دارد.

تفاوت بین افسردگی و احساس غم

افسردگی و غم هر دو دردناک هستند و مقابله با آن‌ها سخت است. در حالی که افسردگی یک اختلال بالینی است و احساس غم و اندوه چنین نیست. این بدان معنا نیست که غم و اندوه دردناک نیست. بزرگترین تفاوت بین این دو این است که افسردگی یک بیماری روانی است، در حالی که احساس غم و اندوه یک احساس است. وقتی صحبت از غم و اندوه می شود، مرگ عزیزان عامل بزرگی است. ریدگی به ضایعه ای از هر نوع که باشد می تواند باعث غم و اندوه شود، صرف نظر از این که فقدان چه مقداری است. اگر احساس می کنید احساس امنیت، کنترل یا امنیت خود را از دست دادید، ممکن است غمگین شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به همین ترتیب، البته اگر یکی از عزیزانتان را از دست بدهید، چه به مرگ یا پایان یک رابطه، چنین احساسی خواهید داشت. حتی احساس اینکه توانایی اعتماد به کسی را از دست دادید، باعث ناراحتی شما می شود. ضرر بزرگ دیگری که می تواند باعث غم و اندوه شود، اخراج از شغل یا عدم وجود ثبات مالی است. گاهی اوقات وقتی غمگین هستید، ممکن است برخی از علائم افسردگی مانند کمبود انگیزه را تجربه کنید. ممکن است نخواهید کارهایی را انجام دهید که معمولاً دوست دارید انجام دهید. در حالی که این در ابتدا نگران کننده است، ممکن است متوجه شوید که میل به انجام این کارها باز می گردد، اما این میل با افسردگی باز نمی گردد.

احساس غم و اندوه در سوگواری

احساس غم و اندوه و گذراندن مراحل سوگواری طبیعی است، حتی اگر دردناک باشد. با این حال، شما قادر خواهید بود به حرکت رو به جلو در زندگی ادامه دهید و یاد بگیرید که دوباره زندگی کنید. از سوی دیگر، افسردگی توانایی شما را برای حرکت به جلو و ادامه زندگی باز می دارد. تفاوت مهم دیگر این است که افسردگی می تواند باعث احساس نفرت از خود شود و شما نمی خواهید تعامل اجتماعی داشته باشید. از سوی دیگر، غم و اندوه باعث می شود که خود همدردی کنید و به همنشینی میل خواهید کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

2 دیدگاه

  1. من بهیچ عنوان نمیتوانم ذره ای در خود افسردگی احساس کنم ، چون بهیچ وجه نیستم. ولی انواع غمها را یا تجربه طولانی و کوتاه کرده ام ویا در زمان حال هستند چیزهایی که غم انگیزاند، باور کنید بعضی ازاین تولید کننده های غم نه تنها ناجور و زشت نیستند ، بلکه بسیار عواطف زیبایی هستند که معمولا آدمها ی غیر احساسی از داشتن آن زیبایی ها محروم اند! زیبایی هایی که هم اشک انسان را در می آورد و هم غم بهمراه دارند .
    در هر حال بسیار ممنونم که گاهی از این نوع مطالب در اختیارم گذاشته می شود. حق نگهدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا