چند عادتی که مغز شما را برای کسب درآمد بیشتر آموزش می دهد

کسب درآمد بیشتر برای خیلی از ما سخت ترین کار زندگی است. اما چه اتفاقی می افتد که برخی از افراد همیشه توانایی پیشرفت درآمد خود را دارند. همه ما می دانیم یکی از شایع ترین مشکلات در دنیا استرس و اضطراب است. استرس مالی می تواند از کودکی در یک فرد ایجاد شود و اگر کنترل نشود تا بزرگسالی ادامه داشته باشد. نکته ای که باید بدانید این است که استرس خود را کنترل کنید و گرنه آسیب خواهید دید. مدیریت استرس می تواند به کمک روان شناسان و متخصصان انجام شود. تکنیک های مدیریت استرس بسیار زیاد است. در ادامه می خواهیم ببینیم چند عادتی که مغز شما را برای کسب درآمد بیشتر آموزش می دهد، چگونه است؟

شرایط مختلف زندگی و تاثیر استرس بر کسب درآمد بیشتر

هر فردی به علت شرایط مختلف همان طور که در مقاله های قبل گفتیم می تواند دچار خشم یا استرس شود. حال این خشم می تواند یک خشم درونی چندین ساله باشد که به علت وجود شرایط مختلف ایجاد شده باشد. در دورانی که زندگی می کنیم ممکن است فرد به علت های مختلف دچار مشکلات مالی و استرس ناشی از آن ها شوند. برخی با داشتن استرس ممکن است خشم را هم در خود به وجود بیاورند. در این موقعیت است که مشاوره وارد کار می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند عادتی که مغز شما را برای کسب درآمد بیشتر آموزش می دهد، صحبت کنیم.

تاثیر استرس بر کسب درآمد بیشتر (و راه هایی برای رفع آن)

استرس می تواند یک احساس بسیار قدرتمند باشد، و زمانی که کنترل نشود، می تواند بر بسیاری از بخش های مختلف زندگی شما تأثیر بگذارد. افزایش این استرس می تواند تقریباً هر کاری را که می خواهید انجام دهید، حتی در زندگی روزمره تان، لکه دار کند. متأسفانه، این به امور مالی شما یا سایر موارد مرتبط با پول نیز می رسد. مسائل مالی همیشه یک موضوع پرتنش هستند و برای بسیاری، به خودی خود منبع استرس هستند. به همین دلیل است که یادگیری این که استرس خود را از بخش مالی زندگی خود دور نگه دارید، کاری بسیار مهم است. اما گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، و تسلیم شدگی در برابر مشکلات همیشه آسان تر خواهد بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بنابراین، چگونه این اتفاق می افتد؟ و برای حل این نوع مشکل چه کاری می توانید انجام دهید؟ چگونه می توانید مطمئن شوید که حساب های شما تحت تأثیر وضعیت عاطفی شما قرار نگرفته است؟

چند روشی که استرس می تواند بر کسب درآمد بیشتر شما تأثیر بگذارد

در این جا هفت روشی که تاثیر استرس بر امور مالی را ثابت می کند و راه هایی برای رفع آن در سه روش آورده شده است.

شما با استرس خرج می کنید

شما در مورد پرخوری استرسی شنیده اید، اما آیا به حال به خرج با استرس فکر کرده اید؟ این عادت شامل استفاده از منابع مالی شما برای خرید اقلامی است تا به دلیل استرس یا وضعیت عاطفی منفی خود احساس بهتری داشته باشید. این خریدها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مواردی برای شاد کردن خود
  • چیزهای خوددرمانی مانند موارد بهداشتی یا غذا
  • سفرهای تکانشی برای اوقات فراغت
  • خرید اقلام برای افراد دیگر

البته، گاه و بیگاه کمی استرس اشکالی ندارد. اما خرید با استرس مبتنی بر وضعیت عاطفی نشانه واضحی از صرف استرس است که بدون شک بر وضعیت مالی شما تأثیر می گذارد.

شما مشکلاتی در رابطه خود دارید

روابط و درگیری‌های بین فردی غیرعادی نیستند. اما گاهی اوقات دیدن این که چگونه می‌توانند با کسب درآمد بیشتر شما ارتباط داشته باشند دشوار است. بهتر است در مورد آن فکر کنید. مسائل شدید در روابط شما و حتی روابط کاری شما می تواند منجر به اختلالات و حواس پرتی شود و استرس اغلب باعث بدتر شدن مشکلات رابطه می شود.

این نوع حواس‌پرتی‌ها می‌توانند بر عملکرد شما در کارهای روزمره، از جمله در شغلتان تأثیر بگذارند. این ممکن است منجر به مسائل مربوط به از دست دادن شغل یا ناتوانی در دستیابی به اهداف یا وظایف کاری شما شود که می تواند در دراز مدت به مالی شما آسیب برساند. مشکلات روابط ممکن است باعث شود که از هدایا و پول به عنوان روشی برای جبران اشتباه یا رفع مشکلات استفاده کنید.

شما برای مبارزه با تاثیر استرس بر کسب درآمد بیشتر سازماندهی نشده اید

استرس داشتن به این معنی است که اغلب به درستی سازماندهی نشده اید. امور مالی شما باید حداقل تا حدودی باشد. این کار باعث می شود تا از پرداخت هزینه های اضافی اجتناب کنید و صورتحساب های خود را به موقع بدون مواجه شدن با مشکلات بیشتر پرداخت کنید. و البته، کمی حسابرسی بسیار تاثیرگذار است. بنابراین استرسی که شما را از انجام هر یک از این کارها باز می دارد، می تواند بر کسب درآمد بیشتر تأثیر بگذارد.

شما به صورت واکنشی تصمیم می گیرید

تصمیمات مالی اغلب تصمیماتی هستند که باید جدی گرفته شوند و با نهایت دقت اتخاذ شوند. در حالی که برخی از تصمیمات وجود دارد که باید به سرعت اتخاذ کنید. در اکثر موارد، هر انتخابی که ممکن است بتواند تاثیر استرس بر امور مالی شما را جدی‌تر کند، باید به تفکر بیشتری نیاز داشته باشد.

چند عادتی که مغز شما را برای کسب درآمد بیشتر آموزش می دهد

بسیاری از مردم پولی را که به دست می‌آورند خرج می‌کنند تا چیزهایی را بخرند که نمی‌خواهند. در واقع می خواهند افرادی را تحت تأثیر قرار دهند که دوست ندارند.» ~ ویل راجرز. مغز شما موارد مادی شما را مدیریت می کند. نحوه مراقبت از مغز تعیین می کند که چگونه از پول خود مراقبت کنید. اگر با مفاهیم اساسی مالی آشنا نباشیم – و اینکه مغز شما چگونه با آن ارتباط دارد – آسیب می بینیم. این مقاله چند اصل را در مورد نحوه درک مغز از کسب درآمد بیشتر مورد بحث قرار می دهد. هر اصل شامل یک تمرین ذهنی است که قابل طراحی است. این کار باعث می شود تا ما را به تفکر در مورد رابطه مغز و پول وادار کند. چند عادتی که درآمد شما را افزایش می دهد

مغز به تمرین شکرگزاری نیاز دارد

مغز به دنبال ارضای فوری است. وقتی صحبت از پول درآوردن و ایجاد ثروت می شود، ارضای فوری دشمن شما است. قدردانی از چیزهایی که دارید، مانند غذا، سقف بالای سر و لباس های مختلف، وقتی در نظر بگیرید که 80 درصد بشریت در این زمینه مشکل دارند، بسیار قدرتمند است.

نکته

تمرین قدردانی باعث می شود متوجه شویم که بیشتر چیزهایی را داریم که واقعاً به آن نیاز داریم و می خواهیم. در نتیجه، ما کمتر در مورد جدیدترین چیزی که توجه ما را جلب می کند، ولخرجی می کنیم.

تمرین 1

پنج دقیقه در صبح وقت بگذارید و 2 تا 3 موردی را که به خاطر آن‌ها سپاسگزار هستید یادداشت کنید. یادداشت را تا کنید و در جیب، کیف پول یا کیف خود نگه دارید. هر زمان که در مورد پول استرس داشتید، آن را باز کنید و آن‌چه نوشتید را بخوانید.

شما در کنترل هستید

در حالی که مغز ما ممکن است نسبتاً ابتدایی باشد، این تکه ماده خاکستری هنوز نشانه های خود را از شما می گیرد. به این ترتیب، ضروری است زمانی را صرف ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود در تولید ثروت کنید.

نگرش‌ها، رفتارها و ترس‌های شما چیست که می‌تواند بر تلاش‌های شما برای کسب درآمد بیشتر غلبه کند؟  آیا می توانید در برابر یک معامله خوب مقاومت کنید؟ پس انداز را در اولویت قرار می دهید؟

تمرین شماره 2

به مدت یک هفته، یک دفترچه کوچک همراه داشته باشید. هر زمان که چیزی می خرید، نام آن کالا را یادداشت کنید و اینکه آیا آن یک «نیاز» یا «خواسته» است را بنویسید. پس از پایان هفته، بنشینید و هر کالایی را که در طول هفته خریداری کردید مرور کنید. چه احساسی دارید؟ آیا هنوز از خرید آن چیزها راضی هستید؟ در آینده چه تغییراتی ایجاد خواهید کرد؟

پول به مغز شما الهام نمی بخشد

نیازهای اساسی شما چیست؟

انسان به چهار چیز نیاز دارد: غذا، رابطه جنسی، سرپناه و آب. این‌ها محرک های اولیه هستند. در همین حال، پول یک محرک ثانویه است – و بسته به نحوه استفاده شما از آن کم و بیش قدرتمند می شود.

نکته

تلاش بیش از حد برای به دست آوردن یکسری محرک های ثانویه – خانه بزرگ، ماشین خوب و غیره – می تواند منجر به “انگیزه بیش از حد” شود که ممکن است منجر به “عدم کسب درآمد بیشتر” شناختی شود. نتیجه این است که ما بیشتر به آن تکیه می کنیم. با خرج بیشتر خودمان را خوشحال کنیم – چیزی که هرگز جواب نمی دهد.

تمرین شماره 3:

به تمام خریدهای بزرگی که در یکی دو سال گذشته انجام دادید فکر کنید. 10 تا 15 دقیقه تا جایی که می توانید به یاد آورید. بعد از اینکه همه چیز را فهرست کردید، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

– آیا این چیزها منعکس کننده اهداف و ارزش های من هستند؟

– آیا اگر فرصتی دوباره به من داده شود، این چیزها را دوباره خریداری می کنم؟

– به این فکر کنید که چگونه پاسخ های شما ممکن است بر تصمیمات خرید شما در آینده تأثیر بگذارد.

کسب درآمد بیشتر باید معنایی داشته باشد

همانطور که گفته شد، پول به خودی خود یک نیروی محرک برای مغز نیست. با این حال، زمینه سازی انگیزه ها – امنیت مالی، مدیریت پول، ارزش پول، آرامش خاطر و غیره – به مغز شما کمک می کند. این کار باعث می شود تا ارتباط انتزاعی بین پول و خواسته ها را محکم کند.

مغز شما کارهایی را که مکررا انجام می دهید و فکر می کنید در اولویت قرار می دهد. به این ترتیب، شخصی‌سازی پول با تعیین هدف آن و ایجاد عادت‌های مناسب برای آن هدف، می‌تواند نیاز مغز را به هر چیزی تقویت کند.

تمرین شماره 4:

پاسخ خود را به سوالات زیر بنویسید:

– هدف شما از اینکه می خواهید پول بیشتری به دست آورید چیست؟

– آیا عادات پولی شما با این هدف مطابقت دارد؟

– چه تغییراتی می توانید ایجاد کنید (الف) از درآمدی که در حال حاضر به دست می آورید، و (ب) پایه ای برای کسب درآمد بیشتر ایجاد کنید؟

ممکن است مغز شما نیاز به راه اندازی مجدد داشته باشد

شما نظرات آگاهانه و ناخودآگاه در مورد هر چیزی که به پول مربوط می شود دارید. از جمله اینکه شخص چگونه پول در می‌آورد، چگونه پول را مدیریت می‌کند. یا افراد ثروتمند چگونه «رفتار» می‌کنند و برای مثال چقدر تلاش برای کسب درآمد بیشتر «کافی» است.

تجربیات مستقیم و غیرمستقیم ما در مورد پول دیدگاه های مالی ما را شکل می دهد. آیا فکر می کنید همه افراد ثروتمند حریص هستند؟ وقتی کسی را “موفق” می بینید چه واکنشی نشان می دهید؟

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا