استفاده از آرامش موسیقی برای استرس

قدرت موسیقی می تواند به سرعت شما و احساسات شما را تحت کنترل خود درآورد. اما آیا موسیقی واقعا استرس را کاهش می دهد؟ این چیزی است که امروز قرار است یاد بگیریم. ما مزایای موسیقی برای سلامت روان و کاهش استرس را بررسی خواهیم کرد. بعلاوه، ما به شما آموزش خواهیم داد که چه نوع موسیقی هایی را باید به لیست پخش خود اضافه کنید تا به شما کمک کند تا راحت شوید. استفاده از آرامش موسیقی برای استرس در ادامه این نوشته از وب سایت همکده بررسی می شود. مرکز مشاوره همکده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می کند.

موسیقی چگونه می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند؟

آیا موسیقی درمانی می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد؟ تحقیقات نشان داده است که موسیقی به مدیریت استرس کمک می کند زیرا برانگیختگی فیزیولوژیکی را کاهش می دهد، که در هنگام استرس تجربه می کنیم. صرف نظر از اینکه استرس حاد یا مزمن را تجربه می کنیم، قدرت موسیقی سلامت روان ما را بهبود می بخشد. این به کاهش هورمون‌های استرسی که مانند کورتیزول به مغز ما سرازیر می‌شوند، کمک می‌کند و به بدن ما کمک می‌کند تا به‌جای اینکه در حالت استرس‌زا قرار بگیرد، به حالت آرامش بیشتری برگردد. در اینجا برخی از مزایای دیگر استفاده از موسیقی برای مقابله با استرس آورده شده است:

  • ضربان قلب و فشار خون ما را کاهش می دهد
  • ماهیچه های ما شل می شوند و تنش را از بین می برند
  • ترانه به ما چیزی می دهد که روی آن تمرکز کنیم
  • این یک منبع انگیزه برای ما فراهم می کند
  • آهنگ ها می توانند قابل ربط باشند و به ما کمک کنند احساس ارتباط داشته باشیم
  • می تواند به ما در تنظیم احساسات کمک کند

استفاده از آرامش موسیقی برای استرس باید شرایط خاصی را ارائه کند. مطمئناً، یک آهنگ سرگرم‌کننده نمی‌تواند مشکلاتی مانند استرس‌های مالی شما را درمان کند – اما می‌تواند به شما کمک کند که حواس‌تان را پرت کند. شما را آرام کند و ذهنتان را برای یافتن راهی برای پیش‌برد روشن کند.

چگونه با موسیقی مدیتیشن کنیم؟

موسیقی می تواند برای انواع مختلف استرس معجزه کند. مدیتیشن یک تکنیک شناخته شده مدیریت استرس است که باعث می شود به خودمان فکر کنیم تا به عوامل بیرونی بیشتر توجه کنیم. این به خودآگاهی ما کمک می کند و به چگونگی حل مشکلاتی که در سر راه ما قرار می گیرند، مانند استرس، کمک می کند.

از آنجایی که مدیتیشن تماماً در مورد تمرکز انرژی و توجه ما بر روی یک فکر خاص است، به دور کردن تمرکز ما از افکار منفی کمک می کند. این به ما این امکان را می دهد که خود را در موسیقی آرام غوطه ور کنیم و سایر عوامل حواس پرتی را از بین ببریم. برخی از آهنگ ها حتی دارای ریتم هایی هستند که به حفظ تمرکز ما کمک می کند.

اضافه کردن برخی از موسیقی ها می تواند یک مکمل عالی برای گردش کار شما باشد. مشخص شده است که موسیقی هوشیاری ذهنی را بهبود می بخشد و اضطراب را کاهش می دهد. ارتعاشات ناشی از موسیقی به کانال های گوش ما می رسد، روی پرده گوش ما می مالد و به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود. سپس از عصب شنوایی عبور کرده و وارد ساقه مغز می شوند.

هنگامی که این ارتعاشات در سیستم عصبی ما قرار می گیرند، نواحی مختلفی از مغز را تحت تاثیر قرار می دهند. به عنوان مثال، هیپوکامپ، که مسئول بازیابی خاطرات و تنظیم عاطفی ما است، در واقع نورون های بیشتری تولید می کند و توانایی های حافظه را هنگام تفسیر موسیقی بهبود می بخشد.

استفاده از آرامش موسیقی برای استرس در مدیتیشن

اگر در مدیتیشن تازه کار هستید، افزودن موسیقی به ترکیب می تواند کمی ترسناک باشد. نگران نباشید، زیرا ما نکاتی برای به اشتراک گذاشتن برای کمک به شما در انتخاب موسیقی مدیتیشن داریم:

  • آهنگ های آرامش بخش را با سرعت آرام تر و ثابت تر انتخاب کنید
  • اگر برای هدایت افکارتان به آن‌ها نیاز دارید، آهنگ‌هایی را با متن انتخاب کنید
  • از هدفون برای جلوگیری از صداها یا مزاحمت های دیگر استفاده کنید، یا موسیقی پس زمینه را انتخاب کنید تا حواس پرتی را محدود کنید.
  • برای جلوگیری از شکاف در آهنگ ها، لیست پخش خود را زودتر تهیه کنید
  • آهنگ هایی را انتخاب کنید که با مدت زمان خاص مدیتیشن شما مطابقت داشته باشد
  • فهرست‌های پخش مدیتیشن را برای موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک یا صداهای طبیعت جستجو کنید
  • برای تغییر اوضاع نسبت به آهنگ‌های جدید ذهنی باز داشته باشید

مدیتیشن تمرینی است که برای آشنایی با آن به تلاش و زمان نیاز دارد.

برای آرامش به چه نوع موسیقی گوش دهید؟

هیچ ژانری منحصر به فرد آرامش بخش ترین موسیقی نیست یا برای هر فردی مفید است. این که کدام ژانر بهتر عمل می کند، با انتخاب هر فرد متفاوت است. می‌توانیم برای کشف موسیقی آرامش‌بخش برای خود  وقت بگذاریم تا به یافتن موسیقی آرامش‌بخش برای کاهش استرس و بهبودی کمک کنیم. ممکن است خودمان را غافلگیر کنیم و متوجه شویم که موسیقی یوگا جایگزین کانتری به عنوان سبک جدید مورد علاقه ما شده است.

انجمن موسیقی درمانی آمریکا ادعا می کند که همه سبک های موسیقی پتانسیل ایجاد تغییر موثر در زندگی بیمار را دارند. چیزی که در مورد موسیقی کانتری دوست دارید ممکن است با موسیقی متن یوگا متفاوت باشد – اما هر دو سود متفاوتی برای شما دارند. و ممکن است راک اند رول را دوست نداشته باشید، اما ممکن است مورد علاقه همسرتان باشد.

استفاده از آرامش موسیقی برای استرس و جملات تاکیدی مثبت

گاهی اوقات وقتی با استرس مواجه هستیم، منتقد درونی ما علیه ما کار می کند. ما شروع به نگرانی می کنیم و ذهن ما پر از افکار منفی می شود در حالی که اعتماد به نفس ما به شدت کاهش می یابد. اما جملات تاکیدی مثبت می تواند ما را تقویت کند، انگیزه دهد و الهام بخش ما باشد تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم و جسور باشیم. و کجای دیگر می توانیم تأییدهای مثبت را پیدا کنیم؟ موسیقی.

گوش دادن به موسیقی با اشعار مثبت و تمپوهای شاد بیش از مدیریت استرس ما انجام می دهد. این محیطی را ایجاد می کند که در آن ما طرز فکر رشد و خوش بینانه تری ایجاد می کنیم. جملات تاکیدی مثبت می تواند به ما کمک کند زمانی که استرس داریم آرام شویم و بخوابیم، یا می توانند موتورهای ما را برای ایجاد یک برنامه عملی بالا ببرند. ما می‌توانیم برای مقابله با چالش‌هایمان الهام بگیریم و برای ایجاد تغییر برای خودمان احساس قدرت کنیم.

برای افرادی که احساس تنهایی می‌کنند یا افراد زیادی برای تکیه کردن ندارند، آهنگ‌هایی با جملات تاکیدی مثبت می‌توانند صدایی باشند که باید بشنوند. حتی می‌تواند انرژی مثبتی را که ما به آن نیاز داریم، زمانی که عزیزانمان برای کمک کردن در اطراف ما نیستند، فراهم کند. بعلاوه، اشعاری با تاکیدات مثبت می توانند ما را در چنان روحیه ای مطمئن و خوب قرار دهند که الهام بخش دیگران باشیم. این مسری است و همه چیز می تواند با آهنگ هایی که می نوازیم شروع شود.

چگونه از موسیقی برای بهبود سلامت خود استفاده کنیم؟

استفاده از آرامش موسیقی برای استرس می تواند برای بهبود سلامت ما مفید باشد. اما چگونه؟ ما در مورد اینکه چگونه موسیقی می تواند به ما در کاهش و پیگیری استرس کمک کند، بحث کرده ایم. اما چگونه و چه زمانی می توانیم واقعاً از موسیقی استفاده کنیم؟ کجا باید موسیقی گوش کنیم و با چه کسانی می توانیم آن را به اشتراک بگذاریم؟ در اینجا چهار راه برای استفاده از موسیقی برای بهبود حال خود آورده شده است:

ریتم و ضرب آهنگ ایجاد کنید

برای ساختن بیت ها لازم نیست پیش زمینه موسیقی داشته باشیم. ما می‌توانیم هر چیزی را که در اطرافمان است، چه یک آلت موسیقی سنتی یا چیزی به کوچکی قلم، بگیریم و شروع کنیم به دور زدن. این چیزی به ما می دهد تا خلاق باشیم و با آن سرگرم شویم. (فقط مراقب ضربه زدن خود باشید تا از حواس پرتی هر کسی که در نزدیکی نشسته است پرهیز کنید).

استفاده از آرامش موسیقی برای استرس با نوشتن متن آهنگ

بسیاری از مردم از ترانه سرایی اجتناب می کنند زیرا فکر می کنند مهارت ندارند یا صدای آواز خواندنشان به اندازه کافی خوب نیست. اما چه کسی گفته است که ما باید این آهنگ ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟ اگر آنها را به این ترتیب ترجیح دهید، می توانند خصوصی باشند. و اگر گیر کرده‌ایم، می‌توانیم برای آهنگ‌هایی که قبلاً می‌شناسیم، اشعار جدیدی بنویسیم تا نسخه خودمان را ایجاد کنیم.

لیست پخش برای فعالیت های خود ایجاد کنید

موسیقی با بسیاری از فعالیت های ما همخوانی دارد. این می تواند به ایجاد روحیه برای هر کاری که انجام می دهیم کمک کند و برای انجام کارها انگیزه ایجاد کند. موسیقی های مختلف می توانند با خلق و خوی شما در هنگام ورزش کردن، آشپزی یا ساییدن یک پروژه مطابقت داشته باشند. حتی می توانید از آنها به عنوان شمارش معکوس استفاده کنید: به خود قول دهید که آپارتمان خود را تا پایان یک لیست پخش یا آلبوم خاص تمیز کنید، و سپس می توانید به عقب برگردید و تلویزیون تماشا کنید.

با دوستان به موسیقی گوش دهید

به اشتراک گذاشتن هیجانی که موسیقی به ارمغان می آورد با دیگران سرگرم کننده است. گوش دادن به موسیقی با دوستان می تواند به ما کمک کند تا خاطرات خوبی بسازیم، پیوند برقرار کنیم و ما را سرحال کنیم. شرکت در کنسرت های محلی با دوستانتان به معنای یک شب بیرون از خانه است که حول گروهی می چرخد ​​که همه شما دوست دارید، که باعث ایجاد پیوند عالی می شود. به اشتراک گذاری موسیقی جدید با دیگران و کشف ژانرهای جدید نیز سرگرم کننده است. ایجاد یک چت گروهی با دوستان یا همکاران خود را در نظر بگیرید که در آن می توانید آهنگ هایی را که دوست دارید برای به اشتراک گذاشتن حالات شاد به اشتراک بگذارید.

مضرات استفاده از موسیقی به عنوان تقویت کننده خلق و خو چیست؟

در میان مزایای استفاده از آرامش موسیقی برای استرس باید به مضرات آن هم توجه کنید. در حالی که موسیقی می تواند ما را با انرژی مثبت تقویت کند و به کاهش استرس کمک کند، می تواند برعکس این کار را نیز انجام دهد. به همین دلیل باید از قدرت موسیقی آگاه باشیم. انواع خاصی از موسیقی در واقع می تواند خلق و خوی ما را بدتر کند. موسیقی غمگین می تواند جرقه تفکر بیشتری را در احساسات پیچیده ما برانگیزد، حس نوستالژی را در ما ایجاد کند و ما را سرشار از شگفتی و کنجکاوی کند. ممکن است متوجه شوید که آهنگ‌های غمگین به شما کمک می‌کنند تا احساسات منفی را پردازش کنید – اما زمانی که قبلاً احساس غمگینی و منفی می‌کنیم باید از آن اجتناب کنیم. هنگام یافتن لیست پخش باید مراقب حالات روحی خود باشیم.

اگر می‌توانیم از انرژی مثبت استفاده کنیم، چیزی شاد و خوشحال‌کننده را انتخاب کنیم. اگر در حال و هوای نوستالژیک بودن یا تفکر عمیق درباره اشعار هستیم، موسیقی غمگین مشکلی ندارد. همه چیز در مورد یافتن تعادل و دانستن آنچه در لحظه نیاز داریم است.

نگاه نهایی بر استفاده از آرامش موسیقی برای استرس

جای تعجب نیست که استرس محل کار برای بسیاری از مردم یک مشکل مهم است. یکی از گزارش‌های گالوپ نشان داد که آمریکایی‌ها با بیشترین میزان استرس محل کار در سراسر جهان مواجه هستند. محیط های کاری ما نقش مهمی در منبع استرس ما دارند، بنابراین با حرکت رو به جلو، بیایید آموخته های جدید خود را در زمینه آرامش موسیقی برای استرس به سمت آن تجهیز کنیم.

ما می دانیم که هیچ نوع موسیقی واحدی وجود ندارد که آهنگ های آرامش بخش را برای همه فراهم کند. این به ترجیحات ما بستگی دارد. ما همچنین می‌دانیم که موسیقی که انرژی مثبت می‌فرستد می‌تواند روی ذهنیت و اعتماد به نفس ما تأثیر بگذارد، در حالی که به موسیقی غمگین گوش می‌دهیم، در حالی که ما قبلاً غمگین هستیم، فقط اوضاع را بدتر می‌کند. در این نوشته از همکده ما نکات مهمی برای شما بررسی کردیم که به آرامش شما کمک می کنند.

 

 

منابع
betterup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا