مزایای پنهان شفقت به خود

شفقت به خود یک مهارت مهم در کار است. گزارشی که تیم شما ماه ها روی آن کار کرده است، امروز منتشر شد. یک خطای فاحش در صفحه دوم وجود دارد – و این تقصیر شماست. در این نوشته از وب سایت همکده ما به بررسی مزایای پنهان شفقت به خود می پردازیم. مرکز مشاوره همکده برای بهبود شرایط مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می کند.

مزایای پنهان شفقت به خود

پاسخ شما چیزهای زیادی در مورد توانایی شما در تمرین شفقت به خود می گوید. این اشتباه ممکن است شما را عذاب دهد و شما را تا دیروقت بیدار نگه دارد، زیرا در تعجب هستید که چگونه می توانستید چنین نقص آشکاری را از دست بدهید. ممکن است بر افکار و مکالمات شما مسلط شود. ممکن است شما را از مطرح کردن ایده های جدید در جلسات یا پذیرش تحسین برای کار سختتان باز دارد. البته ممکن است مسیر دیگری را طی کنید. ممکن است نفس عمیقی بکشید، بابت خطای ناگوار عذرخواهی کنید و این تجربه را به عنوان درسی که آموخته اید ثبت کنید. ضرب المثل قدیمی درست است: همه اشتباه می کنند.

این پاسخ ناشی از حس عمیق شفقت به خود است – میزانی که ما می توانیم خود را بپذیریم. کریستین نف، متخصص برجسته در شفقت به خود، می‌گوید سه عنصر شفقت به خود وجود دارد:

  • مهربانی با خود: گرما و درک برای خود زمانی که رنج می‌بریم، شکست می‌خوریم یا احساس ناکافی می‌کنیم.
  • انسانیت مشترک: تشخیص این که رنج «بخشی از تجربه مشترک بشری است».
  • ذهن آگاهی: پذیرش افکار و احساسات ما به محض رسیدن آنها.

مزایای پنهان شفقت به خود یک ویژگی طبیعی و ثابت نیست. این مهارتی است که افراد می توانند روی آن کار کنند و توسعه دهند. این به ما و اطرافیانمان سود می رساند، به طوری که باید توجه کارفرمایان را بخواهد.

قدرت شفقت به خود

بر اساس تحقیقات ما، افرادی که شفقت به خود بالایی دارند، مزایای زیادی را تجربه می کنند. آنها نسبت به دیگران 26 درصد استرس کمتر و 24 درصد فرسودگی کمتری دارند. آنها همچنین 33 درصد انعطاف پذیری بیشتری را می بینند. این مزایا بازده ملموس تری را ایجاد می کند – به معنای واقعی کلمه. مهارت شفقت به خود به معنای افزایش 4000 دلاری حقوق سالانه است.

شفقت به خود فقط به نفع افراد نیست؛ همچنین به موفقیت تیم ها کمک می کند، به خصوص زمانی که در یک رهبر مشاهده شود. بر اساس داده‌های ما، زمانی که یک رهبر از شفقت نسبت به خود بالایی برخوردار باشد، گزارش‌های مستقیم آن‌ها نیز شاهد افزایش ۲ درصدی مهارت‌ها هستند. این کارگران همچنین تمایل دارند به شغل خود متعهدتر باشند – تیم هایی با یک رهبر دلسوز نسبت به خود نرخ کمتری برای جابجایی دارند. این تیم ها همچنین تمایل بیشتری برای ریسک پذیری برای نوآوری و راه حل دارند.

چرا سازمان ها باید شفقت به خود را ترویج کنند؟

مزایای پنهان شفقت به خود می تواند در زمینه سازمان ها کمک زیادی کند. شفقت به خود طیف وسیعی از منافع را برای فرد فراهم می کند. نحوه دریافت بازخورد، نحوه مدیریت استرس و نحوه غلبه بر چالش‌ها را دیکته می‌کند. اما همچنین از یک فرد تابش می‌کند تا به نفع کل تیم‌های مردم باشد – مخصوصاً وقتی از یک رهبر باشد. با این حال، سازمان ها باید مراقب باشند که همه را به شفقت خود مجهز کنند.

در تحقیقات مختلف مشاهده شده است که شکاف در خود شفقت و همدلی در بین مدیران و گزارش‌های مستقیم ممکن است به نابرابری‌های محل کار کمک کند. ما دریافتیم که مدیران به طور قابل‌توجهی نسبت به مشارکت‌کنندگان فردی امتیاز بیشتری برای شفقت به خود کسب کردند. این یافته نشان می‌دهد که مدیریت ممکن است نسبت به گزارش‌های مستقیم خود نسبت به خود بخشنده‌تر باشد، طرز فکری که می‌تواند منجر به شیوه‌های مدیریتی ضعیف مانند واکنش بیش از حد و مدیریت خرد شود.

برای ایجاد دلسوزی نسبت به خود، کارفرمایان ممکن است مربیگری را معرفی کنند. هنگامی که افراد در شفقت نسبت به خود کم هستند، تمایل دارند از مربیگری برای مدیریت استرس و مراقبت از خود استفاده کنند. این تمایل نشان می‌دهد که استرس یکی از موضوعات اصلی در میان کسانی است که خوددلسوزی ندارند.

طبق داده های بررسی شده، از هر پنج نفری که به دنبال مربیگری در مورد شفقت به خود هستند، یک نفر جلساتی را پیرامون این موضوع برگزار می کند.

مزایای پنهان شفقت به خود با قابلیت رشد

شفقت به خود حوزه ای است که بسیاری در آن جا برای رشد دارند – اما این مهارتی است که پتانسیل جدی برای توسعه دارد. از بین افرادی که در شروع مربیگری از شفقت نسبت به خود پایینی برخوردارند، حدود 75 درصد در طی سه تا چهار ماه بهبود می یابند. در میان آن‌ها، نمرات پایه‌ی شفقت خود را تقریباً دو برابر می‌بینیم. این معیارها ارزش مربیگری را برجسته می کند. کوچینگ به افراد و مدیران کمک می کند تا خودآگاهی لازم را برای بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود ایجاد کنند. آنها یاد می گیرند که تنظیم عاطفی، هوش هیجانی، ارتباطات و همکاری را بهبود بخشند.

یکی از مدیران برجسته مراکز کوچینگ در زمینه مزایای پنهان شفقت به خود گزارش داده که چگونه رشد آنها در شفقت به خود بر زندگی کاری آنها تأثیر می گذارد. “من یاد گرفته ام با خودم مهربان تر باشم که واقعاً به من در مدیریت احساسات کمک کرده است. کنترل احساسات به من کمک کرده تا موقعیت های استرس زا را به طور مؤثرتری مدیریت کنم. همچنین با دقت بیشتری گوش می دهم که باعث شده ارتباط بهتری داشته باشم و توانمند باشم. وقتی سازمان‌ها برای ایجاد دلسوزی نسبت به خود در نیروی کار خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، نه تنها به کارکنان خود مهارتی اساسی برای موفقیت حرفه‌ای می‌دهند، بلکه به آنها مهارتی برای یک زندگی موفق می‌دهند.

مزایای پنهان شفقت به خود در زمینه های علمی

ما به اشتباه فکر می کنیم که برای موفقیت، رقابتی بودن و فشار آوردن به خودمان لازم است. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این نظریه‌ها اشتباه هستند. بسیاری از ما به این فکر نمی کنیم که آیا نگرش خودانتقادی و رقابتی ما به ما در رسیدن به اهدافمان کمک می کند. ما نمی دانیم که آنها در واقع سد راه ما هستند. داده‌های علمی نشان می‌دهند که انتقاد از خود ما را در مواجهه با شکست ضعیف‌تر، احساسی‌تر می‌کند و کمتر درس‌هایی از شکست‌هایمان را جذب می‌کند. مطالعات نشان می دهد که جایگزین بسیار بهتری برای انتقاد از خود وجود دارد: شفقت به خود.

تصور می‌شود که اصطلاح «شفقت به خود» ممکن است مانند خود ارضا شدنی به نظر برسد یا ممکن است مانند یک ضعف به نظر برسد، در واقع راز انعطاف‌پذیری، قدرت در مواجهه با شکست، توانایی درس گرفتن از اشتباهات و بازگشت با اشتیاق بیشتر است. شفقت به خود مستلزم این است که با خود مانند یک دوست رفتار کنیم، توجه بیشتری داشته باشیم و موقعیت خود را در زمینه یک تجربه انسانی بزرگتر درک کنیم. زمانی که بتوانیم با خودمان فهیم‌تر و ملایم‌تر باشیم، کمتر با احساساتی که اشتباهاتمان را احاطه کرده‌اند شناسایی کنیم، و درک کنیم که شکست بخشی عادی از تجربه بزرگ‌تر انسانی است، در درازمدت قوی‌تر و موفق‌تر می‌شویم. ما قوی تر و مقاوم تر می شویم. و همانطور که سری سری راوی شانکار به سادگی بیان می کند، وضعیت زندگی شما به وضعیت ذهن شما بستگی دارد. پس با خودت مهربان باش.

شفقت به خود مستلزم چه مواردی است؟

مزایای پنهان شفقت به خود با موارد بسیاری بررسی می شود. شفقت به خود موضوعی است که توجه زیادی را در روانشناسی کنونی به خود جلب کرده است. شفقت به خود مستلزم مهربانی به خود، ذهن آگاهی و احساسات انسانیت مشترک است. خود مهربانی به نگرش خیرخواهانه نسبت به خود اشاره دارد نه انتقاد از خود و خود قضاوتی. ذهن آگاهی شامل آگاهی از تجربیات درونی خود از منظری باز، پذیرنده و بدون قضاوت است نه اینکه با افکار و احساسات آمیخته یا بیش از حد شناسایی شده است. در نهایت، مؤلفه مشترک انسانیت به درک رنج و درد به عنوان جنبه های جهانی تجربه مشترک انسان ها اشاره می کند، به جای احساس انزوا، جدایی، غریب، عجیب و غریب یا به حاشیه رانده شدن در هنگام وقوع رویدادهای ناراحت کننده یا بروز احساسات مشکل ساز.

چرا موضوع نیاز به شفقت به خود به عنوان یک ابزار مراقبت از خود در میان درمانگران گسترده نیست؟

در مسیر مزایای پنهان شفقت به خود، گزینه های بسیاری را بررسی خواهیم کرد. یکی از آن ها نگاهی بر درمانگران است. ؟ یک احتمال این است که شفقت به خود به عنوان یک سازه نوظهور در نظر گرفته شود و مداخلات خود شفقت‌بخشی برای دریافت حمایت مبتنی بر شواهد از هم‌اکنون آغاز شده‌اند. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، در حال حاضر تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که از مزایای شفقت به خود و امکان آموزش مؤثر این مهارت پشتیبانی می کند. در عوض، ما معتقدیم که مشکل یک موضوع حساسیت است.

متخصصان بهداشت روان ممکن است به اندازه کافی از اهمیت پیشگیری از فرسودگی شغلی و نیاز به محافظت از کیفیت زندگی کاری خود آگاه نباشند. مزایای مراقبت از خود، و به ویژه شفقت به خود، ممکن است چندان مورد توجه قرار نگرفته باشد و برای بسیاری از درمانگران ناشناخته باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات اطلاعات مربوط به این موضوعات در منابع مختلفی پراکنده می شود و هر کدام به نفع یا جنبه خاصی از شفقت به خود نگاه می کنند. بنابراین لازم است در جهت شفاف سازی و ادغام دانش موجود تلاش شود.

مطالعات مروری نشان می دهد که موضوع فواید و مزایای پنهان شفقت به خود در درمانگران تاکنون مورد توجه کمی قرار گرفته است. تنها سه مرور سیستماتیک قبلی انجام شده است.

اثرات آموزش شفقت به خود برای اضطراب

دو مطالعه اثرات آموزش شفقت به خود را بر اضطراب ارزیابی کردند، با این حال تغییرات با شدت کمتر را گزارش کردند که احتمالاً به دلیل تأثیر کف در نمرات شرکت کنندگان است. Finlay-Jones و همکاران 16 کاهش قابل توجهی قبل تا بعد از مداخله (با استفاده از DASS-21) پیدا نکردند، اگرچه کاهش قابل توجهی در اضطراب از پیش آزمون تا پیگیری 3 ماهه مشاهده شد. اثرات آموزش بر استرس ادراک شده روانشناسان (ارزیابی شده با PSS) در دو مقاله با استفاده از پروتکل های آنلاین بررسی شد و اثرات مفیدی مشاهده شد. به عنوان مثال، Finlay-Jones و همکاران 16 بهبود قابل توجهی در علائم استرس درک شده از قبل تا پس از آزمون پیدا کردند که در پیگیری 3 ماهه حفظ شد.

برنامه‌های شفقت به خود که به جمعیت عمومی ارائه می‌شود، به طور کلی افزایش قابل توجهی در اندازه اثر در شفقت به خود، ذهن‌آگاهی و افسردگی و بهبودهایی با شدت نزدیک به متوسط ​​در اضطراب ایجاد می‌کند.

نگاه نهایی بر مزایای پنهان شفقت به خود

مطالعات مقطعی بررسی شده، تداعی شفقت به خود را با طیف وسیعی از متغیرها تجزیه و تحلیل کرده اند، که در بیشتر موارد نشان می دهد که شفقت به خود بالاتر با جنبه های روانشناختی مفید مرتبط است. بدیهی است که از آنجایی که این مطالعات مقطعی هستند، نمی توان ادعا کرد که شفقت به خود باعث این اثرات مثبت می شود. با این حال، این تحقیق نشان می دهد که سطوح بالای شفقت به خود ممکن است به نحوی با پیامدهای مثبت متعدد برای متخصصان سلامت روان مرتبط باشد.

 

 

منابع
betterup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا