عادت هایی که باعث مهربانی به افراد نامهربان می شود

مهربانی به افراد نامهربان باعث می شود لحظات آرامش بخشی را داشته باشند. مهربانی اهمیت بسیار زیادی دارد. هیچ کدام از شما نمی توانید بدون وجود مهربانی و محبت زندگی کاملی داشته باشید.  شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه بررسی عدم مهربانی ها در طول زندگی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است عادت هایی که باعث مهربانی به افراد نامهربان می شود.

اختلالات مختلف در دنیا و مهربانی به افراد نامهربان

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات روانی است. اعتیاد در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات روانی  خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

مهربانی به افراد نامهربان – روند پیری

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادت هایی که باعث مهربانی به افراد نامهربان می شود، صحبت کنیم.

شناخت بی قراری عاطفی و مهربانی به افراد نامهربان

با همه فراز و نشیب هایش، تجربه احساسات بخشی عادی از زندگی است. هرکسی تجربه متفاوتی از احساسات دارد.

بی قراری عاطفی چگونه بر روند پیری تاثیر می گذارد؟

صمیمیت عاطفی اصطلاحی است که گاهی اوقات برای توصیف واکنش عاطفی محدود یک فرد استفاده می شود. آن ها حتی ممکن است هیچ احساسی را برای ایجاد تجربه نکنند، و افراد مبتلا به بی حسی عاطفی ممکن است به جای احساسات، احساس بی حسی ناخوشایندی را گزارش کنند. دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد ممکن است دچار بی حسی عاطفی شود. این می تواند شامل نسخه های روانپزشکی، مصرف مواد و داشتن برخی اختلالات سلامت روان باشد.

چگونه مهربانی به افراد نامهربان می تواند روند پیری را درمان کند

بعد از این که یک موقعیت آزاردهنده عاطفی را پشت سر گذاشتید، تنها چیزی که می توانید فکر کنید این است که “چگونه قرار است بهتر شوم”؟ در مواردی که به نظر می رسد دنیای اطراف شما در حال فروپاشی است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا می توانید دوباره روی پای خود بایستید و شروع به بهبودی کنید؟ هنگام تجربه سوء استفاده عاطفی، انتظار می رود که احساس شکست کنید و قدرت دوست داشتن خود را نداشته باشید. که می تواند منجر به خودآگاهی و قضاوت خود شود. اما این ذهنیت به شما کمک نمی کند که بهتر شوید.

درعوض، بهتر است سعی کنید مهربانی با خود را تمرین کنید. بنابراین، در این جا چند راه وجود دارد که یک نگرش مثبت می تواند به شما کمک کند پس از روند پیری، به درستی عبور کنید.

مهربانی به افراد نامهربان در برابر روند پیری

محبت با خود یا خود شفقت با مهربانی با دیگران تفاوت چندانی ندارد. محبت زمانی به وجود می آید که می بینید کسی رنج می برد، درد او را می پذیرید و سعی می کنید اقداماتی انجام دهید که بتواند به او کمک کند. به همین ترتیب، زمانی که فرد درد خود را می‌شناسد و در شفای پیشگیرانه عمل می‌کند، به خود مهربانی می‌کند. مهربانی با خود ایده ای است که در فرهنگ های بودایی یافت می شود. برخی از اصول اصلی آن به شرح زیر است:

  • دلسوزی به خود به جای خود قضاوت
  • انسانیت مشترک به جای انزوا
  • تنظیم عاطفی به جای نادیده گرفتن احساسات

مهربانی به افراد نامهربان در برابر روند پیری

تصدیق احساساتتان برای دلسوزی به خود کافی نیست. بهتر است شما نیز این تغییر را بپذیرید. وقتی مردم به تغییر فکر می‌کنند، معمولاً آن را با این ایده مرتبط می‌کنند که مشکلی در مورد آن‌ها باید برطرف شود. اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. مهربانی به شما این امکان را می دهد که تغییر را بپذیرید و در عین حال درک کنید که آن چه هستید کافی است. شما در حال تغییر نیستید چون بی ارزش هستید یا مشکلی در شما وجود ندارد. بلکه به این دلیل که می خواهید احساس شادی بیشتری داشته باشید.

عادت هایی که باعث مهربانی به افراد نامهربان می شود

زندگی پر از هرج و مرج است، حتی در یک روز خوب. متأسفانه، سر و صدای بیش از حد می تواند شما را از چیزهایی که بسیار مهم هستند دور نگه دارد. با این حال، هر روز این فرصت را فراهم می کند که مهربانی به افراد نامهربان داشته باشیم. بسیاری از مردم اجازه می دهند این فرصت از دستشان برود. هنگامی که شما کاری در ایجاد شادی به دیگران می کنید، این فقط دیدگاه و سطح مثبت اندیشی شما را در زندگی بهبود می بخشد. بعلاوه، احساس خوبی است که در دنیایی پر از منفی بافی بودن، انسان شایسته ای باشید.

یک اشتباه رایج که مهربانی را با ضعف برابری می کند

با مهربانی به افراد نامهربان بهترین خودتان باشید. این یک اشتباه است که باور کنید وقتی با دیگران مهربان هستید این نشان دهنده ضعف است. برعکس، وقتی از راه خود تلاش می کنید تا با کسی خوب رفتار کنید، جسارت زیادی می خواهد. مهربانی به این معنی است که باید از منطقه راحتی خود گام بردارید و آسیب پذیری خود را نشان دهید.

شما نمی دانید که طرف مقابل چه واکنشی نشان خواهد داد، اما خودتان را کنار گذاشته و فروتنی نشان می دهید. خوشبختانه، بیشتر مردم از محبت شما قدردانی خواهند کرد، اما همیشه این احتمال وجود دارد که شما طرد شوید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

در هنگام خرید ممکن است شخص رفتار تصادفی مهربانی شما را به عنوان تلاشی برای گفتن این که به نظر می رسد توانایی خرید مواد غذایی خود را ندارد، ببیند. سپس، آن دسته از افرادی خواهند بود که به سادگی احساس می کنند که به قدردانی شما نیازی ندارند. زیرا به نظر می رسد که به شما کمک می کند. اگر در یک سفر رشد شخصی هستید، پس باید بدانید که مهربانی با دیگران یک مکان عالی برای شروع است. مهربانی به افراد نامهربان همیشه آسان نیست، به خصوص اگر با یک فرد نسبتاً چالش برانگیز سر و کار دارید. با این حال، اقدامات شما پاداش خواهد داشت.

چرا مهربانی با دیگران مهم است؟

هر فردی هدف و دلیلی دارد که چرا در این دنیا و زندگی است. هدف شما ممکن است آموزش خواندن و نوشتن به کودکان خردسال باشد، در حالی که ممکن است شخص دیگری برای کمک به کسانی که به مراقبت پزشکی نیاز دارند، باشد. در حالی که هدف شما این نیست که دیگران را راضی نگه دارید، اما زمانی که برای مهربانی تلاش می کنید بسیار تحسین برانگیز است. برخی افراد مهربانی با دیگران را راحت‌تر از افراد دیگر می‌دانند، اما به این دلیل است که همه شخصیت های منحصربه‌فردی دارند. خوشبختانه، مزایای مهربانی به افراد نامهربان قابل توجه است و هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه یک انسان شایسته باشد. مهربانی باعث می شود طرف مقابل احساس خوبی داشته باشد و شما هم سود خواهید برد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیدید که مهربانی دنیا را می چرخاند؟  حال باید بدانید که در پس این اعمال بازپرداخت های پزشکی وجود دارد. شما دو انتقال دهنده عصبی در مغز خود دارید که خلق و خوی شما را کنترل می کنند. به گفته مؤسسه ملی سلامت، سروتونین به عنوان هورمون احساس خوب شناخته می شود. زیرا هم به عنوان یک عامل تغییر خلق و خو و هم به عنوان یک هورمون عمل می کند. وقتی برای ایجاد احساس خوب در شخص دیگری تلاش می کنید، به طور خودکار به خودتان این انتقال دهنده عصبی را تقویت می کنید و باعث می شوید احساس خوبی داشته باشید.

آیا تا به حال برای افزایش قدرت وزنه بلند کردید؟ هر چه بیشتر روی این ماهیچه ها کار کنید، قوی تر می شوند. مهربانی به افراد نامهربان مانند تمرین  گروه های عضلانی است. هرچه بیشتر روی آن کار کنید، آسان تر می شود. علاوه بر این، در این فرآیند به انسان قوی تری تبدیل خواهید شد.

31 عادت برای مهربانی به افراد نامهربان

اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید به دیگران مهربانی نشان دهید، به غیر از اینکه به کسی بگویید زیباست، در این‌جا چند راه برای کمک به شما وجود دارد.

  • برای لبخند زنی به دیگران از راه خود خارج شوید.
  • وقتی وارد محل کارتان می‌شوید، با یک «صبح بخیر» به دیگران سلام کنید.
  • مشکلات خود را کنار بگذارید و روی اطرافیان خود تمرکز کنید.
  • با هر کسی که ملاقات می کنید صمیمی و شاد باشید.
  • برای نشان دادن اخلاق خوب خود، اغلب «لطفا» و «متشکرم» بگویید.
  • به کسی که لیاقتش را دارد یک تعریف واقعی بدهید.
  • زمانی را برای آغوش گرم خانواده و دوستان اختصاص دهید.
  • وقتی در مقابل دیگران هستید از زندگی خود شکایت نکنید.
  • بیشتر از اینکه صحبت کنید گوش دهید.
  • مشتاق بخشش باشید زیرا هیچکس کامل نیست.
  • قدردانی و چیزهایی را که در مورد یک فرد قدردانی می کنید نشان دهید.
  • وقتی کسی غمگین است همیار او باشید.

ادامه عادات برای مهربانی

  • صادق باشید و سطح بالایی از اعتماد به نفس را حفظ کنید.
  • مراقب دیگران باشید، حتی اگر دیدگاه ها یا نظرات متفاوتی دارید.
  • ادامه عوامل مهربانی به افراد نامهربان
  • به فردی که دوران سختی را پشت سر می گذارد هدیه بدهید.
  • با کسانی که ملاقات می کنید مهربان و خوش برخورد باشید.
  • حتی زمانی که حوصله اش را ندارید صبور باشید.
  • به دنبال روش هایی برای کمک به دیگران باشید.
  • به مرزهای شخصی مردم احترام بگذارید.
  • معلم یا مشاور کسی باشید که نیازمند است.
  • هرگز در مورد مشکلی که دارید در زندگی غیبت نکنید یا شکایت نکنید.
  • هنگام برقراری ارتباط با دیگران از صدای خوب و ملایم استفاده کنید.
منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا