محققان فاش کردند که خطرات تنهایی برای سلامتی شما چگونه است

خطرات تنهایی برای سلامتی چندین سال است که توسط روانشناسان مورد بررسی قرار گرفته است. روانشناسان اعلام کردند که تنهایی در هر سنی آسیب های مختلفی ایجاد می کند. بنابر‌این امروز به شما خواهیم گفت که این خطرات چگونه است. هر نوع احساسی چه تنهایی و چه ارتباطات بیش از حد عاطفی آسیب‌های خود را به همراه دارد. احساس تنهایی در افراد با مشکلات روانی معمولاً با افسردگی و اضطراب‌ همراه است. طبیعتاً همه چیز در زندگی خوشحال بودن نیست. همه ما تجربیات تلخ را خواهیم دید. در این بین ایجاد تعادل و مدیریت درست بین همه احساسات در هر فرد می تواند کمک کننده باشد. برای این که به سلامتی برسیم باید  نکات مختلفی را رعایت کنیم. برای مثال افراد باید در طول روز مقداری پیاده روی انجام دهند تا به یک سلامتی ایده آل برسند.

برخی از افراد هم باید ارتباط شادی شخصی و ذهنی قوی داشته باشند. ارتباط شادی شخصی و ذهنی به صورت های مختلفی ایجاد می شود. در کل شادی باعث می شود افراد روحیه قوی ای داشته باشند. این روحیه قوی می تواند قدرت ذهنیت افراد را بهبود بخشد. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. اما بهتر است که تغییر شخصیت افراد رو به پیشرفت و بهبود باشد.

خطرات تنهایی برای سلامتی روانی و آسیب های آن

نکته ای همه ما باید به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با محققان فاش کردند که خطرات تنهایی برای سلامتی شما چگونه است، صحبت کنیم.

راه های خطرات تنهایی برای سلامتی افراد

بسیاری از مردم در مورد درونگرایی و دوست داشتن زمان تنهایی صحبت می کنند، و این کاملاً خوب است. اما زمانی ممکن است مشکل ایجاد شود که تنهایی به احساس تنهایی تبدیل شود و باعث شود شما از دیگران احساس بیگانگی کنید. از نظر اجتماعی منزوی شوید و برای برخی اتفاقات مضطرب شوید. به طور کلی، این بر سلامت روانی شما تأثیر منفی می گذارد. در ظاهر، تنهایی آنقدرها هم مهم به نظر نمی رسد. حتی ممکن است فکر کنید که باید یاد بگیرید که اگر احساس تنهایی می کنید بیشتر دوست داشته باشید در بین اطرافیان خود باشید. باز هم، این یک جمله کاملاً نادرست نیست، اما واقعیت این است که تعامل اجتماعی برای زندگی انسان ضروری است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انسان ها به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند و حتی درونگراترین افراد در میان ما از احساس انزوا و جدایی از دیگران رنج خواهند برد. در این‌جا چند روشی که خطرات تنهایی برای سلامتی ما می گذارد، بیان خواهد شد.

می تواند مقابله با استرس را سخت تر کند

اگر تا به حال از شخصی جدا شدید، احتمالاً به خوبی می دانید که چگونه داشتن یک ساختار حمایت اجتماعی عالی اغلب می تواند این وضعیت بسیار استرس زا را ایجاد یا از بین ببرد. و این چیزی است که توسط علم نیز پشتیبانی می شود. یک مطالعه نشان داد که داشتن یک گروه اجتماعی:

  • تاب آوری ذهنی شما را افزایش می دهد
  • به روش های مثبتی بر پاسخ عصبی شیمیایی شما تأثیر می گذارد
  • با تأثیرات استرس زا از محیط شما مقابله می کند
  • سطح استرس شما را کاهش می دهد

در مقابل، تنهایی به این معنی است که شما از همه این مزایای ارزشمند برخوردار نمی شوید. حتی ممکن است در مقایسه با سطوح بالاتر استرس را تجربه کنید – حتی زمانی که در حال استراحت هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

فهمیدن دلیل آن سخت نیست- خصوصا با کمک یک گروه پشتیبانی، فضای امنی برای تخلیه و افرادی که در آن‌جا هستند. این کار باعث می شود تا هر زمان که درگیر هستید به شما از لحاظ روحی، جسمی و مالی کمک کنند، پیدا خواهید کرد.

خطرات تنهایی برای سلامتی ممکن است منجر به رفتار ناسالم شود

فقط چند بار به لطف کسانی که دوستشان دارید از انتخاب های بد زندگی دور شدید؟ یا حتی (به شوخی و محبت) شما را به ایجاد عادات سالم تر تهدید می کند؟ همانطور که مشخص است، تحقیقات ثابت می کند که داشتن پیوندهای اجتماعی مثبت در زندگی شما می تواند:

  • تشویق به مصرف غذاهای بهتر
  • مطمئن شوید که خواب کافی دارید
  • شما را مجبور به مراقبت بهتر از سلامت جسمانی خود کنید
  • شما را به انجام ورزش به اندازه کافی سوق دهد
  • احتمال درگیری در مصرف مواد را کاهش می دهد
  • عادات مثبت اندیشی را تشویق کنید.
  • شانس شما را برای درگیری در رفتارهای مخاطره آمیز افزایش می دهد

خطرات تنهایی برای سلامتی با ایجاد افسردگی می تواند باعث رفاه روانی شود

شاید متوجه باشید که وقتی تنها هستید چقدر افسرده تر می شوید – و این فقط تخیل شما نیست. یک مطالعه نشان داد که تنهایی یک عامل خطر مهم و قابل توجه در ایجاد افسردگی است. درک دلیلش هم خیلی سخت نیست. زیرا وقتی به آن فکر می کنید، تنهایی اغلب به این معنی است:

  • بیشتر احتمال دارد که تفکر منفی کنید، که می تواند شما را به تمرکز روی افکار منفی سوق دهد.
  • به احتمال زیاد کنترل تحریکات را ندارید، كه یك عامل خطر برای ابتلا به افسردگی است.
  • شما از نیاز اولیه انسانی برای ارتباط اجتماعی و عاطفی محروم هستید
  • شما به طور فزاینده ای با تفکر مثبت دست و پنجه نرم می کنید

این چند عامل اغلب به طور کلی منفی تر و بر خود متمرکز می شوند که در نهایت می تواند منجر به افسردگی شود.

خطرات تنهایی برای سلامتی ممکن است خطر خودکشی شما را بدتر کند

در رسانه ها این موضوع بسیار رایج است که این فرد تنها و نادیده گرفته شده است که در نهایت خودکشی می کند. هر چقدر هم که تلخ باشد، یک نوع داستان سرایی است که متاسفانه ریشه در واقعیت دارد. تحقیقات نشان داد که تنهایی اغلب خطر افکار خودکشی و در نهایت اقدام به خودکشی را افزایش می دهد. در این‌جا چند دلیل وجود دارد که چرا چنین همبستگی بین این دو وجود دارد:

می تواند مشکلات ذهنی قبلی را که قبلاً شناسایی نشده بودند تشدید کند یا مشکلات جدیدی ایجاد کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اغلب، جستجوی کمک برای افراد دشوار می شود. این می تواند مانند یک مشکل بدون راه حل دیگر یا پایانی در چشم باشد – به خصوص اگر راه حل واضح و مستقیمی وجود نداشته باشد

این می تواند منبع شرم باشد، زیرا احساس می کند مشکلی است که باید بتوانیم بر آن غلبه کنیم

انسان ها یک گونه فوق العاده اجتماعی هستند. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که نیاز به تعامل اجتماعی بخش بسیار اساسی ماست – و بدون آن، ممکن است با ناامیدی برای حل آن مشکل به سمت اهداف تاریک‌تر روی بیاوریم.

محققان فاش کردند که خطرات تنهایی برای سلامتی شما چگونه است

جو کاکس از قربانیان جنگ سوریه، یک سرباز بود. خانم کاکس تا زمان مرگش در ژوئن 2016 روی پروژه ای برای مبارزه با خطرات تنهایی برای سلامتی – یکی از مهم ترین منابع افسردگی – کار کرد. ”

کسانی که به نظریات کاکس اعتقاد دارند – و تعداد زیادی هم وجود دارند – به طور خستگی ناپذیر در این زمینه تلاش کردند. این کار باعث می شود تا اطمینان حاصل کنند که مرگ همسر او بیهوده نبوده است.

همانطور که اغلب پس از یک تراژدی بی معنی خطرات تنهایی برای سلامتی اتفاق می افتد، مردم شروع به توجه بیشتر به این پیام کردند: تنهایی – و بیماری های روانی که اغلب ایجاد می کند – به سادگی غیر قابل حل است.

نکته

یک سازمان غیرانتفاعی به نام خانم کاکس تأسیس شد – و بلافاصله از طرف نهادهایی مانند صلیب سرخ حمایت شد. بنیادهایی با تمرکز بر حمایت از کودکان و مراقبت از سالمندان نیز به کمیسیون تنهایی جو کاکس پیوستند.

تحقیق جدید در مورد خطرات تنهایی برای سلامتی

نتایج حاصل از مطالعات مختلف تحقیقاتی در مورد تأثیرات تنهایی و انزوای اجتماعی شگفت‌انگیز و عمیقاً نگران‌کننده است. مطالعات دانشگاه بریگهام یانگ (BYU) نشان می‌دهد که تنهایی برای مدت طولانی می‌تواند خطر مرگ قبل از زمان مشخص را تا 50 درصد افزایش دهد. در حالی که اصطلاحات تنهایی و انزوای اجتماعی اغلب با یکدیگر مرتبط هستند. اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که شایان ذکر است.

انزوای اجتماعی «به عنوان عدم ارتباط با افراد دیگر تعریف می شود. در حالی که خطرات تنهایی برای سلامتی این تصور است که فرد از دیگران جدا است. خلاصه اینکه انسان می تواند در حضور دیگران باشد و احساس انزوا کند.

نظر سنجی ها در مورد خطرات تنهایی برای سلامتی در کشور های مختلف

یک نظرسنجی توسط AARP، حدود 35 درصد از بزرگسالان کشورهای اروپایی بیش از 45 سال را می توان به عنوان تنها طبقه بندی کرد – یا حدود 30 میلیون نفر. تحقیقات نشان می دهد که بین تنهایی و انزوای اجتماعی و سلامت ضعیف رابطه مستقیم وجود دارد. طبق مطالعات متعدد، از جمله توسط دانشکده پزشکی در دانشگاه هاروارد، خطرات تنهایی برای سلامتی بسیار زیاد است. همچنین ابتلا به آلزایمر را تا هشت برابر افزایش می دهد.

نکته

نانسی جی. دونووان، نویسنده این مطالعه و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، می گوید: روانپزشکی گزارش داد که تنهایی «افزایش خطر افسردگی، بیماری قلبی و سکته را به همراه دارد. در این‌جا برخی از اطلاعات دیگر در مورد خطرات تنهایی برای سلامتی و انزوای اجتماعی وجود دارد:

– اثرات تنهایی و انزوای اجتماعی ممکن است بیشتر از چاقی باعث مرگ افراد شود.

– اثرات تنهایی و انزوای اجتماعی از مصرف 15 نخ سیگار در روز برای سلامتی مضرتر است.

مسائل اجتماعی و خطرات تنهایی برای سلامتی

در حالی که شخصیت ارتباط زیادی با میزان نیاز فرد به تماس اجتماعی دارد، تقریباً هر مرجعی در مورد شرایط انسانی در یک چیز اتفاق نظر دارد: اکثریت قریب به اتفاق انسان ها به درجاتی از تعامل انسانی نیاز دارند.

شاید هیچ تحقیقی بیشتر از مطالعات مربوط به زندان های انفرادی – روشی از مجازات که زندانیان را در سلول های جداگانه منزوی می کند – نکته فوق را ثابت کند.

نکته

صرف نظر از احساس فرد نسبت به این عمل – که به طور فزاینده ای برای مجرمان غیرخشونت آمیز رایج می شود. مطالعات نیز در مورد آسیب روانی که مجازات ایجاد می کند واضح است. در این‌جا نحوه توصیف آن توسط Scientific American بیان خواهد شد:

” تحقیقات موارد متعددی از افراد بدون سابقه قبلی بیماری روانی را ثبت کرد. با این وجود پس از انفرادی طولانی مدت درگیر روان پریشی پارانوئید شدند که نیاز به درمان پزشکی داشتند.”

هیچ کس نباید تنها باشد

تا سال 2017 حدود 7.6 میلیارد نفر در سیاره زمین زندگی می کنند. از زمان طلوع بشریت، ما برای دوستی، عشق و حمایت به یکدیگر وابسته بودیم.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا